aeon flux

ready for the action now, danger boy?

játékvilág: a resident evil saga (2. rész) Goreczky Zsolt
2013. március 09. 07:40:00

Kategória: jatekhaz 27 komment

Ahogy ígértem, itt a folytatás. Jöttek az újabb részek, az idő múlt, a zombik egyre többen, a főellenségek pedig egyre nagyobbak lettek, de a főszereplők egy másodpercet sem öregedtek - mintha csak egy sitcomban lennénk. Sőt, Leon egyre mozgékonyabbá vált. Megtanult rúgni, pörgő-rúgni, bunyózni és ügyesen bánni a késsel. Bárcsak hasonló jókat mondhatnánk a készítők kreativitásáról is! Egy időre azért felcsillant a remény, hogy aztán szakadékba zuhanjon, mint az a bizonyos ló. Vagy talán nem is szakadék volt az, hanem valami sokkal mélyebb, sötétebb és sikamlósabb? Mármint én nem vagyok szakértő, de egy szakadékból szerintem ki lehet mászni. De mindegy is, előbb jussunk el odáig!

resi-licker.jpg

Az Archives két epizódja, ahogy már írtam, nem sokat tett hozzá a történethez, lévén az egyik remake, a másik meg prequel, mégis érdemes kitérni rájuk legalább néhány szó erejéig. A kalandos utat bejárt és kis híján el sem készült Resident Evil Zero - talán az Outbreak játékok hatalmas sikerén felbuzdulva (igen, ez irónia; béna volt mindkettő) - az eddig megszokott egy karakter helyett immár kettő irányítását bízta ránk, akik között szabadon váltogathattunk, külön inventory-val és két karakter együttes erőfeszítéseit igénylő rejtvényekkel, de még mindig egyjátékos üzemmódban. Mégis kimondhatjuk, ez volt az első lépcső a Resident Evil sorozat "ko-oposodása" felé, amelyhez a későbbiekben már-már rögeszmésen ragaszkodtak a készítők. A Zero atmoszférája egyébként, hasonlóan a REmake-éhez, valóban felidézte a korai epizódok feszült, fogcsikorgató hangulatát, és még akkor is folyton egyedül érezhettük magunk a hatalmas kúriában, ha a képernyőn egyszerre két karakter volt jelen. Már csak a nosztalgiafaktor miatt is, de saját érdemeiért is mindkét Archives játék méltán megérdemli a vállveregetést.rating-8.gif

wesker.jpg

Eztán azonban érdekes változás köszöntött be a Resident Evil-játékok életében, mert a fejlesztők minden eddig megszokott játékelemet a sarokba hajítottak és egy teljesen új motorra kezdték írni a Resident Evil 4-et. A játék eredetileg GameCube-ra jelent meg, 2005-ben, majd még ugyanabban az évben PS2-re is kiadták. A PC-játékosok, mint akkoriban én is, csontig rágták a körmüket, hiszen ’99 óta nem kapták meg a napi/heti/havi/évi Resi-adagjukat, a PC-verzió pedig csak csúszott és csúszott. A rajongók egy részét már az Ál/Arcból (meg úgy az egész karrierjéből - ZF) ismert Nicolas Cage-i idegroham fenyegette, mire 2007-ben (!) végre PC-n is napvilágot látott a Resident Evil 4. A grafika enyhén szólva béna volt, a játékmenet azért bőségesen kárpótolt. Ugyan a Resident Evil 4 világának semmi, de semmi köze nincs a korábbi részekéhez, mégis működött. Az eddigi, "klasszikus" értelembe vett túlélő horror játékmenet felhígulását már a fejlesztés közben kiszivárgott képekből és videókból is sejteni lehetett, így nem hiszem, hogy bármelyik rajongót meglepte volna a merőben újszerű végeredmény, mégis tény, ami tény: a műfaj változni kezdett, akciósabb, pörgősebb lett, ugyan már kevésbé félelmetes, de még mindig kihívás és élmény volt nyüstölni.

A történet főhőse ismét Leon S. Kennedy, aki a Raccoon City-ben történtek után az elnök személyes testőrévé avanzsált, és miután az elnök lányát ismeretlen terroristák elrabolták, a fickó a megmentésére siet egy isten háta mögötti spanyol faluba. Ez a korábbiakhoz képest, ahol is a cél a túlélés, nagy eltérés, ugyanis immár fix küldetésekről van szó, amelyek során Leont egy ügyes kommunikátor segítségével, a központból instruálják: vizsgáld ki ezt, juss el ide, találj másik bejáratot, stb. De változott a környezet is: a fix szögből nézett, zárt termeket és keskeny sikátorokat felváltotta egy, az egész, igen csak tágas játéktéren át mozgatható kamera, amelyet a célkereszt segítségével irányíthatunk. Érdekes, hogy a PC-s verzió, még 2007-ben is mellőzi az egér használatát - de igazából ez nem zavaró, csak fura. Apropó, irányítás: karakterünk nem ragad be sehová, könnyen mozgatható és ez nagyon folyamatossá teszi a játékélményt; ez pozitív. Itt jön viszont a hatalmas, facepalmmal, sőt dual facepalm-kombóval egybekötött „de”. Ugyanis a fejlesztőknek, úgy tűnik, két év nem volt elég, hogy a GameCube gombjait ábrázoló képeket kicseréljék billentyűzetábrákra, ezért amikor az első quick-time-event-nél a játék közli, hogy „Press 1-3”, az egyszeri PC-játékos garantáltan dob egy hátast, miközben Leon diszkréten széttrancsírozódik egy guruló szikla alatt. És ez után is szentségel még, mire megtalálja neten, hogy akkor melyik gomb melyik ábrának is felel meg. Szerencsére egy rajongói patch kijavította a hibát.

Leszámítva az ósdi grafikát (ami a GameCube és a szintén 2007-es Wii verzió esetében sokkal jobb volt), és a PC-s fejlesztő brigád trehányságából eredő, említett bakit, más hibát nem nagyon találok a játékban. Sokan kifogásolták, hogy a történetből teljességgel kivesztek a zombik, és helyüket egy új ellenfél, a parazitával (a játék univerzumában: plaga) fertőzött ember vette át, de nekem ezzel sincs bajom. Egyébként ez a revampolt ellen annyival tud többet a zombiknál, hogy nem veszíti el minden emberi tulajdonságát, így alkalmas fegyverek használatára (esetünkben főleg balták, kaszák, dinamitok és láncfűrészek forgatására), és még beszélni is tud. Fel szokták még róni hibának az elnök lányát alakító szinkronszínésznő üvegrepesztően vékony hangját, ahogy minden harmadik percben segítségért kiáltozik („Leon, HEEEEELP!”), de engem ez megint csak nem akasztott ki különösebben. Lehet, hogy a nyolc éves várakozás volt az oka, lehet, hogy csak egyébként is elfogult vagyok, de a Resident Evil 4 számomra minden idők egyik legélvezetesebb játéka volt.

RE4-leondead.jpg

Kifejezetten okos húzásnak tartom, hogy a Resident Evil 2-ben beújított fegyverfejlesztéseket itt újragondolták a korhoz igazítva, és egy rejtélyes figura, a Kereskedő (Merchant) személyén keresztül tették elérhetővé. A játék kritikusabb pontjain felbukkanó, erős brit akcentussal beszélő Kereskedő (itt fejezném ki gratulációmat Paul Merciernek, aki egyszerre adta a főhős, Leon és a Kereskedő hangját) kínálatából vásárolhatunk gyógysprayt, térképet, tartozékokat és új fegyvereket, de fejleszthetjük a már meglévőket is, sőt néha, beépített mini-játékok segítségével nyerhetünk is tőle egy-egy hasznos, vagy vicces dolgot.

Hogy mennyire élvezetes játék a Resident Evil 4, arról szóljanak a számok! A sorozat életében, ha jól számoltam, ezt a részt vitték át a legtöbb platformra (GC, PS2, PC, Wii, iPhone, iPad, Zeebo, Xbox360, PS3 és egy "Mobile Edition" is napvilágot látott még az előző generációs telefonokra). A sajtóban a legalacsonyabb pontot a PC-verzió kapta (a Metacritic aktuális állása szerint 76/100), míg a legjobbat a GC és a PS2 (96/100 a Metacriticen). Az eladott példányszámot tekintve kurrens adatom sajnos nincs, de már 2011-ben, még a HD verzió megjelenése előtt 7,5 millió eladott példányról számoltak be a statisztikák, ami elég volt arra, hogy a játék kiérdemelje "a világ legjobban fogyó túlélő-horror játéka" címet. És végül egy személyes adat:  a főküldetést könnyű fokozaton, majd közepesen, és végül nehezen is végigjátszottam; végigvittem Ada Wong bónuszküldetéseit, a Separate Wayst és az Assignment Adát, majd az így megszerzett, soha ki nem fogyó Chichago Typewriterrel (ez a játékban a Thomson gépfegyver kódneve) és egy energiagóc-lövő sci-fi kütyüvel még egyszer végigtoltam Leon kampányát. Ez után nekiláttam a már ismerős, de kissé átalakított, aréna jellegű Mercenaries mini-játéknak, amelyet minden karakterrel maximum szintig kijátszottam, és a főnyereményemmel, a Hand Cannonnal (egy hatalmas erejű hatlövetűvel) is elkezdtem a főküldetést, de ezt már nem fejeztem be, mert kijött a Resident Evil 5, és majdnem végképp elvette a kedvem a sorozattól. rating-9.gif

A megjelenés napján, 2009. március 13-án rohantam érte a boltba, majd vissza haza, és remegő kézzel kezdtem el játszani. Nagyjából Iulius Caesar halálának évfordulója tájékán (azaz alig két nappal később) rá kellett, hogy ébredjek, a játék mintapéldánya annak, hogy a gyökerekhez való visszanyúlás, és az újítások egyszerre hogyan tudnak teljesen tönkretenni valamit. Az előző úgy valósult meg, hogy ismét bevezették az erősen limitált inventory-t. Az előző rész „bőröndjéhez” képest, amelyik bővíthető volt és a tárgyak a saját méretük szerint foglaltak helyet benne, mint egy Diablo, vagy egy Dungeon Siege inventory-jában, most összesen kilenc helyünk van, és minden tárgy ugyanannyi helyet foglal (tehát a Capcom szerint a rakétavető és a tojás mérete egyezik). Egyébként a helyszűke régen azért sem volt baj, mert a játék stílusához nagyon is illett, a Resident Evil 5 viszont nem horror: nappal(!) játszódó, pörgős akciójáték. Képzeljük csak el, ha a Call of Duty-ban összesen kilenc helyünk lett volna, de úgy hogy mindent ugyanott tárolunk (lőfegyver, kés, gránát, lőszer, gyógycsomag, esetleges plusz tárgyak). Ugye hogy frusztráló lett volna? Ehhez jön még az is, hogy a játéktér nem a megszokott, barangolós, ide-oda mászkálós, szép lassan bővülő, de lényegében mégiscsak egy-két hatalmas pálya egésze, hanem lineáris, és külön küldetésekre oszlik. Csak itt értettem meg, hogy a Resident Evil-sorozat eddigi részeit, beleértve a 4-et is, mennyire összetartotta a játéktér felépítettsége.

De az ötödik epizód legnagyobb problémája mégsem ez, hanem hogy teljes egészében két személyre van kitalálva. Hiába van benne egyszemélyes kampány, valójában az is ko-op, csak ez esetben mesterséges intelligenciával kell ko-operálnunk, nem egy másik játékossal. És az MI valami agyrobbantóan ostoba: a nagy nehezen összekuporgatott gyógycsomagokat a legkisebb sérülésre is elhasználja, felvesz előlünk minden töltényt, és ha meghal, vége a játéknak. Nem tagadom, hogy két „természetes" személy nagyon jól el tud szórakozni a játékkal, de ha egyedül vagy, csak saját felelősségre forgasd!

A sztori nagyon sokat ígér (SPOILER: végre lehetőségünk van kivégezni a játék első részének Doktor Genyáját), de minden más, a kerettörténet, a karakterek és a „csavarok” is rémesen laposak. Az elbeszélés eszköze, ahogy a sorozatban mindig is, az átvezető bejátszások, de a negyedik rész esetében egész jól sikerült gyorsbillentyűs események (quick-time events - QTE) beiktatása ezúttal borzasztó lett. Gyakorlatilag azt is kiírhatták volna a képernyőre, hogy „press X not to die”, mert tényleg erről van szó. A Resident Evil 4 QTE-jeinek legalább volt valami hihető koreográfiája: az egyik gombot lenyomva balra ugrasz félre, a másikat lenyomva pedig jobbra, illetve tényleg mindig valami mozgást váltottak ki. Az ötödik rész QTE mélypontja az, amikor egy motoros elkap minket a láncával (kis Piedone hommage?), mi pedig csúszunk utána a porban. Ha ügyesen nyomjuk meg a kivetített gombot, elkerüljük a minket felnyársalni hivatott fémdarabot, ha nem… nos, akkor nem (csak azt nem tudom, a porban csúszó Chris milyen csodamozdulattal tudja navigálni a saját testét, miközben egy százzal száguldó járgány vonszolja).

RE5-motorzombie.jpg

Ahogy korábban utaltam is rá, a Resident Evil 5 hatalmas sajtóvisszhangra talált és minden újságíró (netes vagy nem netes) istenítette, azonban egyszer sem hallottam olyan játékosról, aki hozzájuk hasonlóan zengte volna a játék dicshimnuszát. Mivel a grafika tényleg szép, és azért mégsem játszhatatlan, a játék kimeríti a középszerűség fogalmát.

A Resident Evil 6 PC-s megjelenése után még visszatérünk a szériához, addig is mindenkinek ajánlom tanulmányozásra, hogy az alanti képen Chris karja majdnem akkora, mint Rebecca feje.

resie-ensemble.jpg

Címkék

pc game 5csillagos milla jovovich resident evil ps2 pc game paul ws anderson 8csillagos 9csillagos game review game sequel

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr765104706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kópé20 2013.03.09. 08:23:07

Nos, én nekem személy szerint a 4. rész volt a kedvencem.
Egészen elképesztőre sikeredett szerintem.

Viszont az 5. részt végig ketten vittük, és nagyon imádtuk. Hosszú volt és élvezhető. (talán főleg azért mert filmszerű volt). Imádtuk na. Ízlések és pofonok.

A 6. részt is szeretjük (Xbox) bár eddig Leon küldetése tetszett a legjobban, nemsokára Christ is befejezzük.
Tény hogy ez már nem ugyan az a RE., de simán élvezhető.

Sajnos a régi epizódokat az idő teszi szebbé.
Ugyan ez a helyzet a Silent Hill szériával is.

Amiben viszont egyet érthetünk, és a cikkből kimaradt (talán szándékosan) az Operation Raccoon City.
Na az egy szenny. Bár végig vittem, okés volt, de attól még szar. (6 óra alatt toltam ki úgy hogy tök sokat nézelődtem és mászkáltam)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.09. 08:27:02

@Kópé20: Én szívesen olvasnék erről a kimaradt epizódról is, habár ha jól sejtem, Zsolt azzal csak akkor tudna foglalkozni, ha lenne belőle PC-változat. Gondolom, nincs. :)

Kópé20 2013.03.09. 09:25:05

Resident Evil Operation Raccoon City (576)-ban lehet PC-re is kapni, de gondolom mindenhol van. A gamekapocs blogon eléggé kivesézik egyébként. :)

Kópé20 2013.03.09. 09:30:17

Egyébként az egész játék iparra jellemző, hogy ezek az új címek/részek egyszerűen buták.

A rejtvények 3 perc alatt megoldhatók, nem kell gondolkodni, mint anno. Emlékszem, volt egy csomó rész mikor napokig nem tudtam, hogyan jussak tovább, persze akkor még Youtubeon nem voltak végigjátszások.

A játékosok nem szeretik manapság, ha gondolkodni kell, legalábbis a többség nem. Az ipar pedig az akcióra gyúr.
Ez néha működik, de a túlélő horror, ha úgy tetszik kihalóban van. Most tolom a DEAD ISLAND-ot, hááát talán az próbál visszanyúlni a folyamatos bizonytalansághoz.

Lásd: Elhasználódó fegyverek(már ha éppen van nálad), kevés élet stb.

A mostani Resident Evil-ben(6) egy idő után (nemvicc) VISSZATÖLTŐDIK AZ ÉLETED!!!!!!!!!! :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.09. 09:32:21

@Kópé20: Megjelent? No, akkor tényleg nem értem, mi ez a megfeledkezés itt, kérem. (Na jó, sejtem. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.09. 09:35:13

@Kópé20: Az első Dead Space is ilyen volt. Kevés lőszer, kevés táp, egy-két izzasztó fejtörő, s nem volt az, hogy a harc hevében kilépsz a menübe pihenni... A folytatás már inkább volt akció, a harmadik meg ugye co-opra van kihegyezve: már ki se próbáltam.

lizardking 2013.03.09. 10:00:23

Véleményem szerint is a RE 4. minden idők egyik legjobb (akció-)horror játéka. Számtalanszor végigvittem, mondjuk én hard fokozaton Krauser-nél tovább nem tudtam vinni és a Mercenaries-t sem pörgettem ki. Szerintem valami eszméletlen hangulata van, a falu és a várrendszer mindent visz. Nagyon rámentek az akcióra, az tény, de a helyszínek és az ellenségek kompenzálják ezt. A sztori már tényleg nem RE, de azért érdekes. A rejtvényekbe sem fájdul bele a fejünk, ezt egy kicsit hiányoltam, de a pörgős cselekmény feledtette velem egy idő után. Nekem a QTE-k is bejöttek, még aktívabb lett a játékélmény. Összevetve, továbbra is nagy kedvenc, a zseniális hangulatot ötvözték a pörgős, aktív akciókkal, remek ellenekkel és boss fight-okkal, valamint jó történettel. 10/10
A RE 5 már tényleg más kategória. Az valóban egy darálás, csak szörnyekkel, meg paraziták által birtokba vett emberi testekkel ("zombikkal"). Először én is nagyon fanyalogva álltam neki, fel voltam háborodva, hogy "Mi a f...om ez a verőfényes napsütés?!" Aztán hál' istennek a játék előrehaladtával alkonyodik, majd besötétül. Nem is nagyon lehet erről mást elmondani, ez tömény akció, ocsmány dögök és állig felfegyverzett dögök ellen, de nekem mégis bejött. Mint RE, közel sem az igazi, de azért voltak jó pillanatai. A 4 már beedzette a népet az akcióra, mondjuk ettől a horror rész még maradhatott volna... De, itt is hasonló volt a dolog, mint a 4-nél, a pörgés és a folyamatos "résen kell legyek" érzés szórakoztatóvá teszi. Én egyedül toltam végig, annyira nem is tomboltam rajta, mint szoktam általában :) 8/10

Goreczky Zsolt 2013.03.09. 11:13:20

@Zalaba_Ferenc: "A Resident Evil 6 PC-s megjelenése után még visszatérünk a szériához." Összesen három játék maradt ki, amiről érdemes még írni. A szóban forgó Operation RC, a Revelations (N3DS), és a 6. Mivel az első nem ér többet egy bekezdésnél, a Revelations pedig az 5 és a 6 közötti változásokat NAGYON jól kezeli, ezért tartogattam őket későbbre.

Goreczky Zsolt 2013.03.09. 11:22:55

@Kópé20: Na igen, ezzel egyet tudok érteni. Mondjuk az élet-visszatöltődés a 6-ban nem annyira szörnyű, mint hogy a főküldetésekben a legnagyobb "rejtvény" az, hogy valami komplikált zárhoz szedj össze 5 ugyanolyan kulcsot, és a GPS-térkép még jelöli is, hogy hol vannak.

Kópé20 2013.03.09. 12:22:20

@Goreczky Zsolt: Abszolút. És a kulcs összeszedésnél ráadásul az a "kreatúra" bosszant minket, ami a 4. részben igencsak parás volt.

Rohadtul féltem tőle, mert nagyon nehéz volt megölni. Első megjelenése valahol ott volt, mikor egy laborban vagyunk Leonnal és fekszik egy asztalon az a szürke szar. Le lehetett lőni minden részét, de összerakta magát állandóan.

Itt a 6. részben meg egy vicc.

Kópé20 2013.03.09. 12:23:42

@Goreczky Zsolt: A Relevations meg hamarosan megjelenik a többi platformra is mert nagyon jó kritikát kapott, asszem májusban jön. Örülök is neki. Egyszemélyes kampány végre.

Goreczky Zsolt 2013.03.09. 12:26:38

@Kópé20: Vicc, az tuti. De szerintem a mélypont az a zombi volt, amelyik visítva-vinnyogva hívta a többit, aztán meg mindig elfutott, mint egy idióta, "vühühühühühüüü" hangok közepette.

Goreczky Zsolt 2013.03.09. 12:30:42

@Kópé20: Igen. Én is nagyon várom már. :) Anno csak amiatt vettem 3DS-t, de ettől még kíváncsi leszek rá más platformokon is, mert jó volt nagyon.

sidek 2013.03.09. 19:04:37

Én a 4. rész után elvesztettem az érdeklődésem az újabb RE részek iránt. Az 5. már a promo képeivel és trailer-ével is azonnal elvette a kedvem tőle: mi ez a napsütéses, afrikai lószar?
De visszatérve a 4-re, az is egy kalap szar. "Virág fejű emberek" zombik helyett, meg béna falusi környezet, WTF?! Ennek már semmi köze a RE-höz. Ráadásul az hogy mennyi ellenség jön egyszerre, megállás nélkül, az meg már röhelyes. Itt már nem a kaland és a barangolás, tehát a hangulat a lényeg, hanem az agyatlan lövöldözés. Egyszóval ez már nem horror, hanem akció játék, ami nem nekem való.

sidek 2013.03.09. 19:07:00

Ja, és azonnal készítsék el az Alone In The Dark remake-jét!!!! De a 2. rész remake-je is jöhet még, az is nagyon jó volt. Az Alone sorozat is épp a 4. résztől szaródott el.

sidek 2013.03.09. 19:08:17

Na jó, az Alone 4 még nem volt olyan rossz, legalább a műfaj nem változott, meg továbbra is kúriában játszódott zombik közt, de valahogy nem volt már az igazi.
Bocsi az off-ért.

Goreczky Zsolt 2013.03.09. 19:16:01

@sidek: Semmi gond. Főleg mivel nem is komoly off ez. A műfajon belül vagyunk, sőt az AITD4 a RE1-2-3 motorját használta, ha jól emlékszem. :)

Mondjuk a RE4-el kapcsolatban nem értünk egyet, de unalmas is lenne, ha minden embernek ugyanaz jönne be. Engem pont a "virégfejűek" tudtak nagyon beparáztatni anno: amikor egyszerre jött egy tonna ellen, lőttem őket, aztán az egyiknek lerobbantottam a pofáját és... jah... kinőtt belőle valami, amiről tudtam, hogy ha elkap, istant halál, mint a láncfűrész. Ez is egy fajta para volt, ami a régi játékok hunter-eit juttatta eszembe.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.03.10. 13:48:50

"a Resident Evil 5 hatalmas sajtóvisszhangra talált és minden újságíró (netes vagy nem netes) istenítette, azonban egyszer sem hallottam olyan játékosról, aki hozzájuk hasonlóan zengte volna a játék dicshimnuszát"

Na, akkor most hallhatsz :D

A Resident Evil 2 óta vagyok hatalmas RE fan (indokként álljon itt ennyi: www.youtube.com/watch?v=v7JECkVzuq0 ), de meg kell hagyni, hogy az öt hatalmas élmény volt. Az egyik legjobb dolog a sorozatban a hangulat, és az öt ezt teljesen hozta, különösen az első két chapterben. Minden játékom közül ezzel játszottam legtöbbet, 100+ órát. Játékmenetben a 6 sem lenne rossz egyébként, nekem kifejezetten tetszik az új irányítás, de az atmoszféra viszonylagos hiánya lehúzza kicsit a játékot. Így sincs fele olyan rossz se, mint sokan mondják. (Bár a Leon 2. pálya eleje annyira béna, hogy ott elakadtam a másik két sztori végigvitele után)

Nálam számszerűleg valahogy így néznek ki:

RE 2: 10/10
RE 3: 8/10
RE 4: 8.5/10
RE 5: 9/10
RE 6: 7.5/10

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.03.10. 13:51:58

@sidek: "De visszatérve a 4-re, az is egy kalap szar."

Ez kicsit erősre sikeredet egy játéktörténelmi jelentőségű játékról beszélve :D

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.03.10. 13:56:32

@Kópé20: "A mostani Resident Evil-ben(6) egy idő után (nemvicc) VISSZATÖLTŐDIK AZ ÉLETED!!!!!!!!!! :)"

Hű, és a Mass Effectben is (2-3), akkor most az is szar játék? Meg a Red Dead Redemption is? :D

Arról már nem beszélve, hogy csak félig igaz, amit írsz. Van az életnek egy magától visszatöltődő, és egy gyógyszerrel/növénnyel visszatölthető része is.

Goreczky Zsolt 2013.03.10. 19:22:24

@Pitypalatty úrfi: Érdekes sorrend és pontok. De legalább megint hallottam valami újat. :) Mint azt fentebb is mondtam, nem vagyunk egyformák. Én pl több atmoszférát és hangulatot találtam a 6-ban, mint az 5-ben.

Goreczky Zsolt 2013.03.10. 19:27:45

@Pitypalatty úrfi: Az talán igaz, hogy visszatöltődő élet valóban nem a legnagyobb probléma, de azért a Mass Effect azt hiszem inkább akció-szerepjáték, a Red Dead Redemption pedig open-world akció-kaland, szóval nem ugyanaz a műfaj. Egy horror játéknak (akkor is ha már nem "survival" hanem "dramatic") sokkal kevésbé nézhetjük el az ilyen húzásokat. Ja, hogy a RE6 nem horror! Akkor miért hívja annak magát? Ha úgy adták volna ki, hogy "íme egy RE univerzumban játszódó akciójáték, talán kevesebben csalódtak volna. Megjegyzem gyorsan, hogy az Operation Raccoon City-t így adták ki. Pocsék lett, igen, de nem azért mert hiányzott volna belőle a beígért horror elem, hanem mert... na de ezt majd a zárócikkben úgyis elmondom. :)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.03.10. 19:47:56

@Goreczky Zsolt:

(RE 6 spoilerek)

Azért én a Leonos első pályán eléggé paráztam a zombiktól. Jó, direkt feltettem professionalre, hogy fenyegetve érezzem magam, de úgy hátborzongató volt a metrós rész, meg amikor be kell menned egy családi házba (és ott ülnek halottan a TV előtt, brrr).

Az tény, hogy a játék nagy része nem igazán horror, de már az öt sem volt az, szóval ezen a téren nincs nagy meglepetés.

Másrészt pedig lehet nagyon ütős horrort csinálni visszatöltődő élettel. Az Ecstaticához volt szerencséd? Hátborzongató volt a maga idejében (oké, tény, hogy én 13 voltam akkor :))

Mondjuk a hat után most én is szívesebben látnék egy horror Resident Evil-t. Elég fontos válaszút előtt áll a Capcom, hogy mit kezdjen a sorozattal, remélem nem fogják elcseszni.

Ja, és azt is remélem, hogy megcsinálják a 2 remake-jét. Ugyanazzal a soundtrackkel lehetőleg, vagy új, de hasonló hangulatúval.

Goreczky Zsolt 2013.03.10. 20:37:01

@Pitypalatty úrfi: Az Ecstaticával nem játszottam. Majd pótolom... komolyan, mert érdekel. A 6 SPOILEREIVEL kapcsolatban meg annyit, hogy azt a holtan a székben ülést már a Silent Hill 2 elsütötte, a metró viszont nekem is tetszett. Részletesen is fogok róla írni, szóval nem szeretném előre kiüríteni a tarsolyom, sőt, az is jó kérdés, hogy vajon a 6-ra hány pontot fogok majd adni...

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.03.10. 22:08:15

@Goreczky Zsolt: Érdekes is, de azt nem garantálom, hogy még 2013-ban is ütős lesz. Mindenesetre nagyon egyedi játék (az első rész, a második nem jó!), szóval érdemes.

sidek 2013.03.11. 10:57:51

@Pitypalatty úrfi:
"Elég fontos válaszút előtt áll a Capcom, hogy mit kezdjen a sorozattal, remélem nem fogják elcseszni."

Az már rég megtörtént, már a 3 után elcseszték a szériát. :)

EZoli 2013.03.18. 19:27:28

Az RE 4 PC-s verziójához a megjelenést követően kijött pár félig hivatalos patch, ezek egyike lehetővé tette az egér használatát, ezzel megkönnyítve az "egérrel lövöldözéshez" szokott PC-s játékosoknak az irányítást, a másik pedig felturbózta a grafikát, a játék ezáltal már sokkal mutatósabb (ugyanakkor gépigényesebb) és a konzol verziók grafikáját jobban megközelítő lett. A sorozat nekem is nagy kedvencem, főleg az első két rész.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása