Utolsó fejezetéhez érkezett a nyári filmújdonságok box office-esélyeit taglaló rovatunk. Augusztus utolsó előtti hétvégéjén az érdekelt címek mindegyikében egy felturbózott ismerőst köszönthetünk, amelyek közül kétség kívül a Conan, a barbár tör a legnagyobb babérokra.
Utolsó fejezetéhez érkezett a nyári filmújdonságok box office-esélyeit előzetesen taglaló rovatunk. Augusztus utolsó előtti hétvégéjén az érdekelt címek mindegyikében egy felturbózott ismerőst köszönthetünk, amelyek közül kétség kívül a Conan, a barbár tör a legnagyobb babérokra.
Észak-Amerika
Valószínűleg azonban kénytelen lesz beérni a harmadik hellyel a Lionsgate bemutatója. Az egyetlen nyerő kártyája a Conan, a barbárnak, hogy egy közismert hőst vonultat fel, azonban nyilvánvaló népszerűségük ellenére a mostani célközönség számára meglehetősen régiek a korábbi filmek ahhoz, hogy biztos támpontot jelentsenek. A film erőszakosságát jelző magas korhatár és a kedvezőtlen kritikák tovább szűkítik a potenciális nézők számát, s a hasonszőrű alkotások is igencsak felemás képet festenek a bevételi nagykönyvben: míg a jól felépített 300 kasszasikernek bizonyult, addig a Conan, a barbárhoz közelebb álló, egyébként ugyancsak Marcus Nispel által jegyzett A barbár - Legenda a szellemharcosról csúnyán leszerepelt a maga 10 milliójával. 16 milliós starttal már boldog lehet a film; 80 milliós költségvetés ide vagy oda, e felett már kedvező fogadtatásról beszélhetünk.
Ugyancsak az 1980-as évekbe nyúlik vissza a Frászkarika eredete, ám a folytatást is megélt eredeti érezhetően nem olyan nevezetes, mint akár Conan, akár az évtized más, már feldolgozott horrorjai, bár külföldi szemmel ezt nehezebb megítélni. Akárhogy is, a DreamWorks Pictures a Disney által forgalmazott produkciója, ahogy bármely műfajtársa, táplálkozhat egyszerűen a mai fiatal közönség frászvágyából, ráadásul a vámpíros históriák is nyerő pozícióban vannak mostanság. Ugyan horrorvígjátékról van szó, a mix utóbbi vonását nagyon okosan nem hangsúlyozták ki az előzetesek - ritkán sülnek el jól ugyanis az egyszerre nevettetni és ijesztgetni is próbáló mozik. Colin Farrell már meggyőző utálnivalónak bizonyult a Förtelmes főnökökben nem is oly rég, a Végső állomás 5. alulteljesítése pedig bőven enged teret egy újabb 3D-s rémfilmnek, úgyhogy a 17 millióból tető alá hozott film túl rosszul nem járhat, s ezt még az egész jó visszajelzések is igyekeznek biztosítani. A negyedik hely és 15 millió dollár van kilátásban, s talán lesz akkora szerencséje, hogy nem omlik össze olyan gyorsan, mint azt a zsáner háza táján szokás.
Ugyan a Kémkölykök első része még csak tíz éve került a mozikba, mégis sokkal távolabb került eredeti közönségétől, mint a fentebb taglalt két másik premier. Robert Rodriguez trilógiává dagasztott pénzcsinálója a csúcson hagyta abba, mikor is a Kémkölykök 3D: Game Over több mint 110 millió dollárt kasszírozott papírszemüveges 3D-jének köszönhetően. Ennek is már nyolc éve, ami éppen a célközönség életkorának felel meg a Kémkölykök 4D: A világ minden ideje esetében, tehát hiába az ugyancsak bejáratott név, a nézőket újra kell gyűjteni. Ebben az egyfajta újdonságként ható 4D, azaz a szagos mozizás élménye nagy segítséget jelent, ám könnyen lehet, nem hangzik ez sem a szülők, sem a gyerekek számára olyannyira izgalmasan, mint azt a rendező úr gondolja. A korábbi epizódok két fiatal főszereplője és Danny Trejo mellett Jessica Alba és Jeremy Piven izzadságszagát is felkínáló családi akciómozi 12,5 millió dollárral zárhatja a top 5-öt, aztán jó széllel teljesítheti 40 milliós költségvetését.
