A címszereplő Nathalie (Audrey Tautou) létezésének tituláris szakasza azután köszönt be, hogy munkahelyén összehozza a vakvéletlen(?) a Svédországból származó Markus Lundllel (François Damiens), aki jámbor, csendes, és nem meglepő, ám mulatságos módon olyan az ábrázata, mint egy svédnek: nem előnyös.

A címszereplő Nathalie (Audrey Tautou) létezésének tituláris szakasza azután köszönt be, hogy munkahelyén összehozza a vakvéletlen(?) a Svédországból származó Markus Lundllel (François Damiens), aki jámbor, csendes, és nem meglepő, ám mulatságos módon olyan az ábrázata, mint egy svédnek: nem előnyös. Ezzel előszeretettel viccelődik nem túl polkorrekt módon a film, talán túl sokszor is, de fogjuk rá, hogy a franciák már csak ilyenek. ;)
Továbbá olyanok, hogy képesek bárkit bárkivel összeboronálni. A divatos kosztümökbe öltözött őzgida és a nagymelegben is kötött pulóverben feszítő jegesmedve nem a megszokott párosítás, és amint utóbbi szerelmi- és önvívódásaival együtt színre lép, előbbi mintha a kelleténél jobban háttérbe szorulna. Szó se róla, mulatságos fazon ez a Markus, ámbár az egészségesnél kicsit gyerekesebb, de a lényeg egyébként meg az: Nathalie-ért jöttünk moziba, kéremszépen.
Mert hát nem csoda, hogy Audrey Tautou konstans pontja a hazai mozilátogatók figyelmének: már bájos tekintete is elegendő ahhoz, hogy egy bizonyos nézőhányad újra és újra befizessen rá, s ez immáron tíz esztendeje megy így. Az Amélie csodálatos életét így címében megidézni igazából szükségtelen húzás volt, a David Foenkinos könyvéből készült romantikus film ráadásul mindenben a (magyar) nézők kedvére tesz. Kellemes tempót diktál, megnyugtató színvilágot áraszt (de lehet, hogy ezt csak a poszter miatt mondom), üdítően humoros, csak annyira drámai, amennyire ezt a történet feltétlenül megköveteli – talán nem olyan őszinte az egész, mint kellene, de oda se neki, ha cserébe tényleg derűs hangulatba hoz. Úgyhogy ne csak éjsötét árnyakban tessék gondolkodni mostanság.


Az oldalon található tartalmak kizárólag








