A már rekorder február a hónap utolsó hétvégéjén sem lépett a fékre: az Act of Valor című akciófilm magas összeggel szerzett vezetést, míg Tyler Perry legfrissebb munkája ugyancsak helytállt. Judd Apatow és Amanda Seyfried ellenben nem ment át a rostán.
A már rekorder február a hónap utolsó hétvégéjén sem lépett a fékre: az Act of Valor című akciófilm magas összeggel szerzett vezetést, míg Tyler Perry legfrissebb munkája ugyancsak helytállt. Judd Apatow és Amanda Seyfried ellenben nem ment át a rostán.
A Relativity Media igazán bátor tettet hajtott végre: az ismeretlen nevekkel, valódi Navy SEAL-ekkel forgatott Act of Valor című akciófilmből kasszasikert varázsolt egy olyan korban, amikor nagy sztárokkal sem lehet biztosra menni ebben a műfajban. A független forgalmazó 13 millió dollárért vásárolta meg az amerikai forgalmazási jogokat, ami amilyen kevésnek hangzik, olyannyira sok egy ismeretlen készítőktől való produkcióért (maga a költségvetés egyébként hasonlatos: 12 millió). A korábban a Halhatatlanokkal és a Csúcshatással sikert arató disztribútor kisebb vagyont (30m) költött a reklámra, ami agresszivitásában a híresztelések szerint túl tett minden eddigi idei filmén. Egy halom Super Bowl-klip mellett egyéb sportmérkőzések közvetítései közepette is gyakran el lehetett csípni a trailereket, direkt módon nyitott a forgalmazó a háborús videojátékok kedvelői felé és a vírusmarketing-kampányba bevonta a YouTube-ot is. A premierre pedig szereztek több mint 3000 mozit, mondhatni tehát, hogy tényleg mindent megtettek a film sikeréért. Ezek után a nyitányra vonatkozó prognózisok 20 millió közelébe kúsztak, a becsült első hétvégi eredmény azonban a 25 milliót is megközelíti. A kifejezetten férfias szórakozásnak ráadásul úgy sikerült ilyen határozott összeget elérnie, hogy idén már a Csempészek, a Fehér pokol és a Védhetetlen is kiszolgálta az így vagy úgy hasonló igényeket; a pluszt a hazafias felhang jelenti most, amit az USA középnyugati és hasonló preferenciájú lakossággal bíró államaiban igyekeztek is hangsúlyossá tenni az erre fogékonyabb potenciális nézők számára. Minden összejött – ilyen is van, az Act of Valort még az elutasító kritikák sem fogják akadályozni abban, hogy 60 millió közelébe jusson.
Tyler Perry szokásához híven új filmmel rukkolt elő február végén. A Good Deeds egy esküvője előtt szerelembe eső, konszolidált férfi története – Madeának tehát nyoma sincs ebben a drámai komédiában, éppen ezért nem is nagyon nyúltak a számítások 20 millió fölé. A konstans módon sikeres afroamerikai filmesre azonban így is meggyőző a kereslet. Az új film 16 millió dollárt gyűjtött, ami ugyan a második leggyengébb az immáron tizenegyet számláló rendezői pályafutásban, de oda se neki: ez még mindig sok, és még mindig olcsón (15 millió alatt) összedobott produkcióról van szó. A közönség bizalmat tehát töretlenül élvezi a fickó, az újságírók meghódítása ellenben továbbra is hátravan. 40 millió dollár juthat a Good Deedsnek, aztán nyáron jöhet a The Marriage Counselor.
A Universal a Mindenki szereti a bálnákat után még egy filmjével elbánt: a Wanderlust tavaly októberről csúszott mostanra, s mivel ennyi idő alatt sem sikerült összekapni a marketinget, nem vitték túlzásba a terjesztést: 2000 mozi tűzte műsorára a Jennifer Aniston és Paul Rudd főszereplésével készült vígjátékot, amit a Példátlan példaképek rendezője követett el, producere pedig Judd Apatow. Egy ilyen felsorolás után a 7 millió dollárt se elérő nyitány igencsak kiábrándító; Apatow a nagyon félrement A lankadatlan óta nem volt ilyen érdektelen, s a főszereplő páros számára is igen rosszul jön a bukás: Rudd az utóbbi két alkalommal (Our Idiot Brother, Honnan tudod?) hasonlóan gyatra számokban részesült, míg Aniston a két sikeres kitérő (Kellékfeleség, Förtelmes főnökök) után visszakanyarodott oda, ahol saját magának kell helytállnia, azt a terepet pedig a Sejtcserés támadás (28m) és a Derült égből szerelem (23m) jellemzi. A 35 milliós Wanderlust, noha a kritikusok szerint nem menthetetlen, a kasszáknál nem számíthat sok jóra: kalandvágy kielégítéséhez kissé földhözragadt ebben a mezőnyben.
Amanda Seyfriednek eddig mázlija volt. A Mamma Mia! óta a produceri szemek előtt is számon tartott színésznő kétszer volt jókor jó helyen (Kedves John, Levelek Júliának), és kétszer úszta meg a gyengélkedő számokat egy legyintéssel (A lány és a farkas, Lopott idő). Az Elveszett (Gone; hazai bemutató: április 12.) című thriller megfenekléséhez azonban nehéz bármilyen enyhítő körülményt találni. A "minden logikát nélkülöző, teljesen élvezhetetlen" film alig bírt 5 millió dollárt összekaparni, ami kezdetleges címét és tucatjellegű sztoriját ismerve nem meglepő, mellesleg a Summit sem vitte túlzásba a dolgokat a 2200 mozival. Nem is aggódtak különösebben, hiszen részükről mindössze 2 millió dollár forog kockán a 28 milliós büdzsével bíró film bemutatójával. Az Elveszett a nézőknél is leszerepelt C+ CinemaScore-jával, így alighanem 12-13 millió dollár jelenti a végső határt.
2012 februárja új bevételi csúcsot jegyez, ami nem is oly meglepő, hiszen egyetlen napon (két héttel ezelőtt) három film is elindult a százmilliós határ felé. A Fogadom most –elsőként az idei felhozatalból– meg is hódította a jelentőségteljes határt, s a Védhetetlen is nagyon közel került hozzá. Mindkét film 10 millió feletti harmadik kört jegyez. A trió végső tagja az Utazás a rejtélyes szigetre, ami most megelőzte az említett két delikvenst, s bronzérmet szerzett a hétvégi listán, miközben összbevételét 75 millió fölé növelte. A kilenc számjegyű vég valószínűsíthető ez esetben is, ám az elkövetkező két hétben akad majd kihívó a térhatású családi filmek ringjében (Lorax, John Carter).
A szellemlovas: A bosszú ereje a csalódást keltő rajt után erőteljesen visszaesett, így immáron az is nyilvánvaló, hogy 50 millió dollárnál nem fog messzebbre motorozni Nicolas Cage. A színésznek ez cseppet sem jó hír, hiszen teljesen más egy nagy költségvetésű képregényfilmmel befürödni az egyik stúdiónál, mint ilyen-olyan kvázi-trashekkel nyögve nyelni a 20-25 millió dolláros bevételeket a függetleneknél. Mivel azonban megmásíthatatlanul nagy névnek számít és Romániában meg Bulgáriában dúl az ipar, nélkülöznünk biztosan nem kell majd soha az Oscar-díjas aktort.
A Star Wars I. rész: Baljós árnyak ismételten méreteset eresztett, így a 3D-s változat pályafutása 45 millió dollár környékén bevégeztetik majd. Ez azonban nem gátolta abban az 1999-es kasszasikert, hogy világviszonylatban meghódítsa a héten az 1 milliárd dolláros vonalat – és a folyamat közben maga mögé tessékelje A sötét lovagot.
A gála előtt a még box office-színtéren is versenyben lévő legjobb film-jelöltek tovább formálódtak: A némafilmes most már 30 millió fölött várja díjait, míg az Utódok 80, a A leleményes Hugo pedig 70 millióhoz közelít.
Nicolas Cage tavaly ilyenkor is beszédtéma volt, hiszen a Féktelen harag világraszólóan bőgött le 5 milliós nyitányával. Az élboly is mentes volt az izgalmaktól: az Elhajlási engedély 13,5 millióval szerzett vezetést, míg a top 10-re mindössze 92 millió dollárt költöttek az amerikaiak. Most 110 millióra rúg ez a szám, vagyis 2012 tovább folytatja a kasszák felrázását. A folytatásban, meg úgy egész márciusban is lehet számítani a gömbölyű számokra és arányokra: a Lorax kezében két nyerő kártya is akad, hiszen a gyártó mindkét korábbi filmjei aratott (Gru, Hopp), mint ahogy a Dr. Seuss-adaptációk is; ennek fényében, no meg mert CGI-animáció lévén hiánypótló nevezés, 40 millió feletti start is könnyen elképzelhető. A Project X - A buli elszabadul címet viselő, nagyon vadnak beharangozott vígjáték ezalatt Az erő krónikája babérjaira tör talált felvételes-módszerével és Todd Phillips slágergyáros producer részvételével.
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés
Lorax | 3600 | $41,500,000
Project X - A buli elszabadul | 3000 | $28,000,000
01. (ú) Act of Valor ($24.7m/$24.7m)
02. (ú) Good Deeds ($16.0m/$16.0m)
03. (4) Journey 2: The Mysterious Island ($13.5m/$76.7m)
04. (1) Safe House ($11.4m/$98.1m)
05. (2) The Vow ($10.0m/$103.0m)
06. (3) Ghost Rider: Spirit of Vengeance ($8.8m/$37.8m)
07. (5) This Means War ($8.5m/$33.6m)
08. (ú) Wanderlust ($6.6m/$6.6m)
09. (ú) Gone ($5.0m/$5.0m)
10. (9) The Secret World of Arrietty ($4.5m/$14.7m)
(hivatalos becsült adatok)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010 | 2009 | 2008