aeon flux

ready for the action now, danger boy?

rövidfilm: escape from city-17, part 2 (2011) Zalaba_Ferenc
2011. augusztus 26. 00:37:53

Kategória: 15 komment

Igaz, hogy az alanti kisfilm inkább ambiciózus és ügyes, semmint jó (mindössze 250 dollárból készült), de arra mindenképp jó, hogy életben tartsa a vágyat: de jó is lenne, ha egy filmstúdió (és nem a Valve önállóan) végre fantáziát látna egy egész estés Half-Life filmben.

Címkék

sci fi fps half life action short movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr244540172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Synergy 2011.08.26. 00:52:31

Emelett de jó is lenne egy új HL játék is...

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 06:05:13

Az alap.

batboy 2011.08.26. 08:58:59

az első résznek inkább filmre való a sztorija, de annyi ilyen "laborban elszabadult kísérlet" témát sütöttek már el vásznon, hogy szerintem nehéz lenne rá pénzt felhajtani. a HL 2-vel indítani moziban nem volna a legszerencsésebb. Érdekes módon, annak ellenére, hogy a Doom és a Resident Evil szintén játékadaptációk és "labor-horror"-ok is egyben, a Half Life-hoz mégis inkább a Frank Darabont-féle Ködöt tudnám rokonítani leginkább.

duwy 2011.08.26. 10:58:04

Ha film, akkor szerintem is az 1-et kéne alapul venni, az ugyanis minden idők egyik legjobb játéka. A 2. a bravúros technikai aspektusokon kívül szinte minden téren kudarcot vallott: nulla sztori, nevetséges AI, a változatosság címszava alatt gyakorlatilag random összeválogatott pályák. A legnagyobb vicc az utolsó küldetés volt a mindent elpusztító szuperfegyverrel. Pedig emlékszem, amikor szivárogtak ki azok a híres gameplay-videók, legalább százszor megnéztük őket és alig mertük elhinni, hogy ilyen létezik. Aztán koppantunk egy jó nagyot...

Synergy 2011.08.26. 12:10:45

Khmmm, a 2. rész kudarcot vallásával azért tudnának vitatkozni veled pár millióan :)

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 13:03:58

4: Nulla sztori? Akkora csattanó volt a végén, hogy sokan a mai napig nem tértek magukhoz tőle. Csodálatos volt a második rész is, s nem csupán audiovizuális szempontból korszakalkotó. Random összeválogatott pályák? Nem tűnt fel, hogy a játékmeneten nem volt törés? Természetesen kellenek a fejezetek és a változatosság, de gyakorlatilag az egész játék egyetlen összefüggő történet "pályák", időbeni és térbeli ugrások nélkül. Abban egyetértek, hogy az első rész jobb, abban sokkal több forradalmi újítás volt (az első olyan játék, amely filmszerű élményt nyújtott a nem folyamatos, csupán csúcspontoknál jelentkező háttérzenével, a hangulatteremtő ingame animációs betétekkel, stb.), és az AI is mesteri volt. A játékvégi főszörnyre viszont elfogyott a fantázia, de mégis mindkét rész 10/10. :) Szerintem a két epizódból kellene összegyúrni egy filmet.

duwy 2011.08.26. 13:57:00

6: Hát, én csak nevetni tudtam a befejezésen, annyira gáz volt. Nem szeretem, amikor egy játékban ennyire eltérő hangulatúak a pályák: utcai harc, homokos parti autókázás, futurisztikus épület, börtön, föld alatti labor, zombiváros (ez volt még a másik, aminél fogtam a fejem). Nagyon izzadtságszagú megoldás ez a változatosság elérésére. Az elsőnek tényleg csak a legvége ment félre picit, de annyira az sem volt vészes.

kirijima 2011.08.26. 14:01:13

Mindkét rész korszakalkotó volt, az első rész az, amelyik játékmenet, sztori, mesterséges intelligencia szempontjából definiálta újra az fps fogalmát, legjobb emlékeim szerint a kezdőképsoroktól eltekintve egyetlen átvezető animáció sem volt, csak a folyamatos játékmenet. A második rész újítása volt a parádés grafika és fizika mellett a filmszerű elbeszélésmód, és addig nem látott érzelmi töltet egy fps-ben.

kirijima 2011.08.26. 14:03:38

A zombiváros volt magasan a legzseniálisabb epizód :).

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 14:44:35

7: Annyira izzadtságszagú, hogy napjaink sztár FPS-ei is állandóan ezt nyúlják. Nem is tudom, mitől olyan sikeresek.

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 14:58:38

Érdemes elolvasni, hogy a sajtó akkoriban hogy vélekedett a játékról: http://pc.ign.com/articles/566/566202p1.html Nem rég megint elővettem, és annak ellenére, hogy a PS3 port nem tökéletes, a grafika pedig sokat öregedett (2004-es játékról van szó), a játékélmény még ma is hátborzongató.

Synergy 2011.08.26. 15:29:01

Nem beszélve a szőrszálhasogató zenei betétekről, melyek pont akkor szólaltak meg amikor szükség volt rájuk és pont annyira volt hosszúak, amennyire kellettek.

chris92 2011.08.26. 17:01:17

Mindkét rész zseniális és a maga módján egyedi darab, amiknek köszönhetően jött az Fps-ek között az olyan "apróságok" mint a filmszerűség, a helyszíni tapintható atmoszféra és a fizikával és gravitációval való machinálás legyen szó logikai fejtörőkről vagy a Gravity Gun-ról. A kisfilm pedig fantasztikus, végtagom adnám egy egész estés moziadaptációért.

duwy 2011.08.26. 18:13:48

10: Talán ez is közrejátszik abban, hogy az utóbbi évek sztár FPS-ei egy-két kivételtől eltekintve gyengék voltak. :)

Synergy 2011.08.27. 00:14:36

+1 http://pc.ign.com/articles/101/1011624p1.html

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása