aeon flux

ready for the action now, danger boy?

az élet fája: malick mesterműve a magyar mozikban! Zalaba_Ferenc
2011. szeptember 28. 17:38:47

Kategória: 2 komment

Nem mondom, bitang nehéz szülés volt. Kisebb hegyeket mozgattunk meg, és legalább annyi álmatlan éjszaka van mögöttünk, mint amennyi előttünk, de végre eldőlt: az SPI-jal közösen a CORNERfilm, azaz mi mutatjuk be a hazai mozikban Terrence Malick Arany Pálma-díjas filmkölteményét, Az élet fáját. Az "elolvasom" után megtudhattok néhány dolgot a terveinkről, illetve megtekinthetitek a film első teaser plakátját is.

Csatlakozz a film hivatalos facebook-oldalához!

Nem mondom, bitang nehéz szülés volt. Kisebb hegyeket mozgattunk meg, és legalább annyi álmatlan éjszaka van mögöttünk, mint amennyi előttünk, de végre eldőlt: az SPI-jal közösen a CORNERfilm, azaz mi mutatjuk be a hazai mozikban Terrence Malick Arany Pálma-díjas filmkölteményét, Az élet fáját (The Tree of Life).

A Sivár vidék (Badlands), a Mennyei napok (Days of Heaven), Az őrület határán (The Thin Red Line) és Az új világ (The New World) rendezőjének új filmjét sokféleképpen lehet értelmezni: lehet az élet keletkezésének története, a teremtés és a darwini tanok szembeállítása, a család intézményének fontossága, a felnőtté válás ódája, és így tovább, de abban minden kritikus egyetért, hogy Az élet fája Malick legszemélyesebb projektje, a legösszetettebb, és talán a legjobb munkája is egyben.

És bámulatos képekkel dolgozik. Olyan képekkel, melyek a vászon után kiáltanak. Ezt felismerve mi is arra törekszünk, hogy a filmet a lehető legjobb minőségben juttassuk el a nézőknek, ezért a kor hívószavára hallgatva a rendező által elfogadott DCP-formátumban is bemutatjuk, és higgyétek el nekünk, ha van maximalista rendező, akkor Terrence Malick az.

A bemutatót december közepére időzítjük, és a Művész Mozi mellett a legjobb budapesti multiplex mozik is felveszik műsorukra. A részletekről a későbbiekben számolunk be. Aki már látta, az tudja, hogy nem elég egyszer látni, és az sem mindegy, hogy hol és milyen formában látod. Aki pedig nem látta, annak talán meg is van a karácsonyi programja. Mert ez a film egy ünnep, amit át kell élni. És büszkék vagyunk arra, hogy ezt az élményt mi juttathatjuk el hozzátok, és azon leszünk, hogy a lehető legjobb körülmények között élhessétek majd át.

Csatlakozz a film hivatalos facebook-oldalához!

A poszter klikkre nagyobb méretben is megtekinthető.

Címkék

brad pitt sean penn terrence malick spi jessica chastain the tree of life filmhir cornerfilm

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr114540604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2011.11.11. 22:29:14

Kommentek #1 xyzdg1981: 2011. 09. 28. 17:47 AZ ÉV HÍRE. PONT. (:) aeon_flux: 2011. 09. 28. 17:50 Lehet terjeszteni. :) kekec: 2011. 09. 28. 17:50 Erre a hírre vártam hónapok óta! Óriási gratuláció a Cornernek és az SPI-nak! Ugyan messze vagyok Budapesttől, de máris betervezek egy utat decemberre. (Gondolom, először csak Budapesten pereg majd a film.) aeon_flux: 2011. 09. 28. 17:53 Köszi! :) A film Budapesten debütál (terveink szerint december 15-én), de később vidékre is eljuttatjuk. De igen, abban egyetértünk, hogy ezért az élményért érdemes nyakadba venni az országot. :) wayage: 2011. 09. 28. 17:58 Juhé, köszönet érte! Azt hiszem ezért felfogok ugrani Budapestre mozizni:) Egybekötve a karácsonyi vásárlással, hogy közben valamivel meglepjem magamat is:) subvoxel: 2011. 09. 28. 18:21 Nagyon örülök, hogy meg fogom tudni nézni moziban, ráadásul a digitális változatot! Hatalmas köszönet ezért! :) chris92: 2011. 09. 28. 18:22 Csodaszép decemberünk lesz, köszönöm a két forgalmazó sikeres küzdelmét.:) skaven: 2011. 09. 28. 18:23 ajanlom nektek hogy tenyleg annyira jo legyen, amennyire mondjatok... pont most hetvegen filoztam rajta, hogy be kellene szerezni, ugy voltam vele, hogy ugysem lesz moziban. de akkor igy varok. Action: 2011. 09. 28. 18:27 Ezt a filmet tényleg moziban érdemes megnézni, valami elképesztően gyönyörű. Az viszont igaz, hogy ez nem egy multiplex slágerfilm, mint a Transformers 3 :) dick laurent: 2011. 09. 28. 19:09 büszke vagyok rátok! Remo: 2011. 09. 28. 19:42 Szívből örülök, hogy nem járt úgy a film, mint Az új világ és moziban nézhetem meg, ahogy megérdemli! siposa: 2011. 09. 28. 20:00 Nagyok vagytok! McClane83: 2011. 09. 28. 20:24 Nagyon örülök a hírnek, ezzel egy nagy álom válik valóra, az első infók óta ki vagyok éhezve erre a mozira és a HD torrentnek is ellenálltam! Viszont ahol a Drive még átfért, ott ez már nem fog. Nagyon szűk lesz az a közönség, aki ezt értékelni tudja (találtam róla néhány igazán szemléleletes írást, azokból gondolom), de mindegy, legalább lesz lehetőségük bepróbálkozni vele! Köszönjük! aeon_flux: 2011. 09. 28. 20:43 Tessék csatlakozni a film facebook-oldalához: www.facebook.com/AzEletFaja aeon_flux: 2011. 09. 28. 20:48 13: Hisszük azt, hogy mint minden egyedülálló podukció, így ez is megtalálja a közönségét itthon. Mi azon leszünk, hogy eljuttassuk a hírét a megfelelő csatornákra, és onnantól kezdve azok továbbadják azt. És a bemutató időpontja is sokat tehet a filmért: ünnepi téma az ünnepekhez. limupei.: 2011. 09. 28. 20:52 Ez egy tök jó nap:) Tree of Life, Martha Marcy May Marlene. Ha még valaki bejelenti, hogy lesz Take Shelter, akkor magamhoz nyúlok:Đ Brumi: 2011. 09. 28. 20:53 Mióta vártam már erre a hírre! Kimondhatatlanul örülök, hogy Malick mesterműve minőségének megfelelő prezentálást kap, párszor újra fogom nézni. anita: 2011. 09. 28. 21:04 De jó! :) Gratulálok! :) frew: 2011. 09. 28. 21:20 Imádunk Cornerfilm!!! Nagyon-nagyon szépen köszönjük! A legszebb karácsonyi ajándék :). brown: 2011. 09. 28. 21:27 Én már ugyan lájkoltam a hírt a facebook-on, sőt, meg is osztottam, de itt is örvendek a hírnek: Szép volt, Zalus! :) denemigen: 2011. 09. 28. 22:32 Ejha! visualbassist: 2011. 09. 28. 23:08 örök hálám. tényleg. visualbassist: 2011. 09. 28. 23:12 mindamellett...egyetlen rendes kópia sem lesz belőle?? csak egy? odri: 2011. 09. 28. 23:39 Csak azok nézzék meg, akik bírják a nagyon elvont művészfilmeket... én bevallom nem bírtam ki, megnéztem hétvégén. Nekem nagyon tetszett, de borzasztó szélsőségesek a vélemények róla. Ne várjatok cselekménydús holywoodi mozit, érzelmi síkon kell maradni!:) aeon_flux: 2011. 09. 28. 23:42 23: De lesz, habár az esetek többségében a hagyományos 35mm már nem tud versenyezni a DCP által kínált minőséggel, ez utóbbinál ugyanis nincs se remegés, se képi piszok, se befelhősödött sarok, se homály, se filmszakadás. Na jó, ez utóbbi talán akkor, ha kihúzzák a dugót. :)

Ismeretlen_1068 2011.11.11. 22:29:34

Kommentek #2 odri: 2011. 09. 28. 23:46 Bocsánat, annyit még hozzá kell tennem, hogy ilyen lenyűgöző operatőr munkát, még soha nem láttam!:) aeon_flux: 2011. 09. 28. 23:51 26: És az operatőr mellett az öt(!) vágót is ki kell emelni, akik két éven át dolgoztak azon a tömérdek filmen, melyet számtalan helyszínen vettek fel. Ficus Cucis: 2011. 09. 29. 7:24 Múlt hétvégén majdnem letöltöttem, de most már akkor várok decemberig a mozira:) zéel: 2011. 09. 29. 9:01 Nagy szégyen lett volna, ha Magyarországon nem vetítik ezt a, semmi korábbihoz nem hasonlítható, elKÉPesztő, valóban zseniális filmet. Köszönet nektek! Remekül időzítettétek a bemutató időpontját. ÜNNEP lesz! P.S.: Azért remélem, hogy nem csak a Művészben, hanem a sokkal jobb nézőterű, kényelmesebb Puskinban, Odeonban vagy akár még az Urániában, Toldiban is adják majd. Én multiplexbe nem járok. (Nem kedvelem a pláza-feelinget.) Bár ezzel a filmmel, miután már láttam, kivételt tennék. aeon_flux: 2011. 09. 29. 9:04 29: A Művésszel elég szoros a kapcsolatunk, így nem tudom garantálni, hogy a premier idején az általad felsorolt mozik is játsszák majd a filmet, de dolgozunk rajta. Egyébként én bátran javasolnám a plázamoziban történő megtekintést, ugyanis ott fog majd DCP-ről menni, és bámulatos lesz, nekem elhiheted. tristram: 2011. 09. 29. 10:05 Éljen! Csodálatos! Akkor bizony decemberben fogom már csak látni, de akkor úgy, ahogy illik! Ezer köszönet! Ecco: 2011. 09. 29. 10:21 Feliratos lesz? kirijima: 2011. 09. 29. 10:33 Inkább a pláza és a nagyobb vászon, szebb kép, bár próbálok majd valami olyan időpontot választani, amikor tuti nem ül majd mellettem két bunkó, aki folyamatosan kommentálja a másiknak, hogy mekkora szar. A legzsírabb valami délelőtti időpont lenne, egyedül ülni az egész teremben, volt már rá példa :). freddyD: 2011. 09. 29. 10:34 Mindenki azt mondja, hogym ilyen jó, vagy milyen rossz, de senkitől sem tudtam még meg igazából, hogy miről is szól a film? :S aeon_flux: 2011. 09. 29. 10:34 33: No, mi ilyet nem szeretnénk, habár ha kibérelsz egy egész termet, akkor azzal mi is kibékülnénk. :) Egyébként nem akarjuk, hogy rongyosra játsszák majd a plázák, legyen napi 2-3 vetítés, de azok megfelelő időpontokban. aeon_flux: 2011. 09. 29. 10:38 34: Szerintem ez az egyik legerősebb tulajdonsága a filmnek, hogy neked kell megfejtened, és nem csak egyetlen válasz vagy megoldókulcs létezik. Mondani szokták, hogy azoka jó filmek, melyek a függöny legördülését követően kezdődnek. No, ez viszont olyan, hogy már a felgördüléssel elkezdődik, de a legördülés után sem ér véget. :) brucewayne: 2011. 09. 29. 11:31 óriási gratula, csak így tovább és örök hála ezért:)! solfilo: 2011. 09. 29. 11:59 Úúú én már letettem róla, hogy lesz nálunk moziban. Gratula és köszönet érte! A digitális verzióért meg hatttalmas piros pont!!! :)) kekec: 2011. 09. 29. 12:15 Két kérdés: ezek szerint az SPI még rendesen működik? csak, mert tudtommal jó ideje nem mutattak be egyetlen mozifilmet sem és DVD-megjelenésük sem volt. A The Tree of Life DVD/Blu-Ray kiadásának jogai is nálatok lesznek? aeon_flux: 2011. 09. 29. 12:38 39: Az SPI továbbra is rendelkezik hazai filmjogokkal, de önállóan már jó ideje nem forgalmaznak filmeket, hanem más forgalmazókkal (Fórum Hungary vagy mi) közösen. A DVD/BD-kérdésre a Gamma Home Entertainment tudna válaszolni. kekec: 2011. 09. 29. 12:46 40: Köszi a választ! Amúgy mi van a Gammával? Az ő havi listájukat sem találom már egy ideje a dvdextrán. aeon_flux: 2011. 09. 29. 12:54 Nem tudom, de októberben nem adnak ki filmet, úgy tűnik. Real013GSF: 2011. 09. 29. 16:44 Bár már láttam a filmet, ha elér Szhelyre, biztosan beülök rá, támogatandó azt, hogy behozzátok Magyarországra (sajnos sok jó film nem ér el ide), meg azt hiszem, akármilyen BD rip-ek vannak a neten, ezt az élményt moziban is át kell élni. :) kirijima: 2011. 09. 29. 17:56 40: Igen, most hirtelen csak az önös dolgaimat néztem, persze nem kívánom, hogy kongjanak az ürességtől a mozitermek :). Károly: 2011. 09. 29. 20:27 34. Spoileres lehet! A film az anyai gyász létező legtökéletesebb ábrázolása. Az egész filmet végig kíséri, csak a legvégén lesz képes elengedni a fiát és emlékét. A film részben az anya a fiaihoz táplált érzelmeit mutatja, ahogy végigmegy a gyász hosszas útján. Először a mindent elsöprő bánat, melyben semmi sem számít, és még ez a bánat is míly jelentéktelen az univerzum hatalmasságához képest, majd az emlékek a gyermekekről, a család élete, a fontos vagy emlékezetes pillanatok, és a legvégén megnyugszik az elme, képes elfogadni, megérteni, és lezárni a múltat. Röviden ennyi, de ez a kis szösszenet semmit sem képes átadni a film eszméletlen hangulatából. A 2011-es év Filmje. kirijima: 2011. 09. 29. 21:35 SPOILER: Hát ez egy érdekes értelmezés, én egész máshogy láttam, de nem vetem el a nézetet sem, habár számomra az anya csak mellékszereplő, a középpontban egyértelműen a nagyobbik fiú áll, egyáltalán ő emlékszik vissza gyermekkorára, az ő szemével látjuk a történéseket, különben mi értelme a Sean Pennes jeleneteknek ? A bibliai Jób története jelenik meg egyes elemeiben, nem véletlen az idézet se a film elején, a film pedig a fiú útja Isten, megvilágosodás (?), lelki harmónia felé, kinek melyik a szimpatikusabb. Ebben az anya nagy szerepet játszik, hiszen benne testesül meg a tökéletes harmónia, mindent átható szeretet és megbocsátás, ő képviseli az áldás útját. Rögtön az idézet után az első mondat, hogy testvérem, anyám, te vezettél ide, én úgy értelmezem, Isten elé. Egyébként Jessica Chastain lélegzetelállító, a szépsége, kisugárzása és játéka egyaránt, sokkal nagyobbat alakít, mint Brad Pitt. lady violet: 2011. 10. 01. 10:42 SPOILER!! Én tegnap néztem meg és mostanra kicsit leülepedett. Igen, az idézet az elején nem véletlen.. és utána hangzik el a természet valamint az áldás útja. Sztem igazából ez az alapja mindennek. Az anya tényleg szeretet teljes, jóságos ő az áldás útját testesítette meg számomra. Az apa pedig kíméletlenül szigorú, hűvös, könyörtelen szabályaival a természet útját jelképezi. Az idősebb fiú pedig bevallja a filmbe, h ő inkább az édesapjára hasonlít, mint sem édesanyjára. A film végén a vízpartos jelenetnél lelki békére lel, megbékél családjával, a gyermekkorával és az apjával.Azaz rátér az áldás útjára. A film sok témát boncol tényleg, mint az anyai gyász, az apa-fiú kapcsolat, a vallás, a hit, a természet nagysága. Semmiféleképpen se lehet azt mondani, h nem szól semmiről és nincs története!!! ^^ A moziba rengetegen fognak felállni és ott hagyni a vetítést, sokan unalmasnak, semmitmondónak fogják találni, mert nem látják a szépet, nem tudják élvezni és plusz képtelenek megfejteni, felismerni a történetet vagy bármit is benne.. Mivel nem szokványos, kézzelfogható történések, felismerések vannak benne.. Nincs sok párbeszéd vagy történés, kb képpekkel meséli el az egészet. :) Az év filmje sztem is! Moziban pedig kötelező, kihagyhatatlan! Bűn lenne! Csók,puszi :) kirijima: 2011. 10. 02. 15:03 47: Akkor abszolút egy hullámhosszon vagyunk, nekem fizikailag fáj, hogy ezt a csodálatosan gondolatgazdag filmet sokan üresnek, céltalannak bélyegzik, magukban viszont egyáltalán nem keresik a hibát. Pedig azt kell mondani, hogy nem is egy annyira hihetetlenül nehezen megfejthető alkotás, csak egy pici érzelmi nyitottság szükséges hozzá. aeon_flux: 2011. 10. 02. 15:19 48: Mivel van egy tíz hónapos fiam, szóval ez az egész szülő/gyermek dolog még egészen új (és varázslatos) dolog nekem, ezért én különösen sokat kaptam ettől a filmtől. De az tény, hogy nem mindenkihez szól, nem mindenkinek jön be a stílusa, a narratívája (illetve annak hiánya) és a gondolati világa. De majd úgy is megtalálja a közönségét. :) Algieba: 2011. 10. 09. 22:55 A 35. percnél könnyezni kezdtem. Elképesztően tömény élmény. Nekem éppen a töménysége miatt sok, de már a 10. percénél azt mondtam magamban, hogy megnézetném az összes fiatallal, hogy megértsék miért nagyszerű az Élet, mik a valódi értékek. Csodálatos alkotás.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása