aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon: az amerikai operatőrök szövetségének jelöltjei Németh Barna
2012. január 11. 19:10:13

Kategória: 9 komment

A jelölésdömping újabb állomását jelenti az operatőrök szövetségének best of felhozatala, ami szakmaisága okán sokszor eltér ugyan a nagyrészt laikus szavazókból álló Oscartól, de mindenképpen jó irányjelző a vészesen közelgő jelölésekhez. Sok támpontunk idén sincs, hiszen a kritikusok majdnem mindegyike Emmanuel Lubezkit tüntette ki Az élet fája fényképezéséért; rajta kívül csak néhány morzsa maradt Robert Richardsonnak (A leleményes Hugo), Guillaume Schiffmannak (The Artist) és Janusz Kaminskinek (Hadak útján).

A jelölésdömping újabb állomását jelenti az operatőrök szövetségének best of felhozatala, ami szakmaisága okán sokszor eltér ugyan a nagyrészt laikus szavazókból álló Oscartól, de mindenképpen jó irányjelző a vészesen közelgő jelölésekhez. Sok támpontunk idén sincs, hiszen a kritikusok majdnem mindegyike Emmanuel Lubezkit tüntette ki Az élet fája fényképezéséért; rajta kívül csak néhány morzsa maradt Robert Richardsonnak (A leleményes Hugo), Guillaume Schiffmannak (The Artist) és Janusz Kaminskinek (Hadak útján).

De ők "csak" a kritikusok, akik valószínűleg nem lőttek mellé, mert a Variety éves "Operatőrök operatőrökről" összeállításában Kaminskin kívül minden név felbukkant, kiegészülve a többször emlegetett Phedon Papamichaellel (Utódok, A hatalom árnyékában), Newton Thomas Sigellel (Drive-Gázt!), Jeff Cronenweth-szel és természetesen Darius Khondjival (Éjfélkor Párizsban). Ehhez a csapathoz csapjuk még hozzá azokat, akiket a szervezet hivatalos havilapja kiemelten kezelt 2011-ben (a fentieken kívül), és valószínűleg megkapjuk az év legjobbjainak listáját: Roger Deakins (Lopott idő), Tom Stern (J.Edgar), Anna J. Foerster (Anonymous), Larry Fong (Super 8), Dariusz Wolski (A Karib-tenger kalózai 4.), Alwin Küchler (Hanna), John Toll (Sorsügynökség) és John Schwartzman (Zöld Darázs).

És hogy ebből a díszes társaságból kinek sikerült a legjobb öt közé jutni? Íme:

Az év operatőre

Jeff Cronenweth (A tetovált lány)
Emmanuel Lubezki (Az élet fája)
Robert Richardson (A leleményes Hugo)
Guillaume Schiffman (The Artist)
Hoyte Van Hoytema (Suszter szabó baka kém)

Címkék

the tree of life dijszezon dijszezon 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr164541295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_180758 2012.01.11. 19:29:17

Azért a Suszterrel sikerült meglepetést okozniuk, miközben Spielberg lova végképp megdöglött. Fincher viszont baromi erős.

Ismeretlen_1068 2012.01.11. 19:43:54

Lassan itt lenne az ideje megtippelni az Oscar-jelölteket, nem? :)

Last 2012.01.11. 20:03:16

Nyilván rohadt nehéz ennyi jó munka közül kiválasztani a legjobbakat, de nehogy már a Suszter,... jobb legyen a Hannánál, a Drivenál, vagy az Éjfél Párizsbannál operatőrileg. De azért nem panaszkodhatunk, a többi nagyon megérdemelt helyen van. A War Horse meg lehet, hogy rossz időben van rossz helyen? Lehet, hogy 1-2 évvel ezelőtt kellett volna hozni. Bár még nem láttam, de nem fűzök hozzá nagy reményeket. Azon kívül, hogy Spielberg film és kötelező megnézni!

Last 2012.01.11. 20:04:02

3. Sorry, ÉjfélKOR Párizsban.

Ismeretlen_180758 2012.01.11. 20:48:33

2: Még kérek egy hetet, ha nem gond. Még neki sem fogtam megírni:(

robeeX · http://aeonflux.freeblog.hu 2012.01.11. 21:26:46

nekem úgy tűnik mintha A Tetovált lány egyre erősödne.Oscaron a fő kategóriákban ott lesz a helye.

kekec 2012.01.12. 07:57:57

3: A War Horse kapcsán: szerintem egy film nem a potenciális díjak miatt jön létre, így a War Horse időzítésével sincs probléma. A közönség nézi, a kritikák többsége pozitív. Ám, mivel ez a film egy ifjúsági regényből készült, kiskorú nézőket is szem előtt tartva, Spielberg nem engedhette totálisan szabadon a háborús drámázást, mint a Ryan közlegényben. Ezért aztán, plusz az ifjúsági alapanyag folytán már eleve kevésbé volt esélyes a nagy díjakra a film. Ami nem is gond, a lényeg, hogy tetsszen.

Ismeretlen_180758 2012.01.12. 08:25:12

7: Dehogy volt kevésbé esélyes a díjakra. Oda volt időzítve, bele a díjszezon közepébe + agyon volt reklámozva. Egyébként a színdarab verzió csodák csodájára inkább felnőtteknek való volt és halálra nyerte magát a világ minden táján. És míg arról a kritikusok azt mondták, hogy friss és eredeti, a filmről leginkább úgy nyilatkoznak, hogy szentimentális és klisés. Szóval Lastnak részben igaza van, ezt tíz évvel korábban kellett volna. Akkoriban hülyére nyerte volna magát.

ringsider · http://geekz.blog.hu 2012.01.12. 10:22:24

richardson, schiffman és lubeczki tuti volt, náluk az oscar jelölést is kőbe lehet vésni... küchlert soha nem jelölnék, de khondjinak bagy kaminskinek még beeshet egy nomináció... ha a suszter kimarad az oscar-játszmából, akkor hoyte is simán kicsúszhat...a tetkós operatőri munkát meg majd ha látjuk többet tudunk...:-)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók