aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: törvénytelenségek Takács Máté
2017. január 15. 18:41:00

Kategória: boxoffice 6 komment

A Martin Luther King-emléknapot megelőző hétvége nem alakult úgy, hogy mindenki örvendezzen, mi több: a zsúfolt mezőnyben több az elvérző, mint a diadalmaskodó. Utóbbi halmazba a The Bye Bye Man című horror tartozik tulajdonképpen egyedüliként, miközben az újdonságok közül élre várt Patriots Day csak közepesen muzsikált. Elsodorta az ár a Monster Trucksot, ami el is nyerte az év első vaskos bukásának címét, továbbá Jamie Foxx Sleeplessét és leginkább Az éjszaka törvényét, ami teljes csődöt jelent Ben Afflecknek. A tülekedésnek is köszönhetően második hete A számolás joga vezet.

live_by_night_kiskep.jpg

> korábbi filmek
Az STX Entertainment is biztosan meglepődött azon, hogy a sokat húzott-halasztott, ide-oda taszigált The Bye Bye Man leiskolázta a költséges stúdiótermékeket. A horrort ezt megelőzően tavaly decemberre pozicionálták, valahová oda, ahol végül A démon arca bőgött le fillérekkel. A tapasztalat ugyan mutatta, hogy az ijesztgetős zsáner január elején nagyon eleven, mégse tűnt úgy, hogy ez a 2200 moziba lerakott regényadaptáció, ami amúgy egy Kampókéz-nyúlásnak hangzik (nem szabad kimondani a nevét, vagy gondolni rá, mert jaj lesz) kaszálni fog. Ehhez képest 13 millió dollárral egyedüliként kapaszkodott fel a top 5-be a premierek közül, máris csaknem duplázva költségvetését, és emlékeztetve arra, hogy bizonyos időközönként szükségeltetik a palettára egy természetfeletti/kaszabolós horror - tényleg rég volt ilyen, ami konkrétan a tizenéveseket is hozza lázba. A The Bye Bye Man további sorsa már kiszámíthatóbbnak tűnik, a gyatra kritikák és a szokás szerint lefitymáló nézői visszhang sok maradást nem enged neki; 30 millióig érhet, mielőtt már senki nem gondol rá. Folytatása viszont következhet...

A bostoni futóversenyen történt pár évvel ezelőtti merényletet dolgozza fel a Patriots Day. Az amerikaiakat alaposan megrázó esetet körüljárván nyilván nem a körmönfont összeesküvés-elméleteken indultak el az alkotók, hanem a nézők számára könnyű és megszokott kapcsolódást ígérő közfeladatot ellátó figurákat (rendőröket) tették meg főszereplőnek. Peter Berg és Mark Wahlberg az utóbbi években többször is bizonyította rátermettségét az ilyesfajta valós, drámai történetekre, szóval a Lionsgate a több hetes erős limitált forgalom és a kedvező kritikák nyomán joggal várhatott nagyobb összeget a 3000 mozi feletti bemutatkozáskor. A nézők viszont egyelőre tapogatóznak: 12 millió dollár gyűlt össze, ami átlagos ugyan, de kiindulópontnak megfelelő, hogy érvényesüljön a pazar nézői vélekedés (a legmagasabb kategóriába sorolták a megkérdezett premierlátogatók). 45 milliós költségvetését biztosan túlszárnyalja, és minden bizonnyal a Mélytengeri pokolt is megelőzi majd.

Régóta vesződött már a Paramount animációs részlege és a Nickelodeon Films a Monster Trucks (hazai bemutató: április 20.) című családi filmmel: 2013-ban még egy franchise első részeként adtak hírt róla, aztán ahogy ugrált előre a bemutatónaptárban, úgy halványodott annak esélye, hogy lukratív vállalkozássá dagadhat a terepjáró motorjában élő csápos szörny és az ifjú sofőr párosa. A januári premier arról árulkodik, lemondtak a 125 milliós büdzsé viszontlátásáról az amerikai kasszákban, és magát a filmet is szanaszét szórták: 2016 decemberében került a brit és a francia mozikba, de hozzánk meg csak áprilisban érkezik majd. A Monster Trucks túl nagy sületlenségnek tűnt és nem kínált előzetesében semmiféle koherens sztorit, így csak az igazán vállalkozó szellemű gyerekeket vitték el rá: 10,5 millió dollárt hagytak ők a több mint 3100 mozi pénztáraiban. A bukás látványos, a film is biztosan az. 30-35 millió körül várható a lefulladás.

Jamie Foxx mindent megtett, hogy sikerre vigye a Sleepless című zsarufilmet, ami a nálunk is játszott Fehér éjszaka amerikai remake-je. Erőfeszítései között szerepelt, hogy telerakta a Liszt Ferenc reptér férfi mosdóját.... a film plakátjaival, ám mindhiába: az Open Road Films nem tudott lépést tartani vele a promótálásban, így az 1800 mozira kalibrált terjesztés csak 8,5 millió dollárt fialt. A film feltűnőségéhez mért összeg ez, ahhoz viszont túl kevés, hogy a 30 milliós költségvetést, meg úgy egyáltalán a produkció létezését igazolja. Ilyen krimikből kevés van pedig már, becsülni kéne őket - na persze, csak akkor, ha 11%-os Rotten Tomatoes-aránynál többre képesek...

Intő jel volt, hogy a december 25-i premiert követően abban a négy moziban nem volt képes igazán meggyőző számokat prezentálni Az éjszaka törvénye (Live by Night; hazai bemutató: január 26.), ám hogy ennyire életképtelennek bizonyul minden téren Ben Affleck rendezése, az eléggé váratlan. Dennis Lehane regényének adaptációját a Warner 2800 moziba küldte szét, ám rongyos 5,4 millió dollárt bírt csupán kisajtolni belőlük, ami A könyvelő nyitónapjánál is jóval alacsonyabb összeg. A gengszterdráma kudarca egyrészt ott gyökerezik, hogy előzetesei, bár mutatósak voltak, nem szabadultak a tucatjellegtől, és a kritikák ezt megerősítették, a nézők pedig megérezték. Az éjszaka törvénye 65 millió dollárba került, Affleck eddigi legdrágább vállalkozása ezzel, és legnagyobb borulása. Az érdektelen közönségértékelések nem fogják hagyni, hogy sokáig a felszínen maradjon, így 15 millió dollár nem sok, annyit is alig fog keresni végül. Elképesztő zakó.

Martin Scorsese régóta tervezett filmjét nagy mértékben ignorálják a díjszezonban, és így a Silence-re nem várhat még a legkisebb mértékű box office-érvényesülés sem. A csak a legérdeklődőbb réteg számára releváns dráma 1,9 millió dolláros eredményt ért el országos szintű, 747 mozis bemutatkozása alkalmával, ami egy mozira számolva alig több mint 2500 dollár. A Paramount forgalmazta, több mint két és fél órás mű 40 millióból készült, és jelen állás szerint akár számottevő anyagi bukássá is előléphet, na nem mintha ne lett volna már ilyen Scorsese karrierjében.

> korábbi filmek
A számolás joga múlt heti sikerén felbuzdulva a Fox több mint 800 mozival növelte a film vetítőhelyeinek számát, majd csaknem teljes biztonságban várhatta, hogy ismételten első helyen fut be a film. Így lett: 20 millió dolláros második hétvégét zárt, a hétfőre prognosztizált bevétellel pedig már 60 millióra rúg csaknem a teljes egyenleg.

A 7 Golden Globe-díj láttán a Lionsgate nem volt rest több mint duplázni a Kaliforniai álom moziszámát, és a musical ezzel eddig legforgalmasabb víkendjét tudta le, legjobb helyezésével: 14,5 millió dollárra tett szert, a második helyen. Az Oscar-jelölések bejelentése után semmi perc alatt 100 millió felett találhatja magát, és még akkor se lehet majd látni a végét.

A vasárnapot 499 millió dollárral zárja a Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet, vagyis a hétfő munkaszüneti nap lesz az, ami átlendíti a félmilliárdos határon a Disney gyermekét.

> végszó & ami jön
Sok kicsi nem ment túl sokra: a rengeteg premier valamennyire biztosan gáncsolta egymást, de az igazán nagy érdeklődést szítókból kevés akadt. Csak a The Bye Bye Man forgalmazója lehet elégedett, Az éjszaka törvénye és a Monster Trucks pedig igencsak kedvezőtlen kezdetet rajzol 2017-nek. Az elmúlt három évben bitang erősre sikeredett a MLK-hétvége, azt a szintet most nem lehetett hozni nagypályás film híján, de egyelőre még minden nyugodt. A következő körben a xXx: Újra akcióban próbálja összekapni a franchise-t, illetve a Széttörve pályázik még az élmezőnybe, de Az alapító is bemutatkozik végre.

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1  A számolás joga
$20.5m $54.8m $25m
2  Kaliforniai álom
$14.5m $74.1m $30m
3  Énekelj! $13.8m $233.0m $75m
4  Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet
$13.8m $498.9m $200m
5  The Bye Bye Man
$13.4m $13.4m $7.4m
6  Patriots Day
$12.0m $12.9m $45m
7  Monster Trucks
$10.5m $10.5m $125m
8  Sleepless
$8.5m $8.5m $30m
9  Underworld: Vérözön
$5.8m $23.9m $35m
10  Utazók $5.6m $90.0m $110m

 

 

 

Címkék

horror fantasy box office ben affleck warner drama jamie foxx paramount martin scorsese mark wahlberg silence peter berg lionsgate sleepless monster trucks stx crime movie live by night gangster movie open road films the bye bye man patriots day hidden figures

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr7312128263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2017.01.15. 18:59:48

A Paramount és a Silence... Ezt nem is értem, hogy sikerült így.
Premier előtt három héttel bírtak kiizzadni egy trailert, addig nulla infóval pörgött a dolog. A díjátadók meg tudtommal azért mellőzik, mert egyszerűen nem látták, olyan későn mutatták be, december utolsó napjaiban.
Ezek után csoda lesz egy hazai premier, pedig nagyon várom, a könyv zseniális, és a film is annak tűnik - csak jót mondanak róla.

Atkakukac1989 2017.01.15. 21:33:11

Scorsese filmjének elcseszték a marketingjét, ez evidens. Sajnálatos, mert grandiózus, kemény drámának tűnik, remek színészekkel. Nem ezt érdemli. Mondjuk Scorsese sosem volt box office császár, de akkor is, ez gáz. Na igen, Marty-filmet nem a díjszezonban látni, az is furcsa.

Afflecket azért sajnálom, mert nyilván a szuperhős baromságokat azért vállalja, hogy tudjon utána egy Live by Nightot hozni. Az viszont igaz Máté, ahogy említed, hogy nagyon tucatjellegű cuccnak tűnik. Pedig az író könyvei abszolút nem azok. Viszont az előzetes nem győzött meg igazán, ez a szomorú.

És meg egy dolog a Sleepless nem tudom milyen lett, de az eredetije nagyon jó. Kb. olyan érzés a megnézése, mint az első Elrabolva volt. Zseniális akciófilm a Fehér éjszaka. :D

misafeco 2017.01.16. 10:03:39

A La La Landot úgy tűnik, hiába próbálja meg szabotálni a Lionsgate, simán veszi a 100-as és majd a 150-es határt. Értelmes stúdió már régen 3000 mozi fölé nyomta volna, ekkora érdeklődés mellett ez nagy hiba.

Feiertag Erik · http://fastfoodcentral.blog.hu 2017.01.16. 12:12:32

A Paramount az utolsókat rúgja, hamarosan érkezik szerintem egy hír, hogy kínai vagy indiai befektetők felvásárolják a vállalatot. Mióta a Disney megszerezte a Marvelt, azóta döglődik a stúdió. Amelyik filmjük sikeres, az csak épp hogy az, ellenben rengeteg buktájuk van. :(

Atkakukac1989 2017.01.16. 13:04:19

@Feiertag Erik: Ez nekünk jó? Én nem hinném, hogy jó irányba visz, ha mindent felvásárolnak. Legyen nekik is részük a piacon ld. Legendary, de azért nem kell mindenre rátenni a kezüket.

Feiertag Erik · http://fastfoodcentral.blog.hu 2017.01.16. 14:17:21

@Atkakukac1989: Ki mondta, hogy jó? De egyébként egy csomó film elején így is kínai meg indiai cégek logói jelennek meg, pl. az új Star Treket is részben valami Alibaba Pictures gyártotta... Amíg nem erőltetik rá a saját stílusukat, addig nem igazán zavar a dolog.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása