A 2011-ben hullámvölgybe került box office kirobbanó kezdetnek örvendhet az új évben: Az ördög benned lakozik az egyik legjobb januári- és horrornyitányt produkálta.
A 2011-ben hullámvölgybe került box office kirobbanó kezdetnek örvendhet az új évben: Az ördög benned lakozik az egyik legjobb januári- és horrornyitányt produkálta.
A Paramount Pictures idei filmjeit vizsgáló cikkben csak lábjegyzetben említett Az ördög benned lakozik (The Devil Inside) rendkívüli sikertörténetté vált pillanatok alatt. A mindösszesen 1 millió dollárból készült horror már a csütörtök éjféli vetítések alkalmával 2 milliót gyűjtött, a nyitónap pedig blockbustereket megszégyenítővé kerekedett: csaknem 17 millió dolláron állt ekkor a Paramount Insurge névre hallgató, alacsony költségvetésű produkciókra szakosodott részlegének második bemutatója (az első érdekes módon a Justin Bieber-dokumentumfilm volt). A hétvégi összeget 34,5 millió dollárra becsülik, ami a Cloverfield és a Csillagok háborúja (felújított változat) után a harmadik legjobb ebben a hónapban, nem mellesleg a mérsékelt terjesztési szintnek köszönhetően (2285 mozi) 15 ezres átlag áll mögötte. A karácsonyi roham ugyan megtette szokásos hatását az elmúlt év végén, a családi mozik túljelentkezése miatt egy merőben eltérő opció iránt az igények gyorsan megnövekedhettek, s a műfaj ilyenkor egyébként is jól megy, elég ha csak A túlvilág szülötte vagy a Motel 20 millió közeli indítására gondolunk. Az ördög benned lakozik azonban nyilvánvalóan szintet emelt, tovább erősítve a dokumentumfilm-szerű készítési mód piacképességét és az ördögűzéses tematikájú produkciók lankadatlan népszerűségét (nem kis részben az általában vallásosabb latino kisebbségnek köszönhetően), s bizonyítva, hogy a zsáner nincs teljesen rászorulva a 3D-re, csak a megfelelő felvezetést és pozicionálást kell eltalálni. A forgalmazó nem csinált titkot belőle, hogy a Paranormal Acitivityhez hasonló aranybányával számoltak, már a bemutató előtt csaknem egy évvel is, úgyhogy ezek után biztosak lehetünk a folytatásban. Az meg már teljesen mellékes, hogy az év legnagyobb relatív sikere mellett az év legrosszabb filmjének versenyébe is éllovasként szállt be 2012 első bemutatója, ami amúgy 60 millió dollár alatt biztos nem áll meg.
A Focus Features megragadta az alkalmat, hogy a Suszter, Szabó, Baka, Kém (Tinker, Tailor, Soldier, Spy; hazai bemutató: január 26.) című kémfilmet nagyobb közönség elé tárja a valódi vetélytárs nélküli hétvégén. A kritikailag méltatott és limitáltan erőteljes nevezésnek bizonyult alkotás 809 moziból gyűjtött, 5 millió dollár feletti összeggel szerepel a listán, ami továbbra is határozott mozinkénti átlagbevételt takar. A sikeres széles körű bemutatkozás 10 millió dollár fölé lökte a le Carré-adaptációt, ami ennek akár háromszorosát is megkeresheti, mire befejezi pályafutását.
Második helyre csúszott vissza a téli szünetet uraló Mission: Impossible: Fantom protokoll. A bőréből majd kibújó Paramount akciófilmje 20 millió feletti harmadik országos kört jegyez, összbevétele pedig meghaladja a 170 millió dollárt, s ez több mint figyelemreméltó, továbbá a kedvező kritikai fogadtatás nyomán nyugodt szívvel deklarálható, hogy a minőség diadala. A negyedik küldetés alig több mint tízmillióra van az 1996-os első résztől, noha eladott jegyek számában továbbra is az vezet a szérián belül, méghozzá jó sokkal (40,9m vs. 21,4m). Jelen epizód számára a 200 millió továbbra is a pakliban van.
A harmadik helyen befutó Sherlock Holmes: Árnyjáték 14 millió dollárt tett hozzá eddigi jövedelméhez, így négy hétvége után a 160. milliót feszegeti; az első résznek már a harmadik víkend után is a múltat jelentette ez a szint. Százmillió fölé jutott végre az Alvin és a mókusok 3., azonban A tetovált lány beelőzte a listán: a Sony thrillere 10 millió felett bírt maradni, összbevételét pedig 76 millióra duzzasztotta, úgyhogy ezek után egy újabb tizedesjegy megszerzése nem lesz túl nagy gond, s ezzel David Fincher rendező zsinórban harmadjára tesz mély benyomást a bevételi listára is a Benjamin Button különös élete és A közösségi háló után.
A Hadak útján és Az igazi kaland (We Bought a Zoo) fej fej mellett halad, míg a Tintin kalandjai hajszállal előttük jár összbevételben, ám rövidesen fordul a kocka ezen a téren.
A top 10 meggyőző mértékű előnyt jegyez az egy évvel korábbihoz képest, amikor is a Boszorkányvadászat volt képtelen kellő arányban magára vonni a figyelmet, így csak a harmadik helyre futott be A félszemű és az Utódomra ütök mögött. A korábbi hetek sikerei ezúttal is kivették a részüket a mozgósításból, ám természetesen Az ördög benned lakozik minden várakozást felülmúló bemutatkozása az, ami jó kezdethez juttatta az ipart. A folytatásban a Csempészek című bűnügyi thrillerre és A szépség és a szörnyeteg 3D-s kiadására vetül a figyelem: hasonlóra sikerül-e bemutatkozásuk a hosszú hétvégén.
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés (három napos)
Csempészek | 2750 | $19,000,000
Joyful Noise | 2700 | $8,750,000
A szépség és a szörnyeteg 3D | 2500 | $24,500,000
01. (ú) The Devil Inside ($34.5m/$34.5m)
02. (1) Mission: Impossible - Ghost Protocol ($20.5m/$170.2m)
03. (2) Sherlock Holmes: A Game of Shadows ($14.1m/$157.4m)
04. (4) The Girl with the Dragon Tattoo ($11.4m/$76.9m)
05. (3) Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked ($9.5m/$111.6m)
06. (5) War Horse ($8.6m/$56.8m)
07. (6) We Bought a Zoo ($18.5m/$56.5m)
08. (7) The Adventures of Tintin ($6.6m/$61.9m)
09. (17) Tinker, Tailor, Soldier, Spy ($5.8m/$10.4m)
10. (8) New Year's Eve ($3.3m/$52.0m)
(hivatalos becsült adatok)