Íme az Első Nagy Írópárbaj első fordulója, melynek keretében két jelentkező méri össze tudását, továbbá bátorkodnak egy rövid bemutatkozást is megosztani veletek.
A feladat: Írj rövid kritikát egy aktuális, azaz 2012. május 1-je után hazánkban moziban bemutatott filmről!
Olvassátok el a kritikát, beszéljétek ki, ha úgy tetszik, de ami még fontosabb: az író nevének leírásával szavazzatok, hogy a két írás közül melyik nyerte el jobban a tetszéseteket!
Az alábbiakban az Első Nagy Írópárbaj első fordulóját találjátok, melynek keretében két jelentkező méri össze tudását, továbbá bátorkodnak egy rövid bemutatkozást is megosztani veletek.
A feladat: Írj rövid kritikát egy aktuális, azaz 2012. május 1-je után hazánkban moziban bemutatott filmről!
Olvassátok el a kritikát, beszéljétek ki, ha úgy tetszik, de ami még fontosabb: az író nevének leírásával szavazzatok, hogy a két írás közül melyik nyerte el jobban a tetszéseteket! (Figyelem! Az írások változatlan formában, azaz bármiféle korrektúra és lektorálás nélkül jelennek meg; tartalmukért felelősséget nem vállalunk, de azért remélhetőleg nem ilyen súlyos a helyzet.)
Fata Richárd: Bikanyak (Rundskop)
A legjobb idegennyelvű film kategóriájában idén Oscarra jelölt Bikanyak egy újabb remek darabja a film noir-esztétikához és jobb sorsra érdemes antihősökhöz visszatérő, klasszikus krimik aktuális reneszánszának. Ezen a téren az utóbbi időben főként Skandináviának köszönhettünk sokat, de Michael R. Roskam most Belgiumot is feltette a térképre, ráadásul bűnmeséjét üdítően egyedi kontextusba helyezve: a zavarba ejtő fizikumú, állatait és saját magát egyaránt illegális szerekkel tömő fiatal marhatenyésztő belesodródik a hormonmaffia hálójába. Ám ez persze csak katalizátora annak, hogy felszínre kerüljön az igazi történet, az állatias fizikalitás mögé rejtett emberi tragédia. A narratíva épp eléggé lassan építkezik ahhoz, hogy a szorongással teli atmoszféra egyre súlyosabban nehezedjen ránk, ugyanakkor épp eléggé ügyesen adagolja a cselekmény fordulatait és a különböző zsánereket érintő kitérőket ahhoz, hogy végig izgalmas maradjon. Tipikusan az a fajta elsőfilm ez, amely ugyan nem tökéletes vagy forradalmian újszerű, de mindenképp süt belőle a rendezőjében rejlő potenciál (ezt alátámasztandó, a legfrissebb hírek szerint Roskam már saját HBO-sorozatán dolgozik Michael Mann-nal). A legfőbb húzóerő azonban nyilvánvalóan Matthias Schoenaerts és az ő bivalyerős alakítása (pun intended), amely minimális eszközökkel is maximálisan képes a maguk húsbavágó egyszerűségében megjeleníteni a mélyen elfojtott ösztönöket.
Bemutatkozás: F. Richárd, bizonyos körökben csak littleearthquakes álnéven ismert kóros zene-, film- és internetfüggő, 24 éves, kaukázusi férfi, rajongásra fokozottan hajlamos, önmagát 'lelkes amatőrként' definiáló, enyhén neurotikus és obszesszív személyiség. A környezete által egyedinek mondott és gyakran kiszámíthatatlan ízlésének megfelelő zenék és filmek (valamint Michael Fassbender) hatására heves érzelmi reakciókat produkálhat. Ezen pillanatokat előszeretettel tartja kiemelt jelentőségűnek amúgy meglehetősen eseménytelen életében, képzelete könnyen elragadja. Rendszeres popkultúra-dózisától megvonva akár agresszívvá is válhat. Jelenlegi ismert tartózkodási helye Budapest, gyakori előfordulási helyei a mozik, az akciós DVD-k és az ELTE BTK környéke. Kedvenc filmje: Táncos a sötétben. Kedvenc zenei előadója: Björk. Kedvenc regénye: Virginia Woolf Orlandója. Kedvenc sorozata: Family Guy. Amennyiben a következő napokban fent nevezett személlyel kapcsolatosan bárminemű szimpátiát érez, kérjük, azonnal jelentse azt az AeonFlux szerkesztőinek!
Nagy László: A sötét lovag - Felemelkedés (The Dark Knight Rises)
Egy jó tanács , ha barátnővel nézzük, ezekre hívjuk fel a figyelmet. Hosszú lesz, igen azért trilógia, mert voltak előző részei és ezért nem árt tisztában lenni az előzményekkel, igen a Vasember sokkal viccesebb. A történetről röviden annyi hogy 8 évvel később vesszük fel a vonalat, Gotham kicsit olyan lett mint a Lila Akác köz, Kevés a történés, Bruce Wayne depressziósan gubbaszt a milliárdjai felett, ám egyszer csak felbukkan Bane és minden a feje tejére fordul. Milyen a film?. Monumentális, epikus csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni, tényleg az a fajta nagybetűs filmélmény, ami napokig veled lesz, újranézed az előző két részt, meghallgatod a zenéket belőle, előtted lesznek, jelenetek rohanjatok megnézni. Szerintem Christopher Nolan-ről azonnal nevezzünk minimum egy országot., mert ugye az emberünk eddig nem nyúlt mellé egy filmjével sem. Ha bárki a jövőben bármilyen képregényt próbál filmre vinni, legalább az egyik forgatási napra hívja el Nolant egy kávéra, mert már a rövid jelenléte is biztos vagyok benne, hogy jó hatással lesz a filmre.
Bemutatkozás: A nevem Nagy László, az év, amelyben megláttam a napvilágot meg is filmesítették ez volt az 1984.Röviden annyit rólam hogy egész életemben a filmek bűvkörében voltam, a második otthonom a videotéka volt a legjobb barátom meg a videmagnó illetve később már a dvd lejátszó. Mivel régebben se internet se IMDB nem állt rendelkezésre az emberfiának, ezért mindenféle filmes könyvekből faltam az információkat. Kedvenc filmjeim: A jó a rossz és a csúf, A keresztapa, és az Annie Hall. Zenében közhely, de tényleg mindenevő vagyok, könyvekben Kurt Vonnegut munkáit kedvelem. Sorozatokban számomra a hangulat fontosabb mint az eseménydús cselekmény az abszolút kedvencem a Mad Men, de nagyon szerettem a The Sopranos-t is, Ricky Gervais munkásságát is kedvelem, mostani kedvenceim a Gengszterkorzó, Az egyszer fent inkább lent, illetve a Sherlock.