Ugyan a budapesti IMAX hiába is hirdeti magát úgy, hogy "tökéletes élmény", a digitális, 2K-s vetítés (amely alig jobb egy BD minőségénél) rendesen lefojtja azt, ami az IMAX-ben, mint képmegjelenítésben rejlik, mindezek ellenére mégis a legjobb filmélményt nyújtja az országban, nem csupán méreteinek, hanem a képen látható információnak is köszönhetően. Jövő csütörtökön a hazai mozikba is bevonul Christopher Nolan Batman-trilógiájának záró darabja, amely filmre forgott és filmre készült - digitális átmenet nélkül. Íme, a 35mm-es változat (ezzel találkozhatsz a MOM-ban), az "elolvasom" után pedig megnézheted, milyen lesz az IMAX-verzió (pontosabban lenne, ha mifelénk még filmről pörögne), és azt is megtudhatod, hogy a TDKR 165 percéből pontosan mennyi rögzült 70mm-es filmen.
Ugyan a budapesti IMAX hiába is hirdeti magát úgy, hogy "tökéletes élmény", a digitális, 2K-s vetítés (amely alig jobb egy BD minőségénél) rendesen lefojtja azt, ami az IMAX-ben, mint képmegjelenítésben rejlik, mindezek ellenére mégis a legjobb filmélményt nyújtja az országban, nem csupán méreteinek, hanem a képen látható plusz információnak is köszönhetően. Jövő csütörtökön a hazai mozikba is bevonul Christopher Nolan Batman-trilógiájának záró darabja, amely filmre forgott és filmre készült - digitális átmenet nélkül.
Hiába is tagadnám, meglehetősen ellentmondásos a viszonyom az Aréna IMAX-termével kapcsolatban (melynek fajtársait külföldi fórumokon csak LieMAX-nek hívnak), hisz egyetlen más moziban sem láthatok majd olyan részleteket, mint itt, egyetlen más mozi sem kínál ekkora vásznat, mint ez, viszont a felnagyításnak hála a minőség hagy némi kívánnivalót maga után - pedig azt mondják, hogy a projektorok képesek 4k-s anyagot vetíteni.
De eme szövegelésnek nem is igazán ez a lényege: a The Dark Knight Rises játékideje 165 perc, ebből 72 perc forgott IMAX-en, 72 percet láthatunk majd 1:43:1 képarányban (vagy 1.78:1-ben, ha a digitálisan átkódolt változat némileg csonkított lesz), és hogy mindez milyen különbséget takar, azt jól illusztrálja a következő összehasonlítás:
35mm-es, 2.40:1 képarányú film. Ezt kínálja a MOM, illetve ennek digitális (DCI) változatát majd minden budapesti mozi.
70mm-es, vagy IMAX film. 1.43:1-es képarányának köszönhetően alul-felül jóval több képi információt tartalmaz. Ennek digitális változatát vetíti majd az Aréna IMAX-terme, az sem elképzelhetetlen, hogy 1.78:1, tehát némileg csonkított változatban (ennek még megpróbálok utánajárni). A film nem lesz végig ilyen képarányú: a hagyományos, 35mm-re rögzített felvételek - azaz kb. 93 perc - az IMAX-ben is 2.40:1 aránnyal pörögnek majd.