Magyar mozibevételek, 2011. november 10. - 13.
Egy ókori akciófilmre még manapság sem mondanak nemet a magyar nézők, így a Halhatatlanok sikerrel mutatkozott be itthon is. Ezalatt a Hogyan lopjunk felhőkarcolót szerényebb népszerűséget élvez az ideálisnál, de azért nincs szégyenkeznivalója.
Magyar mozibevételek, 2011. november 10. - 13.
Egy ókori akciófilmre még manapság sem mondanak nemet a magyar nézők, így a Halhatatlanok sikerrel mutatkozott be itthon is. Ezalatt a Hogyan lopjunk felhőkarcolót szerényebb népszerűséget élvez az ideálisnál, de azért nincs szégyenkeznivalója.
> startolt
Több mint egy évtizede már, hogy a Gladiátor a modern magyar mozitörténet egyik legnagyobb sikerévé vált, rávilágítva arra, mennyire fekszenek a magyaroknak a régi időkben játszódó, szandálos mozik. A Trója ugyancsak fenomenális siker lett, s a Nagy Sándor, a hódító is meghódította a Kárpát-medencét, mint ahogy a már ingoványosabb időkben érkező, ám fantasyelemeivel újszerűvé váló 300 is meglepő magaslatokba jutott. Tavaly A titánok harca támadt rá a hazaiakra, jó, de nem egetrengető eredménnyel zárva térhatású futását. Most a Halhatatlanokon volt a sor, hogy szilárdítson a görög mitológiából merítő filmek megbízhatóságán, s ez a ProVideo által forgalmazott produkciónak hellyel-közzel sikerült is: 41 millió forinttal magabiztos elsőséget szerzett a szinkronizált, természetesen 3D-s akció-mozi. Ez korántsem a lehetőségek netovábbja (a Lopott idő szokványos átlagjegyárak mellett kerített ennyit a második hétvégéjén), de önmagában eredményes bemutatkozás. Az összehasonlításoknál persze hamar elvérzik Tarsem filmje: a 300 négy és fél évvel korábban 72,3 millióval nyitott, míg a A titánok harca 81,3 milliót kasszírozott első négy napján. A 100 milliós léc megugrása remélhetőleg nem jelent problémát, ám nézettség terén van miért hajtani: tekintve, hogy kizárólag 3D-ben vetítik, a Halhatatlanok bevételét az emelt helyárak dobták meg - 27 ezerről kell kezdeni a küzdelmet.
A UIP-Duna Film új vígjátékát elsodorták a harcoló görögök: egy sztárszínészekkel operáló, szinkronizált komédiának ugyanis illene első helyen startolnia. A Hogyan lopjunk felhőkarcolót azonban második helyen evezett be, 27,6 millió forintos összeggel. Ez hasonlatos az amerikai fogadtatáshoz: nem rossz, de a benne rejlő lehetőségnél kevesebb. Noha Brett Ratner rendező más bűnügyi vígjátékainál, úgymint Az utolsó gyémántrablás (21m) és a Csúcsformában 3. (14,7m), jobban kezdett a 28 kópián prezentált produkció, Ben Stiller vígjátékai általában nagyobb érdeklődést generálnak ennél. Eddie Murphy utoljára Az üresfejűvel jelentkezett nálunk, amire 14 milliót költöttek a magyarok az első négy nap folyamán. A kelleténél bátortalanabb kezdet azonban könnyedén formálódhat az áhított végződéssé, hiszen a vígjátékok jó hosszan képesek moziba csábítani a hazai nézőket. A 22 ezer nézőből tehát lehet még 100 ezer, mire zárja kapuit a Hogyan lopjunk felhőkarcolót.
Woody Allen a hazai forgalmazás állócsillaga, hiszen minden filmje számottevő közönséget mozgat meg. Az utóbbi években a Vicky Cristina Barcelona jelentette az író-rendező számára a csúcspontot nálunk csaknem 80 ezer eladott jeggyel, ami sok élvonalbeli produkciónak válna javára. A 2008-as, szinkronizált darab méltó kihívója lehetett volna az Éjfélkor Párizsban, ami világviszonylatban Allen legnagyobb bevételt elért filmjévé vált mostanra. Az első hétvégét követően úgy tűnik azonban, nem lesz trónfosztás a dologból, mivel a Budapest Film meglepően széles (a májusi Férfit látok álmaidban 6-jával szemben 22 kópia!) bemutatója 10,2 millió forintot gyűjtött négy nap alatt, szemben a Penelope Cruznak Oscart hozó opus 17 millió feletti indításával. Persze még korántsem lefutott a játszma: a díjszezonig bőven van ideje gyűjtögetni a közkedvelt filmnek.
A halálba táncoltatott leány Budapesten a sivárnál is sivárabb fogadtatásban részesült (73 néző 34 előadáson), s a Tatsumit ugyancsak rongyos 36 ember (!) nézte meg a Kinóban.
> még játsszák
A Lopott idő harmadik helyre szorult vissza, ám a hihetetlenül népszerű sci-fi még mindig 20 millió fölött bankolt a hétvégén, 156 millióra növelve a teljes bevételt. Eddig 130 ezren látták Justin Timberlake kergetőzését.
A Tintin kalandjai az erőtlen kezdés után erősen visszaesett, ahogy az lenni szokott. Steven Spielberg-film iránt emberemlékezet óta nem volt ilyen közömbös a magyar közönség: 11 nap alatt még 30 ezren sem nézték meg a világszerte 160 millió dollárnál járó animációs kalandfilmet.
> végszó & ami jön
A premierek nagyjából megtették a dolgukat, s a Lopott idő által megsegítve 130 millió forinthoz juttatták a top 10-et. Ez 4%-os emelkedés az előző körhöz képest, egy esztendeje pedig nagyon hasonló végszámok születtek, javarészt a Terhes társaság és a Gru állóképességének köszönhetően (ellenben kevesebb ember által kerekedett közel azonos összbevétel). A folytatás felől nem lehet kétség: az Alkonyat: Hajnalhasadás, 1. rész nálunk is meg fogja rengetni a mozitermek falait, ahogy teszi azt a második rész óta. Az oldalsávban Az adósság próbál szerencsét.
> a top 10 (forintban; csüt-vas) [eddigi nézőszám]
01. (ú) Halhatatlanok (41,1m/41,1m) [27 605]
02. (ú) Hogyan lopjunk felhőkarcolót (27,6m/27,6m) [22 282]
03. (1) Lopott idő (21,3m/156,6m) [130 359]
04. (2) Tintin kalandjai (11,3m/38,6m) [28 698]
05. (ú) Éjfélkor Párizsban (10,2m/10,2m) [8200]
06. (3) Kémkölykök 4D: A világ minden ideje (6,0m/49,8m) [35 734]
07. (4) Delfines kaland (6,0m/67,0m) [48 425]
08. (6) Fertőzés (2,4m/64,5m) [52 601]
09. (8) Parajelenségek 3. (2,2m/26,1m) [22 944]
10. (5) Vasököl (2,1m/93,8m) [79 428]
> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (A közösségi háló)
box office: 2009 azonos hétvégéje (2012)
kritika: Halhatatlanok
kritika: Hogyan lopjunk felhőkarcolót
kritika: Éjfélkor Párizsban
A UIP-DUNA FILM TÁMOGATÁSÁVAL
Kövess minket Facebookon!