Az Egy lányról rendezőjének új filmje az Egy nap című könyvadaptáció. Az Anne Hathaway és Jim Sturgess főszereplésével készült romantikus dráma, melyet a Focus Features forgalmaz, bizonyosan nem fog sok vizet zavarni, pláne A segítség menetelése és a gyenge minősítések mellett. 6 millió dollárra számíthat a brit-amerikai koprodukció.
Az első hely legesélyesebbje az előző héten nagyot szakító A segítség. A Disney nyári drámája a szerda-csütörtökkel együtti első hetet 51 millió dollárral zárja, ami fenomenális összeg, s akár egy újabb 20 milliós körre (-23%) is esélyt szolgáltató. Ha egy kicsit erőteljesebbre sikerül a csökkenés, A majmok bolygója: Lázadás harmadjára is kiemelkedhet győztesen, ám jóval biztosabb a második hely, nagyjából 17,5 millió dollárral a Fox minden szempontból gyümölcsöző sci-fije számára.
Magyarország
Több heti szuperhős-kúra után kicsit megmozdul a hazai forgalmazás, éppen akkor, mikor az időjárás is nyári(bb) üzemmódba kapcsol. Ráadásul idén augusztus 20-a is szombatra esik, úgyhogy meg kell küzdenie a nézőkért az érkező triónak. Az InterCom már megtapasztalta a premier előtti vetítésekből, hogy a Rossz tanárral egy újabb ász van a kezében a Förtelmes főnökök után, hiszen a magyar nézők nagyon vevők a meredek (vagy annak tűnő) komédiákra, főleg, ha kapnak egy-két ismert arcot hozzá. Cameron Diaz megfelel a kritériumnak, s rossz tanárok itthon is vannak, úgyhogy ha nem feledkeznek meg teljesen a nézők a filmszínházakról a hétvégén a strandok és szabadtéri rendezvények javára, akkor kedvező kiindulási pontként 25-30 ezer eladott jegyet számlálhat az alkalmatlan pedagógus.
A majmok bolygója: Lázadás a látványfilm alternatíváját kínálja, szerencsére ezúttal képregényfigurák nélkül, úgyhogy ezen InterCom-bemutatónak ugyancsak jól áll a szénája, papíron mindenképpen. A tíz évvel ezelőtti A majmok bolygója több mint 200 ezer magyart érdekelt, amiben azért kalandfilm- és erőteljesebben kihangsúlyozott eseményfilm-jellege is nagyon sokat segített, de a lényeg, hogy a matéria nálunk is közkedvelt. Megint csak annak függvénye a -kezdeti- siker, hogy mennyire vágynak a honiak a hűvös mozitermekbe a napfény ellenében, de legalább 30 ezer eladott jegynek ideális esetben össze kell gyűlnie, mégha ezúttal nincs is sokat segítő 3D.
A Fórum Hungary a világpremierrel egy időben prezentálja nekünk a Frászkarikát. A horrorfilmek nagyon szenvednek errefelé, az utóbbi időkben azonban a 3D segedelmével olykor-olykor rácáfoltak arra a tételre, hogy a magyar néző nem fizet (olcsó) ijesztgetésekért, ám ez a segítség sem tart örökké. Talán a vámpíros sztori még megússza a Sikoly 4.-éhez hasonló megsemmisülést a térhatás és a szinkron segítségével, de 8-10 ezer nézőnél többeket várni a hétvégén a kasszákhoz nem tanácsos.
A Budapest Film három artmoziban, a Művészben, a Puskinban és a Toldiban mutatja be a Blue Valentine című drámát. A nyáron igencsak mellőzött műkedvelő közönség remélhetőleg meggyőző mértékben vonul fel, s több mint ezer jegyet vásárol az Oscar- és Golden Globe-jelölt alkotásra.
Táblázat az amerikai premierekhez
Az alábbi táblázat, ami klikkre nagyobb formát ölt, az amerikai bemutatónaptárt követi nyomon a jelentős érdeklődésre számító filmekkel. A premier dátuma mellett a költségvetés és idővel a nyitóhétvége ill. az akkor éppen aktuális bevétel összege szerepel majd, ezen felül pedig a Rotten Tomatoes, az IMDb és az Aeon Flux értékelése kap helyet.