aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: forráskód [source code] (2011) Zalaba_Ferenc
2011. április 21. 07:48:47

Kategória: 13 komment

Nagyon drukkolok Duncan Jones-nak, hogy más wunderkindekkel ellentétben sikeresen elkerülje a nagy hollywoodi csapdákat, ami ugyan méretes projektekkel kecsegtet, de elvárásaival és nyakba lihegő producereivel gyakorta megöli a tehetséget.

A kiemelkedően jó Moon után a Source Code inkább a kommersz irányába billen (és ha már itt tartunk, a büdzséje is hatszor akkora, mint a fent említett mono-sci-finek), és utolsó képsorát leszámítva még megalkuvónak is mondható, de még így is érdemes rá odafigyelni, hisz ha csak módjával is, de megmozgatja azokat a plázamozikba mozgólépcsőző agytekervényeket, melyek hajlamosak kissé bepókhálósodni.

Nagyon drukkolok Duncan Jones-nak, hogy más wunderkindekkel ellentétben sikeresen elkerülje a nagy hollywoodi csapdákat, ami ugyan méretes projektekkel kecsegtet, de elvárásaival és nyakba lihegő producereivel gyakorta megöli a tehetséget.

A kiemelkedően jó Moon után a Source Code inkább a kommersz irányába billen (és ha már itt tartunk, a büdzséje is hatszor akkora, mint a fent említett mono-sci-finek), és utolsó képsorát leszámítva még megalkuvónak is mondható, de még így is érdemes rá odafigyelni, hisz ha csak módjával is, de megmozgatja azokat a plázamozikba mozgólépcsőző agytekervényeket, melyek hajlamosak kissé bepókhálósodni.

Az alapszituáció akár egy Dick-regény kiindulási pontja is lehetne: emberünk akaratán kívül egy sajátos szituációba csöppen, melyből csak saját leleménye révén képes kikecmeregni - miközben egy jóval nagyobb konspirációra derít fényt. Jelen esetben egy idegen testbe teleportáló katona (Jake Gylleenhaal) újra meg újra próbálja megtalálni azt a bombát (és annak elhelyezőjét), amit egy terrorakció-sorozat első állomásaként egy vonaton rejtettek el. Minden egyes alkalommal mindössze 8 perce van az akció végrehajtására, aztán kezdheti elölről...

Jake Gyllenhaal kálváriája akkor igazán érdekfeszítő, mikor az ész és nem a szív vezérli. Ez utóbbi viszont hajlamos a hitchcocki szálakat mozgató suspense sztorit új vágányokra terelni, ami talán megbocsájtható, ha az emberrel szemközti ülésen Michelle Monaghan foglal helyet.

Azt viszont már valamivel nehezebb elnézni, hogy míg hősünk hosszú telefonbeszélgetések és érzelmi adok-kapok formájában pátyolgathatja lelki életét, addig a történet valódi modus operandija csupán elsietett és ködös magyarázatot kap, amit a hallottak alapján még a filmet követő frissítő, napsütéses kocsikázás során sem tudtam teljesen összerakni.

De lehet, hogy a gond az én készülékemmel van. Végül a mérleg két serpenyőinek rendezgetése után az jött ki, hogy élmény inkább thriller, semmint sci-fi (azt a bizonyos plusz egy percet leszámítva), annak viszont elsőosztályú, de most nem ártana, ha ifjabb Bowie ismét ráfeküdne egy olyan projektre, ami bejárja az űr legsötétebb sarkait és... ja, hogy gondolkodik a Wolverine megrendezésén? Francba.

kövess minket facebookon!

Címkék

kritika thriller sci fi jake gyllenhaal action michelle monaghan duncan jones 6csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr504539573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_148340 2011.04.13. 15:15:58

Eddig nem érdekelt ez a film, de most kedvet kaptam hozzá.Moziban biztosan kimarad nekem, viszont dvd-n már csak Gylleenhaal miatt is megér egy kölcsönzést. Örülök, hogy most még jelent valamiféle minőségi garanciát a rendező neve. Köszönöm az ajánlót.

Ismeretlen_83946 2011.04.13. 15:23:26

Én moziba mennék el rá, de szerintem errefelé nem lesz...

Ismeretlen_1068 2011.04.13. 15:26:36

2: Ha megmondod, hol van az az "errefelé", akkor megpróbálom kideríteni, hogy ott lesz-e.

Ismeretlen_83946 2011.04.13. 15:35:08

3: Kecskemét

Ismeretlen_1068 2011.04.13. 15:59:49

Lesz Kecskeméten, de nem a premier hetében.

hammington 2011.04.13. 16:12:42

Na erre a filmre én is kiváncsi vagyok, mert idén ez az első amiben tényleg látok valami potenciált, hogy egy értelmes film, de Duncan Jones Moon alkotását is így vártam, de az végül nagyon nem tettszett a logikátlan hülyeségéivel, és félek hogy ez is ilyen lesz.

Ismeretlen_1068 2011.04.13. 16:16:14

Logikátlan hülyeségek? Hallgatlak.

Ismeretlen_83946 2011.04.13. 16:22:04

5: és melyik moziban (malom vagy otthon)?

Ismeretlen_1068 2011.04.13. 16:23:54

8: Ennek kiderítése rád marad.

hammington 2011.04.13. 21:58:34

7: Maga az, hogy ha létezne egy ilyen holdbázis, akkor biztos nem így üzemeltetnék (és itt nem a klónokra gondolok). Egyszerüenül olyan logikátlannak tünik az, hogy a Sam Bell azé van ott, hogy a bányászgépekből a nyersanygkapszulákat kivegye és elvigye a kilővőhőz. Ha már minden automatán megy, akkor ezt is meg lehetett volna oldani. És ott van Gerty létezése is, ha ő egy robot, aki az egész bázisért felelős, akkor miért kell neki monitoron keresztül hazatelefonálnia, meg billentyűzetet nyomogatnia, meg egyszerüenül hogy lettek végül érzései. Ezek mind olyan dolgok, ami csak a történetet szólgálják ki, és nem pedig egy tényleges tudást biztósítson ezen dolgok müködéséről. A lényeg az, hogy a holdbázis csak azé kellet, hogy teremtsenek egy olyan helyszínt, ahol a főhőst beletudják rakni ilyen szituációba, csakhogy és magára a holdbázison zajló tényleges életre is kiváncsi lettem volna, és pedig én az olyan dolgokat el is szoktam nézni, hogy a holdbázison a gravitáció olyan volt, mint a földön. És ettől félek, hogy a Forráskód sem lesz az, amit kínál, nem fogja kihasználni a vonat és az idővisszaugrások adta lehetőségét, csak egyszerüenül jól hangzik és ezért lett alkalmazva a film témájának, nem pedig egy észerüenül végiggondolt eseményt mutatnak be.

rainbow 2011.04.15. 10:36:16

Nagyon de nagyon jó film lehetett volna. Ha még plussz egy órácskát arra szánnak, hogy felvezessék a főhős történetét: Mi történt vele, hogy került ebbe a szituációba... És a plussz óra másik részét pedig magára a technológiának a megismerésére fordították volna, mert így kaptunk egy pár percbe olyan info csomagot amit aeon sem bírt megfejteni a napsütötte kocsikázása közben:D De szerintem nem csak mi vagyunk így:) Igen egy picit mintha összecsapottnak tűnne, de ettől függetlenül nagyon élveztem a filmet. Tényleg szórakoztató. Plussz még nekem a főcímzene is nagyon jó hangulatot adott a megnézéshez.

Ismeretlen_97684 2011.04.21. 18:46:29

nem rossz film, végig egyenletesen magas a színvonal, bár igazán kiemelkedő pillanat nincs. Csak az a fránya utolsó öt perc, az ne lenne.

galahad 2011.04.22. 23:12:07

10: pontosan ez a helyzet Szenzációsan összerakott és baromi szórakoztató a film, de szigorúan semmi értelme: jobb lett volna ha egyáltalán nem kezdenek magyarázni semmit, csak szembesítenek a kafkai alapszituációval - így azonban nem lehet elmenni mellette, hogy totál hülyeség az egész - nem azért mert tudományosan alaptalan, hanem mert elméletileg, logikailag értelmetlen SPOILER azért mert a másik faszi agyi jeleibe v. emlékeibe bekapcsolnak, még nem tudok bejárni egy másik párhuzamos valóságot (és nem találhatom meg a bombát a vonaton, ha az a pasas soha nem látta és nem tudja hogy néz ki stb...) SPOILER vége 11: az in medias res kezdés pont azért kellett, hogy mi is átéljük azt a klausztrofób helyzetet, amit a főhős, majd a megdöbbenést...

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása