Magyar mozibevételek, 2011. szeptember 8. - 11.
"Végállomás, üres végállomás, nem vár rád senki" - énekelhetné Charlie a Tátrai Band élén, de tévúton járna: a Végső állomás 5. része ugyan hazánkban is visszavett elődje tempójából, azért még szépen termelve szerezte meg a vezetést a hétvégén. Pedro Almodóvar ugyancsak lejjebb adta kicsivel, mint két éve, de A bőr, amelyben élekre így is vevők voltak a magyarok, ami nem mondható el a Mel Gibson főszereplésével készült A hódkórosról...
Valami szöget ütött a fejébe.
Magyar mozibevételek, 2011. szeptember 8. - 11.
"Végállomás, üres végállomás, nem vár rád senki" - énekelhetné Charlie a Tátrai Band élén, de tévúton járna: a Végső állomás 5. része ugyan hazánkban is visszavett elődje tempójából, azért még szépen termelve szerezte meg a vezetést a hétvégén. Pedro Almodóvar ugyancsak lejjebb adta kicsivel, mint két éve, de A bőr, amelyben élekre így is vevők voltak a magyarok, ami nem mondható el a Mel Gibson főszereplésével készült A hódkórosról...
> startolt
Két éve már végigvettük, de ismétlés a tudás anyja: a Végső állomás 2000 októberében érte a hazai mozikat, amikor még a horror csak egy volt a műfajok közül, s nem oly semmibe vett, mint manapság; a Kinowelt 42 ezer főt számlálhatott össze a nézőtereken. A folytatást az InterCom szállította, azonban olyan nagyon hasalt, hogy a harmadik epizód már el is kerülte a vásznakat. Aztán jött 2009-ben A végső állomás 3D, ami a 3D tetőpontján (még az Avatar előtt!) csábított a mozikba 116 ezer nézőt, ami egészen hihetetlen a második részre értékesített 20 ezer jegy után. Az új epizód, vagyis a Végső állomás 5. nem szenvedett akkora ütést idehaza, mint a tengerentúlon, hiszen 32,3 millió forintos startja csak 16,1%-os fogyatkozást jelent a negyedik eresztés indításához képest. A bevétel mögött közel 22 ezer ember áll, aminek érdekessége, hogy több mint 55%-uk nem a fővárosból származik, vagyis a 3D ismét erős tényezőnek bizonyult vidéken, de persze a térhatás jelen esetben amúgy is a produkció legfőbb vonzerejének számít. Tekintve azonban, hogy korántsem akkora szám már, mint két éve, a Végső állomás 5. nem fog 100 ezer néző közelébe kerülni, de ettől függetlenül menti a zsáner becsületét - meg is újítva azt, hiszen a szinkronizált horrorfilm mint olyan is az előző résszel lépett színre.
Pedro Almodóvar az egyik nagy kedvence a neves rendezők közül a hazai közönségnek, az utóbbi években a Volver egészen meglepő magasságokba került 60 ezer párfogójával, de még a kisebb kritikai visszhangot kiváltó Megtört ölelésekre is majd' 35 ezren voltak kíváncsiak. Penelope Cruz szépsége helyett Antonio Banderas sármja számított most e biztos bázisra A bőr, amelyben élekben, s nem is kellett csalatkoznia a Budapest Filmnek: 4 millió forintot gyűjtött a film Budapesten 3203 ember jóvoltából, amivel az országos lista 9. helyére kapaszkodott fel. A Megtört ölelések ugyan jobban kezdett két éve, ám az egész film úgy, ahogy van, egy (vagy két) fokkal súlyosabb élményt kínál, így nem érdemes felróni a gyengébb teljesítményt. Nincs azonban akadálya, hogy végül ez a film is 30 ezer néző fölé jusson.
Nincs mit tenni, Mel Gibson ugyanúgy hidegen hagyja már a magyarokat is, mint az amerikaiakat. A négy multiplex és a Művész mozi műsorára felkerült A hódkóros nagyot bukott itthon is, a top tízbe sem elegendő 1,1 millió forintos nyitánnyal. A probléma gyökere valahol ott leledzik, hogy Gibson a fiatalokat nem mozgatja meg, egykori kedvelői pedig, akik annak idején hasonlóan nem könnyen emészthető filmjeit, úgymint Az arc nélküli embert vagy a Hamletet sikerre vitték, már ritka vendégei a filmszínházaknak. A drámai alkotások ráadásul úgy cuzammen taszítják a hazai közönséget, elég csak ránézni az idei felhozatalra, ami a vígjátékok kiugró és töretlen sikerét mutatja. A sötétség határán után tehát újabb kényelmetlen kudarc kerül a színész hazai pályafutásának jegyzékébe, ahol alig-alig találunk filmet 100 ezer néző alatt. Mindezzel együtt is meglepő érdektelenség sújtja a CornerFilm bemutatóját, amit a harmadik körét futó Biutiful is csaknem befogott a listán. A hódkóros örülhet, ha ebben a sűrű őszi mezőnyben 2000 fölé jut a fővárosi látogatottsága.
> még játsszák
Második helyre esett vissza a Hupikék törpikék, ám panaszra nincs ok az InterCom bemutatójával kapcsolatban: a családi mozira majdnem 19 ezren fizettek be csütörtök és vasárnap között, így össznézettsége 120 ezer fölé került. A bevétel a térhatásnak köszönhetően igen szépen fest: 160 millió forint három hétvégét követően. Ezzel szemben az ugyanannyi ideje látható Cowboyok és űrlények markáns buktává vált: a nyolcadik helyre csúszott sci-fi westernnel 3D nélkül nem tudott mit kezdeni a magyar közönség, így 40 ezernél sokkal magasabbra már nem jut a látogatottsági mutató.
Jól tartja magát a második víkendjét záró Őrült, dilis, szerelem. Az InterCom romantikus filmje mindössze 23%-ot ereszkedett, így 11 nap után máris 50 millió forint fölé került. A Rossz tanár a 100 millió kapujába érkezett, míg a Förtelmes főnökök meghódította a 200 milliós határt; 8%-os csökkenésével egyébként ez a film produkálta a legjobb változási arányt a top 10-ben. A Conan, a barbár zuhant rendesen, 20 ezer nézőnél sokkal messzebbre vélhetően nem jut már.
> végszó & ami jön
Viszonylag kevesen, 85 ezren váltottak jegyet az első tíz helyezettre, de szeptemberben ez megszokott fejlemény. A bevétel megmaradt 110 millió fölött, s feltehetőleg a következő hétvége ezen csak emelni fog. Ehhez viszont az kell, hogy a brit titkosszolgálat legostobább kémje ne mondjon csődöt. A Johnny English újratöltvének egy nagyon népszerű elődöt kell beérnie. Érkezik még a premier előtti vetítéseken nem sok vizet zavaró Colombiana című akciófilm, és a Drive - Gázt! is tiszteletét teszi nálunk a moziforgalmazásos világpremierrel egy időben.
> a top 10 (forintban; csüt-vas) [eddigi nézőszám]
01. (2) Végső állomás 5. (32,3m/32,3m) [21 881]
02. (1) Hupikék törpikék (24,6m/160,7m) [123 249]
03. (2) Őrült, dilis, szerelem. (18,0m/50,2m) [41 334]
04. (4) Rossz tanár (8,0m/99,9m) [83 710]
05. (6) Förtelmes főnökök (7,1m/203,0m) [168 267]
06. (3) Conan, a barbár (5,0m/19,3m) [13 732]
07. (7) A majmok bolygója: Lázadás (4,9m/66,9m) [55 282]
08. (5) Cowboyok és űrlények (4,5m/42,1m) [34 319]
09. (ú) A bőr, amelyben élek (4,0m/4,0m) [3253]
10. (8) Verdák 2. (3,4m/316,5m) [249 446]
> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (A Kaptár: Túlvilág 3D)
box office: 2009 azonos hétvégéje (A végső állomás 3D)
kritika: A bőr, amelyben élek
kritika: A hódkóros
kritika: Végső állomás 5.
A UIP-DUNA FILM TÁMOGATÁSÁVAL
-
Magyar mozibevételek, 2011. szeptember 8. - 11.
"Végállomás, üres végállomás, nem vár rád senki" - énekelhetné Charlie a Tátrai Band élén, de tévúton járna: a Végső állomás 5. része ugyan hazánkban is visszavett elődje tempójából, azért még szépen termelve szerezte meg a vezetést a hétvégén. Pedro Almodóvar ugyancsak lejjebb adta kicsivel, mint két éve, de A bőr, amelyben élekre így is vevők voltak a magyarok, ami nem mondható el a Mel Gibson főszereplésével készült A hódkórosról...
> startolt
Két éve már végigvettük, de ismétlés a tudás anyja: a Végső állomás 2000 októberében érte a hazai mozikat, amikor még a horror csak egy volt a műfajok közül, s nem oly semmibe vett, mint manapság; a Kinowelt 42 ezer főt számlálhatott össze a nézőtereken. A folytatást az InterCom szállította, azonban olyan nagyon hasalt, hogy a harmadik epizód már el is kerülte a vásznakat. Aztán jött 2009-ben A végső állomás 3D, ami a 3D tetőpontján (még az Avatar előtt!) csábított a mozikba 116 ezer nézőt, ami egészen hihetetlen a második részre értékesített 20 ezer jegy után. Az új epizód, vagyis a Végső állomás 5. nem szenvedett akkora ütést idehaza, mint a tengerentúlon, hiszen 32,3 millió forintos startja csak 16,1%-os fogyatkozást jelent a negyedik eresztés indításához képest. A bevétel mögött közel 22 ezer ember áll, aminek érdekessége, hogy több mint 55%-uk nem a fővárosból származik, vagyis a 3D ismét erős tényezőnek bizonyult vidéken, de persze a térhatás jelen esetben amúgy is a produkció legfőbb vonzerejének számít. Tekintve azonban, hogy korántsem akkora szám már, mint két éve, a Végső állomás 5. nem fog 100 ezer néző közelébe kerülni, de ettől függetlenül menti a zsáner becsületét - meg is újítva azt, hiszen a szinkronizált horrorfilm mint olyan is az előző résszel lépett színre.Pedro Almodóvar az egyik nagy kedvence a neves rendezők közül a hazai közönségnek, az utóbbi években a Volver egészen meglepő magasságokba került 60 ezer párfogójával, de még a kisebb kritikai visszhangot kiváltó Megtört ölelésekre is majd' 35 ezren voltak kíváncsiak. Penelope Cruz szépsége helyett Antonio Banderas sármja számított most e biztos bázisra A bőr, amelyben élekben, s nem is kellett csalatkoznia a Budapest Filmnek: 4 millió forintot gyűjtött a film Budapesten 3203 ember jóvoltából, amivel az országos lista 9. helyére kapaszkodott fel. A Megtört ölelések ugyan jobban kezdett két éve, ám az egész film úgy, ahogy van, egy (vagy két) fokkal súlyosabb élményt kínál, így nem érdemes felróni a gyengébb teljesítményt. Nincs azonban akadálya, hogy végül ez a film is 30 ezer néző fölé jusson.
Nincs mit tenni, Mel Gibson ugyanúgy hidegen hagyja már a magyarokat is, mint az amerikaiakat. A négy multiplex és a Művész mozi műsorára felkerült A hódkóros nagyot bukott itthon is, a top tízbe sem elegendő 1,1 millió forintos nyitánnyal. A probléma gyökere valahol ott leledzik, hogy Gibson a fiatalokat nem mozgatja meg, egykori kedvelői pedig, akik annak idején hasonlóan nem könnyen emészthető filmjeit, úgymint Az arc nélküli embert vagy a Hamletet sikerre vitték, már ritka vendégei a filmszínházaknak. A drámai alkotások ráadásul úgy cuzammen taszítják a hazai közönséget, elég csak ránézni az idei felhozatalra, ami a vígjátékok kiugró és töretlen sikerét mutatja. A sötétség határán után tehát újabb kényelmetlen kudarc kerül a színész hazai pályafutásának jegyzékébe, ahol alig-alig találunk filmet 100 ezer néző alatt. Mindezzel együtt is meglepő érdektelenség sújtja a CornerFilm bemutatóját, amit a harmadik körét futó Biutiful is csaknem befogott a listán. A hódkóros örülhet, ha ebben a sűrű őszi mezőnyben 2000 fölé jut a fővárosi látogatottsága.
> még játsszák
Második helyre esett vissza a Hupikék törpikék, ám panaszra nincs ok az InterCom bemutatójával kapcsolatban: a családi mozira majdnem 19 ezren fizettek be csütörtök és vasárnap között, így össznézettsége 120 ezer fölé került. A bevétel a térhatásnak köszönhetően igen szépen fest: 160 millió forint három hétvégét követően. Ezzel szemben az ugyanannyi ideje látható Cowboyok és űrlények markáns buktává vált: a nyolcadik helyre csúszott sci-fi westernnel 3D nélkül nem tudott mit kezdeni a magyar közönség, így 40 ezernél sokkal magasabbra már nem jut a látogatottsági mutató.
Jól tartja magát a második víkendjét záró Őrült, dilis, szerelem. Az InterCom romantikus filmje mindössze 23%-ot ereszkedett, így 11 nap után máris 50 millió forint fölé került. A Rossz tanár a 100 millió kapujába érkezett, míg a Förtelmes főnökök meghódította a 200 milliós határt; 8%-os csökkenésével egyébként ez a film produkálta a legjobb változási arányt a top 10-ben. A Conan, a barbár zuhant rendesen, 20 ezer nézőnél sokkal messzebbre vélhetően nem jut már.
> végszó & ami jön
Viszonylag kevesen, 85 ezren váltottak jegyet az első tíz helyezettre, de szeptemberben ez megszokott fejlemény. A bevétel megmaradt 110 millió fölött, s feltehetőleg a következő hétvége ezen csak emelni fog. Ehhez viszont az kell, hogy a brit titkosszolgálat legostobább kémje ne mondjon csődöt. A Johnny English újratöltvének egy nagyon népszerű elődöt kell beérnie. Érkezik még a premier előtti vetítéseken nem sok vizet zavaró Colombiana című akciófilm, és a Drive - Gázt! is tiszteletét teszi nálunk a moziforgalmazásos világpremierrel egy időben.
> a top 10 (forintban; csüt-vas) [eddigi nézőszám]
01. (2) Végső állomás 5. (32,3m/32,3m) [21 881]
02. (1) Hupikék törpikék (24,6m/160,7m) [123 249]
03. (2) Őrült, dilis, szerelem. (18,0m/50,2m) [41 334]
04. (4) Rossz tanár (8,0m/99,9m) [83 710]
05. (6) Förtelmes főnökök (7,1m/203,0m) [168 267]
06. (3) Conan, a barbár (5,0m/19,3m) [13 732]
07. (7) A majmok bolygója: Lázadás (4,9m/66,9m) [55 282]
08. (5) Cowboyok és űrlények (4,5m/42,1m) [34 319]
09. (ú) A bőr, amelyben élek (4,0m/4,0m) [3253]
10. (8) Verdák 2. (3,4m/316,5m) [249 446]
> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (A Kaptár: Túlvilág 3D)
box office: 2009 azonos hétvégéje (A végső állomás 3D)
kritika: A bőr, amelyben élek
kritika: A hódkóros
kritika: Végső állomás 5.
A UIP-DUNA FILM TÁMOGATÁSÁVAL