> Amerikai mozibevételek, 2011. augusztus 26. - 28.
Tombol az ősz az amerikai mozikban, a kontinens egyik felén pedig az Irene hurrikán, ami katasztrófa ide vagy oda, jó ürügyet szolgáltatott arra, hogy a rovására írják az új filmek gyengélkedését, háttérbe szorítva az egyéb tényezőket. Az év eddigi legharmatosabb hétvégéjén A segítség vezet ismét, míg a Colombiana, a Don't Be Afraid of the Dark és az Our Idiot Brother újabb triót alkot a feledés számára...
> Amerikai mozibevételek, 2011. augusztus 26. - 28.
Tombol az ősz az amerikai mozikban, a kontinens egyik felén pedig az Irene hurrikán, ami katasztrófa ide vagy oda, jó ürügyet szolgáltatott arra, hogy a rovására írják az új filmek gyengélkedését, háttérbe szorítva az egyéb tényezőket. Az év eddigi legharmatosabb hétvégéjén A segítség vezet ismét, míg a Colombiana, a Don't Be Afraid of the Dark és az Our Idiot Brother újabb triót alkot a feledés számára...
> startolt
Mert bizony egyik bemutató sem hivatott sokra. Luc Besson új terméke, az Olivier Megaton rendezésében készült Colombiana (hazai bemutató: szeptember 15. - like-oljátok a filmet Facebookon, mert rossz nézni azt a 2 kedvelőt, amiből az egyik ráadásul én vagyok) a szokásos, egyébként megbízhatóan kelendő gyilkos/bosszúálló vonalat követi, ezúttal egy női fegyverragadóval, akit Zoe Saldana játszik, ha minden igaz, első igazi főszerepében. A producer úr látott a közelmúltban bőven rosszabbat, mint ez a 10 milliós nyitány (Párizsból szeretettel), de az Elrabolva szupersikere után minden csak árnyéknak tűnik. Így az ősz kezdetén ez a 10 millió elég tipikusnak mondható, s a gyors lezajlás is, noha a szeptember alig tartogat érdekes címeket (a Fertőzés az egyetlen igazán potenciális produkció), így egy darabig talán ellebeghet még a felszínen a 40 milliót kóstáló Colombiana, de 30 millióig biztos nem jut el, pláne az erőtlen kritikák mellett.
Hosszú odázás után került most a mozikba a Don't Be Afraid of the Dark című horror, ami egy korábbi tévéfilm remake-je. A producer, Guillermo del Toro neve azt sugallta, nem csak egy újabb töltelék lesz ez a horror-függőknek, hanem valami érdemesebb, ám a közepes visszajelzéseket alapul véve ez csak félig-meddig sikerült, szóval a 8,7 milliós start után nem várható a tavaszi Insidious-éhoz hasonló lefutás. Jókora szerencsével 25 millióig eljuthat még a film (az ugyanekkora büdzsé mellett az már kielégítő), noha a Frászkarikán még a kedvező vélemények sem segítettek; meglehet, a zsáner hullámvölgybe érkezett. A horror most úgyis a valóságban történik New York környékén.
Paul Rudd az inges-öltönyös vígjátéki szerepek után teljesen hülyét csinált magából az Our Idiot Brother címszerepében, s a jelek szerint ez nem egy olyan fordulat, ami a nézők ínyére van: a Weinstein Company egyébként se sokra tartott komédiája csupán 6,6 millió dollárt fialt a hétvégén, ami nagyon szerény minden tekintetben. És persze nem túl igazságos: a kritikusok ugyanis nagyobb részt kedvelték a filmet és humorát (legfőképpen magának Ruddnak köszönhetően), bár megemlítendő, hogy a látogatói értékelések meglehetősen gyengének bizonyultak. Ez utóbbi nem jó jel, mert így gyorsan lerendezheti a közönség az Our Idiot Brothert, ám tekintve, hogy csak 5 millióba került, túl nagy problémát nem jelent, hogy alig tud beleszólni a box office-lista alakulásába.
> még játsszák
A segítség második hete a legnézettebb film Észak-Amerikában, s újabb 14 milliós hétvégéje is igen alacsony csökkenést jelent. A Disney könnyed drámája három hétvége után már csak egy arasznyira van a 100 milliótól, s még az is előfordulhat, hogy az áhított határ következő héten esedékes meghódítása után egy újabb hétvégét tölt a dobogó legfelső fokán...
Mialatt A majmok bolygója: Lázadás közelít a 150 millióhoz, a múlt heti katasztrofális bemutatkozása után a Conan, a barbár 70% körüli mélyrepüléssel folytatja, így jelenleg vitathatatlanul az év legnagyobb bukása cím birtokosa. A Frászkarika sem járt jobban 60%-os zuhanásával, s ehhez képest a Kémkölykök 4D: A világ minden ideje felezése kifejezetten kedvező fejlemény.
> végszó & ami jön
Vitán felül, az Irene hurrikán fenyegetése közrejátszott abban, hogy 2011 eddigi leghervatagabb hétvégi forgalma született meg, azért nem lehet elhallgatni, hogy mennyire érdektelen a mostani kínálat. A top 10 filmjeire 70 milliónál is kevesebbet költöttek a nézők, ami lényegesen kevesebb a tavalyinál, amikor is a Tökéletes bűnözők és a The Last Exorcism nyitott 20 millió felett. Az elemzők előzetesen 30 milliós veszteséget vártak a kivételes körülmények miatt, noha be nem folyt pénzek nem hasonlíthatok a tényleges károkhoz, amit a keleti partvidék elszenvedett - erre sem árt gondolni. Sokaknak valószínűleg még a jövő hétvégén sem lesz kedve mozizni, úgyhogy a szerdán debütáló Az adósság, majd a pénteken csatlakozó Apollo 18 és Cápák éjszakája 3D önmagában sem túl bizalomgerjesztő esélyei is csorbát szenvednek az Irén miatt.
> a top 10
01. (1) The Help ($14.5m/$96.8m)
02. (ú) Colombiana ($10.4m/$10.4m)
03. (2) Rise of the Planet of the Apes ($8.9m/$148.7m)
04. (ú) Don't Be Afraid of the Dark ($8.5m/$8.5m)
05. (ú) Our Idiot Brother ($7.0m/$7.0m)
06. (3) Spy Kids: All the Time in the World ($6.0m/$22.0m)
07. (5) The Smurfs ($4.8m/$125.9m)
08. (4) Conan the Barbarian ($3.2m/$16.7m)
09. (10) Crazy, Stupid, Love. ($3.1m/$69.7m)
10. (6) Fright Night ($3.1m/$14.3m)