aeon flux

ready for the action now, danger boy?

trailer + poszter: trónok harca - 4.évad (game of thrones) Németh Barna
2014. február 26. 08:41:00

Kategória: tv 28 komment

Már csak bő egy hónap van hátra az új szezon kezdetéig, úgyhogy az HBO belehúzott a felvezetésbe. A korábbi trailer után most 18 karakterplakát látott napvilágot a "Valar Morghulis", azaz "Egyszer mindenki meghal" felirattal, ráadásként pedig három rövidke klipet kaptunk. Hatásos...

"Ezek sárkányok, Khaleesi, nem lehet megszelídíteni őket.... még az anyjuknak sem."

"Már nem vagy gyerek..."

"Egy utolsó látogatás?"

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_18.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_20.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_22.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_24.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_26.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_28.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_30.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_32.jpg

hr_Game_of_Thrones-_Season_Four_34.jpg

Címkék

hbo game of thrones tv trailer tv poszter tv klip

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr975833289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purple rain 2014.02.26. 08:53:27

A könyveket végignyomtam, igaz kellett hozzá vagy egy év, de a sorozatból a harmadik évad közepe felé kiszálltam... Valahogy olyan sótlan az egész... Az a bajom vele mint a könyvvel, hogy SEMMI a világon nem történik benne. Néha egy főszereplő meghal, ami oké, király, de ezen kívül a nagy büdös semmi van elnyújtva, legalábbis nekem... Persze mivel óriási siker a franchise, belátom én vagyok a hülye :)

Andrews 2014.02.26. 09:31:41

Azért halad lassan, mivel nem 1-2 karakter van benne hanem kb 20 és 8-10 különféle nézőpont. :D De ezek mind nagyon egyediek és érdekesek, mindeközben tele van politikai ármánykodással és a világ felépítésével és realisztikus, középkorban jellemző elemekkel.
A látvány pazar, tv sorozatban jelenleg a legjobb, zenében is fejlődik. Színészke pedig brillíroznak 1-2 kivétel azért van. (Kitt katt :D )

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.26. 10:11:46

vajh ki mehet (P)Impet látogatni? king slayer, a nője, a nővére vagy az apja?!

Gallion 2014.02.26. 10:37:50

@Andrews: Jól összefoglaltad :)

Andrews 2014.02.26. 10:50:44

Köszi próbáltam. :D De hát ez a sorozat tényleg epikus a szereplők, a látvány, a történések, az ármány, a világ felépítése tekintetében a mai kábeles sorozatok között is kiemelkedik szerintem! Emiatt meg van az a hátrány hogy lényegi 1-1 részben nem történik, de ott a serpenyő másik pozitív oldala is, mely tele van jobbnál jobb érvekkel! :) Valamit valamiért, ok és okozat. :D

Németh Barna 2014.02.26. 10:54:15

@Andrews: Azért az látszik, hogy nem láttál sok kábeles sorozatot.

Gallion 2014.02.26. 11:05:32

@Németh Barna: Bár nem nekem szólt, de kiváncsi lennék, hogy ez miből is látszik. Légyszi mondj már egy olyan kábeles sorozatot ami ilyen szinvonalon mutat be egy fiktiv világot, ennyi karakterrel dolgozik és legalább egy olyan epikus részt fel tud mutatni mint amilyen itt a Blackwater volt. Elég ha a példa ezekből egynek meg tud felelni.

Németh Barna 2014.02.26. 11:20:14

@Gallion: Összességében nem gondolnám, hogy kiemelkedne a kábeles sorozatok közül. Nagyon szeretem a Trónok harcát, de egy ilyen kábeles felhozatalban (Top of the Lake, Breaking Bad, True Detective, Broadchurch, The Returned, Walking Dead, The Americans, Orange Is the New Black, Mad Men, Boardwalk Empire, House of Cards stb.), mint ami az elmúlt éveket jellemezte, nem hinném, hogy kiemelkedett volna.

Ha pedig fantasy-ben gondolkodsz, azért nincs értelme a kijelentésnek, mert abban nincs, vagy alig van összehasonlítási alap. Úgy nem nehéz "kiemelkedni", hogy ha egyedül vagy.

Andrews 2014.02.26. 12:08:04

Párat azért láttam már a youtube csatornámon fent is van mind,( holnap jön az 50. sorozatos videó) de te mindent tudsz helyettem is és sok ember helyett mit nézett stb értem én :D! A Boardwalk Empire a jelenlegiből a 2. legjobb számomra. A Breaking Bad-et nem láttam még mert nem volt rá időm, de idén bepótolom arról hallok sok jót s már igazán nézném is, de az már véget ért. S én a jelenleg még futó sorozatokról meséltem. Mad Men nagy csalódás volt, gondoltam jól fogják meg a témát és érdekes lesz, de mégsem hosszú távon legalábbis, annak múlt héten kezdtem neki és sokáig nem bírtam. Okokról majd videóban mesélek.
Az HBO-s True Detective friss sorozat még nem láttam, de az is a top megnézős lista elején van, hisz szuper színészi játék és érdekes hangulat s karakterek és forgatókönyv jellemzi ahogy hallom.
Számomra még a 'régi sorozatok' közül (már amikre volt időm eddig) az Elit alakulat, a Róma, a Tudorok, a Pacific a Hős alakulat, a Carnivale, John Adams, Sherlock 2010-től, a Homeland 1. évada, volt emlékezetes hangulata, színészi játéka vagy épp forgatókönyve ábrázolásmódja miatt. Lehet kihagytam még valamit.
Walking Dead számomra nagyon felfújt a 2. évadtól lejtmenet. Az 1. évad még emlékezetes volt utána szappanopera lett önismétlések sorával, és sok gagyival lett tele. A színészek közül is inkább csak az öregek nyújtanak valamit a karakterek sincsenek nagyon jól megírva. A gyerekszereplőkről pedig ebben a sorozatban inkább ne is beszéljünk... A 2. évad bemutató videómban el is mondtam, hogy mik a pontos bajaim a sorozattal a 2. évadtól kezdve és nagyon sokan egyet is értette e részletes beszámolóval.

Gallion 2014.02.26. 13:22:22

@Németh Barna: Tehát egy a sorozatok világában gyakorlatilag szinte halott műfajban létrehozni egy minőségi, hype-olt szériát az nem kiemelkedő. Nem mondom, hogy értem az érveket, de oké.

purple rain 2014.02.26. 13:31:56

Én néztem a TWD-et is, a harmadik évad feléig, de ott azzal is elfáradtam...

Szerintem a TWD-nek és a GoT-nak is pont annyi a rajongója mint aki nem szereti, tehát ilyenekkel kár dobálózni, olyan mintha 6 évesek lennénk. Én csak elmondtam az elején, hogy megpróbáltam szeretni, elolvastam az összes könyvet (amit nem hiszem, hogy minden néző elmondhat magáról), végignézem 2,5 évadot és nem jött át az érzés... Ennyi. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.26. 13:57:23

@Gallion: melyik is a gyakorlatilag halott műfaj? nem a fantasy ugyi?

Mert, mikor a LOtR, meg a Hobbit uralja 10 éven keresztül a mozi, dvd eladásokat akkor halottnak nem nevezném a műfajt.

Gallion 2014.02.26. 14:06:46

@doggfather: Ha reagálni akarsz egy kommentre akkor legalább olvasd el alaposan. Nagy betűvel kiszedtem neked azt ami felett láthatóan elsiklottál.

"a SOROZATOK világában gyakorlatilag szinte halott műfajban"

exilis 2014.02.26. 14:15:50

Olvastam a könyveket, az első három zseniális, de aztán valószínűleg kapott egy kisebb agyvérzést az író, mert hirtelen elbutult és minden tehetségét elvesztette.

Szerintem:

Az első könyv nagyon hálás forgatókönyv alapanyag, gyakorlatilag csak le kellett forgatni. Nem is nagyon tudták elrontani, szerintem a maga módján remek lett. 10/9.

A második könyv már szerteágazóbb, ha az első 10 pontos akkor ez könyvként 8, ráadásul nem rohan lineálisan a végkifejlet felé, ezért kellett volna néhány profi forgatókönyvíró, de arra nem futotta, így nagy színvonalesés után egy jóindulatú: 10/6

A harmadik könyv a legjobb, sima 10/10, de a sorozatról nem is írok semmit, mert pár rész után elkaszáltam (na jó, a "tudjátok melyik részt" azért külön megnéztem )

Az újabb könyvekre (ha lesznek egyáltalán, mert az író elég ramatyul néz ki) nem vagyok kíváncsi, annyira felbőszített az utolsó ami nem szól semmiről (kiv leszek abból mit tudnak forgatni). A sorit pár év múlva egyben ledarálom.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.26. 14:18:57

@Gallion: arra írta @Németh Barna: , hogy:

"Ha pedig fantasy-ben gondolkodsz, azért nincs értelme a kijelentésnek, mert abban nincs, vagy alig van összehasonlítási alap. Úgy nem nehéz "kiemelkedni", hogy ha egyedül vagy. "

Németh Barna 2014.02.26. 14:33:50

@Gallion: Fogalomzavar. Kiemelkedően jónak lenni és kiemelkedni valamiből az két külön fogalom. Utóbbit több közül lehet megtenni. A jamaicai bob csapat lehet kiemelkedően jó abban a sportban, de a Karib-térség bobcsapatai közül akkor sem emelkedik ki, mert egyedül van.

Gallion 2014.02.26. 15:15:10

@Németh Barna: Rossz hasonlat. Akkor ülne ha senki se próbálkozna a bobbal, aztán egyszercsak jönne egy csapat akik baromi jól csinálnák és szereznének egy rakás rajongót.
Tudod nem véletlen ám, hogy nyomozósból meg kórházas/orvososból annyi sorozat született. Ezeket könnyű TV-re dramatizálni. A középkori epikus fantasy-t meg nem. Ezért halott kvázi a műfaj és nem azért mert épp az elmúlt évtizedekben senkinek nem volt kedve belefogni. Ami azt illeti páran megpróbálták, hogy aztán középszerű vagy semmilyen sikereket se érjenek el. Lásd: Merlin, Legend of the Seeker és társai.

Csak hogy lásd mennyire fals a te magyarázatod: ilyen alapon mondhatjuk azt is, hogy a Gyűrűk Ura se kimagasló és nem számit mérföldkőnek, hisz remek epikus filmek korábban is készültek. Igy könnyen becsukhatjuk azelött a tény előtt a szemünket, hogy forradalmasitotta a saját műfaját. Ahogy a Trónok is megtette ezt a sorozatok világában.

Németh Barna 2014.02.26. 15:47:28

@Gallion: Oké, nem érted, mindegy. De ha azt akarjátok mondani, hogy kiemelkedik a fantasy sorozatok közül (ami igaz lenne), akkor mondjátok azt. De a kábeles sorozatok közül biztos nem emelkedik ki... maximum epikusságban és látványban úgy, hogy a többi jelenleg futó kábeles sorozat se epikus, se látványos nem akar lenni*. Színészek, alakítások, forgatókönyv és rendezés terén viszont biztos nem emelkedik minden felé.

*azzal viszont kiemelkedik, hogy ő az egyetlen epikus és látványos, de ez meg nem minőségi kategória.

Gallion 2014.02.26. 16:10:34

@Németh Barna: Nem hinném, hogy rendezésről vagy alakitásokról bárki beszélt volna. Itt szerintem csak magaddal vitatkozol. A sztori komplexitásában pedig objektive nézve is lazán kiemelkedik, ha fantasy ha nem. Nem tudom hány más sorozatnál van a Blu-rayhez olyan extra, hogy lekérhesd hogy az adott jelenetben kik szerepelnek, csak hogy átlag Béla is követni tudja.
Az hogy egy ennyire komplex sztorit úgy tudtak tálalni, hogy az képes lett populáris lenni már önmagában is kiemelkedő teljesítmény, műfajától függetlenül.

Németh Barna 2014.02.26. 16:33:59

@Gallion: Oké, nincs ennél komplexebb cucc a kábelek világában. Meg populárisabb sem. Kár, hogy a nézettségi adatok, a nézői és a szakmai visszajelzések nem ezt mutatják. Ettől még persze szerinted lehet, de az finoman szólva sem objektív.

NorthopViggo 2014.02.26. 16:54:55

@Németh Barna: de a te véleményed objektív? Vagy a szakmáé?

Németh Barna 2014.02.26. 16:56:49

@NorthopViggo: Nem. De ha ezekkel az érvekkel jön, akkor meg kell nézni a nézettségi adatokat és a többit. Az nem az én véleményem.

Andrews 2014.02.26. 17:17:28

Nézettségben folyamatosan nőtt a nézőszáma az évadoknak nem?

Persze miden filmnél sorozatnál lesz vagy van nézettebb, de saját magán belül nőtt a rajongótábora. NO és az IMDB-n 515 ezer szavazattal messze első szavazatmennyiségben a sorozatok között és 9.5-ön áll azért ez durva pedig egy Róma, Dexter, Walking Dead is hypolt és hírezett a netes berkekben. Ezt előre sokan nem gondolták volna, sokan azt hitték még 2010-ben 11-ben emlékszem, hogy ez is bukhat az eddigi kis fantasy sorozatok bukása után. (Seeker, Merlin, Camelot stb)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.26. 17:32:29

a nézői adatok sose jelzik a minőséget...

Vannak nagyon jó sorik amik egy fél vagy egy évad után megszűnnek, mert a kutya se nézte őket, és van olyan is ami x+1 évadot megél(t), de szutyok.

Németh Barna 2014.02.26. 18:43:57

@doggfather: Hát nem, de látod, hogy ezek az érvek. Ha már a kritikusok és a szakma nem tudja :)

Andrews 2014.02.26. 20:43:23

Előbb beszéltél nézettségi adatokról hogy meg kell nézni erre próbáltam picit reflektálni az IDMB-s adatokkal. (persze van benne pár troll mint minden imdb filmben de nem hinném hogy 250 ezer pl az nagyon nagy arány lenne s nem jellemző máshol sem ekkora) Sok sorozat még a közelében sincs 500 ezernek nem hogy felette és pedig nagyon jó sok más sorozat is ott lehetne.

Andrews 2014.02.26. 20:47:27

Kritikusok és a szakma mára felhígult én már nem alapozok rajtuk annyira. Manapság a Rottenen olyan kritikák vannak amik kiverik a biztosítékot. Kritikának nem nevezhető moslékok.. Erről sokszor volt már más fórumokon is szó. Mostanában beraknak oda ajnározásokat vagy épp ellenkezőjét pocskondiázást össze vissza. Sok kritika olyan ma a Rottenen mintha nem is látta volna a filmet, nem értette volna. (pedig nem nehéz) Régen pl a kétezres évek elején vagy 90-es években nem ez volt a jellemző. Kevesebb kritika is volt, de azok minőségiek, sokkal jobban szakmaiak, nem fröcsögés vagy ajnározás szimplán.

dipresso 2014.02.26. 21:00:16

Azért szép kis summából gazdálkodnak a készítők, és ez bizony látszik is. Főleg mondjuk egy Walking Deadhez képest, ahol részek óta ugyanaz a pár szőlőbokor a helyszín, a nagy zöld háttér szabin lehet ("The actors are paid in snausages."). Tény, hogy nincs nagy konkurenciája, ettől még ez kicsit nekem is idétlen érv. Az ember lát egy csomó filmet, sorozatot, ezután önmagában is meg lehet mondani valamiről, hogy mekkora minőséget képvisel. Nálam valahogy a sci-fi sorozatok nagy általánosságban kimaradtak, ettől még végigröhögöm (néhol sírom) az aktuális Helix részeket, ezen az se változtatna, ha ettől jobb vagy még rosszabb valamihez mérném a stíluson belül, mert az általános, megugrásra várakozó szintek ugyanúgy ott vannak, akkor is, ha minden kötél szakad. Nézői adatokkal és IMDB-vel nem feltétlenül kell dobálózni, de a szakmával se nagyon (egy-két rész után pontozó kritikusok a metacritic-en vagy szűk látókörű és megvezetett díjátadók - érdekességnek jók, én is szeretem böngészni az ilyen statisztikákat). Nálam amúgy nagy kedvenc a Trónok Harca, persze elfogult is vagyok a téma és a világ miatt. Walking Dead dettó. Ami néha egy kicsit zavar (és ezért is kevertem ide a zombisat, bár azért ott a képregény kicsit másabb utat követ), és ezen ismét jókat lehetne vitatkozni, hogy vajon melyik a nagyobb írói munka (sorozatok esetében különösen aktuális):
a) egy-egy karaktert folyamatosan görgetni előre, mindig újabb és újabb akadályt tolni elé, ahogy a forgatókönyvírásban tanítják, és elérni, hogy x rész, évad után is érdekes, izgalmas maradjon, vagy pedig
b) mikor kezd leülni a sztori, akkor az író nekikezd a karakterek kinyírásának.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása