aeon flux

ready for the action now, danger boy?

nem lesz toldi Zalaba_Ferenc
2014. október 16. 13:25:00

Kategória: film 53 komment

Legalábbis nem közpénzből. Íme a Magyar Nemzeti FIlmalap sajtóközleménye:

A Magyar Nemzeti Filmalap döntést hozott a TOLDI című filmről

A Magyar Nemzeti Filmalap Filmszakmai Döntőbizottsága azt a döntést hozta, hogy Pálfi György Toldi című filmjének megvalósítását célzó, hosszú ideje tartó tárgyalássorozatot beszünteti, és az eredetileg megvalósításra szánt tervet a továbbiakban nem támogatja, miután az alkotó a film megrendezésének szándékától a Döntőbizottság több tagjának tett szóbeli nyilatkozatában elállt, illetve előzőleg írásban jelezte, hogy amennyiben a Döntőbizottság október 15-ig nem hoz határozatot, akkor lezártnak tekinti az együttműködést.

A film tervezett költségvetése 2,5 milliárd forint, amely a magyarországi és az európai filmgyártási gyakorlatban is szokatlanul magas. Egy ilyen magas költségvetésű projekt finanszírozása mind az adófizető nézőközönség, mind a filmszakma felé jelentős felelősség. A Döntőbizottság szerint még nincsenek meg a feltételei annak, hogy egy ilyen magas összegű támogatás mellett olyan filmalkotás szülessen, amely művészi színvonala mellett széles közönséget is képes megszólítani.  

Nos, Pálfi szokatlanul őszinte (egyesek szerint provokatív) nyilatkozata után a fenti döntés talán nem annyira meglepő.

Címkék

toldi magyarfilm sajto magyarvalosag palfi gyorgy

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr136798415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.16. 13:28:55

Egyszer érdekelne egy magyar film, akkor se készül el. Komolyan mondom ez hihetetlen. Pálfi György a legjobb jelenlegi magyar rendező, de Őt nem kell támogatni. Oké...

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.10.16. 13:29:52

A magyar filmhét kellős közepén bejelentik :) Hehe...

Igaza van egyébként mindkettő félnek, de azért örültem volna, ha elkészül.

Regggie 2014.10.16. 13:45:19

A Szabadesés volt életem első olyan filmje, amiről kisétáltam a moziból. Egy értékelhető momentum nem volt benne.

LasDen 2014.10.16. 13:55:07

helyette majd készül 2 romcom, ami ugyanúgy veszteséges lesz. Nem baj, legalább készül magyar film.....

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.16. 14:12:37

@LasDen: Míg Holldywood megteheti, hogy leszarják az alkotásvágyat, és csak a pénzt nézik, addig mi nem. DE mégis megtesszük. Minek kockáztatni, ha benne van, hogy veszteséges lesz? Úgyis annyi mesterművet tolunk ki itthon, hogy hihetetlen. Megszámolni nem lehet.

Max Renn 2014.10.16. 14:23:03

Készül két romcom sokkal kevesebb pénzből és sokkal kisebb veszteséggel ne adj Isten nyereséggel. Nagyon szerettem Pálfi filmjeit, de ebbe a projectben szerintem ő sem mozog a realitás talaján. Könyörgök, amikor a Celeb vagyok a legnézettebb műsor a tvben, akkor majd egy rohadt drága Toldi film fogja bevonzani a nézőt? Nem hiszem. Még akkor sem ha jól sikerülne. Vajna azt mondta egy olyan film hozhatja meg a magyar filmnek az áttörést, ami külföldön (Cannes) esélyes lehet díjra és a magyar közönség is szeretné. Ezek közül a Toldi maximum az egyik kritériumnak felelne meg, de még annak sem biztos.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.16. 14:31:53

@Max Renn: A Toldi ezek közül mindegyiknek megfelelne. De a szaros vígjátékok nem. Továbbra is azt tudom mondani, hogy kockáztatnunk kell, mert pont a tökösség hiányzik az itthoni filmesekből.

isvaen 2014.10.16. 14:32:28

@Max Renn: az nem jutott eszedbe, hogy él még a magyaron kívül kb 7 milliárd ember, akinek meg lehetne mutattni0? ja, hogy a Toldi magyar sztori? Te megnézted a Lincolnt? Hát a JKF-t? Mongol? volt közöd bármelyikhez is? ne beszélj már hülyeségeket, kérlek.

mellesleg a 2.5 milliárd qrva sok pénz. sose fog ennyiért befektetőt találni...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.10.16. 14:33:53

Ahhoz, hogy a Toldi sikeres legyen, a lakosság közel felének meg kéne néznie. Illetve kellett volna. Mert hát ezt a filmet product placementtel sem lehetett volna támogatni.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.10.16. 14:34:43

@Zalaba_Ferenc: B-változat: eladják 80 országba sok pénzért.

LasDen 2014.10.16. 15:00:23

Én azt sajnálom a leginkább, hogy senki nem készít magyar történelmi filmeket. Tele vagyunk jobbnál jobb sztorikkal, de senkit nem érdekel...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.10.16. 15:02:17

Pálfi facebookos reakciója:

Toldi vége.
A Magyar Nemzeti Filmalap október 14-én, rendkivüli döntőbizottsági ülésén elutasította a Toldi című filmtervet, a megítélt támogatásokat visszavonja, a produkció eddigi költéseit jóváírja.
Csak egy megjegyzésem lenne, a költő szavaival:
"Ha örül Horger Antal úr,
hogy költőnk nem nyelvtant tanul,
sekély
e kéj -"
További információk a Magyar Nemzeti Filmalaptól.
Ennyi.

Vektor- 2014.10.16. 15:12:20

Kár érte, de sajnos érthető. Magyarországon nincs értelme komoly pénzeket költeni egy közönségfilmre, mert biztos veszteséges lesz. A Toldit ráadásul külföldön se lett volna könnyű eladni.

Inkább csináljanak történelmi filmeket, azokra sokan mehetnek, külföldön is értékesíthetők és díjakat is könnyebb velük nyerni.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.10.16. 15:24:58

@Zalaba_Ferenc: Pedig megnéztem volna, ahogy a csata utáni másnap Toldi fáradtan felkel, iszik egy redbullt, harap mellé egy kis Chio Chipset, aztán befújja magát Axe-szal.

ungverjaland 2014.10.16. 15:53:49

Nem akarok káromkodni, úgyhogy inkább nem kommentálom ezt a hírt.

ungverjaland 2014.10.16. 16:14:02

@Vektor-:

De már a kezdetektől nyilvánvaló volt, hogy egy magyar nyelven forgatott Toldi-film 2,5 milliárdos (de már 900 milliós vagy jóval kisebb) büdzsé mellett NEM LESZ nyereséges. Ezt akkor is tudni lehetett, amikor megkapta a támogatást, ezzel nyilvánvalóan Vajna is tisztában volt, sőt pont neki kell ezt legjobban tudnia. Teljesen mindegy, hogy ki forgatja az akciójeleneteket vagy mennyi pénzt költenek külföldi forgalmazásra. Ez a történet már rég nem erről szól.

Max Renn 2014.10.16. 16:19:49

@REMY: Toldi mint Cannes jelölt. Ugyan már.....

ungverjaland 2014.10.16. 16:23:09

Még annyit: a nagy büdös helyzet az, hogy Magyarországon soha semmilyen film nem lesz nyereséges. Ennyi. Egyszerűen ez a piac nem tudja kitermelni egy átlagos film költségvetését sem. Ezt vagy elfogadjuk (ill. fogadják ott fenn az okosok), vagy akkor ne csináljunk egyáltalán állami költségvetésből filmet. De egy elérhetetlen és megvalósíthatatlan célt ne próbáljunk meg elérni. Mert nem fog menni.

Max Renn 2014.10.16. 16:23:24

@isvaen: Meg lehetne mutatni. Jól fogalmazol. De nem fogják megmutatni, mert nem fog külföldi forgalmazót találni. Lincoln és Jfk amerikai filmek. Az más te is tudod. A Mongolt moziban kb 10 ország forgalmazta. Na hasonló bravúrra talán mi is képesek lennék. 2.5 milliárdból....

Max Renn 2014.10.16. 16:24:20

@Zalaba_Ferenc: Így van. És szerinted menyien nézték volna meg?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.10.16. 16:33:24

@Max Renn: Ha jó a film és jó hátszelet kap, akkor talán 150.000-en is megnézték volna.

Németh Barna 2014.10.16. 16:36:39

Így is lesz 1 milliárd fölötti filmünk, a "nem magyar gárdás" cucc. Más kommentet nem fűznék ehhez az egészhez.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2014.10.16. 17:18:06

Volt már eddig is 1 milliárd feletti filmünk. Ott volt például a Hídember.

Nagyon sajnálom, hogy nem készül el a Toldi. Vagy csak azt várták, hogy Pálfi György lelépjen, aztán majd valaki más megcsinálja.

Németh Barna 2014.10.16. 17:34:07

@desmondwallace: Jaj, hát az nem volt jó. Mármint a Hídember. Pálfi nélkül pedig a nulláról kell kezdeni. A forgatókönyv az övé, nem hiszem, hogy másnak adná.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2014.10.16. 17:43:15

@Németh Barna: Nekem tetszett. Írnak egy új forgatókönyvet. Kijön abból a 2,5 milliárd forintból.

freddyD 2014.10.16. 17:55:02

@Vektor-: Ezt a MAgyarország szeretlek napot az MTV-n sem nézte senki, mégis kapott érte a sok vízionárus egy milliárdot. Ez nem érv

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2014.10.16. 18:01:39

@freddyD: Ott viszont nem is a tévés jelenlétre ment el a sok pénz, hanem a helyi programokra.

n4nom4n · http://n4nom4n.tumblr.com/ 2014.10.16. 18:17:47

Pálfi nem haver, majd lesz itt zsé valami retyerutyának!
Andy 4 president!

Atkakukac1989 2014.10.16. 18:37:12

"A Döntőbizottság szerint még nincsenek meg a feltételei annak, hogy egy ilyen magas összegű támogatás mellett olyan filmalkotás szülessen, amely művészi színvonala mellett széles közönséget is képes megszólítani."

Magyarul most az is csípi a szemüket, hogy nem lett volna nyereséges. De kérdem én, mióta bevétel szerint nézzük a hazai filmek sikerességét? Itt mindig a nézőszám volt a fontos, ez nem az USA, itt ha elér egy film százezres nézőszámot már okés, ha 200-at siker, ha annál többet, gigasiker. Szóval ez csak takarózás.

Egyébként meg sír a Filmalap is, hogy nincsenek bátor projektek, nem adnak be zsánerfilm ötleteket. Ahhoz képest Pálfi szavait és interjúit nézve nekem ez eléggé történelmi, de inkább kalandfilm jellegű mozinak tűnik. Akkor most mi is a baj?

Meg ami most ránk vár/van az Utóélet, Szabadesés, Van valami... stb. ezek még szép, hogy nem érdeklik a közönséget, ha jók, ha nem. Még mindig süt róluk egyfajta művészfilmes vonal, a Toldi meg pont azért lett volna jó, mert minden magyar ember találkozott vele az iskolában, vannak emlékei. El sem kéne igazán adni, szerintem sokkal eladhatóbb mint bármelyik film, ami kijött mostanában.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.16. 18:56:05

@Atkakukac1989: +1

Elég, ha magamból kiindulok. Nem adok ki pénzt magyar filmért, de ezt megnéztem volna moziban. Na, mindegy... fura is lett volna, ha valami jól megy ebben az országban.

isvean 2014.10.16. 20:32:53

@Max Renn: nem fog? semmit nem tudunk a projektről. sajnos nincs értelme ezen lamentálni, mert lefutott kör. pálfi víziója cseszett drága, bizonytalan nemzetközi piaca (a magyarral nem is számolok, mert értelmetlen) sztem nem elég "nagy" hozzá, a filmalapnak így nincs garancia, nincs végső vágás joga, kaszkadőr-rendező, szóval én megértem, és kihozom a meccset 1:1-re.

mellesleg: te adnál 2.5 milliárd forintot egy nagyjátékfilmre?

sold 2014.10.16. 22:36:07

@Atkakukac1989:

az Utóéletet láttam, azért az nem atomfizika..

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.17. 00:16:12

Nem tudom, voltatok-e ma ezen a forgatókönyv-versenyeztetésen, nekem abból abszolút az jött át, hogy lennének itthon ötletek, nem is akármilyenek. Csak éppen a 3 nyertesből 2 vígjáték lett, mert Divinyi saját szavai szerint a közönségfilmeket támogatnák. (Btw ez még csak forgatókönyv fejlesztési támogatás volt, szóval még csak nem is nagy pénzekről esett szó.)
És pl. benn maradt egy olyan koncepció, amire azt mondtam, hogy ha jól megcsinálják, az egyik legzseniálisabb magyar film jöhetett volna ki belőle.

Szóval ezek után nem csoda, hogy a Filmalapnál leginkább nagyon kommersz ötletekkel lehet sikert aratni. (Azt csodálom, hogy a horrort nem fedezték még fel maguknak.) Inkább az lep meg, hogy nekik ennyi ideig tartott elvégezni azt az általános iskolás matekot, hogy 2,5 milliárdos film itthon soha a büdös életben nem lesz sikeres, így tényleg egy kicsit kicseszés szaga van ennek.

Max Renn 2014.10.17. 00:49:06

@isvean: Toldi filmre semmiképp. De ha valaki mondjuk előállna egy olyan minőségű forgatókönyvvel mint mondjuk az OLdboy, akkor igen. A Toldi egyszerűen nem ez a kategória.

isvaen 2014.10.17. 08:13:06

@danialves: te, miről szól a dr. Bubó és pult fiction? :o) amióta olvastam a 8 jelöltet, ezen kattogok.

isvaen 2014.10.17. 08:13:57

@danialves: megjegyzem, 2 olyan kommersszel indultam, aminél kommerszebb csak frank capra lehet, aztán mégse vették be... szóval nem tudom, mi alapján ítéltek.

isvaen 2014.10.17. 08:20:36

mondjuk a "konkurencia" pályázatára is kíváncsi leszek: tarr béla is tol egy treatmentes/szkriptes cuccot. tehenes, vizet forraló alkoholista mezőőrökről szóló filmek előnyben!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.17. 10:20:15

@isvaen: A Dr. Bubó elég vicces volt, mert miután Bolyki előadta a pitchet, megjegyezte, hogy szívesen várja a forgatókönyvírók jelentkezését. Ugyanis ő a musicaljük filmes átiratát adta elő, amiről még ő is tudja, hogy nem működne ilyen formában, azaz tulajdonképpen ezt még baromira át kéne írni. Szóval ő kb. ezzel ki is ejtette magát a versenyből.

A Pult Fiction (egyébként az egyik győztes) meg egy indiai csávóról szól, akinek a konditermi haverjai segítenek előadni, hogy ő valami nagy ember itt Magyarországon, egy busás örökség reményében. Igazából ezt szinopszis alapján nehéz volt megítélni, én azt mondtam, hogy minden a jelenetíráson múlik, de mellesleg az írója humorista, szóval lehet, hogy nem lesz vele gond. Az előadását is egész jól végigröhögcséltük.

Mellesleg azt érdemes tudnod, hogy 250 (Köbli még 210-et mondott, Divinyi 250et) treatmentből választották ki ezt a 8-at, szóval volt konkurenciád bőven, másrészt az előzsűri meg más volt, mint a döntő zsűrije. Szóval pl. az előzsűrit erősítő Köbliből még kinézem, hogy nem csak olyan szemmel figyelte a jelentkezőket, hogy melyikből lehetne nyereséges filmet forgatni.

isvaen 2014.10.17. 10:42:07

@danialves: akkor nem értem, minek választották be... ez is igazol sok tézisemet, de hagyjuk...

hát, a pult se hatott meg. de lelkük rajta.

sztem nagy tévedés azt hinni, hogy egy honi humorista jó filmet írhat. két külön műfaj, plusz a mai magyar humor sztem ma a béka pattanásos segge alatt van. belenéztem pl a fapadba. 2 perc után le is offoltam.. egész egyszerűen nem vicces... és litkai csodafiú meg a haverja írta. erőltetett, művi és totál primitív.

három nő volt az előzsűri: ebből zobrácz nekem teljes kérdőjel, mert..na mindegy, a többiekről pedig... szóval majd jövőre.. :o)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.17. 10:53:49

@isvaen: Gondolom, azért, mert a treatmentből még nem derült ki, hogy a szerző saját maga szerint sem működne ez ilyen formában filmként.

Én a vígjátékkal kapcsolatban pont azt mondanám, hogy min. 80% azon múlik, hogy milyen jeleneteket írsz. Az, hogy a történet, karakterek ezen felül milyenek, már szinte másodlagos. Megírhatod te a legzseniálisabb komédiát is, zseniális szereplőkkel, ha a benne szereplő szituációkból nem jönnek a poénok.
Pl. ott volt Baráth Katalin pályaműve, amihez talán a leghosszabb szinopszist kaptuk, én meg pont azon gondolkodtam, hogy egy ennyire bonyolult, történetközpontú vígjátéknál garantáltan arra fog elmenni az összes energia a jelenetekben, hogy valahogy a megfelelő irányba terelgessék a cselekményt.

Akiket írsz, azok meg nem az előzsűri voltak, hanem a verseny fő zsűrije. Nem írnám ezt, ha Köbli szájából nem hangzott volna el, hogy ő maga is részt vett az előzsűrizésben.

isvaen 2014.10.17. 11:00:28

@danialves: hát, a filmhét honlapjára nem ez volt kiírva. mindegy. nem savanyú a szőlő, mert magyar narancsot eszem :D:D
amúgy meg: úgyse lesz változás comingout közben megdöntötték tímeát színvonalú moziknál, szóval tőlem egész bubó klinikája repkedhet és dalolhat majd a moziban

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.17. 11:03:53

@isvaen: Mármint mi nem volt kiírva a filmhét honlapjára?

isvaen 2014.10.17. 11:41:08

@danialves: de, zsűriként. de az előzsűrinek is ők voltak kiírva. mindegy.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.17. 12:27:34

egy jó ötletből ugyan kik írnának profi szórakoztató forgatókönyvet és a kész filmet kik rendeznék meg?
úgy, hogy valóban jó legyen, nem középszerű?
sem elegendő pénz, sem megfelelően képzett ember nincs.
hát akkor?

isvaen 2014.10.17. 12:52:13

@danialves: :D:D:D
hát ez qqrrava vicces! :D
don B.la Tarr befeszített - sztem a filmalap most berekeszti a filmünnepet vagy mi ez a sznob önhájpot, és kupaktanácsban addig malmoznak, míg elő nem húznak 2 milliárdot Gy-nek.
szánalmas.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.17. 13:15:49

@isvaen:

azzal semmi gond nincs, ha a rendező maga írja filmjeit, de azért "a történetet kitalálni nem tudok csak máséból dolgozni de azt kizárólag a saját elképzeléseim szerint vagyok hajlandó adaptálni mert én igazi auteur vagyok, bizony!"-jellegű megalomán hülyeség visszaszorítása mindig örömteli.
(az nem hogy ilyen politikai keretben történik, de valahogy meg kell történnie...)

isvaen 2014.10.17. 13:21:56

@Deepblue Noir: ha így lenne, scorsese, schrader, milos forman, lucas, antonioni, etc sehol nem lenne, merthogy a pályájuk kezdetén ők is ilyen "igazi auteur vagyok, bizony" arcok voltak.
ha meg visszaszorul, mi marad? olyan filmek, amiket egy józan érzésű ember minimum álnéven, vagy zacskóval a fején merne csak promotálni, de itthon a forgatókönyvesek büszkék rá, hogy ő alkottát meg a hajnal timit, coming outot és társait. neeee már... ez neked a "jobb" érzésű oldal? neee már...

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.17. 13:30:56

@isvaen:

az hogy jelen időben jelen helyen mire van szükség, semmit sem mond arról, hogy más időben más helyen mi volt, vagy kellett volna hogy legyen.
az auteurséget egyébként ki kell érdemelni, először egy kis iparosmunka, aztán más.
kivéve, ha nagyon olcsó produkciókat készít, nyilván akkor lényegében azt csinál, amit akar.

isvaen 2014.10.17. 13:34:50

@Deepblue Noir: és pálfinak mennyit kéne letennie szted? vagy eleve: mi az a szint, hogy azt mond: ez igen. kérsz? adom!

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.17. 14:09:48

@isvaen:

van mikor uncsi a mellébeszélés

"kiskorúsítani kívánja a rendezőt, semmibe veszi az alkotó fantáziáját, és kordába akarja zárni a szabad szellemet. Ezt minden körülmények között el kell utasítanunk.
ne akadályozzák tovább a Toldi megvalósítását abban a szellemben ahogy azt a filmalkotó elképzelte."

hazánkban ezt verik a rendezőjelöltek fejébe.

"So would you say the job of a director is interpretive?
It’s adaptive. You’re doing an adaptation. You’re saying, “I understand what you mean on the page.” And you’re moving around tectonic elements that already exist in a novel.."

fincher meg értelmesebben áll hozzá, és bizony ezt kellene tanítani. persze lehet kísérletezni, meg ha megvan a pénz, szinte bármilyen filmet megcsinálni, de ha valami nagy költségvetésű és ő maga nem tudja megszerezni a rávalót, akkor bizony "kiskorúsított, kordába zárt" emberke lesz, akit szükség esetén lecserélhetnek egy másik adaptálóra és ebben semmi rossz nincs.
ha pedig megadják a pénzt és nem szabnak nagyon sok feltételt, akkor baromi szerencsés és örülnie kell.

na ezt nem igazán tanították eddig, valamikor el kell kezdeni.
kár hogy pont ilyen körülmények között, de hát ez van.
én erről beszélek és nem arról, hogy konkrétan most konkrétan pálfi esetében mit hogy kellett volna.

isvean 2014.10.17. 22:29:14

@Deepblue Noir: nem jártam SZFE rendező szakára, gondolom, te se. de. ahogy elnézzük a grünw. érát, látható, hogy nem volt valami mély intellektus azokban, akik, ahogy kiválasztották a filmeket. de. megadták az opciót, hogy azt csináljak, amit akarnak. végső vágás jogával. ez ma nincs. jobb filmek vannak? sztem nem. de. az nyitottabb volt, ergo ha úgy nézed, gondolhatod, hogy azt verték a fejükbe. sztem semmit nem vertek a fejükbe. kitaláltak vmit, és megcsinálták. lett is eredménye: delta, dolina, jancsó-filmek, sorstalanság, ....
itt legalább van egy szűrő. hogy lesznek-e jobb filmek? reméljük. azért nem hiszem, hogy az isteni műszak, vagy a fehér isten, vagy a nagy könyv, vagy az utóélet nem úgy készült, ahogy a rendező gondolta volna...

sztem még mindig nincs jó író, rendező+ idegesít, hogy borzalmasan kínosak az amúgy remek színházi színészeink a vásznon. ez pedig nekem kevés, hogy pénzt adjak érte.
és ami a legjobban idegesít: török ferenc.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása