aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: load game Takács Máté
2018. március 18. 17:03:00

Kategória: boxoffice 11 komment

Nem szavaztak az amerikai nézők nagyobb bizalmat Lara Croftnak most, mint tizenöt éve: a Tomb Raider gyengén nyitott, és így a Fekete Párduc ötödjére is első helyen futhatott be, újabb nagy mérföldkövet lefektetve. Eközben az I Can Only Image című keresztény dráma emlékeztetett ennek a filmfajtának az esetleges erejére, míg a Kszi, Simon a top 5-öt zárja átlagos, de jó alapot szolgáltató rajttal.

tomb_raider.jpg

> új filmek
A Lara Croft: Tomb Raider közel tizenhét évvel ezelőtt kibővítette a videojátékok adaptációinak filmes lehetőségeit. Míg a Mortal Kombat "csak" 70 millió dollárig jutott 1995-ben, addig a sima kalandfilmként is funkcionáló Paramount-produkció 131 millió dollárt hajtott fel, ami máig az egyetlen százmilliós kasszasiker szerepét kölcsönzi neki e forrásból (nem számítva az Angry Birds - A filmet...). Inflációval korrigálva még a két évvel rá jött második rész is meg-megüti ezt a szintet, ám 2003 egyik legnagyobb kudarca kerekedett Az élet bölcsőjéből, hiszen felezett minden számot - miközben valamivel jobb kritikákat gyűjtött be. A franchise mozis csöndjét az elmúlt pár év új Tomb Raider-játékai ösztönözték megtörésre, és bár a Tomb Raider (hazai bemutató: már a mozikban) emelte a filmszerűségi színvonalat, nem tudta újraéleszteni a Lara Croft iránti érdeklődést. Alicia Vikander nem elég piacképes színésznő még, és az előzetes is csak a játék kedvelőinek kiszolgálására tett ígéretet; lerágott csont történettel hiábavalóan indult 94 milliós költségvetése igazolására. A Warner Bros. forgalmazta kalandfilm így csak 23,5 milliót programozott be magának, ami roppant kevés egy közel 3900 moziban tolt filmtől, meg egy ekkora brandtől (még ha moziban nagy hiátus után jött is újra elő). Kétséges, hogy 65 millió dollárnál többtől lesz képes megfosztani az amerikaiakat, így hát alighanem Lara legendája nem csak elkezdődött, hanem véget is ért a vásznon - újra.

A Roadside Attactions ritkán adja a fejét egyből országos bemutatóra, ám az I Can Only Image című vallási drámával próbát tettek, és nem véletlenül. A Dennis Quaid főszereplésével forgatott film a filmmel azonos címet viselő, legnagyobb keresztény rádiósláger létrejöttének hátteréről szól. Feltehetően volt tehát ismeret a specifikus célközönség soraiban, akik nagy tömegben indultak meg az 1600 mozi felé: 17,1 millió dollárt adakoztak, ami a legjobb mozinkénti átlagot jelenti az országos terjesztésben lévő filmek között. És minthogy az ilyen filmek a kezdeti siker esetén bármeddig juttatnak, a hétmilliós költségvetés tízszerese is kasszákba kerülhet. Csoda hát, hogy egyre több ilyet mutatnak be? Rövidesen jön is a God's Not Dead harmadik része, de Pál apostolról is szól majd film, nálunk meg méga Mária Magdolna is tiszteletét teszi, ha már odaát a Weinstein-zűr kiszorította átmenetileg(?) a kínálatból.

Becky Albertalli Simon és a Homo sapiens-lobbi című ifjúsági könyve alapján készült a film formához leegyszerűsített című Kszi, Simon (Love, Simon; hazai bemutató: június 21.), amelynek főszereplője az egyre felkapottabb Nick Robinson, és amely a szokásos tizenéveseknek/ről szóló dramedyk közül azzal lóg ki, hogy a főhős meleg. Ezt egyszerre értékelheti egy stúdió - jelen esetben a Fox - előnynek és hátránynak, de kétségtelen, hogy a kezdeti óvatoskodás (2400 mozi játssza csak) után az igen kedvező kritikai és közönségvisszhang megtolhatja még a dolgokat. A 11,5 milliós nyitány megegyezik Robinson előző filmje, a Minden, minden rajtjával, vagyis egy klasszikus tinirománc szintjét hozta ez a rendhagyó is, s minthogy csakugyan körbedicsért filmről van szó (A+ CinemaScore, vagyis a nem túl gyakori legmagasabb), vélhetően a továbbiakban nem fogja másolni amazt, azaz jó darabig az élboly közelében marad - 40 millió feletti végeredményre számíthatunk.

A Focus Features 838 mozit szerződtetett le a 7 vérfagyasztó nap (7 Days in Entebbe; hazai bemutató: április 7.) című, valós eseményt feldolgozó thriller-drámának, ám a nézői érdeklődés nem találkozott az erőfeszítések még e csekélyebb szintjével sem. 1,6 millió dollárral a 13. helyen indított a film, ami kevesebb mint kétezer dollárt jelent egy-egy teátrumból. A kritikusok által is helyben hagyott alkotás számára nem sok maradt...

> korábbi filmek
Ötödik hete a Fekete Párduc vezeti a listát, s ez utoljára az Avatarnak sikerült. A Disney szuperhősös filmje 27 millió dollárt szállított le most (-34%), összességében pedig 605 milliónál jár, vagyis 20 millión belüli távolságra a Marvel-mozik csúcstartójától, a Bosszúállóktól. Hogy mi gátolja egy hatodik győzelemtől? Voltaképpen semmi...

Hat hétvége után 100 millió dollár fölé ért a Nyúl Péter. A Sony gondozottja a második delikvens ezen a szinten az idei felhozatalból.

Átlépte a 400 millió dollárt a Jumanji: Vár a dzsungel. A szenzációs sikerű kalandfilm még ezen a 13. hétvégéjén is 1,7 milliót tett hozzá egyenlegéhez, és talán van még benne annyi szusz, hogy megelőzze a Pókembert - s azzal a Sony stúdió #1 filmje legyen. Ejha. Ejha!

> végszó & ami jön
Tavaly ilyenkor A szépség és a szörnyeteg egymaga is messze többet hozott, mint most a komplett mezőny, ám 2016 és 2015 azonos hétvégéjével egy szinten mozog az idei. Mindez úgy következett be, hogy a fő premier - immáron zsinórban harmadik hete márciusban - csalódást okozott. Folytatódni látszik e vonulat a Tűzgyűrű: Lázadás premierjével, de a Sherlock Gnomes is egy olyan folytatás, ami legfeljebb a jó helyezkedése miatt válhat szolidabb sikerré, s nem a nagy igénylés miatt. Ezeken kívül az Éjjeli napfény című tinédzser-románc, a Paul, Apostle of Christ című dráma (megint Jim Caviezel ilyen szerepkörben...) és az Unsane című thriller tesz próbát.

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1  Fekete Párduc $27.0m $605.4m $200m
2  Tomb Raider $23.5m $23.5m $94m
3  I Can Only Imagine $17.1m $17.1m $7m
4  Időcsavar $16.6m $61.1m $100m
5  Kszi, Simon $11.5m $11.5m $17m
6  Éjszakai játék $5.6m $54.2m $37m
7  Nyúl Péter $5.2m $102.4m $50m
8  Hívatlanok 2: Éjjeli préda $4.8m $18.6m $5m
9  Vörös veréb $4.5m $39.6m $69m
10  Bosszúvágy $3.4m $29.9m $30m

 

Címkék

fox box office comedy reboot warner tomb raider drama action dennis quaid adventure adaptation religious game adaptation teenager flick alicia vikander nick robinson focus features roadside attractions i can only imagine love simon 7 days in entebbe

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr1113750494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsoker1976 2018.03.18. 17:23:02

Biztos csak én nem értem, de ez a Kszi, Simon cím a magyar forgalmazó számára, hogy jött? Miért Kszi és nem köszi?

Andrews 2018.03.18. 17:26:07

Tomb Raidert a nemzetközi vonal hozhatja vissza a bukástól! Már most 126 nál tart. S került 94-be.

Atkakukac1989 2018.03.18. 17:37:00

Amúgy a Tomb Raider sikertelenségének az USA-ban nem örülök. Pont mikor a filmről jöttünk ki haverral, megjegyeztem, hogy remélem nem bukik otthon, mert simán néznék belőle egy folytatást.

Feiertag Erik · http://fastfoodcentral.blog.hu 2018.03.18. 17:39:25

@Andrews: Világszinten 300 millió felett fog elkezdeni nyereséget termelni. 4-500 körül fog elgondolkodni a Warner egy folytatáson szerintem, de az kb. esélytelen szint szerintem. Pedig örültem volna ha pénzügyileg jól teljesít mert korrekt kalandfilm lett.

TomPowell25 2018.03.18. 18:18:19

@dzsoker1976: Kérdésedre emitt a válasz.

sorok-kozott.hu/2018/03/kszi-simon-kiderult-mit-jelent-a-borzalmas-magyar-cim-es-miert-kapta-ezt-a-love-simon/

Mellesleg én abszolút elfogadhatónak tartom a címet és a mögötte meghúzódó döntést, a film pedig nem lesz emiatt kevésbé rossz, vagy jó. Amúgy a mozit várom, és szerencsére idekint Angliában jövő hó elejétől játsszák, nem egy külföldi kritika pedig John Hughes legjobbjaihoz hasonlítja, ezzel pedig nálam már nyert ügye is van.

dzsoker1976 2018.03.18. 18:45:48

@TomPowell25: Köszi(azért sem kszi(brrr!) ) a választ.

Nem értem a forgalmazót,de ez az én 40+-os bajom,hogy a kszit miért érzi úgy hogy egyenértékű az thx-el,de ez van.
Én biztos maradtam volna az eredeti címnél,hiszen mostanában jó pár forgalmazó elvolt az eredeti címmel egyes filmeknél,még akkor is ha szerintük ez(Love,Simon) nagyon elhasznált.

Jester. 2018.03.18. 22:44:03

@dzsoker1976: Én már a Két kopperen is kiakadtam.

dzsoker1976 2018.03.19. 05:55:57

@Jester.: Én azzal még elvoltam,mint a befőtt.

TomPowell25 2018.03.19. 07:31:02

@dzsoker1976: Nekem komoly bajom azért nincs vele, mert teljesen illik a közegbe. Pont most olvasom a könyvet és annak is rém egyszerű, szlenggel és hasonló rövidítésekkel teli a szövege, ami mindezek ellenére tündéri a maga egyszerűségében és ahogy a külföldi kritikákat nézem/olvasom, ez a filmnek is sikerült. Címeket illetően engem a Zsenikém - Az ügynök halálival lehet kikergetni a világból és igazából annak is csak az alcíme az, ami bosszant, a Zsenikém még tök jó verzió a Get Smartra (mellesleg az egy tök jó kis film).

dzsoker1976 2018.03.19. 07:39:02

@TomPowell25: A ZseniKémnél biztos nem véletlen,hogy az utóbbi időben amikor játszották a kereskedelmi tévék és a filmes csatornák,akkor már nem használták az alcímet,nem úgy mint az első vetítésekkor,amikor gondolom még ők is viccesnek találták.

TomPowell25 2018.03.19. 14:43:13

@dzsoker1976: Erre bárcsak 10 évvel ezelőtt rájöttek volna a forgalmazónál.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása