aeon flux

ready for the action now, danger boy?

körkérdés: hogyan veszítetted el? Zalaba_Ferenc
2012. május 21. 09:10:26

Kategória: film 19 komment

Itt a színvallás ideje! De mielőtt rosszra gondolnál: történetesen nem az érdekel, mikor jártad el először a horizontális táncodat, a kérdés film-, egészen pontosan DVD-centrikus: mikor és hol és hogyan és mennyiért vetted meg az első DVD-det? Válaszodat képekkel, sztorikkal is illusztrálhatod, mint jómagam teszem majd az "elolvasom" után.

Valamikor 1999 elején, az 1.000-1.500 Ft-os írható CD-k évében történt az, hogy egy informatikus barátom mutatott nekem valamit, amitől tátva maradt a szám: ez a valami a The Replacement Killers című film volt, amelyre ma már nem szabadna emlékeznem, de mivel a Heroes III és a Duke Nukem szprájtjaihoz szokott monitoron elképesztő részletgazdagságú, mosott arcoktól, itt-ott beremegő képernyőtetőktől és hasonló anomáliáktól mentes film pörgött, melynek a hangja sem volt többé tompa vagy hullámzó, azonnal tudtam, hogy nekem ez kell.

Ahhoz viszont, hogy mindezt ne csak egy monitoron, hanem akár egy tévé képernyőjén is élvezhessem, vagy asztali DVD-lejátszóra (az akkoriban 150.000 Ft körüli indulóárral bezsákolható böszme példányok valamelyikére) vagy egy számítógépbe beépíthető DVD-ROM + Realmagic Hollywood Plus kártya kombóra volt szükségem. Mivel ez utóbbi úgy 50-60e-ből már kihozható volt, így emellett tettem le a voksomat.

Most már csak filmre volt szükségem, és ez akkoriban nem volt egyszerű feladat: ha helyesek az infóim, a formátum hazai történetében úttörő InterCom már 1998-ban majd 50 lemezt kínált magyar felirattal (a Columbia/Tristar kiadványait 7.500, a Warner korongjait 5.000 Ft-os ajánlott áron), de még meg is kellett találni azokat a helyeket, ahol eme lemezeket meg lehetett vásárolni, és ez vidéki kölökként nem is volt olyan egyszerű. Végül a Duna Plazában található, azóta már bezárt Virgin Megastore-ban találtam megfelelő választékot (kb. tucatnyi lemezt, amit kérésre vettek csak elő a vitrinből, és egy eladó mindvégig ott strázsált melletted, amíg a portékát vizsgáltad). Arra már nem emlékszem, milyen egyéb korongok voltak eme vaskos kínálatban, de azt tudom, hogy nehezen tudtam választani a The Fugitive és a The Witches of Eastwick között. Ebben talán az a legfurább, hogy az utóbbi azóta sincs meg. Ez előbbi – amiért 5.000 szép magyar pénzt kanyarítottam ki az amúgy se túl vaskos ösztöndíjamból – viszont jelenleg is gyűjteményem ékessége, s ugyan a képminőségtől ma már heveny sírásroham fog el, a lemez (annak ellenére, hogy az évek során rendesen befelhősödött) továbbra is kifogástalanul működik, az 5.1-es angolnak szép tere van (szinkron? miféle szinkron?), a film pedig nagy-nagy kedvenc: nincs az a félkarú, akiről ne Richard Kimble jutna eszembe.

Klasszikus, ún. pattintókos kiszerelés - a hivatalos magyar forgalmazás ellenére természetesen angol nyelvű szövegezéssel.

A magyar forgalomra utaló egyetlen nyom a hátsó borító aljára felkent matrica - az InterComot azért már ne keressétek a Bácskai utcában.

Egyenszitázás háromnyelvű felirattal, és a formátum egyik legnagyobb induló extrájával, a jelenetválasztással (akkoriban még külön jelenetcímekkel ellátott felsorolással, ugye).

A fapadosság csimborasszója ez a főmenü, de legalább csak akkor indul el, ha megnyomod a menü gombot (a korongot behelyezve a film automatikusan elkezdődik).

Harrison Ford megöregedett, de nem csak ő, hanem a transzfer is (klikkre nagyobb méretben is megtekinthető).

Címkék

retro harrison ford dvd trivia tommy lee jones aeonflux warner dvd

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr294541964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_97684 2012.05.21. 09:24:42

Azt hiszem a Harcosok klubja dupla-lemezes verziója volt az első. A Vox-ban olvastam, hogy ez milyen faszipántos kiadvány, ott kb. 10 ezres árat említettek. Ez valamikor 2004 tájékán lehetett, akkor nyitott Pécsen a Media Markt, ahol: A: megvolt nekik (ez nagy szám volt akkoriban), B: jócskán le volt értékelve, kb. 4000 forintra. Azóta pedig megtanultam angolul, úgyhogy már az extrákat is értem :D Valahogy így néz, csak magyarul: http://4.bp.blogspot.com/-hg8YGnuTg9Y/TZjeuRiZVLI/AAAAAAAAAAg/oS8dkPOjBAg/s1600/Fight_Club-front.jpg

Ismeretlen_1068 2012.05.21. 09:27:08

1: Ebből nekem az amerikai kiadás volt meg (a digipack kb. ugyanaz, a slipcase viszont sokkal jobban idézi a zsírpapiros csomagolást). Amúgy ez anno formabontó kiadvány volt, és itthon tényleg 10 rugó volt a kezdőár. De minden fillért megért. 4.000-et meg pláne. :)

Helsing · http://helsing.blog.hu 2012.05.21. 10:03:41

2002 karácsonyra a nagy össz-családi ajándék egy dvd lejátszó volt, amihez apám vett magának vagy négy, dögunalmas koncertet, viszont én megkaptam az első Spider-man-t. A dolgok azóta jócskán változtak, de a duplalemezes póki még mindig ott figyel a polcon, továbbra is kifogástalan minőségben :-)

Ismeretlen_170296 2012.05.21. 10:18:49

Évszámban sajnos nem tudom hová tenni a jeles eseményt, de azt hiszem elég gyerek voltam még az általános iskola vége felé. :) A Múmia első részét adták ingyen első DVD lejátszónkhoz, ami egy igen aranyos Panasonic gépezet volt, és 80k áron mérték. Arra is emlékszem, hogy mennyire nagy dolog volt akkoriban, ha valakinek egyáltalán DVD lejátszója volt, és azt tudom, hogy amíg meg nem vettük a többieket (Mátrix és társai), a Múmiát rongyosra néztük/néztem. Meg kell mondjam, az akkori 4:3-as tévén baromira zavartak a böszme fekete csíkok alul felül. Nagyot fordult azóta a világ, na. :)

freddyD 2012.05.21. 10:44:27

Akkor beírom ide is :) Nekem az Invázium volt a legelső filmem, ami a Házimozi magazinhoz volt mellékelve. (Másodikom a Kinoweltes U-571 volt) Akit érdekel több részlet, itt írtam egyszer ugyanerről a témáról régebben http://blogolkodom.blog.hu/2010/12/27/a_legelso_dvd_m

Ismeretlen_84137 2012.05.21. 10:54:41

2003 július vége, vagy augusztus eleje: A.I. csodaszép digi, 6500 forint (Alexandra). Az első évem 10 kiadvánnyal zártam, mind a néhai netpiacról jött: Vörös sárkány, A kör, Donnie Darko, Kapj el, ha tudsz, Mátrix - Újratöltve, Különvélemény, A zongorista, A Gyűrűk Ura: A két torony bővített, X1-X2 díszdoboz.

Ismeretlen_84137 2012.05.21. 11:03:08

Még egy kép az előző hozzászólásomhoz kapcsolódva, valamikor 2004 közepéről. A szemfülesek egy másolt dvd-t is kiszúrhatnak :) http://href.hu/x/huh7

Ismeretlen_122737 2012.05.21. 11:12:03

Hát ez elég gáz, de fiatalocska vagyok még, mármint akkor főleg az voltam, amikor 2004-ben megvettük az első lejátszónkat, és mellé az első filmet... dobpergés... a Holnaputánt :D Igen, akkoriban rajongtam a filmért, mint állat, de hát 13 éves voltam, na. Mondjuk kétszer vissza kellett vinnünk az Auchanba a lejátszót, mert gyári hibásak voltak... kétszer is. Lehet, hogy drágábbra kellett volna befizetni, mint egy 12000 forintosra? :D

Ismeretlen_115179 2012.05.21. 11:37:49

Az első dvd filmem a 90-es évek végén a Bad Boys kő kemény műanyag tokos változata volt. A mai napig nem láttam hasonló tokozást. Kemény 11.000 ft-ba került, de nem érdekelt, mert nekem látnom kellett az akkor még meg sem vásárolt asztali dvd lejátszómon! A haverok csak röhögtek rajtam, hogy képes vagyok kiadni egy lejátszóért 120.000 ft-ot, de azonnal meghűlt bennük a vér amikor meglátták a film képminőségét. Ezután én lettem az ügyeletes házimozis, akit istenként tiszteltek a "nézők". :)

Ismeretlen_233610 2012.05.21. 12:29:39

2003, Pókember. 7.490 Ft volt az ára, ez nekem akkoriban 15 db ötös dolgozatomba került, amikért kaptam egy-egy 500-ast. Bár az is igaz, hogy ez abban az időben megvolt 2 hónap alatt, a gimnáziumban összesen nem jött össze ennyi, pedig ott már a végén egy ezrest is ért volna... Mai szemmel is pofás kiadás, dupla lemezes, temérdek extrával, amiket természetesen rongyosra néztem, még ha nem is értettem belőle mindent. Azóta túladtam rajta, nem vagyok az a szentimentális alkat, de a VHS változata, amit előtte pár hónappal hozott a Jézuska, még ma is megvan, igaz, legalább 6-7 éve nem volt egy kilométeres körzetében olyan eszköznek, ami lejátszásra bírhatná.

tomi 2012.05.21. 13:07:37

Az oroszlánkirály - 2 lemezes extra változat volt az első DVD-m, 2003-ban (12 évesen én könyörögtem érte). Kb. egy hónapra rá vettünk egy lejátszót is, így végre megnézhettem, mit is vásároltunk. :)

Balazs Pakozdi · http://balazspakozdi.com/ 2012.05.21. 13:36:39

Kapcsolat (Jodie Foster) - kőkemény 5000 Ft-ért. A dátumra nem igazán emlékszem; talán 1998 vagy '99 lehetett. Ugyanilyen papírtokja volt, mint a fentebb említett Szökevénynek. Pár éve olvastam az egyik magyar filmes fórumon, hogy rengeteg embernek ez volt az első (megvásárolt) DVD-je.

Lord Picard 2012.05.21. 13:43:15

Sajnos annyira nem figyeltem a kezdetekre, de úgy ahogy emlékszek rá :) Valamikor 2001/2002 fordulóján történhetett, hogy vett bátyám, egy kollégájától, egy dvd lejátszót, talán Pioneer volt (részleteket nem tudok, soha nem is tudtam pontos típusszámot), viszont ha ez az volt, akkor a mai napig meg van, éppen anyukám nyüstöli :D Az első film, amit láttam rajta, a Jég és föld között volt, teljesen el voltam ájulva a kép- és hangminőségtől. Az első, bátyám által megvett dvd-nk pedig alighanem a Taxi volt, az első magyar DTS hanggal. A házimozirendszert is akkor hozta össze bátyám, a Technics erősítőt és az első három hangfalat azóta is én használom, csak a tévé (és a város) lett cserélve :)) Az első, saját magam által vásárolt dvd pedig a Gladiator DTS hangú kiadása volt, de mint sokaknak, előtte nekünk is jöttek a Házimozi magazin dvd-i, úgymint az Invázium, Majd megdöglik érte, U-571, Atomcsapda, A kilencedik kapu stb. Úgy 2004/05-ig a Netpiacról vásároltunk, később már csak én gyűjtögettem. Nem tudom, hogyan keveredhettem az Xpress-re, de azóta is csak náluk vásárolok, ha tudok, sajnos mostanság nem sok lehetőségem adódott rá. Az első, 2005. július 28-i csomagomban egy darab film volt, a Star Trek 8. - Kapcsolatfelvétel. Sok víz lefolyt azóta a Kőrös-éren és Zagyván, immáron 403 db. filmem van, de ha a kiadványok számát veszem, akkor 388. Régóta ácsingózok a kék oldal felé is, de bizonyos, hogy nagyon fogok válogatni, no meg, először egy lejátszóra lesz szükségem, de az első 10 film már tudom, hogy mi lenne/lesz :)) Mai napig hunyorogva néznek rám az emberek, ha tudják, mi a hobbim, vagy látják nálunk a gyűjteményt, de én, filmszerető emberként, nem is tudtam volna elképzelni szebb hobbit. Ha tehetem, 20-30 év múlva is dvd-t akarok gyűjteni, nem virtuálisan akarom a polcon tudni a filmjeimet, és nem is kék lemezeken, meg ki tudja, milyen technológia jön még addig ki.

Ismeretlen_597217 2012.05.21. 14:14:01

Én pár éve, amikor rendes kereső foglalkozásom lett, azzal ünnepeltem meg, hogy az első fizumból vettem pár fapadosabb kiadású klasszikust a Rosszmanusban (hozzáteszem lejátszónk egy jó darabig nem volt még :) ), ilyen címek voltak közte: Hellraiser 4 Őrült Stone A misszió Abszolút kezdők Karambol Creepshow 2 Az Osterman-hétvége Hagyjállógva Vászka + még vagy 2-3 cím ami nem jut eszembe... Vagy papírtokban voltak, vagy nem volt (sok) extra rajtuk (vagy mindkettő), mindenesetre a pénztár után vigyorogtam mint a tejbetök, a kollegákkal majd mindet végignéztük egy hét alatt (illetve a Karambolt csak én, mert sok volt nekik ):) )

erahurka · http://burger.blog.hu 2012.05.21. 14:46:34

Az első DVD amit saját pénzemből vettem igazából két film. A Ponyveregény két lemezes digipakk változata amihez járt az Alkonyattól Pirkadatig is. 3000 forintot kóstált a dolog, szerintem jó boltot csináltam vele.

Ismeretlen_127804 2012.05.21. 16:00:00

Az én első lemezem a Jurassic Park első része volt. Amikor bementünk a műszakiba, megvenni az első DVD lejátszót (40ezer Ft-ért, évet nem tudok), egyből kellett is valami film mellé, amivel ki lehet próbálni. Nos, ezt ahogy megláttam egy másik boltban, egyből tudtam, hogy kell, hisz örök kedvenc. Megvettük, és az egész család ott gyönyörködött és rémüldözött is egyben. Azóta is megvan, néha előveszem, megnézzük, leporoljuk, és megy vissza a szent helyére, mint egyik fő kedvenc. Megunhatatlan, vagyis jó választás volt, első lemeznek. :D

DecKarD 2012.05.21. 16:08:25

2000 októberében vettem az első dvd-met, ami a MIB deluxe 2 lemezes, feliratos kiadása volt, a lemezeket kb. lehetetlen volt kiszedni a tokból, azóta sem láttam ilyen elszabott megoldást... A kiadvány pedig 10.000 ft-ba fájt, azóta lecseréltem a későbbi szinkronos kiadásra, ami a borítót leszámítva tartalmilag ugyanaz. (A Deluxe-ról azt híresztelték, hogy limitált példányszámú... hát igen...ezt bevettem.) Asztali lejátszóm még nem volt, így csak egy dvd-rom-mal monitoron tudtam nézni a filmet...

sidek 2012.05.21. 18:40:48

SCREAM. Szentendrén egy újságosnál vettem egy DVD magazinnal. Jó régen volt, az még talán az első DVD-s magazin volt, a címére már nem emlékszem. :)

logan 2012.05.21. 19:19:22

piedone, a zsaru. egy szelet pizza mellé csak 400 forint volt a tesco-ban. nem elhanyagolható információ, hogy anno ugyanez a film volt az első, amit vhs-re rögzítettem a tv-ből gyerekfejjel.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása