A 21 Jump Street című televíziós sorozat filmadaptációja jelentős összeggel szerzett vezetést az amerikai mozikban, miközben szokatlanul sok, mérsékelten limitált premiernek is jutott hely.
A 21 Jump Street című televíziós sorozat filmadaptációja jelentős összeggel szerzett vezetést az amerikai mozikban, miközben szokatlanul sok, mérsékelten limitált premiernek is jutott hely.
A '70-es és '80-as évek sorozatai könnyű prédát jelentenek a moziiparnak, s a legtöbb esetben siker kíséri a stúdiók próbálkozásait, elég csak a Mission: Impossible, a Charlie angyalai, a Starsky és Hutch, a S.W.A.T. vagy a Get Smart esetére gondolni, de persze kijutott a mellétrafálásokból is az elmúlt évtizedben (A szupercsapat, Miami Vice, Én, a kém). A 21 Jump Street - A kopasz osztag (21 Jump Street; hazai bemutató: május 3.) elég régóta várakozott a megvalósítás kapujában ahhoz képest, hogy milyen népszerűnek tartják a Johnny Depp nevét is ismertté tevő, nálunk ellenben alig ismert szériát. A Sony és Neal H. Moritz producer 42 millió dollárt költött az akció-komédiára, ami ötvözi a zsaru/haverfilmeket, a gimis vígjátékokat és a komédia egyik alapvető fajtáját, a magukat másnak kiadó főszereplőket. Mindezzel sikerült megfogni az igen tág célközönségből már az első körben annyit, hogy 35 millió dollárral szerezzen vezetést a Derült égből fasírt rendezőpárosának első élőszereplős munkája. Phil Lord és Chris Miller ezúttal sem okozott csalódást: a Rotten Tomatoes összegzése szerint egy nagyon jó vígjátékról van szó, bár ehhez képest a nyitóeste nézőinek 'B' CinemaScore-ja kicsit visszafogottnak tűnik. A tavasz hátralevő részében azonban biztosan a felszínen marad a film, s így 100 millió dollár fölé lehet kalkulálni a végső bevételt. Ez a két főszereplőnek nagyon jó hír, hiszen Channing Tatum már második idei kasszasikerét üdvözölheti A kopasz osztagban a Fogadom után, míg Jonah Hill előző próbálkozását, A bébisintért így sokkal könnyebb lesz elfeledni, de alighanem Oscar-jelölését is.
A Roadside Attractions második országosan vetített filmjét jelenti a Friends with Kids. A Jennifer Westfeldt, azaz Jon Hamm élettársa által írt és rendezett vígjáték a gyermeket vállaló baráti párról a múlt héten meggyőzően nyitott 369 moziban, ezért döntött a forgalmazó a szélesítés mellett. Számításaik csak hellyel-közzel jöttek be, a film ugyanis 2 milliós nyitányához képest várhatóan csökkenést él meg a bevételekben a több mozi ellenére is, de ez egy ilyen játék.
A Casa de mi padre című spanyol nyelvű vígjáték Will Ferrell főszereplésével a Friends with Kids-éhez nagyon hasonló kezdést regisztrált. A Lionsgate 382 mozira szabott bemutatója 2 millió dollár értékben vonzotta a mindenre elszánt vígjáték-rajongókat, ám ez esetben erősen kérdéses, hogy érdemes-e növelni a vetítő helyek számát. A Paramount Vantage ezt már biztosan megállapíthatja a Jeff, Who Lives at Home első hétvégi szerepléséből. A Jason Segel és Ed Helms közreműködésével forgatott vígjáték 3300 dollár körüli átlagot produkált 254 moziból (vagyis 840 ezret), s országos szintre emelkedve sem lehetne jobbat remélni, még úgy sem, hogy szemben a Casa de mi padréval, a kritikusok többségének kedvére van a film.
A Túszjátszma (Trespass) után újabb Nicolas Cage-filmet próbál rejtegetni forgalmazója: A bosszú jogán (Seeking Justice; hazai bemutató: április 5.) az Anchor Bay Films sara, és egészen komoly mértékben szégyenkeznek miatta: 260 ezer dollár 231 moziból, azaz mozinként alig több mint ezer dollár.
Második helyre csúszott vissza a Lorax. A Universal animációs produkciója a harmadik hétvégéjén 23 millió dollárral képviseli magát, összbevétele pedig 160 millió közelébe ért. A gyártó Illumination Entertainment már be is jelentette, hogy ismét Dr. Seuss munkásságához nyúlnak, s A Macskából készítenek rajzfilmet. Hát, a 2003-as élőszereplősnél csak jobb lehet.
Több mint 55%-ot csökkent az érdeklődés az eleve erőtlenül indító John Carter iránt. A Disney 250 millió dolláros vállalkozása 13 millióval a harmadik most, s ha lényegesen nem fékez a tempón, akkor 75 milliónál sokkal messzebb nem jut. Nem jó hír, hogy Az éhezők viadala és A titánok haragja már kopogtat az ajtón, hogy vinné a potenciális közönséget. Nagy bukás vált tehát Andrew Stanton filmjéből, s A kincses bolygó és az Anyát a Marsra! esete után a stúdió alighanem ismét arra kényszerül, hogy csökkentse negyedéves elvárt jövedelmét.
Ugyan a 21 Jump Street megtette, ami tőle telt, a top 10-es mezőny egészében elmarad a tavalyitól. Ez a kevés és érdektelen filmek hibája: a dobogót követően már csak 4 millió dollár alatti összeggel sorakoznak a korábbi hetek filmjei, így aligha lehetett felvenni a versenyt egy olyan hétvégével, ahol az első öt helyezett mindegyike 13 millió dollár fölött állomásozott. Szerencsére érkezik a felmentősereg: Az éhezők viadala egymagában is elegendő lesz, hogy kenterbe verje 2011 azonos víkendjét, hiszen az elvárások fokozatosan szöktek a világűrbe. Vajon mennyi lesz az annyi?
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés
Az éhezők viadala | 4000 | $120,000,000
01. (ú) 21 Jump Street ($35.0m/$35.0m)
02. (1) The Lorax ($22.8m/$158.4m)
03. (2) John Carter ($13.5m/$53.2m)
04. (3) Project X ($4.0m/$48.1m)
05. (6) A Thousand Words ($3.8m/$12.1m)
06. (4) Act of Valor ($3.7m/$62.4m)
07. (7) Safe House ($2.8m/$120.2m)
08. (10) Journey 2: The Mysterious Island ($2.5m/$95.1m)
09. (ú) Casa de mi padre ($2.2m/$2.2m)
10. (9) This Means War ($2.1m/$50.5m)
(hivatalos becsült adatok)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010 | 2009 | 2008