A videojáték-adaptációk bevételi krónikájában nem esett változás a hétvégén: a Need for Speed sem tudott kitörni a nagy átlagból, mi több, csak a harmadik helyen futott be, s ez a hét elsődleges várományosától igencsak kedvetlenítő teljesítmény. Az élen azonban helycsere történt: a 300: A birodalom hajnala átengedte az első pozíciót a Mr. Peabody és Sherman kalandjainak, ami némi konszolidációt azért hozhat a súlyos anyagi fiaskóból ocsúdó DreamWorksnek, de nem sokat.
> új filmek
Mikor már az eleve mozifilmnek indult produkciók is videojáték-hatást keltenek helyenként, kevésbé megnyerő az a tény egy film kapcsán, hogy játék alapján készült. Ráadásul ma számtalan nívós játék pályázik a gamerek kegyeiért, s biztosan nehezebb is kitűnni és menő névvé válni, mint amikor a Mortal Kombat vagy a Tomb Raider ért el olyan státust, ami elegendő volt a box office-dicsőséghez is. Éppenséggel a Need for Speed (hazai bemutató: már a mozikban) is a nyomába szegődhetett volna ezeknek a fiskálisan sikeres átültetéseknek, ha idejében érkezik. Nem akkor, mikor a tematikájában erősen hasonló Halálos iramban a hetedik részével új bevételi határokat készül áthágni; nem akkor, mikor a térhatás már csak annyit ér, mint ablaktörlő a szélvédő belső oldalán; és nem akkor, mikor már a játékpiac is olyan sűrű, mint a filmpiac – azaz mikor már egyre nehezebb elcsábítani a játékosokat a konzoltól a vásznakhoz. A Need for Speednek nyilván sikerült jelentős hányadukat a több mint 3100 teátrum valamelyikébe irányítani, elvégre mégis csak egy két évtizede jól csengő márkanévről van szó – és ami ilyen hosszú ideje forgásban van, az még a laikusoknak is mond valamit. A valamit mondás önmagában mondjuk nem elég: a DreamWorks gyártotta és a Disney által forgalmazott akciófilm nem tudott egy kis kaland-pluszt (Perzsia hercege: Az idő homokja) vagy krimi-pluszt (Max Payne - Egyszemélyes háború) ajánlani a nézőknek, és ha már itt tartunk, még csak egy Jake Gyllenhaalt vagy Mark Wahlberget sem, szóval a 18 millió dolláros start csakugyan a lehetőségek felső határát pedzegeti, még ha a prognózisok meg is ugrották a 20 milliót. Az hagyján, hogy a filmet a kritikusok szokás szerint döngölték, de a játék-adaptációk híresen sokat veszítenek hétvégi szinten nézőikből, szóval nem csak a 66 milliós költségvetés nagyon távoli cél, hanem az 50 milliós vonal is. A Street Fighter: The Legend of Chun-Li azért még így is feleslegesebb filmprojekt volt – már csak azért is, mert a Need for Speed nemzetközileg alaposan feltankol majd; 45 milliót (felét Kínából) már most a csomagtartóban tudhat.
Tyler Perry csillaga halványulóban: legújabb írása-rendezése, a The Single Moms Club eddigi leggyengébben teljesítő munkája is lett. A címével minden tudnivalót el is intéző drámai vígjáték 10 millió dollár alatt futott be (konkrétan 8 millióval), ami eddig nem fordult elő a Hollywood befolyásos figurái között előkelő helyen álló afroamerikai filmes karrierjében. Az tagadhatatlan, hogy a célközönség (a fekete nők) alaposan ki voltak szolgálva az utóbbi hónapokban, de a beépített(nek hitt) közönség számát ezzel együtt is nagyobbra becsülték a 15 millió felé-fölé tendáló előrejelzések. Ez van.
Fantasztikus négy helyes kezdés után 66-ra ugrott A Grand Budapest Hotel mozijainak száma, és Fox Searchlight gyermeke tovább fokozza az izgalmakat: a 3.6 millió dollár nem csak ismételten szenzációs mozinkénti átlagbevételt jelent (55 ezer dollár), hanem már top 10-es helyezést is. A forgalmazó vélhetőleg nem is vacakol sokkal tovább az országos premierrel, bár Wes Anderson munkái nem mindig találják meg úgy az összhangot a nagyközönséggel, mint a nagyvárosi közönséggel. Majd meglátjuk, sikerül-e a Holdfény királyságot megközelíteni.
A közösségi finanszírozásban készült Veronica Mars-ot 291 moziban mutatta be a Warner Bros., egyidejűleg a VOD-os eléréssel. A népszerű televíziós sorozat filmes folytatása 2 millió dollárt szült, ami korrekt átlagot takar, ámde nagyon nagy rajongói sietséget is, hiszen több mint fele a pénteki premiernapon folyt be a kasszákba. Ennek fényében az 5 millió elérése sem túl valószínű, pedig szigorúan nézve innen a 6 milliós költségvetés lenne az ideális végcél.
> korábbi filmek
A több mint 80 milliós leírásokról és zuhanó tőzsdei részvényárakról szóló hírek után a DreamWorks Animation számára sovány vigasz lehet, hogy a Mr. Peabody és Sherman kalandjai előlépett az első helyre. A Fox forgalmazta animációs film e 21 milliós második hétvégével 63 millióra növelte egyenlegét, ami még így is nagyon-nagyon messzi a 150 milliót pedzegető költségvetéstől, de ha csakugyan ilyen jó pályára állt a film, akkor még lehet köszörülni valamicskét a csorbán. Az Így neveld a sárkányodatéhoz hasonló bravúrhoz (43 milliós rajt után több mint 200 millió) talán nem elég jó jelen produkció, de az már most látszik, hogy a szokásos színvonal felett áll a nézők szerint is.
58%-ot zuhant a 300: A birodalom hajnala hétvégi bevétele, ami aligha érte váratlanul a Warnert. A történelmi akciófilm 10 nap alatt 78 milliót hajtott fel, és költségvetésével azonos összegre továbbra is igényt tarthat hazájában.
> végszó & ami jön
A premierek hidegen hagyták az amerikaiakat ezen a hétvégén, így második hete változatlan az első két helyezett kiléte – csak ugyebár maga a helyezés nem. A következő hétvégén újak pályáznak e két pozícióra: elválik, hogy A beavatott csakugyan az Alkonyat bevételi babérjaira tör-e (mert azért Az éhezők viadala csak egy van), és arra is választ kapunk a Muppets Most Wanted jóvoltából, hogy Brekiék egypoénosak voltak-e vagy sem.
cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
A beavatott | 3800 | $70.5m
Muppets Most Wanted | 3000 | $23m
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | 2 | Mr. Peabody és Sherman kalandai |
$21.2m | $63.2m | $145m |
2 | 1 | 300: A birodalom hajnala |
$19.1m | $78.3m | $110m |
3 | ú | Need for Speed |
$17.8m | $17.8m | $66m |
4 | 3 | Non-stop |
$10.6m | $68.8m | $50m |
5 | ú | The Single Moms Club |
$8.3m | $8.3m | n.a. |
6 | 4 | A Lego-kaland |
$7.7m | $236.9m | $60m |
7 | 5 | Isten fia |
$5.4m | $50.9m | $22m |
8 | 17 | A Grand Budapest Hotel |
$3.6m | $4.8m | n.a. |
9 | 8 | Jégvarázs |
$2.1m | $396.4m | $150m |
10 | ú | Veronica Mars |
$2.0m | $2.0m | $6m |