A Fekete Párduc 100 millió dollár feletti második hétvégével folytatta történelmi menetelését, miközben a premierek más-más szinten, a várható forgalmat bonyolították; ez legfeljebb az Éjszakai játéknak lehet jó hír, míg az Expedíció és a Nap nap után vélhetően csakhamar süllyesztő felé veszi az irányt.
>új filmek
A korhatáros komédiákra rossz idők járnak az amerikai mozikban, a Warner Bros. tavaly ezt az Apavadászat és A szerencse háza révén érezhette meg. Az Éjszakai játék (Game Night; hazai bemutató: már a mozikban) nem különben egy mondatos sztorival kívánt érvényesülni, ám az azért jóval érdekesebbnek bizonyult a közönség számára a korábbiakénál, plusz az alkalom is megfelelőbb, mint a zsúfolt nyári és karácsonyi szezon. Tehát a Jason Bateman/Rachel McAdams páros 16,6 millió dollárt ki bírt sajtolni a nézőkből, akiknek vélhetően növelte érdeklődését, hogy rejtélyszálat is fűztek a poénok közé, á la Másnaposok. A 37 millióból készült film a kritikusoknál meglepően jó elbírálásban részesült, noha a megkérdezett nézők csak a szokásos értékeléssel illették átlagban (a Baywatch is ugyanilyen osztályzatot kapott, de még így is rosszabbat, mint a Megjött apuci! 2.). Ha mégis érvényesül a pozitív kritikák ereje, akkor 50-60 millió dollár közé könnyen szólhat a menet.
A Paramount már tett kísérletet a mozin kívüli párhuzamos filmbemutatásra, ám anno a Parajelenségek legutóbbi része és a Cserkészkézikönyv zombiapokalipszis esetére alaposan megitta ennek a levét: sok mozi nem volt hajlandó úgy műsorra tűzni, hogy online is meg lehetett nézni. A stúdió most újabb próbát tett az Expedíció (Annihilation; hazai bemutató: nem lesz) kapcsán. Alex Garland az Ex Machinát követő újabb sci-fije, amely egy több részes könyv egyikének adaptációja, csak Észak-Amerikában került mozikba, másutt a Netflixen teszik elérhetővé, s a vállalat a 40-45 millió dolláros költségvetés jókora részét is állta a nemzetközi jogok fejében. Ugyan a gondolati sci-fi eleve nem szokott túl jól menni, ez a húzás valamiféle hatást biztosan mért még pluszban az amerikai performanszra: 11 millió dollárt költöttek rá a nézők, amúgy nem túl sok, alig több mint 2000 moziban. Tekintetbe véve, hogy a közönség nyilatkozó része nem volt különösebben lenyűgözve a látottaktól - szemben a kritikusokkal -, hosszú élet nem vár az Expedícióra a mozikban - talán hasznosabb lett volna odaát is streamingre belőni egyből. Nekünk itt teljesen mindegy, a Paramount 20-25 millió dollárt számolhat majd a kasszákban, a tényleges bevételük pedig úgyis biztosítva van a megkötött üzlet révén. A mozizni szeretőknek azonban csupa-csupa rossz hírrel szolgálnak ezek a fejlemények...
Az Orion feltámadt hamvaiból, és látható forgalmazásra szánta magát újfent. Országos bemutatójuk utoljára 1997-ben volt, és hát a 8 fej egy szatyorban számai láttán ($3,6M) érthető is, miért zárt be a bazár. Nem tűnik úgy viszont, hogy meg kívánták volna fejelni ezeket a több mint két évtizedes adatokat a Nap nap után (Every Day; hazai bemutató: március 22.) című, tinédzsereknek szóló romantikus drámával. A filmet szerény marketing mellett kevesebb mint 1700 mozi tűzte műsorra, és csak annyian figyeltek fel rá, hogy 3,1 millió dollárt össze tudjon kuporgatni. Az igen sikeres Fogadom rendezője egy bizonyára sikeres (azonos című) regényt vett alapul, figyelembe pedig az oly divatos politikailag korrekt elemeket - az ebből fakadó széles merítésnek azonban nincs nyoma a számokon. A felemás vélemények, az átlagos nézői értékelések (sőt, az hogy nem a maxot kapta, ebben a műfajban kész kudarc) csak rontják az esélyeket arra, hogy 10 millió dollárig eljusson a Nap nap után.
> korábbi filmek
202 millió dolláros nyitóhétvégéjével alaposan átrendezte a rekordok könyvét a Fekete Párduc, az első hetét pedig 292 millió dollárral zárta. Ezek a lehengerlő számok igen komoly publicitást eredményeztek, az pedig csak még inkább szítja az érdeklődést. Ennek folyományaként a forgalom a kezdeti felfokozottság ellenére nem apadt drasztikus mértékben. 108 millió dollárt szállított le a Disney filmje a második hétvégén, vagyis 50%-on belül csökkent, ami egyébként a 200 millió felett nyitók esetében egyáltalán nem ritka, olybá fest. Pontosan 400 milliót regisztráltak a pénztárakban 10 nap alatt, azaz csaknem letudta ennyi idő alatt az Amerikai Kapitány: Polgárháború teljes bevételét, és bizony 27 milliós előnyt élvez a Bosszúállókkal szemben e ponton. Globális szinten pedig sitty-sutty 700 millió dollár felett találta magát. Ki tudja, hol áll meg...
> végszó & ami jön
Az érdektelen premiertriót simán kompenzálta a megállíthatatlan Fekete Párduc, így a hétvége összforgalma 185 millió dollár feletti bevételt mutat - az esztendő 8. víkendje még sosem volt ilyen erős. A Marvel egy harmadik heti elsőséget is borítékolhat, miközben a felnőtt közönség is elmehet a moziba: a Vörös veréb jól kinéző opció lehet sokak számára, így 25 millió közelébe pályázik, Bruce Willis pedig legalább feleennyihez reméli segíteni a régóta húzódó új Bosszúvágyat.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | Fekete Párduc | $108.0m | $400.0m | $200m |
2 | Éjszakai játék | $16.6m | $16.6m | $37m |
3 | Nyúl Péter | $12.5m | $71.3m | $50m |
4 | Expedíció | $11.0m | $11.0m | $45m |
5 | A szabadság ötven árnyalata | $6.9m | $89.6m | $55m |
6 | Jumanji: Vár a dzsungel | $5.7m | $387.3m | $90m |
7 | A párizsi vonat | $3.6m | $32.3m | $30m |
8 | A legnagyobb showman | $3.4m | $160.8m | $84m |
9 | Nap nap után | $3.1m | $3.1m | $4.9m |
10 | Ősember | $1.7m | $6.8m | $50m |