Magyar mozibevételek, 2011. március 3 - 6.
A RANGO nálunk is az első helyen rajtolt, ugyancsak visszafogott, de nem lebecsülendő eredménnyel, s az ELHAJLÁSI ENGEDÉLY és a 127 ÓRA sem mondott csődöt. Ezalatt az Oscar-nyertes A KIRÁLY BESZÉDE és FEKETE HATTYÚ javított múlt heti teljesítményén...
Magyar mozibevételek, 2011. március 3 - 6.
A RANGO nálunk is az első helyen rajtolt, ugyancsak visszafogott, de nem lebecsülendő eredménnyel, s az ELHAJLÁSI ENGEDÉLY és a 127 ÓRA sem mondott csődöt. Ezalatt az Oscar-nyertes A KIRÁLY BESZÉDE és FEKETE HATTYÚ javított múlt heti teljesítményén...
> startolt
A magyar nézők is igencsak elszoktak már a 3D nélküli animációs produkcióktól, így a RANGÓ-nak nem csak a western mint műfaj iránti univerzális érdektelenséggel kellett megküzdenie. Szerencsére azért az állatok, legyenek bármilyen különcök, például kaméleonok, azért mindig képesek bizonyos szintű érdeklődést generálni. A UIP-Duna Film bemutatója 32 kópián került a közönség elé, amelynek csaknem fele a fővárosban várta az érdeklődőket. 34 ezren váltottak jegyet a filmre, ami 38 millió forintos nyitányt szült - vagyis külalakra éppen akkorát, amekkorát a tengerentúlon (csak épp nem dollárban). Az utóbbi idők animációs filmjei legrosszabb esetben is egyenlő arányban osztoztak a budapesti és a vidéki látogatókon, ám ezúttal méretes visszalépés tapasztalható ezen a téren: 61,8% Budapestről került ki. Ebből egyértelműen megállapítható, hogy a többi város nézői számára kiemelt tényezőt jelent a 3D, ha a megtekintésről döntenek. A RANGO egyébként amellett, hogy 2011 eddigi legjobb startját jegyzi, 142%-kal több érdeklődőt tudhat magáénak, mint az amúgy 3D-s GNÓMEÓ ÉS JÚLIA ugyanennyi idő alatt, és a MEGAAGY-énál is mérföldekkel jobb eredményt bír felmutatni. A 100 ezer néző mindenképpen elvárható, bár úgy tűnik, ez mégis egyre nehezebb szintté válik (tavaly ilyenkor már két film is meglépte ezen határt).
Második helyre futott be az ELHAJLÁSI ENGEDÉLY című vígjáték. A 30 vásznon látható film 22,4 millió forinttal indított, ami jóformán az átlaga az InterCom idei bemutatóinak. A Farrelly fivérek filmjének nézettsége (18,8 ezer) az AGYŐ, NAGY Ő!-től messze elmarad ugyan, ám a SZÍVEM CSÜCSKEI-t jócskán veri, s összességében kielégítő fogadtatásnak tekinthető.
Nyolcadik helyre került az országos listán a csak Budapesten bemutatkozó 127 ÓRA. A legjobb film Oscarjára is jelölt dráma egész jól állta a sarat, még ha nem is emelkedett A KIRÁLY BESZÉDE vagy a FEKETE HATTYÚ magasságaiba. Az 5,8 millió forint a fővárosban már a 6. helyhez is elég volt, s ezzel emberemlékezet óta nem tapasztalt felállást valósított meg, hiszen a Budapest Film három produkcióval is jelen van az élmezőnyben. Danny Boyle rendezésének nem volt soha realitása a GETTÓ MILLIOMOS nyomába szegődni (több mint 150 millió forint és 150 ezer néző), így az már most kijelenthető, hogy nem vallott szégyent az igaz történeten alapuló alkotás...észak-amerikai futásához viszonyítva pedig végképp nem.
A Mokép a "francia Forrest Gump"-ként reklámozta a NEM BESZÉLEK ZÖLDSÉGEKET! című filmjét, amelynek főszerepét Gérard Depardieu játssza. A több multiplex műsorára is felkerült vígjáték Budapesten szerény számokat produkált, hiszen több mint 100 vetítésen kevesebb mint 1500 néző váltott rá jegyet, ami 10% körüli kihasználtsághoz vezetett. Így nem lesz a dologból forrest gumpi félmillió néző.
> még játsszák
A harmadik helyen áll (Budapesten a másodikon), s 27%-ot növelt bevételén előző hétvégéjéhez viszonyítva A KIRÁLY BESZÉDE. A 19,1 millió forint az eddigi legerősebb a 4 Oscar-díjat nyert filmdráma pályafutásában, s összbevétele már javában 100 millió forint fölött gyűlik tovább - a 100 ezer néző pedig alig egy hét kérdése. Ki hitte volna, hogy ez 2011-ben első ízben pont egy "művészfilmnek" sikerül? A FEKETE HATTYÚ hasonlóan impozáns mutatókat regisztrált ezúttal is. Az immáron Budapesten kívül is látható drámára 1%-kal több pénzt költöttek a nézők, mint egy hete, s eddig összegyűlt 45 ezer nézője egészen zavarba hozza az ugyanannyi ideje futó GAGYI MAMI: MINT KÉT TOJÁS-t - végső soron pedig le is fogja hagyni, ami a két film ellentétes terjesztési stratégiája miatt fanyalgók számára elégtételként szolgálhat.
A múlt héten az élen nyitó FÉKTELEN HARAG a negyedik helyre csúszott vissza, ám menetelése egészen derék ahhoz képest, micsoda blama lett belőle otthonában. A FEKETE HATTYÚ-éval azonos szintű bevételt ért el 11 nap alatt, ám több mint valószínű, hogy nézettségben végül ebben az esetben is Dávid győz Góliát ellenében.
> végszó & ami jön
Egy esztendővel ezelőtt az ALICE CSODAORSZÁGBAN és a VIHARSZIGET kettőse gondoskodott róla, hogy emlékezetes március vegye kezdetét (azon a hétvégén a top tíz filmjeire csaknem 200 millió forintot hagytak ott a magyarok), míg most RANGO nem bírt oly nagy hőstettet végrehajtani, hogy bármilyen szemszögből is győztesként hozhassuk ki 2011 első tavaszi hétvégéjét az egy évvel korábbihoz képest. A helyzet azért persze nem vészes, egy cseppet sem, mert ami azt illeti, két hónapja nem volt ennyire mozgalmas a mezőny. Mindez akár folytatódhat is, hiszen a mindig megbízható romantikus vígjáték és a mindig megbízható Adam Sandler párosítását kínálja a KELLÉKFELESÉG csütörtöktől. Az IMAX-vászon besegítésével az ANYÁT A MARSRA! című animációs mozi is számíthat a kellő figyelemre, A RÍTUS-sal kapcsolatban viszont nagy kérdés, hogy elegendő-e a honi nézőknek Anthony Hopkins jelenléte egy horrorfilm megtekintéséhez.
> a top 10 (forintban; csüt-vas) [eddigi nézőszám]
01. (ú) Rango (38,8m/38,8m) [34 245]
02. (ú) Elhajlási engedély (22,4m/22,4m) [18 803]
03. (2) A király beszéde (19,1m/111,5m) [93 936]
04. (1) Féktelen harag (18,0m/52,1m) [35 134]
05. (4) Fekete hattyú (12,4m/53,0m) [45 205]
06. (3) Gagyi mami: Mint két tojás (8,0m/51,0m) [45 496]
07. (5) Csak szexre kellesz (6,7m/95,9m) [82 493]
08. (ú) 127 óra (5,8m/6,3m) [5224]
09. (7) A negyedik (5,4m/41,0m) [35 451]
10. (8) Gnómeó és Júlia (5,3m/55,7m) [40 796]
> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Alice Csodaországban, Viharsziget)
kritika: Rango
kritika: 127 óra
A UIP-DUNA FILM TÁMOGATÁSÁVAL