Kritikus a helyzet a magyar mozikban: egyre kevesebb nézőn kell osztoznia egyre több filmnek, így sorban és tömegesen véreznek el újabb és újabb premierek. Az éhezők viadala nálunk nem rengette meg a termeket, átlagos eredménnyel szerzett vezetést, míg a Fehér pokol - Csempészek - Az igazi kaland trió a Nyugati téri aluljáróban több pénzt gyűjtött volna össze...
Kritikus a helyzet a magyar mozikban: egyre kevesebb nézőn kell osztoznia egyre több filmnek, így sorban és tömegesen véreznek el újabb és újabb premierek. Az éhezők viadala nálunk nem rengette meg a termeket, átlagos eredménnyel szerzett vezetést, míg a Fehér pokol - Csempészek - Az igazi kaland trió a Nyugati téri aluljáróban több pénzt gyűjtött volna össze...
Az Észak-Amerikában taroló Az éhezők viadala Magyarországon is első helyen kezdett, ám 27,8 millió forintos eredménye korántsem blockbusteri. Megijedni ugyan nem kell, hiszen anno az Alkonyat első része is csak 11 milliót kuporgatott össze nyitánya alkalmával, vagyis később vált igazi box office-tényezővé, de azért érezhetően több rejlett benne, hiszen Suzanne Collins regénye már hazánkban is több hónapja hódít. A Forum Hungary nem akart késlekedni a bemutatóval a globálishoz képest, ugyanakkor a szinkron hiánya jelenthet óvatoskodást, ami kalkulál a könyvet övező rajongás hazai mérsékeltségével, de elbizakodottságot is, hogy az Alkonyathoz hasonlóan szükségtelen magyarítani a színészek hangját sikertényezőként. A 21,5 ezer nézőt jelen állás szerint, nagyon meg kell becsülni, kiváltképp, ha nem térhatású moziról van szó: a vidéki jelenlét csupán 33%-ra rúg, ami egészen siralmas egy elviekben nagy várományostól. Ideális esetben jó híre hosszú távú szereplést kölcsönöz a filmnek, de egyre nehezebb ilyesmiben valóban bízni.
Ugyan felkapaszkodott a dobogóra, csupán 7,7 millió forintot zsákmányolt a Csempészek. A UIP akció-thrillerének bukása egyszerűen arra vezethető vissza, hogy rosszkor jött, rossz helyre. Bő egy hónapja a Védhetetlennek sikerült 17 millió forinttal nekiindulni, márpedig Mark Wahlberg talán még elfogadottabb a magyar nézők körében, mint Denzel Washington, s az efféle bűnügyi filmek iránt sincs különösebb ellenvetése a honi közönségnek. Vagyis a Csempészeknek nem jutott elég tér a bizonyításhoz, hiszen a Fehér pokollal egymástól szívták el a nézőket. A ProVideo bemutatója ebből következően hasonlóan felsült: az ötödik helyen kutyagolt be 6,8 millió forinttal, ami siralmas, ötezer alatti nézettséget jelent. Egy horrornak látszó filmet már nehezebb itt eladni, még Liam Neesonnel is, mint egy akciót-krimit, azonban a távolmaradás mértéke ezzel együtt is egyszerűen túlzás. Az Elrabolva és az Ismeretlen férfi is hasonló időszakban érkezett hozzánk, egyik sem zavart különösebben sok vizet a premierkor, de hosszú távon nem mentek rosszul. A Fehér pokolnak ilyen irányú kilátásai is csekélyek, bár áprilisban talán kevesebb új filmmel támadják le a forgalmazók a multiplexek közönségét.
A legnagyobb pofont Az igazi kaland szenvedte. A szinkronizált családi filmre 6,1 millió forintot költöttek a nézők, ami a hatodik helyet érte az InterCom terjesztésének. Cameron Crowe sosem volt éppen nagy kedvence a magyaroknak; több filmje is jól teljesített (Vanília égbolt, Facérok) a maga idejében, ám ezzel most ő is új mélypontot jegyez majd (ennek elkerüléséhez a Majdnem híres 19 ezer nézőjét kellene beérnie). A probléma most is ott keresendő, mint a Mindenki szereti a bálnákat és a A leleményes Hugo esetében: gyerekfilm-köntösbe bújtatott felnőtteknek szóló filmről van szó, amivel nálunk nem lehet jól járni, hiszen nagyon kicsi szegmenst érint. Az ábra szerint a UIP jól döntött, hogy nem bajlódott a szinkronnal az említett két film esetében, mert Az igazi kalandot még az sem mentette a kongó termektől.
Vereteset zuhantak az elmúlt hetek versenyzői: a két héten át vezető John Carter 68%-ot huppant, 11 millió forinttal ezüstérmes, s most már biztos, hogy nem éri el a 100 ezer nézőt. A 100 millió forintot ellenben meghódította, bár ez egyre csekélyebb érdemet jelentő teljesítmény. A Tükröm, tükröm meglepően nagy csalódássá avanzsál: 64%-kal hozott kevesebbet, mint egy hete, így összbevétele 11 nap után alig haladja meg a 30 milliót. A Project X - A buli elszabadul szintén perecel, 55%-kal apadt a hangulat a nézőtereken, így eddig mindössze 16,5 ezren látták.
Tarthatatlan állapotok uralkodnak: míg a tengerentúlon hétről hétre javít 2012 az egy évvel korábbi eredményeken, nálunk egyre mélyebbre süllyednek a mutatók. Ezen a hétvégén a top 10-re csupán 85 milliót költöttek a magyarok, ami 30%-os zuhanás az előző körhöz képest, s csaknem 10%-os lemaradás 2011 azonos napjaihoz viszonyítva is, amikor is az Álomháború szerepelt le a magyar ugaron. Ezek után óvatosan kell tekinteni A titánok haragja esélyeire. Képes lesz-e az ókori akciófilm felülkerekedni a mozizás ellen egyre intenzívebben dolgozó körülményeken? Megnézik-e kétezernél többen A fekete ruhás nőt? Tényleg szomorkodva konstatálja majd sok iskolás, hogy nem engedik be a Polisse-ra? Egy hét múlva kiderül.
01. (ú) | Az éhezők viadala | 27,8m | - | 27,8m | 21,595
02. (1) | John Carter | 11,2m | -67,9% | 110,4m | 73,808
03. (ú) | Csempészek | 7,7m | - | 7,7m | 5,629
04. (2) | Tükröm, tükröm | 7,6m | -64,5% | 32,3m | 26,316
05. (ú) | Fehér pokol | 6,8m | - | 6,8m | 4,986
06. (ú) | Az igazi kaland | 6,1m | - | 6,1m | 4,762
07. (3) | Utazás a rejtélyes szigetre 3D | 5,9m | -69,7% | 138,2m | 93,570
08. (4) | Project X - A buli elszabadul | 5,5m | -54,8% | 20,3m | 16,502
09. (5) | Kémes hármas | 3,6m | -60,9% | 73,5m | 58,214
10. (6) | Az ajtó | 3,4m | -53,9% | 27,4m | 25,322
( # (múlt heti #) | cím | csüt-vas bev. | változás | összbev. | nézettség)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010
kritikák: Csempészek | Az éhezők viadala | Fehér pokol