aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office hazai: az erőtlenség krónikája Takács Máté
2012. március 05. 14:51:25

Kategória: 29 komment

Platónyi új film igyekezett rövidre zárni az Utazás a rejtélyes szigetre uralkodását a magyar piacon, hiábavalóan. Legmagasabban A szellemlovas: A bosszú ereje kezdett, egyébként a címben jelzett erő teljes hiányával, s ez ugyancsak elmondható Az erő krónikájáról is, és még lehetne folytatni a sort...

Platónyi új film igyekezett rövidre zárni az Utazás a rejtélyes szigetre uralkodását a magyar piacon, hiábavalóan. Legmagasabban A szellemlovas: A bosszú ereje kezdett, egyébként a címben jelzett erő teljes hiányával, s ez ugyancsak elmondható Az erő krónikájáról is, és még lehetne folytatni a sort...

Nicolas Cage nálunk lényegesen nagyobb bizalmat élvez manapság, mint a tengerentúlon, hiszen az utóbbi időkben a Féktelen harag és A varázslótanonc is szembement amerikai szereplésével, viszonylagos sikert aratva. A szellemlovas öt esztendővel ezelőtt egész jól kezdett, majd sikerült bevennie a százassal jelzett határokat is (millió forint és ezer néző), s ez elmondható volt észak-amerikai körútjáról is. A folytatás ugyancsak tükrözi azokat a viszonyokat: A szellemlovas: A bosszú ereje csupán az első rész nyitányának felét bírta kisajtolni a magyarokból (18,9m), s ha tudjuk, hogy a csak 3D-s jegyek alaposan megdobták az infláció által is súlyosbított jegyárak közötti különbséget, akkor nem is csodálkozunk rajta, hogy nézettségben jóval nagyobb az elmaradás: csaknem 65%. A probléma ugyanaz, mint odaát: a lángoló koponyájú szuperhős valójában nem vált annyira népszerűvé első mozis bevetése alkalmával, hogy érdemes legyen folytatást gyártani hozzá. Nálunk is minden bizonnyal csak a 3D menti a teljes kudarctól a Big Bang Media eddigi legnagyobb eséllyel (viszont csak 24 kópián) indult bemutatóját, ezt sejteti az a tény is, hogy a közönség túlnyomó többsége, közel 58% vidékről (polkorrektül szólva: Budapesten kívüli városokból) került ki. Ami a várható végösszeget illeti, a Féktelen harag 82 milliója (és 55 ezer jegyváltója) nagyon messzi van, de 50 millióig elmotorozhat ez a szörnyszülött.

A negyedik helyre kapaszkodott fel az InterCom által forgalmazott Az erő krónikája. Nehéz lehet bármi kapaszkodót találni ezen produkción, mikor a magyar közönség ízlésére próbáljuk adaptálni, így nem is csoda, hogy langyos fogadtatásra lelt. A 14 millió forint az amerikai debüttel (22 millió dollár) összevetve csalódást keltő, de tekintve, hogy egy ismeretlen szereplőkkel teli, előzmény nélküli, nem térhatású produkcióról van szó, annyira azért nem szörnyű ez az összeg. Az érdekes sztori és a szinkronizáltság szerepel a vonzó tényezők első két helyén, míg azzal kapcsolatban egyelőre nehéz bármit is bizton állítani, hogyan is viszonyul a hazai népség a (talált) felvételes filmekhez. A 26 vásznon vetített Az erő krónikája közönsége zömét (61%) a fővárosban szerezte, ahol amúgy második helyig vitte, legeredményesebbként a premierek között. Jó esetben 40 millió fölé jut a film, s majd a folytatás ütősebb kezdésében lehet bízni.

Országosan és Budapesten is az ötödik helyet csípte meg A bűn hálójában, noha csütörtökön, a bemutató napján még elsőséget élvezett a fővárosban a ProVideo terjesztése. 10 millió forintot gyűjtött a film vasárnapig, ami egy középsúlyú akciófilmtől teljesen átlagos összeg, ezzel együtt nem nevezhető kielégítőnek egy sztárokkal tűzdelt produkciótól. Steven Soderbergh előző munkája, az egyébként egészen más kategória Fertőzés kétszer ekkora összeggel iramodott neki, és már az sem volt a lehetőségeinek csúcsa. A bűn hálójában a zsánert övező általános érdektelenségnek esett áldozatául, továbbá a tumultusnak, a szimpla cím ellenben lehet, hogy használt ügyének. 25-30 millió forint közé várható a vége.

A 2011-es év egyik legünnepeltebb filmje Magyarországon sosem kecsegtetett sikerrel. A leleményes Hugo alighanem mind a 11 Oscar-jelölését díjra váltva sem boldogult volna nálunk, mégpedig azért, mert akiknek az ilyesmi számít, nem alkotnak közös halmazt a film célközönségével, az ifjúsággal. Mindezt mérlegelve nem meglepő, hogy a kiadások minimalizálásának és a bevételek maximalizálásának jegyében Martin Scorsese alkotása feliratosan és csak 3D-ben került 22 magyar vászonra. 9 millió forintos nyitánya a hatodik helyre volt elegendő, 5846 nézője pedig szinkronizáltság mellett sem valószínű, hogy 10 ezer fölé jutott volna. A UIP bemutatójára 70%-ban fővárosiak fizettek be.

A top tízen kívülre kényszerült a Fórum Hungary és a Parlux Entertainment eheti nevezése. A vér és méz földje négy budapesti és egy kecskeméti moziból 945 ezer forintot gereblyézett össze, ami mindenképpen kevés egy nálunk is forgatott és tőlünk nem is olyan messze játszódó, jelentős publicitást kapott filmtől, másfelől viszont a legszorosabb értelemben vett drámáról van szó, nem ismert színészekkel a főszerepben. Az amerikai mozikban fél éve debütált Warrior - A végső menetről is majdnem elmondható ugyanez a két dolog, hiszen Joel Edgerton és Tom Hardy aligha nevezhető a magyar közönség régi ismerősének. A(z amerikai) sportfilmeknek viszontagságos múltja van errefelé, legtöbbjük ki is hagyta a mozikat, ráadásul a MMA még a baseballnál vagy az amerikaifocinál is idegenebbnek hat a magyarok számára, más kérdés, hogy mindez ezúttal is csak keret egy szokványos és univerzális történet elmeséléséhez. A Parlux a film hazai kampányát Nick Nolte-ra és Oscar-jelölésére építette, jobbat nem is lehetett volna kitalálni, de sajnos a Warrior nem volt képes felülkerekedni a rossz hagyományokon: mindössze 551 fő ült be rá a fővárosban, 740 ezer forintot hagyva a pénztáraknál. Ez az eredmény még a The Fighter - A harcos hervasztó bemutatkozásánál is gyengébb.

Ezalatt a Szex felsőfokon újabb példát szolgáltat Juliette Binoche és a francia mozi itthoni kedveltségére. A témából titkot nem csináló magyar cím és a 18-as korhatár sem játszott elhanyagolható szerepet benne, hogy a Szuez Film gondozottja megugrotta az 1 millió forintot csupán két kópián. Mindeközben a Cirkogejzírben játszott Tirannoszaurusz 112 főt érdekelt.

Az Utazás a rejtélyes szigetre tehát második hete a legnépszerűbb választás a magyar mozikban, ami összhangban áll a nemzetközi fejleményekkel, hiszen a film világviszonylatban már nincs messze a 300 millió dollártól. Az InterCom gyermeke 31 millió forinttal trónol az élen, ami csupán 32%-os csökkenést jelent. Ugyancsak ilyen jól tartotta magát a Kémes hármas; a még dobogós akcióvígjáték 14,3 millió forintot gyűjtött második nekifutásra. Világos, hogy a két filmnek javára vált, hogy a tengernyi premier szépen kioltotta egymást.

Az Oscar-díjas produkciók növelték közönségüket a múlt hétvégéhez képest: A Vasladyre 5%-kal, míg a top tízbe először betörő A némafilmesre 45%-kal nagyobb jegybevételt regisztráltak. Előbbi túl van a félszázezer nézőn, ami kitűnő eredmény, míg utóbbi egyelőre a tízezredik látogatójára vár.

Az összforgalom némileg csökkent az előző víkendhez képest, egy éve pedig lényegesen jobban álltak a dolgok, mikor a Rango és az Elhajlási engedély kezdte meg 100 millió forint fölé vezető útját. A következő forduló egyenesbe hozhatja az élmezőnyt: a John Carter magasan kiemelkedik a premierek közül, s nálunk nem kell aggódni olyasmik miatt, mint a tengerentúlon; a fantasztikus filmek 3D-ben verhetetlenek. Akit látvánnyal nem lehet lenyűgözni, az a Rém hangosan és irtó közel, a Krízispont és Szabó István új filmje közül választhat.

 

01. (1) | Utazás a rejtélyes szigetre 3D | 31,0m | -31,6% | 83,5m | 55,803
02. (ú) | A szellemlovas: A bosszú ereje 3D | 18,9m | - | 18,9m | 12,784
03. (2) | Kémes hármas | 14,3m | -32,1% | 41,1m | 32,356
04. (ú) | Az erő krónikája | 13,9m | - | 13,9m | 10,816
05. (ú) | A bűn hálójában | 10,1m | - | 10,1m | 7,299
06. (ú) | A leleményes Hugo 3D | 9,0m | - | 9,0m | 5,846
07. (7) | A Vaslady | 7,4m | +5,2% | 64,4m | 51,768
08. (3) | Utódok | 5,8m | -44,6% | 39,4m | 30,692
09. (-) | A némafilmes | 5,7m | +44,7% | 11,9m | 9,387
10. (6) | Fogadom | 5,2m | -38,2% | 70,3m | 58,020
( # (múlt heti #) | cím | csüt-vas bev. | változás | összbev. | nézettség)


kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010

kritikák: A bűn hálójában | Az erő krónikája | A leleményes Hugo | A szellemlovas: A bosszú ereje | Szex felsőfokon | A vér és méz földje | Warrior - A végső menet

Címkék

box office nicolas cage angelina jolie forum hungary intercom ghost rider cirko parlux provideo found footage szuez film magyarvalosag 3d cinema steven sodebergh uip duna film box office hazai big bang media

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr854541609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 15:01:46

Legutóbb volt genocidpornó, most én is beszállok a szóalkotásba: forgalmazáskannibalizmus! Nem tudom, melyik forgalmazó gondolta úgy, hogy ennyi premier nem fogja felfalni egymást, miközben nyáron meg jönnek majd az egybemutatós napok... Azt viszont nem gondoltam volna, hogy a versenyből pont a Ghost Rider 2 kerül ki viszonylag kisebb sérülésekkel. :)

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 15:03:17

Viszont valamit nem értek: míg a statisztika tényleg 550 nézőt ír, a forgalmazó a Warrior kapcsán 1.037 nézőt jelentett le, habár gyanúsan alacsony összbevétel mellett. Lehet, hogy ebbe beleszámolták az ingyenes vetítéseket is?

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 15:03:29

*551

Ismeretlen_82723 2012.03.05. 15:12:40

Olyat utoljára Koltai Róbert-filmeknél láttam. :)

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 15:35:28

4: No, de a pletykák szerint ő még arra is képes volt, hogy beüljön a saját filmjei vetítéseire, és beszóljon a nézőknek, hogy miért nem nevetnek a poénokon, meg hogy mernek kimenni a vetítésről. :)

Ismeretlen_9654 2012.03.05. 15:36:49

két dolog ütött meg a múlt héten. ha már szinkronpárti nép vagyunk, miért feliratosan mutatnak be egy alapvetően családoknak szánt filmet. a másik, hogy tényleg ennyire igénytelen a magyar? egy hete a 12 soros, talán második legnagyobb cinema city teremben hárman néztük meg az utódokat... :/

Seraphin84 2012.03.05. 16:43:37

Elég kiábrándító, egy Haywire második hely jobban festett volna, de talán nem esik túl nagyot jövőhéten. A Hugót pedig nem ártott volna mondjuk a Sherlock Holmes 2-vel egy időben bemutatni. A Szabó film esélyeit meg lehet jósolni? Azért ő mégiscsak egy sztárrendező, mint Almodóvar, ismert az alapanyag, mint az Eszter hagyatékánál, meg nőkről is szól. Lehet benne kraft.

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 17:00:58

6: Gondolom, veszteség-minimalizálási okokból. Ahogy azt TheHun is megírta, ez a film szinkronosan se produkálta volna magát - meg is értem, miért. (Egy olyan kor és szenvedély előtt tiszteleg, amit mi, magyarok nem értünk, nem ismerünk, elfelejtettük, stb.) Ugyanezért volt feliratos a War Horse is, pedig az is ifjúsági film, még ha nem is annyira direkt módon.

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 17:07:39

7: Nos, a Mária-könyvből készült, millió kópián bemutatott Kalandot megnézték kb. 6.500-an Budapesten, szóval... Én azt mondom, ha jó a film (márpedig azt mondják az okosok, hogy nem az), akkor ellébecolhat 20-30.000 nézőig, főleg ha kötelezővé teszik egy-két iskolában, de ennyi.

Scotty 2012.03.05. 17:11:09

Én ezt nem értem. Amerikában hirtelen megnőttek a nézettségi adatok, itthon meg rohamosan romlanak. Valamit valaki elrontott itt..

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 17:12:32

Az embereknek nincs pénzük mozira, és itthon mindig is lazábban álltunk át az alternatív forrásokra, hisz az átkosban erre nevelődtünk. :)

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 17:14:36

10: Szóval mozira, bérletre nincs pénz, de okostelefonra, szlovák rendszámos terepjáróra, kacsalábon forgó villára, stb. van. Ááá, nem bírtam ki!

Scotty 2012.03.05. 17:15:12

A helyzetünket tökéletesen prezentálja az öreg Georges Melies úr. Ő is kiábrándult abból, hogy az emberek kiábrándultak a moziból:)

Scotty 2012.03.05. 17:16:05

13: A Hugo filmről beszélek. Kiábrándultság, szürkeség.. Kerülték a magyarok. :P

division 2012.03.05. 18:02:56

Mi a gond a szlovák rendszámos terepjárókkal ??

