aeon flux

ready for the action now, danger boy?

játékteszt: diablo III (2012) Coriolanus
2012. május 25. 14:30:00

Kategória: 37 komment

A Blizzard neve az elmúlt évtizedek során szépen összeforrt a minőségi PC-s játékok fogalmával, minden munkájuk saját műfajának kiemelkedő és meghatározó darabja lett. Hírnevükkel talán csak hírhedtségük vetekszik: az összes megjelenésük körül volt valamilyen emlékezetes balhé, ha más nem, hát a kiadós csúszások. Aztán a World of Warcrafttel a rajongók tömege szétvált, mint a Vörös-tenger: sokaknak nem ment le a torkán a fizetős MMO-vonal, ahogy a rajzfilmesre vett dizájn sem. Így aztán a 2008 nyarán elkövetett bejelentés után a Diablo III sorsát is aggódó szempárok követték, természetesen lépten-nyomon cafatokra cincálva minden új infót, képet, videót. De egy masszív, ám csendesebb rajongótábor tudta jól, bár nem teljesen alaptalan a kritika a WoW-val kapcsolatban, azért egy játékmechanika terén végletekig csiszolt produktumról van szó, amely kiváló alapja lehet egy hack’n’slash-nek is…

De mielőtt fejest ugrunk a jelenbe, nézzük át kicsit a múltat, hogy honnan is indult mindez!

A Blizzard neve az elmúlt évtizedek során szépen összeforrt a minőségi PC-s játékok fogalmával, minden munkájuk saját műfajának kiemelkedő és meghatározó darabja lett. Hírnevükkel talán csak hírhedtségük vetekszik: az összes megjelenésük körül volt valamilyen emlékezetes balhé, ha más nem, hát a kiadós csúszások. Aztán a World of Warcrafttel a rajongók tömege szétvált, mint a Vörös-tenger: sokaknak nem ment le a torkán a fizetős MMO-vonal, ahogy a rajzfilmesre vett dizájn sem. Így aztán a 2008 nyarán elkövetett bejelentés után a Diablo III sorsát is aggódó szempárok követték, természetesen lépten-nyomon cafatokra cincálva minden új infót, képet, videót. De egy masszív, ám csendesebb rajongótábor tudta jól, bár nem teljesen alaptalan a kritika a WoW-val kapcsolatban, azért egy játékmechanika terén végletekig csiszolt produktumról van szó, amely kiváló alapja lehet egy hack’n’slash-nek is…

De mielőtt fejest ugrunk a jelenbe, nézzük át kicsit a múltat, hogy honnan is indult mindez!

Diablo, 1996: Tristram városkája alatt éledezni kezd a Gonosz, amit generációkkal korábban zárt a Katedrális katakombáinak mélyére a Horadrim rend. A nagy hatalmú mágusok szervezete azért alakult, hogy távol tartsa a sötétség hét urát a világtól. Diablo, a Terror Ura szép lassan őrületbe kergeti az újonnan érkező Leoric királyt, és beköltözik egyetlen fiának testébe. Ám ekkor egy Aidan nevű hős érkezik a városba, aki végigküzdve magát a katakombákon nem csak megöli Diablot, de egy lélekkő segítségével magába zárja annak lelkét…

Diablo II, 2000: Aidan természetesen nem parancsolhatott egy ekkora erőnek, így szép lassan átalakult, először csak a lelke, de később a teste is. Sötét Vándorként indult Keletre, hogy kiszabadítsa fogságba zárt testvéreit, és ugyan hősök csapata ismét a nyomába eredt, terve többé-kevésbé sikerrel járt. Az üldözés a barbárok földjén, Arreat hegyén – és a 2001-ben megjelenő kiegészítőben - ért véget, ahol Diablo utolsó életben maradt testvére, Baal is elpusztult. Ám mielőtt legyőzték volna, érintésével megrontotta a Világkövet, egy nagy hatalmú sziklát, aminek megszerzése egyben a Menny és Pokol háborújának célja is. S bár tettének következményei megjósolhatatlanok voltak, Tyrael arkangyal úgy döntött, hogy megsemmisíti a Világkövet…

Ennyi lenne az első két Diablo zanzásított története, ami nyilván sokak számára ismert, azért nem árt felfrissíteni, mert ugyan a sztoriban 20 év eltelt azóta (a való életben is 11!), az események szorosan összefonódnak a korábbiakkal: egy üstökös jelenik meg az égen, és Tristram amúgy is omladozó Katedrálisába csapódik, jókora lyukat ütve a földbe, a katakombák pedig újra megnyílnak.

Mi ez az üstökös? Miért pont oda csapódott? Miért élednek fel a holtak a környéken? A játék normál módjának nagyjából 20 órás végigjátszása alatt nemcsak ezekre a kérdésekre kapunk választ, de a közben felmerülő tucatnyi újra is.

Ezeknek többsége azonban már nem csak a történetet érinti. Ugyanis minden rajongó tisztában van vele, hogy miután az első nehézségi fokkal végzett, akkor indul be igazán a játék. Elkezdődhet a tárgyvadászat, a karakterek végsőkig tuningolása, az aktív és passzív képességek finomhangolása, azaz a „diablózás” lényege. És persze, mint mindent, a Blizzard ezt a részt is igyekezett átdolgozni, valahol az arany középutat keresgélve a „fúú, hát ez egy HD-Diablo II!” és az „ááá, hát ez már nem is Diablo, kérem vissza a pénzem” között. A végeredmény természetesen megosztó lett, ám egy hét elmúltával egyre többen látják be: a teljesen szabadon és bármikor variálható skill-rendszer és a hozzátartozó rúnák egyszerre biztosítanak végtelenhez közelítő kombinációs lehetőségeket és olyan fokú szabadságot, melyről a 2. rész játékosai nem is álmodhattak. A World of Warcraftre emlékeztető megoldásnak köszönhetően bármikor egy teljesen új képesség-builddel ugorhatunk neki egy elsőre megoldhatatlannak tűnő helyzetnek. Ez sokak számára lebutítás, egyszerűsítés, azonban még többek számára egy rugalmas, sokkal inkább a játékos kreativitására alapozó rendszer, ami gondolkodásra és taktikára, illetve a karakterek alapos kiismerésére ösztönzi a felhasználót!

Hogy mindennek értelme is legyen, a korábbi hárommal ellentétben ezúttal négy nehézségi fokozat várja a mazochista lelkületű kalandorokat, az utolsó – Infernóra keresztelt – csak a legelvetemültebbeknek ajánlott, tehát profik is csak kiváló felszereléssel és összehangolt csapatmunkával képesek majd életben maradni. És ha már csapatmunka: 4 fős co-op módban ülhetünk össze a haverokkal, vadidegenekkel, ha esetleg egyedül nem bírunk el egy problémával (bár ekkor a probléma is a létszámmal arányosan növekedik majd!), vagy csak simán társaságra vágyunk.

Lényeges újítás még a – szintén WoW-ból ismerős – aukciós ház bevezetése is: talált, ám nekünk (már) nem kellő tárgyainkat felpakolhatjuk ide némi játékbeli aranyért, hogy az esetleges rászorulók lecsaphassanak rá, így gyarapítva lépten-nyomon megcsappanó vagyonunkat! Május végére ígérik ennek a kereskedelmi rendszernek egy másik változatát is, ami valódi pénzen alapul, tehát egyrészt újra megtelnek majd a fórumok végtelen vitákkal, illetve várhatóan lesznek páran, akik szeretnének majd nem létező kardok és pajzsok révén meggazdagodni…

Összességében elmondható az egész játékra, hogy a történetét (ami kicsit hirtelen ér véget, de mivel terveznek még két kiegészítőt, így ez nem csoda) és a játékmenet alapjait leszámítva még minden finomhangolásra szorul, de ez egy Blizzard terméknél nem újdonság. Ahogy az sem, hogy a folyamatos támogatás révén számíthatunk foltozásokra, tartalombővítésre, és hamarosan (a Real Money Aukciós Ház mellett) megérkezik a PvP (játékos a játékos ellen) mód is

Érezhető, hogy időben szerették volna kiadni, mert az ötletek és a megvalósítandó feladatok sora elnyúlt volna akár még hónapokig is. Nyomás nehezedett a cégre, és ez aggodalommal töltötte el a rajongókat, mert nem ez lett volna az első példa a játéktörténelemben, amikor valami fércmunka fut ki a szalagról a határidők miatt. De nem így történt: még csak a csiszolatlan gyémánt kifejezést sem tudnám nyugodt szívvel elsütni erre a játékra, annyira „egyben van”. Minden tekintetben zseniális, igazi hangulatbomba, aminek minden percében ott van a játékipar legnevesebb arcainak (Chris Metzen, Jay Wilson vagy a Fallout sorozat egyik atyja, Leonard Boyarsky) gondos és odaadó munkája. A sorozat ismerői rengeteg apró geget, utalást és régi szereplőt kapnak, így jutalmazza a játék az előző részekkel eltöltött több, mint 15 évet (hiszen sokan csak a megjelenés alkalmából „tették le” a Diablo II-t), de a Blizzard gondolt az újoncokra is.

Sűrűn botlunk majd bele naplókba, feljegyzésekbe, amik audiobook formában hozzák közelebb Sanctuary világát és történelmét, bemutatják a főbb szereplőket, leírást kapunk a szörnyekről, helyszínekről. Ezek mindegyike megírójának hangján szólal meg, és ahogy az egy ilyen volumenű produktumnál elvárható, a szinkronszínészek kitettek magukért. Akárcsak az animációért felelős szakemberek, akik ezúttal sem hoznak szégyent a cégre, és öt elképesztően látványos/hangulatos mozival jutalmazzák fáradozásainkat. Szokás szerint ezek kötik majd össze a helyszíneket, ahol a Gonosz üldözésének hol szomorú, hol a legjobb fantasy mozikat idézően csavaros története kibontakozik

A sötét és horrorisztikus felütéstől a sivatag homokdűnéin keresztül, nos, nem is hinnétek, hogy meddig tartó kalandjainkban minden terület, minden barlang és szoba, minden társunk és ellenségünk, minden párbeszéd és hangeffekt a végletekig igényesen kidolgozott és magával ragadó. A Diablo III-ban minden benne van, amiért a hack’n’slash műfaját kitalálták, és még annál is több: egy tökéletesre csiszolt PC-s játék 2012-ben.

Játéktörténelem.

Címkék

game diablo rpg blizzard pc game hack n slash kritika game 10csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr194769504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2012.05.25. 14:43:09

No, és vajh a konzolátirat mikorra készül el? Tíz év múlva ilyenkor már senki nem fog PC-n játszani... de az is lehet, hogy tíz év múlva ilyenkor már senkinek nem lesz igénye Angry Birds szerű cuccokon túlmutató dolgokra. :)

Ismeretlen_9654 2012.05.25. 14:53:08

kicsit off. a may payne 3-at próbáltátok már? megéri a pénzét?

Ismeretlen_1068 2012.05.25. 14:56:48

2: Én most baromira le vagyok maradva: miután beletört a kontrollerem az Assassin's Creed 2-be, elővettem a Resistance 3-at. Ha ezzel végeztem, akkor tetrisezni fogok. :)

eniac 2012.05.25. 15:00:00

"10 év múlva ilyenkor senki sem fog PC-n játszani" - nagyon remélem, hogy nem lesz igazad, és az a nap soha nem jön el. ugyanis az egér+billentyűzet kombónál hatékonyabb, precízebb irányítást még nem találtak föl. fogtam párszor gamepad-ot a kezemben és folyton az volt az érzésem, hogy ezt a cuccot csak a szükség szülte. kellett valami, amit a plazma TV előtt görnyedve a markodban tudsz tartani, de ez nem jelenti azt, hogy hatékony vagy kényelmes vagy jól irányítható. tény, hogy nincs szüksége akkora helyre, mint a billentyűzetnek vagy az egérnek, amit egy sima felületre ugye mindenképpen le kell tenni.. általánosságban, a konzolnak egy nagy előnye van, hogy egyszerűbb rá fejleszteni, mert a hardver fix és nincs szükség API-ra, de a gamepad egyszerűen csapnivaló, másképp kell megközelíteni egy kazuár, nappaliban, plazma előtt görnyedő réteget már a játék fejlesztése során is, mint a régi, hardcore PC-s generációt.. a konzolos játékos gyíkfing egy oldschool PC-éshez képest, ezt be kell látni, viszont sok pénzt lehet belőlük kiszipolyozni, mert széles réteg.. ja és a konzol nagy előnye egyben a legnagyobb hátránya is, hogy nem lehet fejleszteni benne a hardvert és a játékok (vagy inkább a fejlesztők) a gép élettartamának már a felénél is erős limitáltsággal küzdenek, ami visszafogja a játékok technikai fejlődését és ez káros az iparra nézve. és végül: aeon flux, te szeretnéd, ha 10 év múlva csak avatar-szerű PG13-as kommersz, de széles közönségnek szóló filmek készülnének? ugye hogy nem..

atesz 2012.05.25. 15:00:57

Örülök, hogy ilyen cikk is megtalálja helyét ezen az oldalon. Osztom is véleményed, remekül sikerült a játék és megérte rá ennyit várni ~ remek szórakozás! Remélem az angry birds „típusú” játékok nem nyernek akkora teret, hogy ne érje meg nagy költségvetésű igényes kikapcsolódást nyújtó játékokat készíteni...

Ismeretlen_1068 2012.05.25. 15:05:44

4: Na hallod, én is remélem, hogy nem lesz igazam, de sajna a tendenciák nem ezt mutatják. :(

Ismeretlen_9654 2012.05.25. 15:11:43

3: talán az uncharted 3 óta nem vettem friss megjelenést én sem. :) de az a helyzet, hogy sajnálok kiadni tizen x-ezer forintot kiadni egy olyan játékra, ami lehet, hogy szar. de hogy on is legyek. elképesztő igénytelenség folyik ma a játékiparban. az összetett játék már igen ritka. a ubisoft gyakorlatilag átment electronic artsba, ezért hát meg tudom érteni, hogy, amikor ennyire örültök egy komplexebb programnak.

Ismeretlen_9654 2012.05.25. 15:16:46

az a gond, hogy állati nehéz lesz versenyezni a néhány dolláros árakkal. egy ipad már most bődületesen erős. nem követem a ps vita eladási adatait, de gyanítom, hogy hatalmas bukta lesz ilyen árakkal. már az alapgép sem olcsó, de a játékok vmi istentelen drágák hozzá, ráadásul a sony szokás szerint kitalált egy elég undorító memory sticket hozzá, tehát adja magát a bukás... pár hete poénból letöltöttem az ipod toucomra a max payne első részét. azt hiszem 2 és fél euró volt. hát, komolyan mondom egy ipadan még élmény is lehet játszani vele, mert a toucon is csak a kis képernyő zavart. szóval fel van adva a lecke a játékpiacnak, mert a retro hatás még mindig iszonyatosan erős.

Ismeretlen_1068 2012.05.25. 15:20:55

8: Nálam az iPhone játék tekintetében elbukott: a fentiekben említett Angry Birdsszel simán elvagyok (és hej, de addiktív), de egy ennél bonyolultabb játék (értsd: Wolfenstein 3D) irányításába már beletörött az ujjam.

Ismeretlen_9654 2012.05.25. 15:31:36

persze. nem is lehet egy napon említeni. az egyik hordozható konzolként funkcionál, a másik meg nem. egész más élmény. de eszméletlen, hogy a szoftverek terjesztése mennyivel rugalmasabb. tökre örültem, hogy lesz magyar PS store. hát, sajnos tényleg magyar lett: drága (ez a kisebb baj), szar és semmilyen igényt nem elégít ki, míg az európai itunes vagy app store azért elég elfogadható már.

duwy 2012.05.25. 15:54:14

A legnagyszerűbb játékokat (Football Manager, Civilization, Heroes of Might and Magic) nem lehet normálisan konzolon játszani, szóval csak ne tűnjön el a PC. Meg azért ezek elég erős eladásokat produkálnak. Plusz az RTS és FPS műfaja sem az igazi a kontroller miatt.

Ismeretlen_1068 2012.05.25. 15:56:47

11: A Heroeszal miért ne lehetne? Körökre osztott stratégia: nem kell félőrült módjára klikkelgetni. Erős eladásokat? A Diablo 3 egy olyan anomália, melyre már évek óta nem volt példa, egyébként a PC-eladások rendre 10% alatt vannak az összesítettben.

chris92 2012.05.25. 16:13:23

"Tíz év múlva ilyenkor már senki nem fog PC-n játszani... " RTS-FPS-t meg Diablo-t soha nem fogok jól és gördülékenyen kontrolleren játszani, egyszerűen vannak dolgok, amik billentyűzet+egér kombinációra vannak kitalálva. Amúgy meg a témához szólva, nálam nagy kedvenc az első két rész, úgyhogy ha kicsit lejjebb megy az ára rögvest beruházok egy eredeti példányra (Max Payne 3-al együtt).

Ismeretlen_62806 2012.05.25. 16:14:07

A PC gaming egyetlen előnye továbbra is a billentyűzet + egér kombó marad. A Valve az új Counter-Strikeot már bill.+egér támogatással fejleszti konzolra is, és szerintem abban a pillanatban, hogy a többi fejlesztő is beadja a derekát és meglépi ezt, a PC, mint játékplatform, megszűnik létezni. Egyébként lvl 13 Wizard tankot keres :)

Ismeretlen_1068 2012.05.25. 16:16:45

14: Márpedig ha az okostelefonok tovább szorongatják a konzolpiacot, akkor ez előbb fog következni, mint utóbb. De hogy kézi konzol nem lesz több, az már szinte biztos.

duwy 2012.05.25. 16:20:28

12: A Heroes-zal lehet, csak kényelmetlen. Az erős eladásokat úgy értettem, hogy a PC-s játékok között sokat adnak el belőlük. Valójában engem igazán csak a Civilization és a Football Manager foglalkoztat, számomra ez a két játék messze kiemelkedik az összes többi közül, ezeknek meg szerintem mindig lesz akkora rajongótábora, hogy megérje elkészíteni őket PC-re.

Ismeretlen_62806 2012.05.25. 16:42:00

16: "Az erős eladásokat úgy értettem, hogy a PC-s játékok között sokat adnak el belőlük." És ezt te pozitív jelnek veszed? Ez is azt bizonyítja, hogy a PC-t már csak és kizárólag az egér tartja életben, hiszen csak azok a játékok fogynak, melyeket kontrollerrel nehéz lenne irányítani. (Félreértés ne essék, én imádok PC-n játszani, és nagyon boldog lennék, ha még sokáig lenne ilyen lehetőség, de a tényekkel nem lehet vitatkozni. A PC gamingnek szerintem kevesebb, mint 10 éve van hátra - sőt, ha a 2-3 év múlva debütáló következő konzolgenerációban ráfeküdnének az egér kompatibilitásra, akkor már fele annyi sem.

Synergy 2012.05.25. 16:57:31

"Tíz év múlva ilyenkor már senki nem fog PC-n játszani" WTF? Szeretlek és imádlak, de aki pc előtt nőtt fel és még mindig nem tágít onnan (mint pl én), annak ez a kijelentés kissé fájó. Én azt mondom, amíg a vga és cpu gyártók ölre mennek a vezető helyért, illetve a Blizzard, Valve és még néhány cég a piacon van, a pc gaming él és élni fog. 2022 egyébként is mindjárt itt van, hogy ne játszanánk már pc-n.

jjncaa · http://bowl.hu 2012.05.25. 17:09:02

Kár volt megemlíteni, mert most iszonyatosan elkezdtem várni a Heroes-t ipadre :)

duwy 2012.05.25. 17:48:07

17: Mikor ugyanolyan jó lesz minden játékkal konzolon is játszani, mint PC-n, akkor utóbbi felőlem mehet a levesbe. :)

Ismeretlen_87170 2012.05.25. 19:19:32

50-es barbárral tolom, most segítettem ki havert a bajban, ha valaki más is elakadna, akkor nyugodtan vegyen fel! Hétvégén most nem leszek, ill. annyira bivaly azért nem vagyok, de segítek szívesen, ha tudok! battletag: mcclane83#2989

Ismeretlen_9654 2012.05.25. 19:24:31

azért 10-ből 9 és fél játék sokkal nagyobb élmény konzolon. annyira nem drámaian nehéz kontrollerrel fps-ezni. tény, hogy néhány játék szinte játszhatatlan, de ez a fejlesztők hibája. ezért azért szomorú, mert nálam az irányítás kulcskérdés. ha ez rossz, akkor minden szar.

dr.Fünke 2012.05.25. 19:46:35

Én meg világéletemben konzollal játszottam, soha nem volt játékra alkalmas PC-m. Nekem a kontroller a természetes. Egyetlen dolog van amit irigylek, az a steam. Ha a pletykák beigazolódnak és a Valve tényleg egydobozos steam konzolt készít, akkor a PC nagyjából elveszti az értelmét. Viszont konzolon az egér sosem fog működni. Az egyik legnagyobb előny, hogy nem kell asztalhoz ülni...

frmn 2012.05.25. 21:25:39

Meglenne a tökéletes hack and slash? Bár bírom a kritikáidat meg mindent, de saját döntésedből rengeteg játékról maradsz le, ami sokkal, de sokkal jobb, mint a Diablo III.10/10? Mennyi akkor egy Fallout, vagy egy The Witcher 2, amiknek még története is van? Tudom, ízlések és pofonok... PC meg van, volt és lesz. Már 10 éve hallgatom, hogy 10 év múlva nem lesz PC, aztán meg...

lolskilled · http://emeraldsanctuary.wordpress.com 2012.05.25. 22:09:02

Jó cikk, örülök hogy ilyenekkel is foglalkoztok. Inferno tényleg elég durva, de lassan csak leküzdöm :) Viszont a talentrendszerről kirakott kép tuti hogy a bétából van, mert most egyáltalán nem így néz ki a játék kezelőfelülete. Felraktam gyorsban két képet a sajátomról, most épp laptopon vagyok szóval nem egy max graf beállítás, de jobb, mint a semmi. http://imageshack.us/photo/my-images/213/screenshot001mm.jpg/ -skill rendszer http://imageshack.us/photo/my-images/62/screenshot000tm.jpg/ - inventory

Ismeretlen_9654 2012.05.26. 02:52:24

meg aztán felmerül a kérdés: mit értünk pc alatt?

Ismeretlen_87170 2012.05.26. 07:47:58

#24: Önmagadat cáfolod. Tökéletes hack'n'slash, tehát 10/10, hol a gond? Esetleg ott, hogy ez egy leginkább megelőlegezett maximális pontszám, hiszen a játék folyamatosan változni fog a következő minimum 5 évben, de ettől is annyira k*rva jó! A Fallout-ok vagy Witcherek is tökéletes (közeli) RPG-k, tehát a műfajukon belül maximális pontszámot, vagy ahhoz közelit érdemelnek :) #25: Teljesen igaz, a középső kép nagyon szerencsétlen választás, mivel - képaláírás híján - nem derül ki, ha esetleg egy fejlesztési stádiumra utalna, meg hát miért is tenné, viszont ez már egy jó régen elvetett koncepció, azóta rengeteget fejlődött (szerencsére).

Ismeretlen_1068 2012.05.26. 07:57:24

25, 27: Az én hibám, bocs. Random válogattam a cikkhez képillusztrációt, és úgy tűnik, sikerült belenyúlnom. :)

Hahakocka 2012.05.26. 09:04:44

Igen az még a korábbi verzió skillfája volt amit dobtak a kukába. Talán jól is tették szerintem.

Ragle 2012.05.26. 10:27:59

24. frmn: Miért akarsz összehasonlítani egy szerepjátékot egy hack'n slash-el? Én pl a Witcheren, és a Fallouton is halálra untam magam azok egyszerűsége, és ebből fakadó monotonitásuk miatt, ellenben a Diablo 3-ban már most több órám benne van, mint amennyit általában játszom egy alapvetően single player játékkal. Különbözőek vagyunk, nekem a Diablo 3 simán 10/10, mert olyan élményt hozott, amit PC-n utoljára (és még jelenleg is igazából) egyedül a WoW tudott.

Ismeretlen_62806 2012.05.26. 15:15:31

30: A Witcher és a Fallout monoton, de a Diablo nem? Izéé...

Ecco 2012.05.26. 15:19:56

1: "Tíz év múlva ilyenkor már senki nem fog PC-n játszani..." http://www.joystiq.com/2012/01/06/steam-sales-increase-100-percent-for-the-seventh-straight-year/ 2: "ami visszafogja a játékok technikai fejlődését és ez káros az iparra nézve." LOL. Amiatt lettek horribilisek a fejlesztési költségek ami hozta magával az "inkább ne kockáztassunk" és "muszáj minél szélesebb rétegnek eladni" stratégiákat. Kösz technikai fejlődés. :P

Ismeretlen_87170 2012.05.26. 15:48:29

#32 Ez a "Tíz év múlva ilyenkor már senki nem fog PC-n játszani..." egy teljesen átlátszó flame/kommentgenerátor szöveg volt, amivel 30+ hozzászólás született úgy, hogy abból kb. 2-3 foglalkozik ténylegesen a cikk tartalmával, és amit minden PC-s játékkal kapcsolatos (nincs sok, bár nem is csodálom) hírnél/írásnál el kell játszani, mert ráharap az egyszerűbbje... De még mindig jobb, mint ami a többi Diablo III írásnál megy, ennek a beszélgetésnek legalább értelme volt, nem arról szólt, hogy "valójában nincs pénzem megvenni, és annyira idegesít, hogy nincs tört verzió belőle, és így nem tudok játszani sem, hogy ezért minden hülyeséget összehányok a játékra"... Ma olvastam olyat is, aki szerint kb. a világ lúzere, aki játszik ahelyett, hogy színházba, moziba járna, és ne csodálkozzon, ha nincs nője :D Szóval nem érdemes túl komolyan venni a dolgokat :)

eniac 2012.05.26. 16:46:58

32: "Amiatt lettek horribilisek a fejlesztési költségek ami hozta magával az "inkább ne kockáztassunk" és "muszáj minél szélesebb rétegnek eladni" stratégiákat." aha. mi a megoldás? menjünk vissza a doom-hoz, a kamu3d-hez meg a sprite-okhoz? hm? valahol a fejlődés törvényszerűségének következménye lett, hogy a játékok komplexitása sokszorosára nőtt, dialógusok ezrei, több forgatókönyvíró, nem ritkán sztárszínészek felkérése főszerepekhez, rengeteg motion capture, ezekhez stúdió bérlés.. stb. a "ne kockáztassunk" meg a "muszáj minél szélesebb rétegnek eladni" stratégiákat éppen az szülte, hogy a játékbiznisz iparrá vált. de láttál te grafikailag fejlődést az utóbbi néhány évben? Activision rekord-bevételeket kaszál egy olyan játékkal, ami sokéves, toldozott-foltozott engine-re épül.. az, hogy biztosra mennek, inkább a Kottick-hoz hasonló seggfejeknek és annak köszönhető, hogy a játékok sorsáról ma olyan öltönyös kokósok döntenek a board-room-ban, ami például hollywood-ból kiölte a kreativitás össze csiráját.. tán nem voltak régen drága filmek? de ott is ez megy: nem véletlenül hoztam példának az avatart meg a PG-13 mániát meg az összes elbaszott, infantilis, kretén képregényfilmet, amivel lassan alá lehetne aknázni hollywood-ot.. és azt mondom, hogy nem lenne kár érte. flame off.

Ragle 2012.05.26. 17:56:30

31. daesu: Igen, számomra monoton. Én csak azokat a single player játékokat szeretem, amik kihívás elé állítanak. Számomra ezért nem pálya sem a The Witcher, se a Fallout, sem a TES. Túl egyszerű ezeket végigjátszani. Nekem teljesen másodlagos a történet, a grafika, a párbeszédek, engem a játék érdekel, és az általa nyújtott nehézség. Diabloban pedig lehet, hogy ugyanazt kell megcsinálni ezerszer, de az általad említett két játékkal ellentétben ez nem egy két perc alatt kiiesmerhető cucc, itt folyamatos figyelem, és elég nagy játékismeret kell a túléléshez. Nem mellesleg totál random, hogy ifnernon milyen 5 képességet kapnak a rare/champion packok.

Ismeretlen_169061 2012.05.28. 00:17:57

Maradjunk annyiban, hogy vannak játékok, amiket jobb számítógépen, és vannak, amiket jobb konzolon játszani. Egy Devil May Cry-t vagy Darksiders-t kínszenvedés billentyűzetről irányítani. PC-n bármennyire is imádom a Bioshock-ot vagy a Borderlands-t, Xboxon egyetlen találatot sem tudok bevinni. Valahogy nem áll rá az agyam/kezem az analóg karral való célzásra. A Diablo III-at nagyon vártam, mert a Torchlight-ot és a Bastiont már rojtosra játszottam, de az állandó internetkapcsolat elvette tőle a kedvem. Az én kis lakásomba ugyanis egyetlen szolgáltató sem tudott még olyan netet bevezetni, ami esténként nem szakad meg minden 50-60. percben. :(

Ismeretlen_55901 2012.05.28. 18:06:06

Mindig lesz egy kemény mag, akik soha nem fognak elpártolni a PC-től. Szimulátorosok, e-sportolók (starcrafttól a cs-ig rengeteg cím), modderek, s a többi. Mondjuk én konzolon nem próbáltam, de egy bf3 100%, hogy nem ugyanolyan élmény xboxon mint pc-n, és ezt nem csak a grafikára értem.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása