aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: fekete-fehér Takács Máté
2015. február 01. 17:41:00

Kategória: film 7 komment

Ugyan a Super Bowlt az Amerikai mesterlövész sem tudta kivédeni, Clint Eastwood filmje továbbra is szinten tartja a mozik forgalmát, ha már az újdonságok java sorozatosan kudarcot vall. Most a Project Almanac vonul be az évkönyvbe kifejezett csalódásként, de a Black or White és a Kéjlak bevételei is kevesek lennének egy két perces reklámocskára a kupadöntő szünetében...

american_sniper.jpg

> új filmek
Nem lenne igaz azt állítani, Amerika legnézettebb tévéműsorának hétvégéjétől ódzkodnak a forgalmazók, hiszen az elmúlt évek termettek bőven kisebb-nagyobb sikereket e három nap folyamán. Ez az esztendő nem ilyen, pedig a Project Almanacban ott volt a lehetőség: időutazással kavaró tini-sci-fi, ami az egyébként fanyalgó kritikák szerint is bír pár eredetibb húzással, csakhogy a már nagyon kifutott talált felvételes formával él, ami egyre inkább taszítónak hat, mert hát ami divat, az divat, de végtére is a filmélményért járnak a népek a moziba, és ez a módszer gyengíti a filmélményt. Alighanem azonban az, hogy a Paramount terjesztése még a 9 millió dollárt sem érte el, nem konkrétan erre vezethető vissza, bár hogy mi ennek a súlyos érdektelenségnek a fő oka, az ugyanúgy rejtély, mint a Mortdecai és a Blackhat esetében, sőt nagyobb, hiszen ezúttal legalább némi izgalom és érdekesség felszínre került az előzetesekben – mégsem hatottak. A csaknem egy éves halogatás és címátkeresztelés felesleges erőkifejtésnek bizonyult hát, és a nézői visszajelzések sem árulkodnak arról, hogy itt még bármi fordulhat. Alighanem 20 milliónál nem sokkal többel zár a 12 millióból összedobott Project Almanac, mi meg változatlanul nem kapjuk meg mozijainkba.

Kevin Costnerről köztudott, hogy nem restell saját vagyonából áldozni filmjeire, de azért a Black or White esetében nem kellett olyan mélyre nyúlnia pénztárcájában, mint a Waterworld 22 milliós költségvetés-kiegészítésekor. Konkrétan 9 milliót ért neki ez a megint nagyon aktuálissá vált, rasszokat illető kérdéseket feszegető dráma (ami az újságírók szerint nem feszeget eléggé mélyen), ami egyben a Relativity forgalmazta film komplett gyártási büdzséje. A fekete kislány felügyeleti jogáért küzdő, a család két ágát képviselő fehér nagypapa és fekete nagymama (Octavia Spencer) közötti perlekedés nem egy kasszarobbantó-matéria, szóval a 6 milliós start láttán aligha terjeng csalódásszag a levegőben, pláne, ha az egész jó nézői szájhagyomány érvényesülni tud. Akkor 20 millió fölé juthat a film. Persze, az nem sok.

Tulajdonképpen meglepő, hogy a Kéjlak (The Loft; hazai bemutató: február 19.) című thriller-remake országos bemutatóhoz jutott: ismert, ám piacképtelen nevek népesítik be, régóta hánykolódik (2011-ben forgatták!), forgalmazót váltott és hát nem túl jó, bár ez utóbbi ritkán szokott visszatartó erő lenni. Az Open Road Films mindenesetre szerencsét próbált, de csak azzal szembesült, ami várható volt: a film 3 millió alatt nyitott, a top 10-be éppen beférkőzve. Nem volt szerencsés ez a dátum, de végső soron megint a bárminemű érdekesség hiányának számlájára írható a kudarc. Talán lett volna, aki kihozza belőle a 14 milliós költségvetést bevételben, de még akkor is csaknem mindegy lett volna. Szerencsére 2015-öt ez a film sem fogja jellemezni, mindazonáltal frusztráló tud lenni a bizniszt árgus szemekkel követőknek, hogy még csak egy hónap telt el, de már van egy kosárra való leégés a kasszáknál.

Az Oscaron hoppon maradt A Most Violent Year forgalmazója ezt a hétvégét látta ideálisnak az országos bemutatóhoz. Az A24 1.7 millió dollárt számlálhatott össze 818 moziból, amivel a film jószerével észrevétlen maradt a listán. 7-8 milliónál többet várhatóan nem gyűjt J.C. Chandor rendezése.

205 IMAX-mozi tűzte műsorra a Trónok harca (Game of Thrones) legutóbbi évadának utolsó két részét. Az 5. évad felvezetőkampányának igen spéci része nem sikerült rosszul a Warner számára, hiszen hétezer dolláros mozinkénti átlagos bevételt ért el napjaink egyik legnépszerűbb sorozata, vagyis közel másfél millió dollárt harcolt ki a rajongókból. A pozitív elbírálás fontos, hiszen egy már lefutott anyagról van szó, amit millióképpen magáévá tehetett bárki, akárhányszor. A lehető legnagyobb vászon is részesedik a mozgósításból és ebből a röpke sikerből, ehhez kétség sem fér.

> korábbi filmek
Az Amerikai mesterlövész közönsége jelentős közös halmazzal bír az amerikaifoci-rajongókééval: a Warner Bros. szenzációja most felezett egyet, ami még a rendhagyó víkend ellenére is meglepően nagy bukfenc. Ettől függetlenül 32 millióval ismét vezet a háborús-életrajzi produkció, összbevétele pedig megközelíti a negyedmilliárdot. Az továbbra is biztos, hogy a 2014-es bemutatók között első helyen fut majd be az amerikai listán.

> végszó & ami jön
Bár a premierek dugába dőltek, és az Amerikai mesterlövész is mélyrepült egyet, az összforgalom bőven erősebbnek bizonyult, mint tavaly ilyenkor. A Warner tisztában van vele, hogy a következő körben már más lesz a bajnok, és leginkább magukra osztanák ismét e szerepet; a Jupiter felemelkedése ugyanakkor komoly anyagi csődnek ígérkezik: 175 millióra taksált költségvetése minimum 60 milliós nyitányt követelne meg, hogy megússza pár karcolással, ám most ennek fele is nehéz menetnek bizonyulhat – a valóság 20-25 millió közé engedi Wachowskiék újabb agymenését. Nem különben aggódhatnak a pénzükért A hetedik fiú finanszírozói: a Universalhoz került fantasy Kínában meg egyéb helyeken szép összegeket hajt fel, ám a tengerentúli premierje nem véletlenül vándorolt át karácsonyról. A stúdió sem érzi benne a blockbusteri potenciált, ebben a kétesélyes hónapban pedig az esélyek nem nekik kedveznek: 15 millió tűnik legfeljebb elérhetőnek, ami így is sovány lesz a 77 milliónak állított elsődleges ráfordítások mellett. A végén egy rajzfilm nevet majd: a SpongyaBob: Ki a vízből! a még mindig –tíz évvel az első mozifilm után is– kedvelt szivaccsal 30 millió fölé tervezhet.

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# volt
#
film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1 1  Amerikai mesterlövész
$31.9m $248.9m $58.8m
2 3  Paddington
$8.5m $50.5m $55m
3 ú  Project Almanac
$8.5m $8.5m $12m
4 ú  Black or White
$6.5m $6.5m $9m
5 2  A szomszéd fiú
$6.1m $24.7m $4m
6 4  Bérhaverok
$5.7m $48.1m $23m
7 6  Kódjátszma
$5.2m $68.0m $15m
8 5  Elrabolva 3.
$3.7m $81.4m $48m
9 7  Strange Magic
$3.4m $9.9m n.a.
10 ú  Kéjlak
$2.9m $2.9m $14m

Címkék

remake thriller box office sci fi warner drama paramount kevin costner game of thrones found footage octavia spencer

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr717130887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misafeco 2015.02.01. 19:37:53

A Jupiter reménykedhet, hogy ha USA-ban bukik is, a világ többi része kihúzza a komoly bajból, mint az Edge of Tomorrow-t.

E900 2015.02.01. 19:58:07

Mostanában USA-ban elég sok mindent meg sem néznek..... 3-4 milliós bevételek? Már csak képregény meg J.A filmeket nézik?
Jó a Sniper más téma mert nekik egy nemzeti hős volt.
Jupiter tényleg csak Ázsiában meg Eu-ban bízhat.

misafeco 2015.02.01. 22:46:48

@E900: Nem különbözik túlságosan az amerikai filmes ízlés az európaitól, így a magyartól se. Képregény és könyvadaptációk, plusz animációs filmek (1-1 kivétellel) amik sokat hoznak.

misafeco 2015.02.01. 22:49:29

Ázsia (Kína) pedig mindent megkajál, ami látványos. Japán a kivétel, ott eléggé egyedi ízlése van az embereknek.

Németh Barna 2015.02.01. 23:22:57

@misafeco: Azért, mert alig engednek bemutatni ott valamit. Ha rájuk is ömlene tízszer annyi szar, mindjárt eloszlanának a bevételek.

E900 2015.02.01. 23:41:10

@misafeco: Japán ezért jó mert más világ. Ott a Animék és a Samuray filmek tarolnak. Rurouni Kenshin trilógia nagyon jó lett ajánlom mindenkinek. IMDB is 7.8 nál van.
Kina meg ha jól tudom évente csak 40 vagy 20 Amerikai filmet enged leadni. Hobbit , Transformres és a Interstellar profitált belőle.

misafeco 2015.02.02. 10:41:42

@Németh Barna: @E900: Igen, a kínai piac elég beszabályozott. 1 évben 30 körül adnak hollywoodi filmeket, amik viszont szépen hoznak általában. Átlagos hollywoodi blockbuster a 100 milliót célozza meg, tavaly pl. az Interstellar, X-men, Amerika kapitány, Pókember, Majmok bolygója, Galaxis őrzői mind nagyjából ennyit hoztak. Ebben mondjuk az is közrejátszik, hogy korlátozott ideig is mennek a mozikban, ami 2-3 hetet jelent. Viszont az nem véletlen, hogy melyik filmeket engedik bemutatni, a kínaiak szeretik a robotos, szuperlátványos, mindenpercben10robbantás, 3D filmeket, így ezekre mennek is a moziba. Japánban viszont pl. a szuperhősök nagyrészt buktak tavaly is, az Amazing Spiderman kivételével egyik se lépte át a 10 millió dollárt, míg a Disney mesék nagyokat kaszálnak. A Maleficent 63 milliót hozott, a Frozen meg megdöntötte a bevételi rekordot.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása