Kifordult magából a hazai mozilátogatottság: a hét új filmjei közül messze az Ideglelés Csernobilban című horrorfilmre mérték a legnagyobb érdeklődést, mialatt a fennmaradó trió katasztrofálisan szerepelt; ez mindenképpen a Mindörökké rockot érinti a legkellemetlenebbül, ám a Börtönregény és az Én, a séf együtt sem bírta befogni a csernobili kiruccanást (!). A hétvégét újfent a Madagaszkár 3. – Prometheus duó vitte.
Kifordult magából a hazai mozilátogatottság: a hét új filmjei közül messze az Ideglelés Csernobilban című horrorfilmre mérték a legnagyobb érdeklődést, mialatt a fennmaradó trió katasztrofálisan szerepelt; ez mindenképpen a Mindörökké rockot érinti a legkellemetlenebbül, ám a Börtönregény és az Én, a séf együtt sem bírta befogni a csernobili kiruccanást (!!!). A hétvégét újfent a Madagaszkár 3. – Prometheus duó vitte.
ÚJ FILMEK
Kizárt, hogy erre bárki is fogadni mert volna, de az Ideglelés Csernobilban Isten tudja mióta az első horrorfilm, amire értékelhető érdeklődés mutatkozott a magyar nézők körében: 9,1 millió forint értékben ült rá be több mint hétezer ember, ami az elmúlt évek tapasztalatai alapján már végcélnak is merész tipp lett volna előzetesen. És pont egy olyan produkciót választottak a hazai fiatalok, ami a tengerentúlon közben meg csúnyán leszerepelt. Alighanem a helyszín lehet a kulcs: május végén azt írtam, a film gyenge amerikai szereplése Csernobil messziségére és már-már feledésbe merülésére vezethető vissza, jelen helyzetben pedig éppen ennek ellenkezője érvényes. Vagyis az atomkatasztrófa itt, Kelet-Európában még ma is sokakat –sőt, tán egyre növekvően– foglalkoztató helyszíne megadta azt a pluszt a magyaroknak, ami már egy jegy megvásárlásához elegendőnek ítéltetett (no meg az annak idején bőven 100 ezer néző felett teljesítő The Blair Witch Project címbeli megidézése sem volt rossz ötlet). A Fórum Hungary ezzel a meglepően jó (noha csupán önmagában vizsgálva csak erős közepes) eredménnyel kicsit rendezheti sorait a Piranha 3DD múlt heti, instant süllyesztős premierjét követően. A 12 kópián forgalmazott film a nyári szünetet jól kezdte, befejezéskor pedig 25 ezer néző fölé farol majd be.
A rockot nem éltetik úgy a világ mozinézői, mint ahogy azt a filmkészítők gondolták. Észak-Amerika után nálunk sem vált a nyári szezon ékes pontjává a Mindörökké rock című zenés vígjáték, s ez enyhe kifejezés. Az InterCom nem kevés, 33 vásznon látható bemutatója csupán 6,4 millió forinttal nyitott, ami a hetedik helyre volt elegendő a tízes listán. Ez botrányosan kevés egy kiemelt filmtől, ami ilyen sok moziban és szinkronizáltan látható, de ami a tengerentúlra érvényes volt, az ide hatványozottan: a Foreigner (akiknek a budapesti koncertje néhány éve elmaradt "betegség" miatt, vagyis vélhetően nagyon kevés jegy fogyott rá) vagy a REO Speedwagon nem egyenlő az ABBA-val, Tom Cruise pedig itt most nem Ethan Huntot, de még csak nem is von Stauffenberget játssza. A felhőtlen szórakozás ígéretét azonban magában hordozza a film, s ennek önmagában elegendőnek kellett volna lennie legrosszabb esetben is 10-15 ezer nézőhöz, ám jelen időszakban számolni kell még a foci EB-vel is, ami az izgalmasabb részéhez ért a hétvégén. Talán összeszedi még magát a Mindörökké rock, de a legjobb eset sem jelentene 30 ezer nézőnél magasabb zárást – pedig alighanem ennek a kiindulópontnak kellett volna lennie.
Mel Gibsonra kóros érdektelenség mutatkozik, mióta visszatért a mozivászonra. A sötétség határán 2010 tavaszán kevéssel jutott 30 ezer néző fölé, míg tavaly ősszel A hódkórosnak alig akadt nézője. Most a Börtönregényen volt a sor, hogy nyomatékosítsa: Gibson egykori, jóformán minden filmjét 100 ezer eladott jegy fölé segítő közönsége már nem jár moziba, új pedig nem termett helyébe. A ProVideo által gondozott filmre 4,8 millió forintot költött 3 és félezer néző, ami 24 kópia és az ugyancsak nem kevés vetítésszám mellett siralmas bizonyítvány, noha kevésbé meglepő, mint a fentebbi Mindörökké rock elhasalása. A filmről született vélemények általában kedvezőek, ami talán megteszi úgy a hatását, mint tavaly ilyentájt a forgalmazó egy másik filmje, Az igazság ára esetében, ami 10 millió forintos start után jutott csaknem 70 millióig a szegényes kínálatnak is köszönhetően, de illúzióink ezzel kapcsolatban azért ne legyenek. Mindenesetre lehet szurkolni, hogy a fociláz lecsengése után (bár nehéz mindent erre ráfogni), az igen szélsőséges kínálattal bíró július folyamán a Börtönregény elkúszik 25-30 ezer nézőig.
A Budapest Film gondolt egyet, és leszinkronizáltatta az Én, a séf című gasztronómiai vígjátékot. Jean Reno főzőcskézéséből azonban csekély eséllyel lesz újabb Életrevalók: 10 kópián bemutatva, napjában mindegyiknek 6-7-szer történő vetítése mellett is csak 3,8 millió forinttal léphetett a francia film a kilencedik helyre. Az, hogy a szereplők magyarul szólalnak meg, látszólag nem nyomott sokat a latba, de azért nem kell korán ítélkezni: jó hír keltése esetén egész nyáron a felszínen maradhat az Én, a séf, akár megtízszerezve 2,7 ezer nézőjét.
KORÁBBI FILMEK
A Madagaszkár 3. a hajszálvékonyan csalódást okozó rajtot követően nagyon kedvező csökkenési arányt regisztrált, így újabb 50 ezer nézőt állított csatasorba a UIP animációs mozija. A hétvégét 66 millió forinttal nyerő családi film 11 nap után már nagyon közel került a 200 millió forintos bevételi határhoz, nézettségben pedig beelőzte az egy hetes előnyt magáénak tudó Prometheust is. Egy hétig még élvezheti a magyarok kitüntetett figyelmét az állatok cirkuszolása, aztán érkezik a Jégkorszak negyedik része.
Ismételten ezüstérmes a Prometheus. Az InterCom sci-fije átzakatolt a 200 milliós határon, mialatt nézettsége a 150 ezerhez közelít. Hogy a 200 ezret is megközelíti-e végül, az erősen kérdéses, de még nem lehet teljes bizonyossággal kizárni.
VÉGSZÓ & AMI JÖN
A top 10 filmjeire mutatkozott forgalom ugyan csökkenést jelent az előző körhöz képest, amiért egyértelműen a premierek háromnegyedének súlyos alulteljesítése okolható. Egy évvel ezelőtt ezzel szemben kisebb volt a mozgolódás, és alighanem a jövő héten is kisebb lesz: a StreetDance 2. című térhatású táncfilm és a skandináv Fejvadászok pályázik főként a nézők figyelmére, biztonságos ismétlést engedve az első két helyezettnek.
A TOP 10
01. (1) | Madagaszkár 3. | 66,2m | -24,4% | 191,3m | 146,364
02. (2) | Prometheus | 24,2m | -44,4% | 218,7m | 146,035
03. (ú) | Ideglelés Csernobilban | 9,2m | - | 9,2m | 7,219
04. (4) | Men in Black - Sötét zsaruk 3. | 8,2m | -22,7% | 223,0m | 155,482
05. (3) | Hófehér és a vadász | 7,7m | -30,6% | 116,1m | 94,717
06. (5) | Várandósok - Az a bizonyos 9 hónap | 6,6m | -24,3% | 65,9m | 52,104
07. (ú) | Mindörökké rock | 6,4m | - | 6,4m | 4,926
08. (ú) | Börtönregény | 4,8m | - | 4,8m | 3,538
09. (ú) | Én, a séf | 3,8m | - | 3,8m | 2,735
10. (6) | A diktátor | 2,9m | -41,0% | 136,2m | 108,977
( # (múlt heti #) | cím | csüt-vas bev. | változás | összbev. | nézettség)
E HÉTVÉGE KORÁBBAN
2011 | 2010 | 2009
Kövess minket Facebookon!