A Universal stúdió új univerzuma nem csak a kritikusoknál kezdett nyögvenyelősen: az amerikai közönség kevés látnivalót szimatolt A múmia trailere mögött (a kettéváló szemgolyó just doesn't cut it), így a film sovány összeggel csak a második helyen lépett be. Azonban még egy ütős rajt is csak a másodhegedűsséget hagyta volna neki: a Wonder Woman ugyanis pazar második hétvégi eredményt szállított.
> új filmek
Annak idején, 1999-ben mi sem volt biztosabb, minthogy A múmia feltámasztásával a Universal jelentős összeget szakít majd. A trükkök garmadája csak kiegészítő volt egy régi vágású, nagyívű kalandhoz, ami egy módfelett kevésbé számító/kiszámított nyári szezonból simán kiemelkedett. Ma viszont, amikor minden héten érkezik ilyen kiemelkedni vágyó, ráadásul a nagy ívet több filmre kalibrálják, és így nehezen nyerheti meg önmagában a nézőket az aktuális delikvens, A múmiának (The Mummy; hazai bemutató: már a mozikban) számolnia kellett a sikertelenséggel. Az ezúttal is apait-anyait beleadó Tom Cruise inkább csak a zavart fokozta: tőle nem ezt szokták meg a nézők, akik joggal morfondírozhattak azon, hogy most egy újabb Cruise-akcióra váltanak jegyet, avagy egy fantasy-horrorra, aminek történetesen Cruise a főszereplője. Nem mindegy, a kettő nehezen egyesíthető, ahogy a lehúzó kritikák ezt fel is róják, és a látogatók reakciója is ehhez idomult. Miközben a megfáradt, harmadik fraseres is képes volt 40 millió felett maradni, 9 évvel ezelőtt, most csak 32 millió dollárral nyitott a több mint 4000 mozit lerohanó rém. Ez roppant karcsú mozinkénti átlagos bevételt takar, de részszámok nélkül is, egy júniusi nagypályástól meglehetősen hitvány adat. Pláne, ha 125 millió dollárt emésztett fel, és nem nyílik kilátása 80 millió dollárnál többre (a nézők is fanyalogni látszanak), miközben, ugye, valaminek a kezdete hivatott lenni, nem gyors végződése. A múmia az elbizakodottság filmje, ami méltatlanul tudja magáénak főszereplő színészét. Na persze, nagyrészt a főszereplő színész menti a menthetőt 142 millió dolláros nemzetközi rajt formájában, melyben Kína 52 millióval képviseli magát, Dél-Korea pedig 18-cal.
Az It Comes at Night egy alacsony költségvetésű (5 millióból forgott) horror, ami fesztiválvetítéseken keltett figyelmet és riadalmat. Az A24 zsákolta be forgalmazásra, alighanem a tavalyi A boszorkányhoz hasonló eredményben bizakodva. Egész sok, 2500-nál is több moziban debütált a Joel Edgerton főszereplésével készült film, ami a címben hivatkozott akármit jobbára rejtve hagyja a nézők elől, a félelemben tartásra játszva rá. Ez a kritikusoknak nagyon ínyére van, ellenben a megtekintés után nyilatkozó nézők rettentően lehordták a látottakat, így a szájhagyomány nem fogja segíteni, hogy a csenevész, bár már így is jövedelmező, 6 milliós rajt valami izgalmassá fejlődjön. Így jár az, aki valami frisset akar művelni a megfáradt zsáner háza táján.
A közel-keleti konfliktusban igen hősiesen viselkedő fiatal nő történetét ismerteti meg a közönséggel a Megan Leavey. Ez az inspiráló dráma egy gyakorlott stúdió szárnyai alatt szép pénzeket rejthetett volna magában, pláne, hogy az újságírók sem tiltakoztak ellene, ám ehelyett a Bleecker Street kezei között kénytelen elvérezni egy újabb többre hivatott film. Majdnem kétezer moziból ugyanis 3,8 millió dollár gyűlt össze, ami igen visszafogott érdeklődésről árulkodik, mindazonáltal nem teljesen veszett ügyről. Kate Marának régen kijárt már egy jobbféle főszerep, a nézőknek pedig valami emészthető az iraki darálóból, amiben ráadásul még életmentő kutya is téblábol. Talán-talán 15 millióig elvonszolja magát, ha érvényesül a remek nézői visszhang.
A Fox Searchlight az utóbbi időkben nincs a helyzet magaslatán filmjeivel, régen villantottak igazán nagy limitált körű premiert, 50 ezer dolláros átlagokat vagy hasonlóakat. A My Cousin Rachellel sem változtattak a dolgon, úgy meg végképp nem, hogy egyből több mint félezer moziban rakták le. A Rachel Weisz alakításán túl különösebben nem méltatott film egy 1951-es regény nem első adaptációja a Sztárom a párom és az Ütközéspont rendezőjétől, és hát nem lesz belőle még közepes motoros sem, pláne nem nyári független sleeper. Egymilliót sem, egészen pontosan 954 ezer dollárt szedett össze, ami kevesebb mint 2000-et jelent egy-egy moziból.
> korábbi filmek
A Wonder Woman egyszeriben a Batman Superman ellen és a Suicide Squad kihívójává lett. A Warner méltatott szuperhősös filmje a 103 millió dolláros nyitányt követően mindössze 45%-ot ereszkedett, így üti említett két, módfelett magasabban kezdő DC-társfilm második hétvégi összegét a maga 57,2 milliójával. Ezzel 10 nap alatt 205 milliót halmozott fel, így már bizonyos, hogy bőven 300 millió dollár felett állapodik meg, június havának legsikeresebb élőszereplős bemutatójaként. 435 milliós globális bevételével már a 9. legsikeresebb nő által rendezett film.
> végszó & ami jön
Az elmúlt két évben alacsonyabb összbevételt jegyzett a top 12 e hétvégén, ám ez nem mentesíti a premiereket, melyek közül mindegyik szerénykedett. A Wonder Womannek ez persze jól jött, és mentette a becsületet. A galaxis őrzői vol. 2. mellett az egyetlen igazi siker a nyáron, így változatlanul a képregényadaptációkkal lehet szakítani. No meg az animációs folytatásokkal, és a Verdák 3. új erőre kaphat a le-lefulladó második rész után. Jön még a Csajok hajnalig, hogy megpróbáljon javítani a vígjátékok eddigi siralmas egyenlegén, meg az All Eyez on Me című Tupac-életrajz is, komoly reményekkel, továbbá egy cápás thriller, a 47 Meters Down, izé... Matthew Modine és Mandy Moore főszereplésével.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | Wonder Woman |
$57.2m | $205.0m | $149m |
2 | A múmia |
$32.2m | $32.2m | $125m |
3 | Captain Underpants |
$12.3m | $44.6m | $38m |
4 | A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja |
$10.7m | $135.8m | $230m |
5 | A galaxis őrzői vol. 2. |
$6.2m | $366.4m | $200m |
6 | It Comes at Night |
$6.0m | $6.0m | $5m |
7 | Baywatch |
$4.6m | $51.1m | $69m |
8 | Megan Leavey |
$3.8m | $3.8m | n.a. |
9 | Alien: Covenant |
$1.8m | $71.2m | $97m |
10 | Minden, minden |
$1.6m | $31.7m | $10m |