aeon flux

ready for the action now, danger boy?

beszámoló: tron night Zalaba_Ferenc
2010. október 28. 23:21:21

Kategória: 21 komment

(Spoilermentes) Telt házra ugyan nem számítottam, de mégis meglepett, milyen nagy az érdeklődés a TRON: LEGACY iránt ahhoz képest, hogy a hozzánk csak jókora késéssel befutott, obskúrus film közel 30 évvel később elkészült folytatásáról van szó, amely mind megjelenésében, mind pedig a premisszájával kiverheti a biztosítékot az átlagos szórakozáshoz szokott nézőknél.

Ugyan hazájában a TRON kisebbfajta kultusznak örvend, de a Disney-nek tisztában kell lennie a projekt veszélyeivel, és a látottak alapján nem is ért váratlanul, hogy az egeres cég ugyanazt a biztonsági játékot űzi majd, mint tavaly ilyenkor James Cameron.

(Spoilermentes) Telt házra ugyan nem számítottam, de mégis meglepett, milyen nagy az érdeklődés a TRON: LEGACY iránt ahhoz képest, hogy a hozzánk csak jókora késéssel befutott, obskúrus film közel 30 évvel később elkészült folytatásáról van szó, amely mind megjelenésében, mind pedig a premisszájával kiverheti a biztosítékot az átlagos szórakozáshoz szokott nézőknél.

Ugyan hazájában a TRON kisebbfajta kultusznak örvend, de a Disney-nek tisztában kell lennie a projekt veszélyeivel, és a látottak alapján nem is ért váratlanul, hogy az egeres cég ugyanazt a biztonsági játékot űzi majd, mint tavaly ilyenkor James Cameron.

A film első feléből összeválogatott 23 percben egy kívülálló fiút láttam, aki bekerül egy számára teljesen idegen és valószerűtlen világba, ahol a túlélés érdekében kénytelen adaptálódni annak sajátos szabályaihoz, a beilleszkedés nehézségein idétlen beszólások segítségével próbálja túltenni magát, találkozik élete szerelmével, megtalálja küldetését és valószínűleg olyan cselekmények láncolatát indítja el, amely az egész mikrokozmoszra hatással lesznek. Szóval nincs új a nap alatt.

Természetesen a cselekmény ettől még vethet sajátos fordulatot, a karakterek is növeszthetnek árnyékot és a mondanivaló értelmezése is lehet többszintű. Egy biztos: a film világa elképesztően markáns stílusjegyekkel rendelkezik, bitang jól van összerakva és az AVATAR óta most először éreztem azt, hogy nem öncélúság, hanem egyenesen a szükség vezérli a 3D-t. IMAX 3D-ben kell megnézni, ez nem vitás.

A látott akciójelenetek kreativitása azt sugallja, hogy az, ami az INCEPTION-nek nem sikerült - azaz hogy kihasználja az álmok adta játszótér határtalan lehetőségeit -, az a TRON: LEGACY-nak maximálisan menni fog. Csak remélni merem, hogy mind a jellemek, mind a történetük elég izmos lesz ahhoz, hogy ne csak apropóul szolgáljanak majd ezekhez a csörtékhez.

A párbeszédek kicsit döcögősek voltak, egy-két megjegyzés mosolyt is csalt a körülöttem ülök arcára, de mint megtudtam, a fordításra és a szinkron elkészítésére mindössze egy napja volt a szinkronstábnak, akik tegnapelőtt kapták meg az anyagot - stílusosan egy pendrive-on.

Érzésem szerint benne van a produkcióban az év eseményfilmjének ígérete - az összetevők adottak, most már csak egy kis mágia kell.

Ó, és valami elképesztő, hogy a Daft Punk milyen zenét szerzett. A kiszivárgott anyagok lópikulák ahhoz, amit majd a filmben kapunk.

Kövess minket facebookon!

Címkék

daft punk beszamolo imax tron jeff bridges olivia wilde 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr804538871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2010.10.28. 23:29:09

Új jelenet (benne volt a ma esti preview-ban): http://www.youtube.com/watch?v=QOmN2HJBx_8

hamsy 2010.10.28. 23:35:13

hát miskolcon valami egészen mást adhattak le, mert én más véleményen vagyok. szerintem ritka szar film lesz, de azért megnézem majd. na a szétpixelezésen vagy mifenén én is röhögtem! :) a zene viszont tényleg marha jó!

Ismeretlen_1068 2010.10.28. 23:37:46

Egen, az szerencsétlenül hangzott, továbbá az sem volt túl szerencsés húzás, hogy beválogatták az összeállításba az apa és fiú találkozását a mű könnyekkel - kiragadott jelenetként egyszerűen nem működik. :\

hamsy 2010.10.28. 23:40:22

a Tron-ra az ismerősök közül mindenki úgy emlékszik, hogy nagyon régen látta és iszonyatosan látványos volt. azért valahol mélyen benne még van az emberekben. a múltkor megpróbáltam újranézni és néha én szégyelltem magam a látottak miatt. 40 perc után kikapcsoltam, de a premier előtt valamikor végig kellesz szenvedni.

Ismeretlen_87170 2010.10.28. 23:57:29

vin dieselnek elfelejtettél beszólni (csak hogy a kötelezők meg legyenek)

Ismeretlen_139112 2010.10.28. 23:57:53

Vannak benne elviselhető részek is: http://www.youtube.com/watch?v=-3ODe9mqoDE

Ismeretlen_1068 2010.10.29. 00:02:45

6: Hát pedig dec. 16 előtt újra kéne nézni az eredetit, de nem könnyíted meg a helyzetem. :D Úgy volt, hogy a Disney kiadja újra DVD-n és most először BD-n a TRON-t még a LEGACY premierje előtt, de szerintem meggondolták magukat, mert félnek, hogy elriasztják az embereket a filmtől. :)

Ismeretlen_139112 2010.10.29. 00:05:03

Na ja, a régi Tron nagyon gáz marketing lenne. De a geek kultúrába szépen beleette magát, pl. a Chuck című (amúgy erősen ajánlott) tévésorozatban is kiemelt szerepe volt egy Tron poszternek a második évad egyik legjobb jelenetében.

Ismeretlen_139112 2010.10.29. 00:10:25

Egyébként meg szerintem ez a light cycle jelenet teljesen rendben van a mai napig. Plusz nekem extra arcletevés hogy lényegében papíron animálták le, és telefonon diktálták be a számítógép operátornak minden képkockára az elmozdulás + elfordulás értékeket minden egyes mozgó objektumhoz - aztán heteket vártak amíg filmre fényképezték, hogy a moziteremben visszanézhessék a playblastot (ma ez a neve ;)

Ismeretlen_1068 2010.10.29. 00:14:09

9: Hülyéskedsz? Hát persze, hogy vállalható - anno hetekig le se lehetett vakarni a TRON C64-es változatáról, még a suliban is állandóan lightcycle versenyeket szimuláltam a kockás füzetembe. :)

Ismeretlen_1068 2010.10.29. 07:29:29

6: Ez viszont már meghozta a kedvet: http://www.youtube.com/watch?v=Jp2gGqgn3Fw

Ismeretlen_169693 2010.10.29. 09:09:41

Engem igazából az utolsó bekezdés érdekelt, annak nagyon örülök. Nem tudom, volt-e már, hogy egy filmet a zenéje miatt vártam a leginkább, de most mindenképpen így van. A filmtől nem is várok többet, mint egy újabb lélektelen techdemót, annyi különbséggel, hogy az előzetesek és képek által mutatott világ ezerszer jobban bejön, mint a 3 méteres kék majmok a szivárvány tövében.

Scal · http://www.fatumteam.com 2010.10.29. 13:32:40

én mondjuk tegnap azért megnéztem újra, mert egyszer láttam még a Családi Mozidélután a Disney-vel során és az bizony nem két napja volt esetleg ajánlom a Tron 2.0 beszerzését, és végigtolását dec 16-ig engem mindenesetre nem lepett meg, hogy annyian voltak a teremben, de azt nem egészen értem, hogy ez miért lenne biztonsági vetítés, ha nem jönnek el, nem hozzák be az országba? vagy mi? azért egy normális fénycikli versennt mutathattak volna

Ismeretlen_1068 2010.10.29. 13:48:49

"ez miért lenne biztonsági vetítés, ha nem jönnek el, nem hozzák be az országba? vagy mi?" Ezt a kérdést nem egészen értem. Hogy érted azt, hogy biztonsági vetítés?

Scal · http://www.fatumteam.com 2010.10.29. 14:42:12

"hogy az egeres cég ugyanazt a biztonsági játékot űzi majd, mint tavaly ilyenkor James Cameron." te írtad, hogy biztonsági játék, ergo a vetítés is biztonság miatt volt?

anita 2010.10.29. 14:49:34

15: Biztonsági játék = Olyan történet, amit már ezerszer láttunk, de eddig még mindig bevált.. dől majd a lé.. senkinek nem haladja meg az értelmi képességeit.. 0-120 éves korig mindenkinek szól.. De lehet, hogy én tévedek..

Ismeretlen_139112 2010.10.29. 15:04:05

Konkrét költségvetést nem tudok, de 200 millió felettről lehetett hallani, ami már kezd az Avatar közelébe érni, szóval legalább 1 milliárd körüli bevételt szeretne látni a Disney (mellesleg jogosan) ekkora befektetésből. Az meg nem nagyon fog menni máshogy, mint biztonsági játékkal...

skaven 2010.10.29. 16:03:21

szvsz az avatarra is a latvany miatt ment el az emberek jelentos resze. a tegnapi vetites alapjan siman megelolegzem a tronnak, hogy kb. otvenszer latvanyosabb lesz mint az avatar. mas kerdes, hogy a hitech geek latvanyvilag kevesebb embert fog vonzani mint a termeszeti dolgok. legalabbis magyarorszagon biztosan :) bar tippre a forumosok sem gondoljak, hogy olyan nezettseget produkalna ez a film mint az. emellett valoszinleg jot fog tenni a tronnak (nemzetkozi szinten is), hogy a 3d es az imax elegge felfutott cameronnak koszonhetoen, raadasul az adott idoszak nagy filmjei nem jelentenek neki ebbol a szempontbol konkurenciat. a hp 7 hetek ota a mozikban lesz (es nem 3d-s), a narnia meg... narnia. az hacsak nem kap kiemelkedo kritikakat es nem tud megujulni az elso ket reszhez kepest, akkor villamgyorsan el fog tunni a mozikbol.

anita 2010.10.29. 16:40:31

18: Tény, hogy a szájenszfiksön-életérzés nem mindenkit kerít hatalmába..

pimp 2010.10.30. 22:54:56

1: xénia-láz feeling

lallli 2010.11.02. 01:10:47

A film minőségéről (akár az új vagy a régi), jelentőségéről, úttörő szelleméről, korszakalkotó mivoltáról és arról, hogy az 1982-es film mennyire meghaladta a korát, én nem is szeretnék vitát nyitni. Aki nem bírja vagy nem akarja befogadni, az ne tegye. Nekem viszont életem filmje lesz és minimum minden héten 1x meg fogom nézni IMAX-ben és még összehasonlítás képpen sima 3D-ben ameddig csak vetítik. Csak egyet nem értek. Rendben van, hogy szerzői jogok, meg minden, de ha már ez a csütörtöki előzetes amúgyis ingyenes volt, akkor hogy-hogy még nincs fent a neten?? Nem igaz, hogy valakinek ne jutott volna a kezébe aki hajlandó lenne megosztani a jónéppel. De hogy még csak az sem jutott eszébe senkinek az egész világon aki elment a preview-ra, hogy vigyen magával kamerát?? Nekem sajna nincs, és nem volt lehetőségem elkérni senkitől, de biztos voltam benne, hogy már aznap fent lesz youtube-on vagy torrenten vagy akárhol.. ugyanis én vagyok annyira fanatikus, hogy az eddig meglévő 3 hivatalos előzetest, az Evolution (a video game) előzetesét, de még a Daft Punk - Derezzed klippjét is minden áldott nap megnézem legalább egyszer, szóval akár fizetnék is érte, ha valahonnan megszerezhetném ezt a 20 perces csodát, és vele lényegesen könnyebb lenne kihúzni ezt a hátralévő 46 napot. Nagyon kérek mindenkit, hogy ha tudtok elérhető verziót a preview-ról légyszi szóljatok, igen sokat jelentene! Sorry amiért így elhúztam a mondandóm. Peace

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása