aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: körön kívül Takács Máté
2017. február 05. 17:43:00

Kategória: boxoffice 2 komment

Az amerikai televíziózás legnézettebb hétvégéjén két film próbálkozott be a mozikban, mindkettőt tavaly őszről lapátolták erre a kietlen vidékre. A több mint egy évtizedet késő folytatás, a Körök messze-messze a korábbiak alatt nyitott, és még csak nem is első helyen, az a cím ugyanis harmadik hete a Széttörvét illeti. A másik premier, a The Space Between Us sok moziban szállt le, ám észrevétlen maradt, s ez nem új forgatókönyv forgalmazója számára.

rings_kiskep.jpg

> új filmek
2002 őszén a A kör című japánhorror-remake szép lassan gyűrűzött be a nézők radarjára: a negyedik hétvégéjén is többet hozott még, mint az elsőn (!), ez egyfelől a nagyon erős nézői szájhagyománynak, másfelől a DreamWorks jó moziszám-emelési taktikájának is köszönhető volt. Csaknem 130 millióval vonták ki a forgalomból, amihez A kör 2. 2005 tavaszán esett, 35 milliós nyitánya méltó folytatás volt, ám ezt már hamar magára hagyta a nagyérdemű, és csak 76 millióig vitte. A Paramount nem szeretett volna osztozni a nézők hozzáállásában - magárahagyásilag -, bár összehozni a Köröket (Rings; hazai bemutató: már a mozikban) csaknem addig tartott, míg az eredeti filmek közönsége el is feledte, hogy valaha fiatalon még horrorokra váltott jegyet. Az újak befogása meg nehéz feladat, amivel megbirkózni nem sikerült: 13 millió dollárt volt képes a remake folytatás-rebootja összekalapozni, s ez a #1 pozícióhoz sem volt elegendő a teljes hétvégére, csak a pénteki nap jutott a 25 milliót kóstáló filmnek. Az, hogy mi-mennyire hozza a frászt a célközönségre 2017-ben, nehéz így megítélni, de kétségtelen hogy 12-15 év alatt alaposan megkopott a túl sok tévézés miatt lesújtó ápolatlan kislány para-nimbusza. Ja, és persze az ideálisabb október-novemberi időszakból éppen a Super Bowllal súlyosbított víkendre sikerült landolni, amikor a vasárnapi forgalom alaposan megcsappan az általánosan várhatóhoz képest. Így a franchise 25-30 millióval leheli ki végleg a lelkét az amerikai mozikban.

Ritkán fordul elő, hogy utána kell néznem egy filmnek a premierje hétvégéjén, már csak ebből is látszik, hogy az STX Entertainment forgalmazó nem fordított különösebb gondot a The Space Between Us propagálására. A tinédzser-romantikus sci-fiben a közeli jövőben a Marson napvilágot látó kissrác online barátságot köt egy földi leánnyal, s 16 évesen lehetősége nyílik oda is látogatnia, ám a Föld légköre nem tesz jót az egészségének. Kétségtelen, hogy nem az a dollárszázmilliós sztori, ám az, hogy négymillió dollárt sem sikerült több mint 2800 moziból kinyernie, sok minden és sok mindenki filmbiznisz-képtelenségére mutat rá. Kezdjük Asa Butterfielddel, aki a főszerepet játssza; ez a kölyök a Végjáték és A leleményes Hugo élén már a földbe állított két méregdrága produkciót, és most egy 30 milliósat is sikerrel futtatott holtvágányra. A vizes lepedőt persze nem kell rá húzni, de a rezümé nem áll túl jól. A The Space Between Us célközönsége meglehetősen szűk, a románcot szeretők nincsenek szkafanderekhez szokva, a sci-fit falók pedig már gyakran az Érkezés érzelmi faktorán is kiakadtak. A még augusztusra, majd december végére szánt film megkapta a kegyelemdöfést e kedvezőtlen hétvégén, így 10 millió alatt dokkol majd be.

Egy időben még díjszezonos tényezőként is fel-felbukkant a The Comedian című keserédes vígjáték, hiszen Robert De Niro végre egy igazán izgalmas szerepben látható, nevezetesen egy kiöregedett tévés figuraként, aki új életet próbál lehelni karrierjébe - aminek aztán az lesz a vége, hogy közösségi munkára ítélik. A rendező Taylor Hackford, a forgatókönyvet mások mellett Richard LaGravanese jegyzi, De Niro mellett Harvey Keitel, Charles Grodin és Danny DeVito is feltűnik, az irányítás pedig a Sony Classics kezében volt, ám semmi sem sült el úgy, ahogy kellett volna. Először a ritka gyenge kritikák jöttek, majd ebből kifolyólag a forgalmazó feltehetőleg csak szerződési kitétel miatt kényszerítette országos bemutatóba a filmet. 848 moziból 1,1 millió dollár folyt be, ami viccnek is rossz.

> korábbi filmek
A vasárnapi nihil ellenére is 45%-on belül fogyatkozott a Széttörve bevétele. A Universal terjesztése 14,6 millió dollárral harmadjára is első tudott lenni, márpedig három hétvégét az élen Shyamalan-film a Jelek óta nem töltött. A thriller 99 milliót kaszált eddig.

A többiekkel ellentétben a Weinstein Company nem tolta tele azon melegében Oscar-esélyesével a mozikat a jelölések kihirdetése után, hanem várt egy hetet. Az Oroszlán így lazább környezetben ugrott 830 mozival magasabb szintre. A most már 1400 teátrumban látható dráma közel négymillióval eddigi legforgalmasabb hétvégéjét zárta, összbevétele pedig majdnem 25 millió dollár.

A Sony nem titkoltan a százmilliós határ becserkészése érdekében dobta meg az Utazók vetítőhelyeinek számát, ám nem épp a legjobb alkalmat választotta erre a fondorlatra, hiszen csak a víkend kétharmadában számíthattak a célközönségre. Így jött össze a 76,6%-os moziszám-emelés mellé 4%-os bevételcsökkenés; még csaknem 3 millió dollárt kellene kipréselnie magából a filmnek, ami akár meg is lehet benne, ám a mozik túl hamar le fogják passzolni...

...ellenben az Érkezés még egy darabig hozza majd a heti párszázezreket ahhoz, hogy meghódítsa a 100 milliót. Az odaát a Paramount által istápolt sci-fi 98,6 millión áll jelen pillanatban.

> végszó & ami jön
Eseménytelen és eseményfilmtelen hétvége volt ez a mostani, a top 12 összbevétele a 80 milliót sem érte el - közel két hónapja volt utoljára ilyen vacak a forgalom. Innen aztán könnyű dolga lesz mozgósítania mind a LEGO Batman - A filmnek, mind A sötét ötven árnyalatának. Hogy aztán az amerikaiak melyiket hozzák ki első helyen... A harmadik pedig a John Wick: 2. felvonásnak jut majd.

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1  Széttörve
$14.6m $98.7m $10m
2  Körök
$13.0m $13.0m $25m
3  Egy kutya négy élete
$10.8m $32.9m $22m
4  A számolás joga
$10.1m $119.4m $25m
5  Kaliforniai álom
$7.5m $118.3m $30m
6  A Kaptár: Utolsó fejezet
$4.5m $21.9m $40m
7  Énekelj! $4.1m $262.9m $75m
8  Oroszlán
$4.0m $24.7m $30m
9  The Space Between Us
$3.8m $3.8m $30m
10  xXx: Újra akcióban
$3.7m $40.0m $85m

Címkék

horror sony box office comedy sci fi split paramount robert de niro sequel romance rings adaptation asa butterfield stx the space between us

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr7612184770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atkakukac1989 2017.02.05. 21:23:30

A pénteki bevételéből már érezhető volt, hogy a Split hozni fogja a hétvégét. Szép három körös futás volt ez, megérdemelte. Ki hitte volna, hogy még ilyen filmeket is lepipál, mint az Utazók meg az Arrival.

A sötét ötven tarolni fog szerintem a Lego Batman ellenében. Kérdés az, hogy akik az első részre befizettek, azok most is elmennek-e mind. Illetve akik otthon nézték, van e olyan új rajongó közte, aki el is megy most moziba. Tehát esetleg még többet is hoz a második, mint tavalyelőtt az első tette.

isvaen 2017.02.05. 23:47:31

amióta de niro unott képpel játszik, látszik, hogy nem jön össze semmi.
a nézőt nem lehet palira venni; ha érzékeli, hogy a főszereplő is unja a sztorit, mé fizessen érte... szánalmas. példát vehetne jackről..

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása