A hazai mozik 39. hétvégi forgalma: Apróláb, Peppermint, Napszállta, Horror Park, Csuklyások, Utoya, július 22., Volt egyszer egy téka...
#01 Apróláb (1. hét; InterCom) 45M – 45M | 32.308 – 32.308
Kevés híja volt, de megszerezte a vezetést a Warner új animációja, ami az amerikai fogadtatáshoz hasonlóan járt mifelénk is. A korábbi animációs sikerek már a végét járták mostanság, nyitott utat sejthettünk hát az Apróláb előtt, amit a maga mértékével azért ki is taposott; elvégre a Gólyákat (16.659 – 97.127) két éve csak feleennyien nézték meg, és hasonló időszakban indult az első Hotel Transylvania (24.262 – 131.658) is, szintén módfelett alacsonyabb közönséggel. A sok hosszú hétvége, ami következik, illetve a két hónapos (!) konkurenciátlanság, nagyon is a film 150.000 nézőt áhító malmára hajthatja a vizet.
#02 Johnny English újra lecsap (2. hét; UIP) 43,9M – 126,6M | 31.875 – 93.207
Kielégítő mértékben tartotta fenn az érdeklődést Rowan Atkinson sületlenkedése, így két hétvége után már 85%-át megszerezte a második rész végső nézettségének az újra lecsapó English.
#03 Egy kis szívesség (3. hét; Freeman) 24,9M – 142,9M | 17.136 – 100.835
Három hétvége kellett Annának és Blake-nek a százezres nézőhatár becserkészéséhez, és ilyen sűrű mezőnyben még harmadjára is dobogósak tudtak lenni. Mit ne mondjunk, le a kalappal.
#04 Peppermint - A bosszú angyala (1. hét; Freeman) 22,7M – 22,7M | 15.796 – 15.796
Jennifer Garner a kötelezőt hozta nálunk is kemény csajként ebben a sokat szapult akciófilmben. Ez nem jelenti azt, hogy ne lennének meg a maga eredményei: mifelénk jobban indult eladott jegyeket tekintve, mint az Elrabolva (10.126 – 34.436) csaknem tíz évvel ezelőtt. Sőt, magasabban is végezhet majd, de a mozgalmas október folyamán hamar kivethetik a mozik magukból, így 40-45.000 nézőnél sokkal többet óvatosan várjuk tőle.
#05 Napszállta (1. hét; Mozinet) 19,1M – 23,7M | 15.586 – 19.035
A Saul fia (10.541 - 268.834) lehengerlő box office-sikere és annak előfeltétele, az Oscar-díj igen komoly várakozásokat támasztott Nemes Jeles László új filmje iránt, és hát a publicitás is jókora volt már a forgatás megkezdésekor is, vagy még előtte. Ennek a Napszállta, azt mondhatjuk, meg tudott felelni több mint 15.000 nézőjével, hiszen egy két és fél órás történelmi drámára csak úgy nem huppannak be az emberek. Most megtették a presztízs okán, jobban is indult a film a Saulnál, és bár a kritikai visszhang és díjesélyek nem akkorák, azért szép karrier elé néz. Elvégre, anno A Napfény íze is ilyen szintről (14.000 nézős első víkend után) kúszott 200.000 eladott jegy fölé. A Napszállta 75.000 nézőig biztosan eljut, aztán meglátjuk.
#06 Predator - A Ragadozó (3. hét; Fórum) 14M – 130,5M | 8.100 – 82.357
Alaposan kitúrták az egyebek a mozikból a még csak harmadik hete futó sci-fi akciót, így a 100.000 nézős kötelező állomás is veszélybe került. Ezzel együtt azért globálisan szemlélve a magyar Predator-elhivatottságra nem lehet panasz.
#07 Az apáca (4. hét; InterCom) 13,6M – 275M | 8.968 – 186.803
Ugyancsak oly iramban pártolnak másfelé a fiatalok ettől a horrortól, hogy a jelentőségteljes mérföldkő (a 200.000 nézős) elmaradása fenyeget. Azért 14.000-et még csak-csak kirémiszt magából a Conjuring-franchise legsikeresebb darabja.
#08 Horror Park (1. hét; Big Bang) 10,4M – 10,4M | 7.060 – 7.060
Nincs hiány horrorból, ez a független kis esélyleső pedig kellőképpen bele tudott rondítani Az apáca üzletébe. Nálunk valamivel még jobban is indult - relatíve szólván - a Horror Park, mint hazájában, de persze hétezer nézőnél több szükségeltetett volna (legalább tízezer) az igazi üdvösséghez. Főleg úgy, hogy a sztori biztosan nem hangzik rosszul a tinédzserek számára.
#09 Csuklyások - BlacKkKlansman (1. hét; UIP) 8,1M – 8,6M | 5.419 – 5.797
Spike Lee utoljára A belső emberrel (14.161 – 61.868) tette tiszteletét a magyar vásznakon, 2006-ban, s azelőtt jobban reprezentálta magát igazán szűk körre szabott filmjeivel is (pl. Utál a csaj), mint azóta. Neve bár jól cseng a filmes sajtóban, témái már kevésbé rezonálnak az amerikai közönségen túl, de új filmjét remekül fogadták és elég jó igaz sztorit vesz alapul ahhoz, hogy itt is vásznakra kerüljön. A várható eredményt hozta a Csuklyások, feliratosan, hosszan, klánosan. 20.000 nézőig ha eljut, túlteljesítette küldetését.
#10 Keresés (2. hét; InterCom) 7,8M – 25,7M | 5.400 – 18.005
***
A Vertigo Média két újdonságot dobott a levesbe, mindkettő spéci igényű mű, de pár Cinema Citybe is megtalálták útjukat. Az Utoya, július 22. egy még emlékezetes esetet dolgoz fel, ami már önmagában elég jó sajtóvisszhangot kölcsönözhetett a filmnek, és az, hogy jó is, hozzásegítette 1.245 eladott jegyhez, ami 1,6 millió forintos bevételt szült a 18. helyen. ||| A Volt egyszer egy téka igazi filmrajongóknak való hazai dokumentumfilm, ami napi egy-egy előadást még multiplexekben is megért, előre gyanítottan szerény érdeklődés mellett. A top 30-ba éppen beférő 492 330 forintos bevételt ért el, ehhez 1.010 néző párosul, értelemszerűen a nem fizető premier előtt látókat is magában foglalva. Megcselekedte, amit egy letűnt korszak mementójaként meg tudott cselekedni (ami nem sok).
Kevesebben váltottak jegyet a hétvégén, mint előzőleg, de ez megint több mint 170.000 főt jelent. Ami október első víkendjét illeti, csilingelni fognak a kasszák, hiszen a Venomot nálunk is nagy várakozás előzi meg, és a Csillag születiket sem szabad alábecsülni. No meg Terence Hillt sem a Nevem: Thomas élén...
TOP 10, 2018
1. Bosszúállók: Végtelen háború (573.411)
2. Mamma Mia! Sose hagyjuk abba (567.999)
3. Jurassic World: Bukott birodalom (415.128)
4. Hotel Transylvania 3: Szörnyen rémes vakáció (390.854)
5. Deadpool 2. (386.336)
6. Valami Amerika 3. (371.199)
7. A hihetetlen család 2. (296.468)
8. Fekete Párduc (272.079)
9. A szabadság ötven árnyalata (262.776)
10. Solo: Egy Star Wars-történet (252.896)