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 18:24:07

Elég sok van belőlük. Meg lapos tévéből is.

Last 2012.03.05. 19:05:54

Mondjuk szerintem az sem tesz jót a Warriornak, hogy már kb. vagy 3-4 hónapja kiváló minőségben az interneten leledzik. Más kérdés, hogy attól még meg lehetne nézni moziban, hiszen költsünk már a kultúrára is egy kicsit. A legfontosabb viszont, hogy hétvégén én is moziztam A bűn hálójában, de ez tényleg durva, hogy ilyen túlzottan sok film jött egyszerre. Alig bírtuk eldönteni melyik legyen. Milliomosok sajna meg nem vagyunk, de havonta kétszer azért benézünk moziba, mert szeretjük. Főiskolai tanárommal meg majdnem összevesztem, mert szerinte a diákok azért nem járnak filmszínházba, mert nincs pénzük és nem tehetik meg. Na erre inkább nem mondok semmit.

Ismeretlen_1068 2012.03.05. 19:17:09

17: A The Tree of Life is 3-4 hónapja kiváló minőségben elérhető volt az interneten, mégis csinált 14-15e nézőt (most nincsenek pontos adataim). Jól meg kell válogatni, mit mutatsz be - mindent nem lehet a netre fogni.

Last 2012.03.05. 19:49:17

18: Jó, de a Tree of Life azért eléggé okos és eléggé erős marketinggel volt megtámogatva. Plusz ott volt a kiváló szóbeszéd, ami istenítette a filmet. Plusz Pitt neve és a kiváló operatőri munka. Warriornál csak a marketing (ami nem olyan combos) megemlíthető és az Oscar jelölés, más nagyon nem. Szerintem.

Ismeretlen_9654 2012.03.05. 22:04:29

19 hát, ezek közül talán brad pitt és az okos marketing (szóbeszéd?), ami számít. az, hogy valami jó és szépen fényképezett már tényleg nem olyan fontos, mint látjuk.

kekec 2012.03.06. 07:55:17

Szerintem a kópiaelosztás is probléma. Én pl. hiába néztem volna meg a Warriort, a Hugo-t vagy Az erő krónikáját, nálunk csak a Szellemlovas került a moziba. Szerintem járnak még hasonló cipőben sokan Budapesten kívül.

Ismeretlen_1068 2012.03.06. 08:09:16

Tökéletesen megértelek, de sajnos az országos mozihálózat ilyetén leépülése egy hosszú és fájdalmas folyamat következménye. Elhiheted, hogy nem a forgalmazók és az üzemeltetők döntöttek hirtelenjében úgy, hogy akkor vidékre nem visznek filmet. A vicc az, hogy a jelenlegi helyzetben azt se lehet tudni, mi folyik a vidéki nem-multiplex mozikban. A jelentések hetekkel, hónapokkal később jönnek be, és kiszámíthatatlan számokat produkálnak. Vannak amúgy próbálkozások egy országos, friss jelentési rendszer kialakítására, de egyelőre nem sok eredménnyel (ehhez is pénz kéne, ugye).

creeper 2012.03.06. 08:42:50

Ezek szerint Angelina Jolie filmje alig 700-800 nézőt vonzott? Lelombozó. :(

maci 2012.03.06. 11:13:23

john carter mindent ver

maci 2012.03.06. 11:15:00

john carter mindent ver

Kither Deckel 2012.03.06. 11:25:46

24-25: nocsak, beindult a gerillakampány?

freddyD 2012.03.06. 17:04:36

Az 551 Warrior nézőből 2 mi voltunk :) Pedig jó promót csinált neki a forgalmazó. Ez van, kevés mozi is adta, de mi az Odeon Lloyd-ban kb 4 másik emberrel néztük. Pedig a jegy sem volt drága (cserébe a film vagy egy tucatszor leállt pillanatokra és át is ugrott egy jelenetet a mondat közepén)

freddyD 2012.03.06. 17:07:03

A Tree of Life - Warrior letöltési hasonlathoz azért hozzátartozhat az is, hogy az Élet fáját sok olyan nézheti meg, aki azt sem tudja, mi az a torrent. Míg egy Warriornál ez nem fordulhat elő

Ismeretlen_1068 2012.03.07. 07:41:54

27: Jó promó ide vagy oda, az van, amit a 28-as kommentben írtál: az ilyen típusú filmekért azok rajonganak leginkább, akik otthon érzik magukat a torrent világában. De pl. a The Raid is ezért lenne bukta itthon - még akkor is, ha holnapután lenne a premier, és tényleg olyan jó lenne, mint amilyennek mondják, mert hatszáz különböző kifogásnak az lenne a vége, hogy "majd letöltöm HD-ben".

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása