aeon flux

ready for the action now, danger boy?

vélemény: call of duty - black ops (2010) Zalaba_Ferenc
2010. november 28. 13:59:39

Kategória: 26 komment

Az elmúlt egy évet - kisebb megszakításokkal - a Modern Warfare 2 társaságában töltöttem. A tökéletes multiplayer játékélmény: ezt nyújtotta nekem az Infinity Ward játéka, s ugyan tisztában voltam vele, hogy a Black Ops nem az ő fejlesztésük , de "a név kötelez" alapon neki is adtam egy esélyt - főleg a pozitív kritikák tükrében.

Kétszer is meggondolhattam volna a dolgot.

http://www.gamerankings.com/ps3/960188-call-of-duty-black-ops/index.html

Az elmúlt egy évet - kisebb megszakításokkal - a Modern Warfare 2 társaságában töltöttem. A tökéletes multiplayer játékélmény: ezt nyújtotta nekem az Infinity Ward játéka, s ugyan tisztában voltam vele, hogy a Black Ops nem az ő fejlesztésük , de "a név kötelez" alapon neki is adtam egy esélyt - főleg a pozitív kritikák tükrében.

Kétszer is meggondolhattam volna a dolgot.

Az egy dolog, hogy az egyjátékos mód alig több, mint egy túldizájnolt effektusroham, melyet az első néhány pálya tükrében akár úgy is végig lehet rohanni, hogy tulajdonképpen nem csinálsz semmit (a Szibériában játszódó rész meseszerű orosz komrádjai pedig egyenesen röhejesek), de hogy a multiplayer részt is sikerült összegányolni, az megbocsáthatatlan.

A Treyarch ugyan átemelte a MW2 legjobb elemeit (a killstreakeket és a tapasztalati pontok gyűjtögetésével párhuzamosan megnyíló ilyen-olyan lehetőségeket), de ezeket sikerült jól összekutyulni, és a pénzen megvásárolható fegyverek, kiegészítők rendszerével gyakorlatilag ki is nyírni.

Miközben a Black Ops alá számos új játékmódot fejlesztettek - egyik nagyobb arcade mint a másik -, addig a játékot magát nem sikerült jól optimalizálni: míg a MW2-ben a korong behelyezésétől kezdve gyakorlatilag néhány másodperc alatt el lehet jutni a játékig, addig itt ki kell böjtölni a készítők epilepsziás intróját, aztán jó néhány homokórás betöltő képernyőt is. Persze, ez apróság: sokkal zavaróbbak a bugok, akadások és szaggatások, valamint a csilli-villire rajzolt pályákban elvesző színes-szagos figurák látványa, és mindehhez olyan hangeffektusok járnak, melyeket mintha 70-es években készült olasz akciófilmekből vettek volna kölcsön.

Természetesen a fenti sorok nem merítik ki a "játékteszt" fogalmát, ugyanis az elmúlt egy hétben, mióta ezt a játékot birtoklom, jóformán csak belekóstoltam, de az az 5-6 órányi nyüstölés is elég volt ahhoz, hogy igen lehangoló képet kapjak róla és fel is rakjam szépen az eladó játékok listájára... No, hová is tettem a Modern Warfare 2-t?

http://www.gamerankings.com/ps3/960188-call-of-duty-black-ops/index.html

Címkék

ps3 fps xbox360 call of duty game teszt pc game game review

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr544539011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ty 2010.11.28. 14:21:16

köszönöm, köszönöm, köszönöm. most már 100%, h nem veszem meg :-)

Ismeretlen_1068 2010.11.28. 14:47:18

Vetted volna meg inkább. Most együtt szidnánk. :))

rorschach 2010.11.28. 15:16:55

most kezdtem játszani és sztem az a legzavaróbb,h amikor ráteszed az ellenfélre a célkeresztet a robbanásoktól(vagy nem tom mitől)elkezd rángatózni a kép és nem tudsz semmit eltalálni...

Wostry Ferenc · http://geekz.blog.hu 2010.11.28. 16:47:32

Ez a játék egy kalap szar (még akkor is ha Zalusom életében nem látott egyetlen "70-es évekbeli olasz akciófilmet" sem :D). Az FPS-esk eleve nem követelnek meg magas intelligenciát, de ez a játék annyira hülye, hogy elképesztő. Szinte mintha meg sem követelné a játékostól a részvételt, csak rohanni kell az állandóan teli torokból ordítozók NPC-k mellett, néha lőni és ennyi. Kurva idegesítő az egész.

ty 2010.11.28. 17:37:10

egyébként a játékokat tesztelő újságok/web oldalak mennyi pénzt kapnak a kiadóktól, h felértékeljenek játékokat?

Ismeretlen_1068 2010.11.28. 17:50:39

4: Valahol egy Bud Spencer/Terrence Hill film is kimeríti az "olasz akciófilm" kategóriáját, nem? :)

Ismeretlen_1068 2010.11.28. 17:51:31

5: Ez az én fejemben is megfordul, de ha egy Gran Tursmo 5 esetében tudnak kritikusok lenni, akkor a CoD-nál miért nem?

Wostry Ferenc · http://geekz.blog.hu 2010.11.28. 18:06:40

Nyomjátok inkább a VANQUISH-t. Enyhén szólva az év meglepetése. Kb. mintha a Gears of War meg a Transformers (nem a filmek, hanem a koncepció) keresztezése lenne. Kurva jó.

Ismeretlen_29159 2010.11.28. 19:13:48

A MW-vel nem játszottam, talán fél-egy órát boxon, beszívott Mexikóiakkal, de ezt végigjátszottam PC-n. Szerintem se nagy szám, talán még a MoH is jobb volt egy kicsit. A sztori egész érdekes (de egyszer bőven elég), és van pár pálya, ami hangulatos/ügyesen van összepakolva (pl. a vietnami dombrohamozás), de a többség középszer. Multit nem próbáltam, nem is érdekel, a multi videokat se néztem végig, nem tetszik. BF:BC2-nek a lábnyomába se ér úgyse - viszont sajnos ez tendencia, a MoH is "CoD-osítva" lett, teljesen árkád cucc lett az is :S

ty 2010.11.28. 19:39:09

5. talán mert ők nem adtak pénzt... a kérdésem az nem minden játékkal kapcsolatban merül fel...

Ismeretlen_62806 2010.11.28. 22:07:58

http://www.youtube.com/watch?v=RULv6HbgEjY&hd=1 ez a videó remélem mindenkinek megvolt. ennyit kell elmondani a játékról.

Ismeretlen_1068 2010.11.28. 22:26:38

11: 10 pontos. :) Akartam némi párhuzamot vonni a Dragon's Lairrel, de ott legalább tényleg kellett nyomni ezt meg azt a továbbjutáshoz. :)

B. 2010.11.28. 22:44:03

daesu: ahogy én emlékszem az összes CoD ilyen, az első pálya a mi közreműködésünk nélkül is szépen "végigjátsza önmagát", később viszont a társaink már kevésbé hatékonyak... Nekem a CoDokkal csak az volt a bajom hogy a story mód mindig hihetetlenül rövid még FPS-hez képest is(talán a MW2 kicsit hosszabb volt már), egy ültő helyemben lejátszottam nem egy részt, elsőre. Persze tudom hogy itt a multi az ami elviszi a játékot, viszont én,bár nem vagyok valami öreg és lassan 10 éve van netem, még soha semmilyen játékot nem játszottam online 15 percnél tovább, úgyhogy ez a része nem is érdekel...persze tudom ez az én bajom. :D

Melllvar 2010.11.28. 23:28:47

@11. :O jézusom, ezek a mai súterek. először jött, hogy ne legyen scriptelt, aztán meg hogy moziszerű legyen. a kettő között meg elveszett a lényeg :P akkor megint újrajátszom az eredeti Red Faction-t. Vagy a Half-Life-ot. Tényleg, jó hogy azt említi: ott vajon miért lehetett nehéz, izgalmas de ugyanakkor scriptelt játékot csinálni?

gaillard 2010.11.29. 00:39:08

Azért Gary Oldman és Ed Harris színészi teljesítménye legalább rendben volt, főleg a grenade incoming!-ot ordítos és a halálhörgést imitáló részek :)

mr. 2010.11.29. 12:47:25

fent van jó pár kép/cikk a neten a brazil kormány mostani kábítószerellenes harcairól, amit a helyi nyomornegyedekben vívnak. néhány kép olyan, mint ha egyenesen az mw2-ből vágták volna ki.

porter 2010.11.29. 13:45:59

uh, de jó h nem csak nekem nem tetszett. a legjobb, mikor multiban álllok egyhelyben, és egyszer csak megjelenik a távolban valaki és a célkereszt meg mozog vele együtt :D nem egyszer, nem kétszer. kihívás...

Ismeretlen_1068 2010.11.29. 14:05:06

17: Ez az "aimassist". A menüben ki lehet kapcsolni.

porter 2010.11.29. 14:13:09

multiban is? vicces. mióta konzolom van, options menüben nem nagyon turkálok.

Melllvar 2010.11.29. 15:22:09

aim assist? kicsit komolyabban is lehetne mar venni ezt a kozolos generaciot es nem dzsojsztikkal tocskoltetni az iranyzekot. egeret mikor kaptok? vagy a kanaperol akkor nem lehetne tolni a fene nagy realizmust? argh.

Ismeretlen_1068 2010.11.29. 16:21:09

Ismétlem, kikapcsolható. PC-s játékoknál is van easy fokozat, nem kell mindjárt szarrá degradálni a konzoljátékokat.

Melllvar 2010.11.29. 17:25:57

felreertesz. nem a konzoljatekokat degradalom (najo, implicite egy picit :) ), hanem a fogyasztok lekezeleset. Mr es Ms couch potatoe csak rasegitessel tud lovoldozni? hardly.. shootereket es RTS-t a konzolokra!

Ismeretlen_55901 2010.11.29. 19:03:17

Szívesen olvastam volna egy kicsit kimerítőbb elemzést a single player módról, nekem sajnos a már a legelső kubai pályán 3-5 fps-t produkált ahogy kimentem az ajtón, szóval kíváncsi vagyok milyen a 4-hez és a MW2-höz viszonyítva.

mr. 2010.11.30. 00:45:44

ae: hogyért adod?

Ismeretlen_1068 2010.11.30. 09:06:27

11.000. Haveroknak 10.990. :)

mr. 2010.11.30. 23:57:11

jó, akkor 11.000-ért elviszem. még a faállítós ünnep előtt fussunk össze.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása