Most már mérget vehetünk rá, hogy Hollywood ötven év alatt sem felejtette el: a "Bible Belt"-ben is élnek potenciális mozijegyvásárlók. Tavaly ősszel a Paramount vért izzadt, hogy Aronofsky környezetvédő bibliai apokrifját, a Noét lenyomja valahogy a vallásos tesztközönségek torkán. A rendező és a stúdió vitájából ugyan végül az előbbi került ki győztesen, de a végső vágás moziba eresztése előtt szükségesnek látták legalábbis kanosszát járatni Russell Crowe-val, aki a nyilvános pápai audienciára való besurranás után a Twitteren tudatta a világgal, hogy köszöni "a Szentatya támogatását". Persze a döntéshozók jól érezték, hogy a kis költségvetésű, straight-to-DVD vallásos filmek miriádja csak ideig-óráig tömheti be a piaci rést. Az Isten fia, a God's Not Dead, és a Heaven Is For Real szép bevételeit, illetve az Isten fia eredetijének, a The Bible című, a History Channelen futó minisorozatnak a tízmilliós nézettségét és Emmy-jelöléseit azzal konstatálhatták az említett úriemberek, hogy a hippikorszak, a szexuális forradalom, a nyolcvanas évek materializmusa és a kilencvenes évek kúlsága után újra elérkezett a kardos-szandálos, vallásos szuperprodukciók ideje. A friss fejlemények a hajtás után következnek.
Egy hete sincs, hogy az MGM és a Paramount fejesei bejelentették: 2016. február 26-án jön az új Ben-Hur. Lew Wallace 1880-ban írt, kissé vonalas történelmi regényét Keith Clarke (The Way Back) adaptálta újra, a kész forgatókönyvön pedig a friss Oscar-díjas John Ridley (12 év rabszolgaság) eszközölt enyhébb változtatásokat. Rendező: Timur Bekmambetov.
De aki megmondja, mi, merre, hány méter, azok a producerek lesznek. Éspedig: Sean Daniel (Múmia-franchise) és Joni Levin (The Way Back), illetve az executive producerek, Jason F. Brown, John Ridley és Keith Clarke. Az első bekezdésben foglalt eszmefuttatást az a körülmény indokolja, hogy a produceri gárdához csatlakozott a The Bible és az Isten fia sikere mögött álló házaspári duó is. Mark Burnett és Roma Downey, akik a Cecil B. DeMille-féle Tízparancsolat újranézése után vágtak bele a saját sorozatuk elkészítésébe, úgy nyilatkoztak, hogy Wallace regényét "a valaha íródott egyik legfontosabb keresztény szépirodalmi műnek" tartják.
Már csak az a kérdés, vajon azt a címet kellett volna-e inkább adnom: Ben-Hur, felmelegítve. Ha a Celluloid Closet című könyvnek, illetve dokumentumfilmnek hinni lehet, William Wyler, az 1959-es eredeti rendezője azzal kívánta aláhúzni a két főszereplő, Ben-Hur és Messalla viszályba forduló epikus barátságát, hogy a következőképpen instruálta a rómait alakító színészt, Stephen Boydot: ugyan lenne olyan szíves, és játszaná úgy, mintha Messalla szerelmes lenne Ben-Hurba. Természetesen Charlton Heston tudta nélkül.
Addig is, íme egy újabb remake-elhető klasszikus.