aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: október a-tól z-ig Takács Máté
2010. november 02. 20:49:11

Kategória: 19 komment

Egy havi csökkentett üzemmód után ismét régi formájában jelentkezik a "box office" és a "box office hazai" rovat, aminek örömére most egy összevont visszatekintőre kerítünk sort, melyből kiderül, a közösségi oldal közönséget csinál, Ben Affleck pedig karriert; a szamárságnak nincsenek határai, Julia Roberts-nek meg méltó ellenfelei; Bruce Willis sosem lesz öreg a szarhoz, Renée Zellweger meg már régen az; a magyar filmeknek még van lejjebb, a horror műfajának pedig fel is út, le is út; 3D-vel már nem lehet mindent eladni, de azért segít, szinkronnal meg el lehet, nélküle viszont lassan már nem. Figyelem! Extra hosszúságú blogbejegyzés! A szófosás magasiskolája! Csak saját felelősségre olvasandó! :)

Egy havi csökkentett üzemmód után ismét régi formájában jelentkezik a "box office" és a "box office hazai" rovat, aminek örömére most egy összevont visszatekintőre kerítünk sort, melyből kiderül, a közösségi oldal közönséget csinál, Ben Affleck pedig karriert; a szamárságnak nincsenek határai, Julia Roberts-nek meg méltó ellenfelei; Bruce Willis sosem lesz öreg a szarhoz, Renée Zellweger meg már régen az; a magyar filmeknek még van lejjebb, a horror műfajának pedig fel is út, le is út; 3D-vel már nem lehet mindent eladni, de azért segít, szinkronnal meg el lehet, nélküle viszont lassan már nem. Figyelem! Extra hosszúságú blogbejegyzés! A szófosás magasiskolája! Csak saját felelősségre olvasandó! :)

szeptember 30. - október 3.
Arról még esett szó bő lére eresztve, hogy a Facebook alapítójának történetét feldolgozó A KÖZÖSSÉGI HÁLÓ (The Social Network; hazai bemutató: november 11.) igen komoly érdeklődést generált első napjaiban, viszont érdemes hangsúlyozni, hogy az egy hónap alatt összegyűlt 80 millió dollár kiváló eredmény még a 22 milliós rajt után is. A kritikusok szeretetében a nézők is osztoznak tehát, így egy sikeres díjszezonos kampánnyal még akár a 100 milliós mérföldkő is megvalósulhat. Egy életrajzszerű drámától, ami mentes a filmekben szokásos minden divatos vagy csalogató elemtől, ez kiváló eredmény, mondani sem kell. * Nem így a VÉDTELEN GYERMEK (Case 39; hazai bemutató: már DVD-n) és a LET ME IN szereplése. A két thrillerre nagyon kevés jegy fogyott a premier hétvégéjén, s a helyzet cseppet sem mérséklődött. Renée Zellweger már így is a limitált forgalmazásra szánt filmekre korlátozódott az utóbbi időkben, ezután pedig könnyen lehet, hogy a DVD-kölcsönzők polcai elé néz.

Idehaza a SAMMY NAGY KALANDJA: A TITKOS ÁTJÁRÓ fogta hálójába a népet, s a Fórum Hungary 3D-s animációja, állva a konkurencia többszöri támadását, egy hónappal később már túl is van a 100 millió forintos bevételen. * Az InterCom két bemutatója sem vallott szégyent: PANCSER POLICE, meghazudtolva Will Ferrell hazai történelmét, négy hétvége után, egyúttal utolsó víkendjét a top 10-ben, a 75. millióját jegyezte, amiben oroszlánrésze van annak, hogy a komikus ezúttal magyarul szólalt meg. * Ugyancsak sokat nyomott a latba a szinkron a TŐZSDECÁPÁK: A PÉNZ NEM ALSZIK esetében. A kívülálló-barátabb történet és szöveg és néhány friss arc szintén segítette Oliver Stone filmjét, hogy csakhamar lehagyja több mint 20 éves elődjét; igaz, ez nem volt nagy kunszt, s végső soron az amerikai szerepléshez mérhető a hazai, de a lényeg, hogy csalódást nem okozott. * A franciák viszont vereséget szenvedtek: a DUMAS Gérard Depardieu-vel szinte észrevétlen maradt a hazai nézők előtt.


október 7. - 10.
Három nem különösebben izgalmas film feszült egymásnak október második péntekén Észak-Amerikában, ám egyikük sem kerekedett A KÖZÖSSÉGI HÁLÓ fölébe. Ettől függetlenül az ILYEN AZ ÉLET (Life as We Know It; hazai bemutató: december 2.) korrekt összeggel startolt, s köszönhetően a szellős, sok újdonságot nem kínáló októbernek, a Warner filmje 43 millióval zárta a hónapot, s még maradt is benne annyi szusz, hogy Katherine Heigl másik idei filmjét, a BÉRGYILKOSÉK-at megelőzve végül az 50 millió is meglegyen - mindez a hervatag kritikák ellenére. * Az újságírók túlzottan kegyesek a SECRETARIAT című drámával sem voltak, de még éppen elegendő a színvonal ahhoz, hogy a film beálljon a Disney inspiráló megtörtént eseteken alapuló sport/lovas/miegymás produkcióinak sorába, melyek a stabil közepes nyitányt követően hosszú ideig a felszínen maradva lépnek elő módosabb sikerré; ez jelen esetben négy hétvége után 45 millió dollárt jelent, s még közel sincs vége a futamnak. * Ez nem mondható el Wes Craven új munkájáról. A MY SOUL TO TAKE az év egyik leggyatrábban fogadott filmje lett, s a nézők sem láttak benne semmi extrát a 3D-n kívül; itt még az sem segített, így a formátum újabb mélypontot regisztrált, s ez lassan havi rendszerességűvé válik. A kevesebb mint 15 millió dolláros (vég)összeg láttán a Universal újabb strigulát húzhat idei rossz lovai mellé, Craven pedig áprilisban köszörülheti a csorbát a SIKOLY negyedik részével. * Kevesebb mint 1000 moziban mutatta be a Focus Features az IT'S KIND OF A FUNNY STORY című drámai komédiát, ami ennek megfelelően nem tudta magára felhívni a figyelmet: a 2 milliós start gyenge mozinkénti bevételt takar, s bár a megsemmisülés elmaradt, a 8 milliós költség így is távoli pontnak látszik.

Az október idehaza nem indult tumultussal. AZ ŐRZŐK LEGENDÁJA hivatott szárnyai alá venni a hazai forgalmat, azonban #1 pozíció ide vagy oda, még 20 ezren sem voltak kíváncsiak a 3D-s mesére négy nap alatt, ami ugyanúgy kiábrándító fejlemény, mint az észak-amerikai 16 milliós nekirugaszkodás. Az InterCom baglyai később Sammy teknős alá bukdácsoltak az országos listán, a hónap végén pedig visszavonulót is fújtak a top 10-ből. A film mögött álló cég az érett és gyermeki tartalom házasításában a TÁNCOLÓ TALPAK-kal kiegyensúlyozottabb és így emészthetőbb eredményt ért el, de persze az sem elhanyagolható tény, hogy a pingvinek népszerűbbek a baglyoknál. * Jean Reno pedig népszerűbb az összes másik franciánál - mégsem sikerült a 22 LÖVÉS-nek kilábalnia a nem hollywoodi közönségfilmeket sújtó érdektelenségből. A Fórum Hungary bűnügyi filmje csak valamivel több mint 4 millió forintot gyűjtött az első hétvégén, majd eltűnt, mintha ott se lett volna. Pedig volt idő, mikor egy BÍBOR FOLYÓK 100 ezer érdeklődőt fogadott itthon.


október 14. - 17.
Bombaként robbant be az amerikai mozikba az MTV sajátos sorozatából készült filmadaptáció immáron második folytatása, a JACKASS 3D (hazai bemutató: november 18.). A Paramount terjesztése 50 millió dollárt termett semmi perc alatt (nyolc éves csúcsot döntve meg ezzel), s a méretes veszteségek ellenére két héttel később már 100 millión is túl volt, ami bizonyítja, hogy 3D igenis képes újjáéleszteni a mozit, ha a megfelelő helyen használják. A sikeren felbuzdulva a nemzetközi határok is kitágultak: nálunk az első Jackass-film lesz, amely a nagyvásznakra kerül. * Johnny Knoxville és bagázsa hátsójának árnyékában Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich, Helen Mirren, Richard Dreyfuss meg még ki tudja, ki ragadott fegyvert a RED (hazai bemutató: december 9.) című akció-vígjátékban, amely ugyancsak meglepte az elemzőket 20 millió feletti startjával. Meglepte, mert ez a szkeptikus népség nem hitte, hogy a felnőtt közönség elegendő lesz a Summit filmjének sikeréhez. A 35 év felettiek 58%-os aránya a nyitóhétvégén valóban beszédes adat a célközönségről, azonban a sztárparádé ereje nem ismer ilyesfajta korlátokat. Ráadásul a film jó (még a Rotten Tomatoes szerint is, többé-kevésbé), és ezt nem rejtik véka alá az elégedett nézők: a harmadik héten még mindig 10 millió felett hoz a film, s ezzel már az amúgy nem épp filléres (58 millió dollár) költségvetés is megjelent a bevételi oldalon.

A fénykorukon túl akciózók ezalatt itthon sem vallottak szégyent: a THE EXPENDABLES - A FELÁLDOZHATÓK közel 37 millió forinttal vette át a vezetést az országos listán, ami Stallone visszatéréseként is értékelhető, hiszen idehaza a ROCKY BALBOA nem zavart sok vizet, s JOHN RAMBO is csak a minimálisat hozta. Most azonban megtámogatva néhány színésztárssal, no meg egy szinkronnal, a Palace Pictures eddigi legnagyobb sikerét üdvözölheti a robbanóanyaggal nem spóroló akciófilmben: október utolsó víkendjén még mindig dobogós helyezett, összbevétele pedig 85 millió forint felett jár. Ez bizonyosságot szolgáltat afelől, hogy a potenciális közönségből az internetfelhasználók, s azon belül is a filmes fórumokra és torrentoldalakra járók hányada igen elenyésző; elvégre, csak ők tudják hallatni folyvást elégedetlenkedő hangjukat. Tagadhatatlan, hogy a film magyarul beszélő mivolta ugyanakkor kulcsszereppel bír a sikerben: a két hónapos különbség az amerikai premierhez képest teljesen átlagos, ám az alternatíva a mozi mellett már megadatott, s a tudomást csak most szerző egyén számára döntő tényező lehet, hogy nem kell olvasnia, még ha ezért fizetnie is kell. * Julia Roberts ellenben fittyet hányt minden axiómára: az InterCom az első feliratos filmjét mutatta be a júniusi HA/VER óta, s tette mindezt egy romantikus darabbal. Mégis őket igazolják a számok: az ÍZEK, IMÁK, SZERELMEK alig maradt el A FELÁLDOZHATÓK-tól, sőt, Budapesten eléje is vágott. A ráadást a következő hétvége hozta, amikor fél tucat premier nem bírt a nyomába sem érni a világkörüli útra indult hölgyeménynek, s még Stallone különítménye is udvariasan átengedte neki a vezető pozíciót. A hab a tortán a harmadik kör, vagyis az elmúlt hétvége, ami újfent az élen köszönti a megfékezhetetlen könyvadaptációt - legalábbis Budapesten, hiszen az országos listán az ezüstéremmel kellett beérnie. A meglehetősen hamar, 3D-s felhajtás nélkül összegyűlt 100 millió forint tanulsága az, hogy a felnőtt női közönség ritkán jut szóhoz itthon, így luxus lenne pusztán az olvasás problematikája miatt passzolni. Nyilván nem lesz egy SZEX ÉS NEW YORK 2. a dologból, de amit a film - amúgy világszinten - véghezvisz, az elismerésre méltó. * Ennek azonban legcsekélyebb formája sem jár a magyar versenyzőknek. Meglehet, hogy a KOLORÁDÓ KID (nézd meg csütörtökön este az m1-en) a jobb fajtából való hazai alkotás, ez már kevés a nézők visszacsábítására. A CameoFilm által jegyzett 56-os témájú darab másfél millió forinttal, távol kezdett a top 10-től, s a már-már szenzációként hirdetett 10 ezer nézős kétheti eredménye is csak az október 23-i megemlékezés-jellegű vetítéseknek tudható be (az átlagosan kipengetett jegyár a filmre kevesebb mint 600 forint). * A három kópián bemutatott BABÁK: AZ ELSŐ ÉV az a fajta film, aminél semmilyen következtetést nem érdemes levonni a kezdetből: a szöveg és korhatár nélküli dokumentumfilm olyan mozik műsorán, mint a Cinema City Aréna és a Palace MOM Park, viszonylag tartja azóta is heti nézettségét, minimálisakat ereszkedve csupán; ennek ellenére egyelőre háromezer nézővel kell beérnie a Budapest Filmnek, ám ehhez legalább a szokásos áron számított bevétel társul.


október 21. - 24.
Paranormális összeggel, 20 millió dollár felett hozta a frászt nézőire az ÚJABB PARAJELENSÉGEK (Paranormal Activity 2; hazai bemutató: már a mozikban) már a bemutató napján, ami horrorfilmtől egészen ritka jelenség, ahogy a 40 millió feletti három napos eredmény is. Ezek után biztosra vehető, hogy a PARANORMAL ACTIVITY egy éve elért 108 millió dollárja nem csak a pillanatnyi felhajtásnak szólt, ahogy az is, hogy ezzel még nincs vége. A már sokszoros büdzsével, de még így is potom pénzből készült film azonban nem valószínű, hogy elődje nyomába ér: az első rész építkező térhódításával szemben ezúttal a fénysebességű fogyatkozás lesz a jelszó, mint minden átlagos mű esetében ebben a műfajban. Halloween napja ugyan tompította a második hétvégi szaltót, a közel 60%-os mínusz így is érzékelteti, hogy a kilenc számjegy ezúttal elmarad. De mit számít ez, ha 10 nap alatt a költségek több mint húszszorosát mutatják a bevételek? Paramountéknál már beköszöntött a karácsony két októberi filmjükkel. * Matt Damon gondosan dolgozik azon, hogy a Forbes által rá osztott címet, miszerint a legjobb befektetésnek számít Hollywoodban a gázsija egy dollárjára jutó bevétel szempontjából, mihamarabb továbbadja. Tavaly AZ INFORMÁTOR! és az INVICTUS - A LEGYŐZHETETLEN volt, ami nem találkozott a nézői érdeklődéssel, s most ismét Clint Eastwood kezei alatt romlik az arány: az AZUTÁN (Hereafter) 12 millió dollárt gyűjtött október negyedik hétvégéjén, majd egy héttel később csaknem felezte ezt; az 50 millió dollárt felemésztő fantasztikus drámának így 35 milliónál messzebbre nem érdemes terveznie, vagyis hiba nélkül beáll a direktor úr utóbbi munkái, az INVICTUS és az ELCSERÉLT ÉLETEK mellé. Azonban se Damont, se Eastwoodot ne sajnáljuk (még akkor se, ha az AZUTÁN az ÉJFÉL A JÓ ÉS A ROSSZ KERTJÉBEN óta a leggyengébb RT-értékelést tudhatja magáénak Dirty Harry karrierjében): addig jó nekik és nekünk, nézőknek is, amíg nem a box office-boldogulás kritériumait keresik munkáikkal.

Az ÚJABB PARAJELENSÉGEK minden kétséget eltörölt afelől, hogy a horror műfaj nem halott dolog hazánkban (hacsak nem 3D-ről van szó). A világpremierrel egy időben, ismeretes, bár nálunk félreforgalmazott elődöt követve tárta a (budapesti) nézők elé a UIP a filmet. Az eredmény még a korlátozott kópiaszám mellett is anemikus: az országos lista 9. helyét jelentő 6,3 millió forint került a kasszákba október 21. és 24. között, ami alig jobb a júniusi RÉMÁLOM AZ ELM UTCÁBAN indításánál. A 3D-s társak kimagasló sikere azért elgondolkodtató: igenis vevők a hazai fiatalok a borzongásra, az ijedezésre, azonban önmagában, puritán formájában ezeket a filmeket inferior terméknek tekintik, ahogy a magyar filmeket is. Tény, hogy az álomgyár tett is róla, hogy a horrorfilm az utóbbi években szitokszó legyen, de azért nem épp néptelen rajongóbázisán belül ennek ellenére népszerű - de nem annyira, hogy pénzt adjanak érte. * A kinti siker - hazai lagymatagság kéretlen duója a TOLVAJOK VÁROSA című bűnügyi drámára is lesújtott: az egy hónapja még decemberre taszigált produkció a nagyot szólt amerikai premier hatására megmaradt október második felében, azonban ez nem osztott vagy szorzott: az InterCom - feliratos - gyermeke csak 12,5 millió forinttól fosztotta meg a hazaiakat, ami az országos lista negyedik helyére szóló jegyet osztott ki neki. Ez egyfelől már majdnem annyi, mint amennyit A ZSARUK BECSÜLETE kapart össze 2008 végén, ám az áhított elődként feltüntetett A TÉGLÁ-tól távoli kiáltás minden szempontból. Talán másképp lett volna, ha Ben Affleck a Géza nevét használva a nyóckerben készít filmet Charlestown helyett. Mindenesetre a kinti 90 milliós siker révén máris több új direktori projekt került látókörébe. * Nem hozta formáját Jennifer Aniston sem. A romantikus vígjátékok üdvöskéje idén korábban az EXFÉRJ ÚJRATÖLTVÉ-ben szórakoztatta a nagy tömegben megjelent nagyérdeműt, a SEJTCSERÉS TÁMADÁS viszont két hét után is csak azon film nyitányának töredékére volt képes. Ez nem oly meglepő, hiszen Jason Bateman nem Gerard Butler, a Fórum Hungary nem az InterCom, Kökényessy Ági pedig most nincs sehol. 25 ezer néző alatt fog kivonulni a hazai mozikból a film. * A hazai Palace mozikba be sem vonult az újabb 3D-s animációs opus, az ALFA ÉS OMEGA 3D. A csak 3D-s kópiákon forgalmazott film egyszerűen nem fért meg Sammy teknős és a Gyűrűk Urát játszó huhogók mellett, így maradt neki a Cinema City és az egyéb mozik (Budapesten a Corvin és a Sugár). Az eredmény ennek megfelelően katasztrofális: kétezer ember sem ült a film fővárosi nézőterein a premier hétvégéjén, így fordult elő, hogy a vidéki arány ma már elképzelhetetlennek hitt arányra volt képes; az érdeklődők háromnegyede nem a megyei jogú városunkban váltott jegyet a filmre, ám a 10,8 millió forint így sem olyasmi, amit egy büszke forgalmazó kitenne az ablakba. A farkaskaland helyzetét csak nehezítette a korhatár és a már említett vetélytársak, de a fő kudarcforrást egyértelműen a legnagyobb mozihálózat partvonalra állása jelentette. Két hétvége után még nincs 15 ezer néző sem, s az e héten érkező GRU már nem is fog különösebb gyarapodást engedni a Fórum filmjének. * A Budapest Film merész álmokat szőtt, mikor három artmozija mellett négy multiplexbe is beküldte a SOUL KITCHEN című német vígjátékot, amelyben a multikulturális szereposztásnak köszönhetően Gryllus Dorka is feltűnik. A nézők azonban nem tűntek fel túl nagy számban, de hát már a 2 millió forintos nyitánynak is örülni kell, ha nem fősodorbeli produkcióról van szó. Fatih Akin filmje nem zavar sok vizet, ám legalább színesíti a 3D-től megcsömörlött palettát. * S hogy ne csak kudarcokról és beteljesületlen reményekről essék szó: a legjobb külföldi filmnek járó Oscar-díjat elnyert SZEMEKBE ZÁRT TITKOK a fénysugár az alagút végén, hiszen 12 nap alatt 8 ezren látták Budapesten. A két hónapja újjáéledt Mokép ezzel több, mint menti a művészfilmek becsültét, de hozzá kell tenni, hogy újfent kiveszi a részét a munkából több plázamozi is, ami egy spanyol nyelvű (argentin) film esetében egyértelműen az Oscar okozta felfokozott érdeklődésnek tudható be. Ebből is látszik, mennyire sorsdöntő az Amerikai Filmakadémia szerepe a világ filmforgalmazásának alakulásában.


október 28. - 31.
A Guiness Rekordok Könyvébe is beoldalgó Fűrész-széria hetedik, s egyben utolsó fejezetéhez érkezett a FŰRÉSZ 3D (Saw 3D; hazai bemutató: már a mozikban) premierjével. A frenetikus sikerű sorozat felé öt részen át szűnni alig akaró érdeklődés mutatkozott, azonban a tavalyi epizód törést hozott; a korábbi részek nyitányánál is kevesebbel záró FŰRÉSZ VI.-ra az általános vélekedés szerint a PARANORMAL ACTIVITY mért megsemmisítő csapást, így a Lionsgate óvatoskodó lépéssel egy hét távolságba helyezte magát a szellemes sztoritól. Jól tette. Nem mintha az új epizód 22,5 millió dolláros nyitánya nem csak nyomokban emlékeztetne a régi dicsőségre, de mégiscsak előrelépés, amit egyrészt a 3D, másrészt az segített, hogy világosan az utolsó résznek deklarálták a mostanit. Úgy tűnik azonban, hogy nem a végére hagyták a legjobbat: a Rotten Tomatoes tanúsága szerint egészen slendrián munka minden téren a FŰRÉSZ 3D, ami csak biztosítja az angolos távozást pár héten belül a listáról. A 20 millió dolláros produkciós költség már a kasszákban, így ez különösebb fájdalmat nem fog okozni senkinek, de azért mégis csak kissé csúf véget jelent egy igen népszerű jelenségnek. * Beférkőzött a top 10-be a CONVICTION című filmdráma, melyben Hilary Swank és Sam Rockwell látható. A több mint 500 moziban vetített film 1,8 millió dollárja azért annyira nem meggyőző, s mivel itt egyértelműen drámáról van szó, még a Fox Searchlight gondozása sem jelent garanciát a szebb jövőre. Azért a két főszereplő alakítása sok dicsérő szóban részesült, ami már elég ahhoz, hogy Swank és a THE KIDS ARE ALL RIGHT-tal esélyes Annette Bening talán harmadjára is egymásnak feszüljön a jövő évi Oscar-gálán.

A FŰRÉSZ 3D nálunk sorozattörténelmi érdemekkel bír. Egyrészt ez az első a moziban vetített hat rész közül, amely a világpremierrel egy időben érkezett (a horrorokkal mostanság így megy ez), másfelől ugyancsak elsőként bírt felkapaszkodni az (országos) toplista élére. A 3D tehát újból kimutatta vasfogait, hiszen a közel 21 millió forint még végösszegnek is elment volna szokásos körülmények között. Az első résztől a harmadikig fokozatos javulás volt tapasztalható, s FŰRÉSZ III. csúcsot jelentő 61 millió forintja után valószínűleg már akkor sem következett volna be javulás, ha a negyedik részt esélyeit nem kaszálják el a korhatár-megállapító szakértők. Így viszont sokaknak okozott az ismét teljes gőzzel érkező ötödik rész kontinuitásbeli zavarokat, nem csoda hát, hogy csak 20 ezren nézték meg. A hatodik epizódot DVD-re száműzték, s most a legfrissebb cáfolt rá az iménti tételre, miszerint egy rész kihagyása az új iránti érdeklődés csökkenését idézi elő. Itt azonban megjelenik a 3D mint önmagában is vonzó tényező. Bár Jigsaw végső vágása A VÉGSŐ ÁLLOMÁS 3D vagy A KAPTÁR: TÚLVILÁG 3D nyomába sem ért, azért megtette, amit megkövetelt a kasza. De nem többet. * George Clooneyről ez már nem mondható el. Tény, hogy AZ AMERIKAI szinte csak a színész nevére támaszkodhatott, ami általában véve nem jó kiindulópont, de a kevesebb mint 7 ezer néző így is halovány. A Palace Pictures 15 kópián mutatta be a filmet (Budapesten kívül négy nagyvárosban), amiből a színész legérdektelenebb munkája lesz az amúgy 3 kópián indult GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK. óta. * A KÖNNYŰ NŐCSKE az InterCom saját ténykedésének áldozata lett. Az utóbbi hónapokban olyannyira rászoktatták a (fiatal) nézőket a szinkronra, hogy ez a feliratos vígjáték már úgy taszította őket, mint narancshéj a macskát. Természetesen az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Emma Stone nálunk nem ezzel a filmmel hivatott révbe érni - márpedig még egy komédiánál sem árt, ha van valaki, aki ismerős a hazai közönségnek. A képlet persze most is az, hogy egy jobb sorsra érdemes filmet utasítanak el a hirtelen válogatóssá lett magyarok, de bízzunk benne, hogy valamilyen csoda folytán ebből a 9 millió forintból lesz még 30 is, vagy különben máskor már nem lesz elég az amerikai siker egy hasonszőrű filmnek az itteni vásznakra jutáshoz. * És csak most értünk el a leggyászosabb részhez. Hiába volt minden újító szándékú erőfeszítés (amire errefelé nem mindenki vevő az ábra szerint), hiába volt minden szó, ami a hazai filmgyártást kritizálta, a lényeg, ami igazán megkülönböztetné a DOBOGÓ KÖVEK-et a többi magyar selejttől, kimaradt: a filmet ugyanis nem sűrűn ítélték jobbnak a már átlagossá vált színvonal(alatti)tól, akár ellenséges kritikuskartellbe tömörülésről, akár valódi, egyéni véleménynyilvánításról van is szó. És a nézők is sokadjára adták már a magyar film tudtára, hogy mégha teljesen saját alkotói szándékkal megvalósulóról is van szó, akkor sem kíváncsiak rá. Martin Csaba filmjére Budapesten 1 millió forint értékben váltottak jegyet csütörtök és vasárnap között, aminél siralmasabb dolgot e világban már csak a néhai Budapest TV volt képes időnként produkálni. Mégsem lehet azt mondani, hogy mindez megérdemelt ítélet, mert kell a változás, de sürgősen, ám előbb arra kéne rájönni, hogyan lehet visszacsalogatni a nézőket a hazai produkciókra. A választ valószínűkleg a cím mögé helyezett számjegy jelenti, amiből decemberben kettőben is részesülünk, nagy örömünkre.

Címkék

horror magyarfilm box office saw budapest film bruce willis ben affleck jennifer aniston george clooney jackass matt damon forum hungary clint eastwood stallone renee zellweger will ferrell wes craven julia roberts intercom jean reno mokep the expendables emma stone magyarvalosag 3d cinema box office hazai katharine heigl palace pictures

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr984538895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2010.11.02. 21:01:06

The Hungarian is back back back! (Megvan a lefekvés előtti olvasmányom. :)

Ismeretlen_1068 2010.11.03. 08:01:01

A DOBOGÓ KÖVEK országos szinten 2.7m forintot hozott 2.882 nézővel. Jó lenne tudni, hogy ebből mennyi a debreceni, de biztos nem kevés. :)

Ismeretlen_1068 2010.11.03. 08:05:50

A THE EXPENDABLES kapcsán írod: "Ez bizonyosságot szolgáltat afelől, hogy a potenciális közönségből az internetfelhasználók, s azon belül is a filmes fórumokra és torrentoldalakra járók hányada igen elenyésző; elvégre, csak ők tudják hallatni folyvást elégedetlenkedő hangjukat." Ez felveti azt a kérdést, hogyha mégsem a letöltögetők hada vonzza el a nézőket a mozikból, akkor micsoda? Az, hogy drága a jegy? (Mobilra, cigire, menő helyekre és cuccokra van?) Az, hogy a tévék programkínálata sokkal változatosabb mint valaha? Vagy micsoda?

Ismeretlen_82723 2010.11.03. 08:21:46

3: Szerintem is alapvetően ezek. Mostanság pl. szombat (és már péntek) esténként 2,5 / 1,5 millió néző a tévé előtt ül. És igen, általában drága a jegy. Nem véletlen, hogy szerdán, az olcsóbb napon akár 2x annyian mennek moziba, mint kedden; mindjárt indulok én is :). A 3D-ért viszont fizetnek, mert pluszt kapnak érte, tehát úgy ítélik, azt megéri.

creeper 2010.11.03. 08:22:06

"a Rotten Tomatoes tanúsága szerint egészen slendrián munka minden téren a FŰRÉSZ 3D" Örülök, hogy akad, aki ezt elismerte. Köszi a cikket, érdeklődve olvastam.

Ismeretlen_1068 2010.11.03. 08:30:39

4: Valamelyik pláza vagy multiplex mozi igazán megfordíthatná ezt a trendet - azaz konzekvensen és nem csak extra napokon, hanem konstans üzemmódban levihetné az árait 1.000 Ft környékére, csak hogy leteszteljék, minden csoda három napig tart-e, azaz hirtelen fellángolást okoz-e csak az olcsóbb mozijegy, mert hogy a tévé még mindig olcsóbb, vagy tényleg ennyi kell a tömegek eléréséhez. Tessék megnézni az EASY A-t. :)

Ismeretlen_1068 2010.11.03. 08:32:58

Még egy (nekem) fontos BO-adalék: a hétvégén az ÉLEK ÉS SZERETEK elérte Budapesten a 3.000 nézőt. Virtuálisan pezsgőzünk. :)

Daemiaen 2010.11.03. 09:48:48

Még sosem hiányoztál ennyire, ThuHun! :) A sok beszólogatós k*csöggel pedig ne törődj! Ha rövidebb lére fogod erszteni, nem foglak olvasni. :)

tristram 2010.11.03. 10:38:03

Szerintem igenis fontos tényező a letöltés. Rengeteg olyan ember van, aki még csak nem is filmrajongó és tölti ezerrel a filmeket. Régebben ez egy program volt, hogy elmegyünk moziba, ma már az a szlogen, hogy minek, le lehet tölteni ingyen. Persze több összetevője van, de nem mismásolnám el ezt a faktort. Az is benne van, hogy kulturálatlan a moziba járók nagy része, és végeredményben valóban drága a jegy, nem fér a fejembe, hogy miért nem mondja legalább egy mozi, hogy olcsóbban adjuk, pedig biztos, hogy többen mennének.

Ismeretlen_140561 2010.11.03. 11:35:34

9: Az Art mozik lényegesen olcsóbban adják a jegyet, csak nem tudnak róla, hogy Debrecenben 720 Ft az Apollóban, vagy Nyíregyházán 750 a teljes árú jegy a Krudyban, 10 alkalmas bérlettel pedig átlag 500 Ft-ra jön ki egy jegy. Budapesten mit kell fizetni egy Odeonba, vagy egy Cirkoba? Jár valaki oda?

Ismeretlen_1068 2010.11.03. 11:38:28

Odeonban 1.000 Ft körül kell fizetni egy jegyért, a Cirkóba, Kinóba azt hiszem, 1250 körül van - de ezt Daemiaen biztosan jobban tudja.

Daemiaen 2010.11.03. 12:04:35

A legdrágább artmozi a Művész és a Puskin, oda 1200 forint, a Cirkóba és a Kinóba 1100 forint. Az Odeonba a legdrágább jegy premierfilmekre 900 forint.

Ismeretlen_140561 2010.11.03. 12:34:12

Akkor csak vidéken van ilyen jólét? Tudtommal Miskolcon is 800 Ft alatt láthatom a filmet.

gyusi 2010.11.03. 14:58:15

vidéken egyértelműen olcsóbb a jegy. de szerintem ez 8-900 Ft is sok még. levinnék 500-ra tódulnának az emberek a mozikba. félreértés ne essék én nagyon szeretek moziba járni, szoktam is (legutóbb a Tolvajok városán), de megválogatom, hogy mire megyek el moziba és mi az, amit inkább letöltök. Idén még moziba nézős lesz A közösségi háló és a Tron: Örökség, a többi viszont warez lesz. sajnos nekem a 8-900 Ft is sok. Érdekes módon moziünnepen (már amikor még volt) napi 3-4 filmet is megnéztem, olyat is, amit normális körülmények között nem moziban néznék. és ez csak is a félárú jegyeknek köszönhető.

Ismeretlen_82723 2010.11.03. 16:49:31

6: Megvolt a Könnyű nőcske...mármint sajna csak a film, pedig én készpénzben fizettem. :) Az is és Az amerikai is tetszett. Jellemző, hogy a Könnyű nőcske alatt a tizenéves leányzó-közönség csak kb. egyszer nevetett, mégpedig mikor a meleg srác állatbőgéseket hallat a színlelt szexuális aktus elején. Én meg (kis, de vállalt túlzással) végigröhögtem az egészet. :) 8: Azért nem kellenek ide erős szavak. Egy ember adta ki magából véleményt, és tulajdonképpen igaza is van, hosszúak ezek a cikkek, de ennek szükségét érzem, mégpedig azért, mert elég népszerű dolog manapság a témában írogatni, s valamivel fel kell venni a versenyt. Igyekszem nem csak a puszta számokra támaszkodni, kell a körítés a megkülönböztetéshez. 9: Nem vitatom, hogy jelentékeny kárt okoz a letöltés (hogy is vitatnám). Viszont amit itt igazából állítok, az az, hogy a szinkronizáltság meg a torrentnek jelenthet vetélytársat - a letöltés általában feliratos formában való megtekintést jelent, hátha a lustaság felülkerekedik a "takarékosságon" (nem akartam csúnya szót írni). Az artmozik meg irreálisan drágák nálunk szerintem (eddigi legnagyobb összeget a Művészben fizettem ki egy jegyért), de hát nekik nincs akkora büfébevételük, mint a multiplexeknek. Ez van.

anita 2010.11.04. 14:07:15

A reggeli hajszárításhoz kiváló olvasmány volt, TheHun.. :) De az a mondat is, amit pl. AE is kiemel a 3-as számú hozzászólásban.. Mondd, nem állsz véletlenül valamiféle rokoni kapcsolatban Csokonai Vitéz Mihállyal? :) A Könnyű nőcske amúgy nekem is "megvolt".. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer majd egy "tinivígjátékon" fogom tökhülyének érezni magam.. Csomó angolszász utalást nem értettem.. vállalom..

Ismeretlen_82723 2010.11.04. 15:50:19

16: :) Tudom, hogy a blog műfajától idegenek a barokkos körmondatok, de szerintem már nem javulok. :) A Könnyű nőcske számtalan filmes meg egyéb utalásával azért volt egy kis fenntartásom, még ha én imádom is az ilyeneket. Például mennyire életszerű, hogy egy 17 éves gimis csajszi tisztában van a Marlon Brando szexualitását övező pletykákkal? Amit meg a fordítónak rovok fel: komolyan az egymillió éves Beverly Hills 90210 meg az Amerikai pite kell a magyar közönségnek a poén értése végett A pletykafészek és a Négyen egy gatyában helyett? Doh.

anita 2010.11.04. 16:50:59

17: :) Nyalok: Nekem tetszik amit művelsz. :) /De néha tényleg nincs idegzetem végigrágni magam az adott íráson../ Ugye az "ingyen mozizást még nem ígért egyik főpolgármester-jelölt sem" szlogen a Te tolladból származik? Mert ez mély nyomokat hagyott.. :) Az is tök életszerű, hogy olyan tini/romantikus filmeket ismer a 17 éves csajszi, amikhez MÉG ÉN IS fiatal vagyok.. De, tudom, náluk otthon az apa választja meg mit néz a család dvd-n.. /vagy lehet, amcsiéknál ez már csak így megy.. Nem tudom.. Végülis minden modern amerikai filmben száz évvel ezelőtti filmeket néznek a tv-ben../

Ismeretlen_140561 2010.11.04. 18:42:35

Szerintem az új filmekben vagy a rendező kedvenc filmjeit említi meg, mint nem tudom melyik tini-vígjátékban veszi kezébe a főhős az Országúton c. Fellini filmet, vagy a stúdió saját filmjét reklámozza vele. Top Gun és a Hétmérföldes szerelem ugye ugyanazon stúdióból származik... meg A remény rabjai. Nem néztem utána, csak sejtem. Box Office On: nem érezzük egy kicsit, hogy a Terhes társaság Rated R comedy műfajban rekordot fog felállítani? Másnaposok rendezőjét is kihangsúlyozzák, annak jellemző főszereplője is virít a plakátokon és az előzetesekben, és a Vasember és Sherlock Holmes által is népszerűvé lett Downey Jr. is képviselteti széles vásznú mosolyát. Szóval nem lepődnék meg egy 50+os nyitáson.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása