A csodálatos Pókember jól vizsgázott az amerikai mozikban: hosszúra nyúlt bemutatkozása során 140 millió dollárt kasszírozott. Ezalatt Oliver Stone új filmje sem muzsikált rosszul, ám Katy Perry-re továbbra is a zenecsatornákon van számottevő igény.
A csodálatos Pókember jól vizsgázott az amerikai mozikban: hosszúra nyúlt bemutatkozása során 140 millió dollárt kasszírozott. Ezalatt Oliver Stone új filmje sem muzsikált rosszul, ám Katy Perry-re továbbra is a zenecsatornákon van számottevő igény.
ÚJ FILMEK
Azt már tudjuk egy ideje, hogy a képregényhősökkel nehéz hibázni: óriási tömegeket képesen a vásznak elé ültetni, a közönség mindig benne van a folytatásokban is. Ami azonban csak az elmúlt egy-két évben vált világossá, az az, hogy ezekre a figurákra mindig, mindenkor vevőek, cseppet sem számítanak a körülmények, a kontinuitás vagy a színészek. A helyzet ugyanis az, hogy alig öt esztendeje ért véget Sam Raimi hatalmas sikerű Pókember-trilógia, mégis úgy fogadják szerte a világon A csodálatos Pókembert (The Amazing Spider-Man; hazai bemutató: július 12.), mintha legalábbis évtizedes hiátusról lett volna szó. A július 3-án rajtolt akciófilm 35 milliós nyitónapja új csúcsot hozott a keddi napra, s mire elérkezett a péntek, már 75 millión állt a bevételi mutató. A hagyományos hétvégi eredmény 65 millió dollár körül alakult, vagyis hat nap után 140 millió dollárra vetette ki hálóját az új pók. Ebből valószínűsíthető, hogy ha a szokványos premiernapon rajtol el a Sony 220 milliós vállalkozása, akkor nem maradt volna el a tíz évvel ezelőtti, akkor rekordernek számító 114,8 milliós Pókember-rajttól. 2002 májusában megbizonyosodhatott mindenki arról, mennyire népszerű is Pókember figurája, most pedig tovább szilárdult ezen tény a kétkedők okulására (e kételyek a túl gyors rebootot kérték számon). A film kritikai fogadtatása kedvező, noha annyira nem lelkesednek az újságírók, mint Pókember első akcióba lendülésekor. Ma a film kevéssé számít nagy számnak, mint akkor, jóval erősebb a piac, pláne Batmannel a horizonton, így azonos nézői elégedettség mellett sem várhatóak 400 millióhoz hasonló számok ettől a verziótól, viszont 250 milliót gond nélkül belasszóz A csodálatos Pókember, aztán a folytatás majd emeli a tétet. És ennek láttán Hollywood még inkább felbátorodik, minek következtében még több képregény-újraadaptációval kedveskednek nekünk néhány éven belül.
Oliver Stone új filmjében két fűtermesztő fiatal néz szembe a mexikói drogkartellel, akik elrabolták közös barátnőjüket. Ez a sztori és a kiváló időzítés megtették jótékony hatásukat, és a Vadállatok (Savages; hazai bemutató: október 4.) jó összeggel, 16 millió dollárral léphetett a lista negyedik helyére. A Universal Pictures döntése, miszerint őszről a nyári szezon legközepébe telepítik a korhatáros, több mint két órás thrillert, utólag határozottan nyerőnek bizonyult, hiszen kellőképp elkülönül az időszak látványorientált produkcióitól, ami önmagában vonzóvá teszi a mostanság nagyon is mozizni vágyó, ezen belüli is érezhetően eredetibb darabokra éhes közönséget. Ahogy az a Stone-filmeknél lenni szokott, az újságírókat megosztotta a Vadállatok, ami problémásabb, hogy a nyitónapi visszajelzések alapján a nézők is igen vegyesen fogadták a látottakat – a mozgalmas hétköznapok és a következő hétvége, mikor is csupán a Jégkorszak 4. debütál, elég tartalékenergiát kell, hogy szolgáltasson, hogy legalább 45 milliós költségvetését megfejelje a film.
Nem is nevezheti magát népszerű zenei előadónak manapság, aki nem csinál 3D-s koncert/dokumentumfilmet. A sor most Katy Perryn van, több közkedvelt és rádióbarát popdal előadóján, akinek Part of Me-re keresztelt PR-fogását a Paramount Pictures forgalmazza. A 12 millió dollárból készült produkció csütörtökön nyitott kielégítő, 3 millió dollárral, ám innentől minden nap alább adta, így végül alig több mint 7 milliós hétvégével és 10 milliós összeredménnyel zárta a vasárnapot. Távol maradt tehát a Hannah Montana-koncertfilmtől vagy a tavalyi Justin Bieber-gépezettől, mi több, a csúnyán leszereplő Jonas Brothers-cirkusz nem egészen 20 milliójához is nehéz lesz felérnie, ha ilyen vészes változási mutatók jellemzik majd a továbbiakban is.
A szokás szerint kiváló limitált terjesztési eredményeken felbuzdulva a Sony Pictures Classics országos szintre emelte Woody Allen legfrissebb filmjének forgalmazását. A Rómának szeretettel (To Rome with Love; hazai bemutató: augusztus 30.) azonban nem számíthat az Éjfélkor Párizsban kiugró sikerére, hiszen a kritikusok ismét nincsenek különösebben elragadtatva a 76 éves író-rendező idei munkájától, amiben nem mellesleg most szerepet is vállalt. A jó pár címváltozáson átesett projekt 3,5 millió dollárral beférkőzött a top 10-be, mozinkénti átlagos bevétele azonban már csak a 4 ezret bírta tartani, vagyis a mostani 5 millió dollárt legeslegfeljebb megháromszorozni fogja, mígnem kivonják a forgalomból.
KORÁBBI FILMEK
Fantasztikus hétköznapokat jegyzett a múlt hét meglepetése, a Ted. Seth MacFarlane komédiája 87 millió dollárral zárta első hetét (mindezt egy 54 milliós nyitány után), s a közönség szeretetét jól jelzi, hogy a második hétvégén is erős bírt maradni az életre kelt plüssmackó és gazdája sztorija, hiszen 32 millióval a második helyen áll a Universal terjesztése. Ez tehát 120 millió dollár feletti összbevételt jelent tíz nap után, és azt, hogy a 200 millió nagyon is valósággá válhat, MacFarlane pedig komoly tényezővé a mozis színtéren is.
Ugyancsak masszív hétköznapi ügyletet bonyolított a Magic Mike, noha a Warner vígjátéka 60% feletti esést produkált a második hétvégére. A film ettől függetlenül óriási siker, hiszen 7 milliós gyártási költség mellett termelt több mint 70 milliót tíz nap alatt, s a 100 milliós végeredmény továbbra is nagyon valószínű, vitathatatlanul az év sztárjává avatva a főszereplő Channing Tatumot.
A dobogón bírt maradni harmadik hétvégéjén is a Merida, a bátor. A Disney/Pixar produkciója 20 millió dollárt kasszírozott harmadik körében, az összbevétel pedig 175 millió dollár közelébe ért. Ha tudja tartani jelenlegi előnyét a WALL-E-val szemben, akkor akár 240 millióig is elvándorolhat, noha a ehhez alighanem a Jégkorszak 4.-nek is lesz egy-két szava.
A Madagaszkár 3. 196 millió dollárhoz ért, ami azt jelenti, hogy a trilógia legmagasabb bevételi eredményét tudhatja magáénak. Jöhet a negyedik rész.
VÉGSZÓ & AMI JÖN
Ismételten kifejezetten eredményes víkendet zárhattak az észak-amerikai mozik; tavaly ilyenkor módfelett alacsonyabb összeggel szerepelt a Transformers 3. vezette mezőny, így továbbra is sikerült tartani a bevételi előnyt a korábbi évekhez képest. A következő héten, két képregény-adaptáció közé szorulva, a Jégkorszak 4: Vándorló kontinens próbál szerencsét. Az animációs filmek erős idei szereplése gyümölcsöző pályafutást ígér, ám nem lehet kizárni, hogy teherbírásukhoz értek a szülői pénztárcák. Az ideális forgatókönyv 200 millió dolláros bevételt ír elő Sidéknek, amihez legalább 60 milliós nyitányt kellene produkálni.
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés (péntek-vasárnap)
Ice Age: Continental Drift | 3800 | $52,000,000
A TOP 10
(# (múlt heti #) | cím | hétvégi bev./összbev.)
01. (ú) The Amazing Spider-Man ($65.0m/$140.0m)
02. (1) Ted ($32.6m/$120.2m)
03. (3) Brave ($20.2m/$174.5m)
04. (ú) Savages ($16.2m/$16.2m)
05. (2) Magic Mike ($15.6m/$72.8m)
06. (4) Madea's Witness Protection ($10.2m/$45.8m)
07. (5) Madagascar: Europe's Most Wanted ($7.7m/$196.0m)
08. (ú) Katy Perry: Part of Me ($7.2m/$10.3m)
09. (7) Moonrise Kingdom ($4.6m/$26.9m)
10. (17) To Rome with Love ($3.5m/$5.3m)
(hivatalos becsült adatok)
E HÉTVÉGE KORÁBBAN
2011 | 2010 | 2009 | 2008
Kövess minket Facebookon!