A Halálos iramban 8. árnyékában számtalan új film bukkant fel, ám az ötmillió dolláros "határt" nem sűrűn lépték át. Legeredményesebbjük a Born in China című Disney-természetfilm volt, amit a Föld napja segített meg. Teljes kudarcnak bizonyult az Öldöklő szerelem, s a további, független forgalmazós darabok szintén nyögtek.
> új filmek
A Disney globális babérokra nem tör ezzel a vonulatával, de a Disneynature természetfilmjei azért stabil pontot képeznek a stúdió éves repertoárjában. A legnyilvánvalóbb és legimádnivalóbb állatok közül válogató sorozat ezúttal pár Ázsiában őshonost vett célba, úgymint hópárduc, arany piszeorrú majom és óriáspanda, nyilván hangsúllyal az utóbbin. A Born in China természetesen kínai koprodukcióban készült (ott már tavaly nyáron bemutatták), és a Föld napjához igazították másfél ezer mozira kalibrált amerikai premierjét. 5,1 millió dollár folyt be, a szokásos összeg, így az éves adagról vélhetően a későbbiekben sem kell lemondani.
A Sony reszortja szokott lenni ezeknek a thrillereknek a nyomatása, ám ezúttal a Warner volt az, aki összeugrasztott két csinos hölgyet egy fickóért 2400 moziban. Az Öldöklő szerelem (Unforgettable; hazai bemutató: már a mozikban) abszolút lehetett volna egy szolid siker, mint ama sonys hasonlóságok, ám Katherine Heigl és Rosario Dawson nem tudott elég nézőt izgalomba hozni. 4,8 millió dollár a film jussa, ami roppant silány kezdet, és a hitványabbnál hitványabb visszajelzések értelmében a 10 milliós korlát is kihívás lehet majd. 12 millió dolláros költségvetéssel bukni, na az művészet.
Igen nívós gárda áll a The Promise című történelmi dráma mögött, amely az Ottomán Birodalom végnapjai alatt játszódik. A Hotel Ruanda rendezője készítette Oscar-díjas zeneszerző és BAFTA-jelölt operatőr közreműkődésével, Oscar Isaac és Christian Bale főszereplésével, méghozzá állítólag 90 millió dollárból. A történelmi drámák nehezen találnak utat nagyobb közönséghez, kiváltképp, ha ilyen ismeretlen időkbe-helyekre kalauzolnak, mint az első világháború előtti, történelmi Örményország. Az Open Road Films nyilván nem várt itt semmiféle megtérülést, de a 2200 mozi azért egy becsületmentő futamhoz elég teret kellett volna hogy szolgáltasson. Nem jött össze: 4,1 millióval a tizedik helyre jutott a spanyol koprodukcióban készült The Promise, és a felemás kritikák nem ígérnek változó szeleket. Ugyancsak 10 millió dollár lehet a végső cél.
A Bleecker Street intézi a The Lost City of Z forgalmazását, és a kedvező limitált körű premier követően 600 fölé lökték a vetítő teátrumok számát. Nagy szintlépés a bevételek terén nem született, de a 2,1 millió dollár így is felülmúl több országos premiert, és még a 10. helyet is megcsípi vele a Charlie Hunnam főszereplésével készült életrajzi kalandfilm. Van sansz arra, hogy a szájhagyomány érvényesíti magát, s így a heti brancs utoljára nevető tagja lesz a The Lost City of Z.
Egy 1997-es, valódinak állított UFO-észlelést zsákmányol ki a Phoenix Forgotten című horror, amit címe megpecsételt: észrevétlen maradt a közönség előtt. A Cinelou Films nem egy tapasztalt forgalmazó és az eltűnt tinédzserekről sok év után előkerülő videofelvétel fogása sem túl friss már ahhoz, hogy csak úgy magától meginduljon a szekér. Pedig 1500 mozi felett azért kétmillió dollárnál futhatta volna többre is. A 2,8 millióba került film a top 10-be nem került be, és egy szemvillanás alatt el fog tűnni, akárcsak az azonosítatlan repülő tárgyak az égboltról.
A szemfüles magyar nézők már láthatták a Free Fire című krimikomédiát, amit az A24 mutatott be alig ezer moziban az amerikaiaknak. Az alig ezer mozihoz alig egymillió dollár, egyúttal ezer dollár alatti átlagos mozinkénti bevétel társult. A brit produktum 7 milliót emésztett fel, vagyis megint egészen jelentéktelen összeget kellett volna megugorni az üdvösséghez, azaz az amerikai premier igazolásához. Az érdektelenség ez esetben sem nagy meglepetés, ínyencebb falat a Free Fire annál, hogy ily szerény terjesztés mellett a top 10-be törjön.
> korábbi filmek
A Halálos iramban 8. esett rendesen, ám 38,7 millió dollárral simán első lett újfent. 10 nap alatt a Universal akciófilmje 163,6 milliót hajtott fel, ami mondjuk az előző résznek 4-5 napjába került. Mindegy, mert a globális üzelmek már 900 millió dollár feletti összeget mutatnak, amiből Kína érdeme kábé 320 millió dollár. Észak-Amerikában 225 millió lehet a finis.
471 millió dollárral A szépség és a szörnyeteg immáron a 10. legsikeresebb film az amerikai öröklistán, és két helyet még előre fog lépni, aztán várja a kihívókat. Lesz-e ennyi A galaxis őrzői vol. 2.-ben, például, vagy a Star Wars: Az utolsó Jedikig kell várni?
> végszó & ami jön
Szóra sem érdemes ez a hétvége, s a következő sem lesz sokkal mozgalmasabb. Emma Watson megint felbukkan A kör főszerepében, és nem sokkal fog nagyobb pénzt termelni vele, mint A szépség és a szörnyeteg a következő körben. Közben Eugoenio Derbez Amerikát is célba veszi a Hogyan legyél latin szerető című vígjátékkal. A Halálos iramban 8. újabb hetet tölt majd az élen.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | Halálos iramban 8. |
$38.7m | $163.6m | $250m |
2 | Bébi úr |
$12.8m | $137.0m | $125m |
3 | A szépség és a szörnyeteg |
$10.0m | $471.1m | $160m |
4 | Born in China |
$5.1m | $5.1m | n.a. |
5 | Vén rókák |
$5.0m | $31.8m | $7m |
6 | Hupikék törpikék: Az elveszett falu |
$4.9m | $33.4m | $60m |
7 | Öldöklő szerelem |
$4.8m | $4.8m | $12m |
8 | Gifted |
$4.5m | $10.7m | $25m |
9 | The Promise |
$4.1m | $4.1m | $90m |
10 | The Lost City of Z |
$2.1m | $2.3m | n.a. |