Az alábbiakban a magyarhangya mozgalom sajtóközleményét olvashatjátok. Személy szerint ajánlom is, hogy elolvassátok.
Európában elsőként Magyarországon indul el az az új típusú közösség alapú filmforgalmazási modell, melyet a magyarhangya mozgalom dolgozott ki. A mozgalom célja a fenntartható, közösség alapú modell meghonosítása, melynek része egy új típusú mozibérlet rendszer, a hangyaPASS.
Az alábbiakban a magyarhangya mozgalom sajtóközleményét olvashatjátok. Személy szerint ajánlom is, hogy elolvassátok.
Európában elsőként Magyarországon indul el az az új típusú közösség alapú filmforgalmazási modell, melyet a magyarhangya mozgalom dolgozott ki. A mozgalom célja a fenntartható, közösség alapú modell meghonosítása, melynek része egy új típusú mozibérlet rendszer, a hangyaPASS.
A film- és kultúraterjesztési modellek válsága nem csupán a zeneipart és a filmipart érinti kínosan. Az állami támogatások rendszere összeomlott. A patinás mozik a bezárást fontolgatják. A független filmforgalmazók ellehetetlenültek. Az érzékelhető problémákra válaszul a magyarhangya mozgalom egy 6 film megtekintésére jogosító mozibérletrendszert dolgozott ki. A hangyaPASS célközönsége a 20-35 éves korosztály.
A 6 vadonatúj, huszonéveseknek szóló, fesztiválnyertes film Magyarországon még nem került bemutatásra. A bérletrendszert közösségi alapokon forgalmazzák. A filmeket egyetlen alkalommal lehet megtekinteni az ország közel 20 városában egy időben. A filmek előtt a magyarhangya bemutatja azt a 18 film trailerét, melyek közül a közönség megszavazhatja a következő 6 filmet, melyeket az év második felében mutat be hasonló rendszerben a magyarhangya.
„Szeretnénk egy olyan modellt meghonosítani, ahol a közönség nem csupán passzív befogadója, hanem aktív alakítója is a mozik programjának” – nyilatkozta Donáth Péter a magyarhangya mozgalom vezetője. A filmek bemutatóit exkluzív események kísérik. „A hangyaPASS egy olyan modell, ami fenntartható és elég rugalmas ahhoz, hogy pozitív példaként szolgáljon a jelenlegi filmforgalmazói modelleknek” – tette hozzá Donáth Péter.
A hangyaPASS bérlet bevezetését a "Mozdulj meg a mozidért" kampány kíséri. A kampány célja, hogy felrázza a gazdasági és állami szférát, hogy a kultúra támogatása és finanszírozása sokkal egyszerűbb eszközökkel is megoldható, mint az eddigi bonyolult finanszírozási rendszerek. Az olcsóbb bérletárak érdekében lokális szponzorációs kampányt hirdet a magyarhangya, melynek keretében helyi cégek és szervezetek támogathatják saját városuk moziközönségét és kulturális rendezvénysorozatát.
A hangyaPASS mozibérlet május 3-án mutatkozik be a Corvin-közben, ahol egy fényfestés keretében bemutatjuk a forgalmazott filmeket. A mozgalmat, az értékesítést elsősorban online, a magyarhangya.hu és a facebook.com/magyarhangya oldalakon kívánja képviselni a magyarhangya. A mozgalom aktív együttműködő partnere a Daazo.com rövidfilm portál és a VJ Centrum kreatív műhely.
A bemutatott filmek és a vetítések időpontjai:
Május 24. kedd 20h: A prímszámok magánya (Solitude of prime numbers)
Május 27. péntek 20h: Enter the Void
Május 31. kedd 20h: Attenberg
Június 7. kedd 20h: Mint hal a vízben (Life of fish)
Június 21. kedd 20h: Vagyunk, akik vagyunk (We are what we are)
Június 28. kedd 20h: Tilva Ros