aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: leáldozóban Takács Máté
2012. augusztus 19. 17:43:57

Kategória: 2 komment

Jelen hétvégével lezártnak tekinthető a 2012-es nyári moziszezon, hiszen a The Expendables - A feláldozhatók 2. premierjével a forgalmazók ellőtték az összes puskaporukat. Stallone all-star akciófilmje ezzel együtt nem szólt nagyot, mi több: lényegesen az első rész alatt futott be. Ezalatt a ParaNorman és a Timothy Green különös élete című családi filmek átlagosan muzsikáltak, így a Sparkle című dráma jutott legközelebb az ideális szinthez.

Jelen hétvégével lezártnak tekinthető a 2012-es nyári moziszezon, hiszen a The Expendables - A feláldozhatók 2. premierjével a forgalmazók ellőtték az összes puskaporukat. Stallone all-star akciófilmje ezzel együtt nem szólt nagyot, mi több: lényegesen az első rész alatt futott be. Ezalatt a ParaNorman és a Timothy Green különös élete című családi filmek átlagosan muzsikáltak, így a Sparkle című dráma jutott legközelebb az ideális szinthez.

ÚJ FILMEK
They're all back. Kereken két évvel ezelőtt Sylvester Stallone visszarántott a reflektorfénybe és át a 21. századi köztudatba egy sereg régen látott arcot, hiszen a The Expendables - A feláldozhatók, némileg meglepetést okozva, több mint 100 millió dollárt kasszírozott csak Észak-Amerikában, ezzel a Lionsgate addigi második legnagyobb bevételét produkálva. A folytatást már azt megelőzően is pedzegették az alkotók, és csak annyit vártak vele, amennyit muszáj. A The Expendables - A feláldozhatók 2. (The Expendables 2; hazai bemutató: augusztus 30.) az iménti nagyzoló tagline-nal robbant be több mint 3300 moziba, ám az állítás nem bizonyult kölcsönösen értelmezhetőnek: a nézők egy jelentős része nem döntött a visszatérés mellett, így a Simon West által rendezett akciófilm csak nem egészen 29 millió dollárral állhat a dobogó élére. Ez szembetűnően elmarad az első rész 34,8 milliójától, no meg a 40 millióhoz közelítő előrejelzésektől. Ennek oka egyszerű: az első részt egy trükkre alapozták, miszerint több néhai akciósztár pár mostanival vegyülve ezúttal együttesen csinálja azt és abban a modorban, amit jó' egy-másfél évtizeden át művelt, vagyis a külön-külön aligha, de egyesítve hatékony sztárerő vonzotta a meggyőző mértékű érdeklődőket. Ugyanaz még egyszer azonban már kevésbé különleges, hiába csapódott a stábhoz két igazán erős név Chuck Norris és Jean-Claude Van Damme személyében, vagyis lemorzsolódtak azok, akik nem feltétlen rajongói a műfajnak és a felsorakozott színészeknek, vagy pedig csak szimplán csalódtak a korábbi filmben. Ez utóbbira most kisebb az esély, hiszen egészen egyedülálló módon a folytatásnak sikerült lényegesen jobb értékeléseket begyűjtenie a kritikusoktól, a Rotten Tomatoes-on egyenesen 'friss' minősítést érdemelt ki ennek tudatában igazán kár, hogy a meglehetősen vaskos költségvetéssel (100m) megegyező bevételre ezúttal nemigen számíthat a film, így pedig Avi Lerner producernek kicsit óvatosabban kell vizionálnia egy harmadik részt és annak szereposztását. Azért minden még nincs veszve: az elkövetkezendő hetek látszólag érdektelen címeket tartogatnak és a kritikák mellett a szájhagyomány is lényegesen jobb az első részéénél, szóval egy-két szerencsés kanyarral és jó sok vérrel meg verítékkel még van esély arra, hogy 80 milliónál többet gyűjtsenek be a feláldozhatók ezúttal is.

A Coraline és a titkos ajtó után új egész estés filmmel jelentkezett a Laika nevű produkciós cég. A ParaNorman című animációs családi horrort a Focus Features forgalmazza, és szemmel láthatóan a 2009-es Henry Selick-mű nyomába szánták. A 3429 mozi műsorára felkerült 3D-s stop motion-film azonban nem tudta befogni az előtte példaként lebegő elődöt, hiszen annak derék 16-17 millió dollárja helyett 14 millióval állapodott meg, de még éppen a dobogón. A nem hagyományos számítógépes technikával készült mesefilmek körében jellemző terület a 10-15 millió közötti, elég csak a tavaszi Kalózok! A kétballábas banda kiábrándító szereplésére gondolni, azonban gyerekeknek szánt darabokkal már egy ideje nem rukkoltak elő a stúdiók, így a ParaNorman előtt nyitott volt az út akár egy 20 milliós starthoz is. A kétség kívül riasztó horrorisztikus szál tehető felelőssé legnagyobb részt azért, hogy ez nem jött össze, ám a kifejezetten jó kritikai és nézői fogadtatásnak bizonyosan meg lesz a hatása, és nem kell beérnie 50 millió alatti végeredménnyel a zombikkal, kísértetekkel és szülőkkel szembeszálló különc gyerek kalandjának.

A Sparkle című zenés dráma nem várt segítség kapott a népszerűsítésben Whitney Houston év eleji halálával, hiszen a Sony által forgalmazott film, mely a '60-as években követ nyomon egy három nővérből álló lánybandát, az énekesnő utolsó filmszerepét jegyzi. Rajta kívül még éppen elég olyan névvel bír a film, ami az afroamerikai közönség figyelmét kellőképp felkelti, no és persze a zene is sokat nyom a latban, így a 14 millió dollárból készült remake ehhez nagyon közeli összeggel (12m) zárja a top 5-öt. A közönség a kezdeti visszajelzések alapján elégedett a látottakkal, míg a kritikusok vegyesen fogadták a produkciót, de mindez kevésbé számít jelen esetben; 35-40 millió dollár közé vezet a Sparkle útja.

Nem volt ideális a ParaNormannel egyszerre nevezni, noha a Timothy Green különös élete (The Odd Life of Timothy Green) lényegesen mást kínál, mint animált társa: Jennifer Garner és Joel Edgerton kisgyerekről álmodozik, mire egy napon a semmiből terem ott nekik a címszereplő. A Disney szerdán indított projektje főhőse életkora ellenére érezhetően a felnőtteknek szóló fajta a családi mozikon belül, amit már csak direktora is igazol: Peter Hedges korábbi munkái között található ilyen-olyan vonatkozásban a Gilbert Grape, az Egy fiúról és a Dan és a szerelem is. A nem egészen 2600 moziban vetített fantasy-dráma nem indított rosszul a hét közepén a szerényre szabott esélyeihez mérten (számai megegyeztek az egy héttel korábbi Amit még mindig tudni akarsz a szexrőléivel), és a 11 milliós hétvégi eredménye a maga limitált keretein belül (a '90-es évek jobban kedvezett volna neki) tisztességes összeg. Öt nap alatt 15 milliót számlál a 40 milliós produkció, ami még az erőtlen kritikák mellett is teljesíthető szintnek mutatkozik.

KORÁBBI FILMEK
A feláldozhatók 2. és A Bourne-hagyaték érezhetően nehezére vannak egymásnak, még ha más korok más akciófilmes ismereteit is képviselik. A Universal franchise-darabja erőteljesen esett vissza, de 17 milliós második hétvégéjével még magabiztosan áll a második helyen. A legutóbbi két Bourne-opus is majdnem ekkora negatív változást regisztrált anno, ám azok lényegesen magasabb pontról estek vissza, és a későbbiekben pazar maradóerőről tettek tanúbizonyságot. Így tehát a valódi megmérettetés a következő hétvégén érkezik el Tony Gilroy filmje számára. A 10 nap alatt összegyűlt csaknem 70 millió dollár viszont már így is biztos pozíciónak látszik a 100 millió teljesítéséhez; augusztus hava tehát már biztos nem marad kilenc számjegyes blockbuster nélkül, noha az előző évek módfelett jobban teljesítettek ezen a téren.

A hatodik helyen állomásozó A sötét lovag: Felemelkedés forgalmazásának ötödik hetében átlépte a 400 millió dolláros küszöböt, harmadikként 2012-ben, ami darabszámot tekintve új csúcs. Ugyan igencsak lemaradt az előzőtől, egy harmadik résztől kiváló eredmény az, amit fel bír mutatni.

VÉGSZÓ & AMI JÖN
Bár A feláldozhatók 2. alulmúlta a várakozásokat, és a ParaNorman sem adott bele apait-anyait, a hétvége összforgalma kedvező képet fest az egy évvel korábbihoz képest. Ez leginkább a filmtumultus számlájára írható (no meg azon tényére, hogy a Conan, a barbár és a Frászkarika csúnyán megbukott), ami három címmel fokozódik a héten: szerdán az Üss vagy fuss! című akció-vígjáték rajtol el, majd a The Apparition és Fék nélkül szolgáltat némi horrort ill. adrenalint a nyár végére. Csendes évszakváltás lesz ez, a kelleténél alacsonyabb start ellenére alighanem egy újabb Stallone-győzelemmel.

cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés (péntek-vasárnap)
The Apparition | 800 | $3,500,000
Hit & Run | 2700 | $7,500,000
Premium Rush | 2100 | $10,000,000

A TOP 10
(# (múlt heti #) | cím | hétvégi bev./összbev.)
01. (ú) The Expendables 2 ($28.8m/$28.8m)
02. (1) The Bourne Legacy ($17.0m/$69.6m)
03. (ú) ParaNorman ($14.0m/$14.0m)
04. (2) The Campaign ($13.4m/$52.7m)
05. (ú) Sparkle ($12.0m/$12.0m)
06. (3) The Dark Knight Rises ($11.1m/$409.9m)
07. (ú) The Odd Life of Timothy Green ($10.9m/$15.2m)
08. (4) Hope Springs ($9.1m/$35.1m)
09. (6) Diary of a Wimpy Kid: Dog Days ($3.9m/$38.8m)
10
. (5) Total Recall (3.5m/$51.8m)
(hivatalos becsült adatok)

E HÉTVÉGE KORÁBBAN
2011 | 2010 | 2009 | 2008

Kövess minket Facebookon!


Címkék

chuck norris box office animation jennifer garner bourne drama simon west action jean claude van damme stallone stop motion lionsgate the expendables joel edgerton children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr1004769852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2012.08.19. 20:44:33

Az első EX szuperjó volt, de már önmagában elég nagyot szólt ahhoz, hogy egy még nagyobbnak tűnő folytatás már "bloated", azaz önmaga alatt összeroppanó film legyen. Persze, alig várom, hogy lássam, de az első előzetes óta fenntartásaim vannak. Nem hiszem el, hogy szerencsétlen Svarcinak az "I'm back" poént már a trailerben el kell darálnia. Talán írtak neki jobbat is.

Ismeretlen_82259 2012.08.20. 10:40:18

Szerintem viszont az első alaposan alulmúlta a várakozásokat, ahhoz képest, hogy akciófilmnek volt beharangozva, hosszú-hosszú percek teltek el el értelmetlen és unalmas szövegelésekkel, amiért a vége sem kárpótolt. A "minden sztár egy filmben" elv sem működött igazán, mert Sly-on és Stathamen kívül mindenki más háttérbe szorult (ráadásul sok volt a tölteléknév - ld. Couture, Crew, Austin). Ezért is várom a második részt, mert az előzetes kritikák alapján pont olyan lesz, amilyennek az elsőnek kellett volna.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása