aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: pókháló Takács Máté
2014. május 04. 17:57:00

Kategória: film 28 komment

A csodálatos Pókember 2. bemutatójával kezdetét vette a 2014-es év nyári szezonja, ami jó sok jó nagy számot tartogat. A kezdet is nagy, de nem olyan nagy, mint amilyen nagynak lennie kéne.

theamazingspiderman202.jpg

> új filmek
Miközben a Sony égető szükségét érzi, hogy újabb és újabb Pókember-filmeket produkáljon, a képregényhős-barátok és márkajelzéses blockbuster-barátok száma a nézőtereken egyre apad. A csodálatos Pókember két éve messze elmaradt a még ki sem hűlt Sam Raimi-trilógia szintjétől, de hát a szerződés azt diktálta a stúdiónak, hogy virítani kell a filmeket, különben ugranak a jogok. Lehet, hogy most meg átestek a ló túloldalára: az újabb film a kötelezőség jegyében leszállított ugyan 92 millió dollárt a hétvégén, ám érezhetően nem oly nagy a lelkesedés, mint az előző évtizedben volt (és ez itt most nem csupán a dollárokra, hanem a közhangulatra is értendő), szóval a további két kitűzött Pók-filmnek alaposan fel kell kötnie a gatyát. A rengeteg, 4300-nál is több moziban vetített A csodálatos Pókember 2. (The Amazing Spider-Man 2; hazai bemutató: már a mozikban) a felemás visszhanggal (és az eddigi legrosszabb kritikákkal – bizony, átlagban még a 2007-ben tapasztaltnál is rosszabbakkal) nem fogja sokáig húzni, szóval ha mondjuk a Thor: Sötét világ mintájára kezd zuhanórepülésbe (márpedig lesz bőséggel konkurencia a hónap folyamán, ami erre még rá is segít), akkor nem viszi messzebb 225 millió dollárnál – és ez azért eléggé alatta van a 250 millió felé tendáló költségvetésnek. Szóval sehogy se olyan nagy ez, amilyennek lennie kéne. Élenjáróból így süllyed Pókember az összes többi képregényfigura mögé: Batman és Superman mellett most már a Bosszúállók kisebb hősei is magasabb árfolyamon mérik magukat. Kínában (egy nap alatt tízmillió dollár) és Indiában (minden idők legnagyobb nyitánya hollywoodi produkciók körében) mondjuk zabálják, márpedig/mivelhogy ők vannak a legtöbben a világon. Így máris minden helyre kerül. Nem szóltam.

> korábbi filmek
Az Amerika Kapitány: A tél katonája élen jár az említett lefőzésben, hiszen a Disney terjesztése nem csak megőrizte 2014 legjobb nyitányát, de továbbra is negyedmilliárd fölé tart. Átlépte a 100 milliót a Rio 2. A Fox animációs filmje ezzel együtt túl gyorsan esik lefelé, s mindezt valódi vetélytársak híján teszi.

> végszó & ami jön
Nem fagytak le a komputerizált pénztárgépek a hétvégén, és teljes joggal lehet Pókembert elmarasztalni ezért, mégis, ilyen sűrű, már-már futószalagszerű (az X-Men is tudna mesélni erről, fog is pár hét múlva) felbukkanás mellett ez a 92 millió még mindig komoly fegyvertény. Mint ahogy az is, hogy a top 10 bevételének csaknem a kétharmadát jelenti ez az összeg. A következő fordulóban a látvány háttérbe vonul és a humor veszi kézbe az irányítást, hiszen a szezon első korhatáros, egyúttal sikervárományos vígjátéka startol. A Rossz szomszédság még akár az első helyet is megkaparinthatja. Jön még egy újabb keresztényileg propagált produkció, ám ezúttal vígjáték, hit helyett családról: ez a Mom's Night Out. Egy újonc forgalmazó pedig nem átallt súlyos pénzeket ölni a Visszatérés Óz birodalmába című rajzfilm marketingjébe és mozilekötéseibe, szóval a Rio 2. még akár újabb balegyenest is kaphat.

cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
Mom's Night Out | 1000 | $5.5m
Rossz szomszédság | 3200 | $39.5m
Visszatérés Óz birodalmába | 2800 | $7.5m

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# volt
#
film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1 ú  A csodálatos Pókember 2.
$92.0m $92.0m $255m
2 1  A csajok bosszúja
$14.2m $47.3m $40m
3 3  Heaven Is for Real
$8.7m $65.6m $12m
4 2  Amerika Kapitány: A tél katonája
$7.8m $237.1m $170m
5 4  Rio 2.
$7.6m $106.5m $103m
6 5  Veszélyzóna
$3.5m $15.5m $28m
7 9  A beavatott
$2.2m $142.7m $85m
8 7  Az elnémultak
$2.0m $6.8m n.a.
9 13  A Grand Budapest Hotel
$1.7m $51.5m n.a.
10 11  God's Not Dead
$1.7m $55.5m $2m

Címkék

sony spiderman box office sequel superhero captain america

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr376117864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nortonp 2014.05.04. 18:15:14

nem akarok rosszat kívánni a stábnak, beleértve Webbet, vagy a színészeket, de remélem a rossz visszhang megteszi a hatását és súlyosan bukfencelni kezd és megáll 220 környékén. ez a karakter, ez a franchise egyszerűen ennél sokkal többet érdemel és ezt a Fox is beláthatná. elképesztő, hogy az X-mennél (többnyire) mennyire jó filmeket képesek összerakni, a másik stúdiókról, vagy univerzumokról nem is beszélve, és pont a Pókot ássák ilyen mélyre. Hihetetlen, hogy pont ez a karakter nem érdemel meg egy minőségi filmet (a Raimis 2. még félig elment), miközben kevésbé markáns karaktereket is milyen ügyesen terelgetnek máshol.

Simán lehetne a Pók a Sony Vasembere fix milliárdos bevétellel, de nem így. Kapkodás + eszetlen katyvasz, bárcsak visszakerülne a Marvelhez...ég és föld lenne.

MasterTom 2014.05.04. 18:24:32

@nortonp: egy betűt nem cserélnék ki a véleményedben, teljesen egyetértek. A legjobb karakter, és gagyiznak vele. Én is azt remélem, hogy 200-220 körül annyi lesz a menetnek, és a Sony rádöbben, hogy nem jó ez így.

csgergo 2014.05.04. 18:37:49

Az nagyon nem gyenge, hogy a Kapitány beelőzte a hálószövőt.

OneBoy FromBrasil 2014.05.04. 19:33:16

Minden tiszteletem a pókfanoknak, mert tinédzser koromban komoly harcokat folytattam, hogy teljes legyen a Pókember képregény kollekcióm (persze csak magyarországi viszonylatban). A 75-ös szám még megvolt, de aztán végleg ráuntam. Ezekre a pókember filmekre pedig már a legelején ráuntam. Nem mondom, hogy olyan számára sötét környezetbe kellene lökni, mint batmant, és újraértelmezni a filmekben, mert nem. De ez a fajta mainstream, kockázatkerülő feldolgozás felesleges. Adják vissza a jogokat és majd a Marvel szépen újraépíti. Ennek a karakternek jót tesz, ha mondjuk 10 évig nem látjuk. Majd utána szépen kezdjék el bevonni a Bosszuállókba, X-Menbe...legyen kicsit mellékszereplő. Mondjuk mire ez beköszön, addigra már az említett filmek rebootjánál fogunk tartani...és egy olyan színészek alakítják már thort és társait, akiről most még nem is hallottunk. :) szóval jegelni kellene ezt, mint bőregeret a batman és robin után.

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2014.05.04. 19:49:22

Igaz, hogy nem jó, de én azért sajnálom Pókit.
Viszont azt se neki, se senkinek nem kívánom, hogy a mostani Marvelbe csatlakozzon - a Phase 1-ba még igen, de ami most a kettőben folyik, önparódia.

TomPowell25 2014.05.04. 20:02:08

Szerintem se kell, hogy Pók visszakerüljön a Marvelhoz, mert minden hibája ellenére (amikből azért van szép számmal) bevállalósabb, mint a Marvel filmes univerzum legtöbb filmje, főleg a második fázisból (mínusz A tél katonája). Ott a habkönnyű hangvételben a hős drámái elsikkadnának, amik most végre valahára úgy ahogy működnek. A producereknek csak kevésbé kéne agresszívnak lenniük mind az univerzum építést, mind a marketinget illetően, valamint Webb-et kevésbé kellene rövid pórázon tartaniuk.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.04. 20:25:07

Az előzetesek alapján egészen mókásnak tűnő, de a kritikusok által kicsinált khm... Másnaposok szerencséje (Walk of Shame) kemény 50 moziban nyitott, és kemény 38.000 dollárt hozott össze, miközben VOD-on is elérhető már. Pedig ennek a filmnek széles körben kellett volna debütálnia (kritikák ide, minőség oda).

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.05.04. 20:28:40

@Adam Van Helsing: Miről beszélsz? :D

Önparódia? Vasember 3 az volt... azért nagy kár volt, de a Thor 2 is szintet tudott lépni és az Amerika kapitány is brutál lett. A Galaxis őrzői meg ha csak fele olyan jó lesz, mint amilyet az előzetes sugall, akkor már jobb ez a phase 2 mint az első.

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2014.05.05. 07:07:51

@REMY: A Kapitány innen nézve tényleg rendben volt, de a Thor 2 volt olyan borzalmas, mint az IM3. A Guardians meg egyelőre ennek az új, sajnálatos irány csúcspontjának tűnik. Szerintem.

peti40 2014.05.05. 09:46:59

Ha már ennyire szidjátok az új Pókember filmet akkor írjátok már le, hogy ti mit szerettetek volna mert komolyan érdekel. A Pókember 2-őt meg hagyjuk mert egyszerű közepes adaptálása a képregénynek. Minimális köze van hozzá. A Raimi 2. részre gondolok.

peti40 2014.05.05. 10:13:53

Na akkor. Gwen és Peter kapcsolata egyáltalán nem volt fárasztó számomra. Sokkal inkább érzelmileg átélhetőbbé tette a filmet számomra. Mert egy Pókember filmnél én nem csak agyatlan akcióra vágyom. Arra ott a Transformers. Rhino a képregényben is röhejes. Nem is kell komolyan venni. Az alkotók se vették. Ő tipikusan az a gonosz akit Pókember a történetek elején gyorsan lerendez. Electro történetét én át tudtam érezni. Számomra nem volt idegesítő, és a képregényben is csak ahogy te mondtad smasszernak elkalmas. Akiről ez a történet szólt az Harry Osborne. A film vége pedig nekem egy nagyon pozitív üzenet volt. Bármennyire is nehéz tovább kell lépni és tenni a dolgunkat. Az élet megy tovább. És mielőtt valaki leírná, hogy Electro és Rhino szintű karakterekre miért van szükség, azért mert az ilyenek nélkül maxium két filmet lehetne csinálni. Mert a Manón és Octaviuson kívül nincsenek igazán jól kidolgozott gonoszok. Ja és még annyit, hogy Electro sokkal jobb volt mint a képregényben. Mert ott egy egyszerű önző villanyszerelő volt, aki egy balesetben képességet kap. Szóval még javítottak is rajta bőven. Körülbelül ennyi.

peti40 2014.05.05. 10:23:01

J és Octavius is eltűnik a Pókember kettőben. A film közepén egyáltalán nem is szerepel és senkit sem zavart. Érdekes. És 90% felett van a Rottenen. Azért ez vicces.

Atkakukac1989 2014.05.05. 13:28:07

A Raimi-filmekben volt olyan ami működött, az a mostaniban nem működik. Ami a mostaniban működik az a régiben volt nagyon rossz. Adja már az ég egyszer, hogy láthassunk egy minden téren működő Pók filmet. Mert így csak telnek az évek, de az eredmények bőven felemásak. Basszus az mennyire ciki már, hogy az animációs Pókember egyes részei simán kenterbe verik az eddigi összes filmet.

TomPowell25 2014.05.05. 14:11:48

@Atkakukac1989: például a The spectacular Spider-Man. A gyermeteg rajzstílus ellenére is üti az összes mozifilmet. Viszont mint minden sorozatnak, megvan az az előnye, hogy ott ráér az építkezéssel.

peti40 2014.05.05. 14:19:38

Egyetértek. Egy sorozatban sokkal több idő van karaktereket kibontani. Egy film adott esetben 2-2,5 fél óra és egy karakter minden aspektusát le kell fednie. És ebben fantasztikus az új film. Minden történetszál annyit szerepel amennyit kell, nem zavarják egymást és tudatosan van felépítve. Electrot sem azért vettéki a film közepére mret nem tudtak vele mit kezdeni, hanem mert ha végig ott van akor átment volna a film Transformers mélységekbe. Arra meg nincs szükségem, köszönöm.

TomPowell25 2014.05.05. 14:53:57

@peti40: "mert ha végig ott van akkor átment volna a film Transformers mélységekbe."

Pedig az írók adottak voltak.:D

peti40 2014.05.05. 14:59:10

Sztem a Transformers 2-3-at nem ők cseszték el hanem Ehren Kruger. Az első Transformers film nézhető volt. Egyszernézős. De nem volt borzalmas.

nortonp 2014.05.05. 16:59:50

@peti40:

de miért kell végletekben gondolkodni? miért kell a Transformerssel jönni? lehet ekézni a Marvelt, de ott is csak sikerült pár karaktert jól kibontani, Nolanről nem is beszélve, tehát nehogy már a Transformers legyen a mérce.

azért egy életképes Pókember franchise-nál alsóhangon 3 filmmel lehet kalkulálni és nem kell ész nélkül minden érzelmet, meg lelki vivódást egy filmbe süriteni - főleg, hogy az látványosan nem működik.

Atkakukac1989 2014.05.05. 18:22:12

@TomPowell25: Igen, én is arra gondoltam elsőként. Igaz, hogy több időt birtokol egy sorozat, De egy filmnek, ha jól megcsinálják elégnek kell lennie 110-150 percnek arra, hogy teljesítse feladatát. Sajnos ez Spider-Man mozinál még nem jött össze.

Atkakukac1989 2014.05.05. 18:28:01

Továbbá azt sem érte, hogy a Sony már bejelentette (sőt kitűzte) a 3. és 4. rész premierét, akkor miért kell ennyire látványosan telezsúfolni a filmet, ahelyett, hogy időt hagynának rá.

Ha meg az a válasz, hogy 'hát, de mi is elkezdtünk univerzumot építeni, mint a Marvelnél' akkor pedig bekaphatják. Mert a sietségnek felemás film az eredménye és nem csak ennél a stúdiónál (ugye Superman). Ugyanazt a sikert és a presztízst, amit a Bosszúállók felépített úgysem érik el. Mikor látják már be?

Szerintem a Marvelnél jogosan röhögnek, hogy mi szépen kivártuk a sorunkat, ők meg kapkodnak mindenhova. Minek? Ha ez a végeredmény, remélem a legtöbb képregényprojekt vagy ez az egész korszak szépen lefolyik a vécén.

peti40 2014.05.05. 20:44:08

Nem hasonlítottam a filmet a Transformershez. Az írókról beszéltünk de mindegy. Nem értem, hogy lehet, de én minden motivációt megértettem, minden karakternek megvolt a helye, és megfelelő időt kapott a filmben. Biztos velem van a baj.

TomPowell25 2014.05.05. 22:48:05

@Atkakukac1989: kétlem, hogy röhögnének a markukba. Szerintem a Marvelt éppúgy meglepte, hogy ennyire beletaláltak a tutiba, mint a Sony-t vagy a Fox-ot és vissza ütött a bumeráng az utóbbi kettőre, hogy az akkor másod-, meg harmadvonalbelinek hitt karakterek jogait nem vették meg és azok amellett, hogy ekkora bevételt termelnek, kényelmesen átjárkálhatnak egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy azóta ők is új utakat keresnek (Galaxis Őrzői, A tél katonája). Itt nem az univerzumépítéssel van baj (mert Pókembernél van mire építeni), hanem tényleg az általad is említett tempóval. De azt tartom továbbra is, hogy jelen film minden zsúfoltsága és jó részt ebből eredő hibája ellenére ambiciózusabb, mint a Marvel legtöbb biztonsági játéka.

Atkakukac1989 2014.05.06. 00:52:05

@TomPowell25: Ebben egyetértünk, hogy a Marvel szeret biztonsági pályán játszani, de valahogy ez kevésbé tűnik ordasabb hibának (vagy én nem érzem annak), mint az, hogy ennyi dollármillió után nem szolgálják ki igazán a Pókember rajongókat. Mert ez már nem is az első, de nem is a második próbálkozás. A Marvel meg legalább képes a meglepetésekre (Bosszúállók, Vasember), ami felér akkora gyógyírrel, hogy nem tekintjük az 1-2 mellékvágányt nagy hibáknak. Vagy legalábbis kisebbnek, mint az 5 hálószövő film után, még mindig furcsa érzéseket a moziteremből távozva és nem kellemes elégedettséget. Ez sajnos így nem oké.

TomPowell25 2014.05.06. 10:12:02

@Atkakukac1989: a kérdés az, hogy hogyan lehetne igazán kiszolgálni a Pókember rajongókat? Elvégre sohase lesz egy olyan film se, ami mindenkinek jó lenne, különösen a keményvonalas fanoknak. A Vasemberek (beleértve az első részt is) a legnagyobb biztonsági játékok, mert Robert Downey Jr.-ra (és az egójára) építenek, a sztori pedig már mellékes (mondom ezt úgy, hogy mindhárom részt szeretem), a Thor filmek pedig Loki miatt érnek csak valamit. A két Amerika Kapitány már sokkalta merészebb próbálkozás volt, ahogy a Bosszúállók is, de az igazi meglepetés ezekben az volt, hogy ennyire szórakoztatóak lettek és igazán története is csak a Kapitány legutóbbi kalandjának volt, aminek viszont az volt az ára, hogy az első rész bája odaveszett. Szeretem, amit a Marvel csinál, de örülök neki, hogy sem a Pókember, sem az X-Men jogai nem náluk vannak (különösen utóbbinál), mert így azok merészebbet is megtudnak lépni, nem szorítja őket a Disney bizonyos keretek közé, ami nem egyszer érződik a végső matérián. Lehet, hogy ebbe látványosan belebuknak, de akkor is emelt fővel tehetik. Minden hibája ellenére ezt a Pókembert éreztem a legközelebbinek a képregények hangulatához, mind vizuálisan, mind szerkezetileg. Az már más kérdés, hogy ez mozgóképen kevésbé életképes. Raimi filmjeinél így is fényévekkel jobbak, amik mikről szóltak? Jön a főhös, a gonosz egy baleset folytán megszületik, látványosan tör-zúz, miközben a két anti-színész érzeleg, hogy a végén egy nagy összecsapásban a főgonosz kinyírja saját magát.

De visszakanyarodva az elejéhez: mivel lennénk elégedettek? Nem a mi elvárásaink nőttek? Valahol értem a Sony-t a gyors univerzumépítéssel kapcsolatban, ha egyet érteni nem is feltétlenül értek vele egyet (lásd. agresszív marketing), de ők nem annyira ráérősek, mint a Marvelnél. Persze más lenne a dolog, ha sikerült volna megegyeznie a két stúdiónak, ahogy annak idején az első rész kapcsán rebesgették.

peti40 2014.05.06. 14:29:53

Egyetértek. Az új széria magasan veri Raimi filmjeit. Azokban csak Jameson ami pozitívum. Az új széria engem sokkal jobban be tud vonni érzelmileg.

Atkakukac1989 2014.05.07. 20:28:35

@TomPowell25: Igaz, hogy mindenkinek nem lehet megfelelni. (Nem is kell). Az, hogy nincs a Marvelnél a Pókember, az nem gond. Viszont ahogy említetted az X-Ment is, ott valamit nagyon jól eltaláltak. Azt hiszem a új Pókember képregényhűségén túl valami olyat kellene hozni, mint az X-Men esetében. Főellenségek és sztorik tekintetében lenne mit feldolgozni Peter Parker kálváriájában. Persze könnyű nekünk a minőséget számon kérni, de amikor van jó példa, akkor az ember automatikusan ahhoz mér. Viszont az biztos, hogy továbbra is szeretem magát Pókembert, felemás filmek ide vagy oda.

nortonp 2014.05.08. 08:48:58

Kicsit szerintem félrement a téma - nem arról van szó, hogy minden rajongónak meg kell felelni és egy általánosan befogadható Pókembert kell letenni az asztalra, én (és szerintem a többség) egy jó filmet akarok látni a moziban. Ez nem egy jó film. Az X-menek többsége az, és a felhozott többi példa is nagy arányban. Ha elvonatkoztatunk Pókembertől, ez a film akkor is egyszeruen rossz, nem mukodik, nincs egyben, függetlenül Spidey karakterétől.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása