aeon flux

ready for the action now, danger boy?

game trailer: diablo 3 (2011) Zalaba_Ferenc
2010. október 23. 07:41:48

Kategória: 46 komment

A Blizzconon bemutatkozott a Démonvadász, aki rendelkezik egy-két szimpatikus herkentyűvel, viszont a Blizzardtól az ember sokkal jobbat várna ennél a sivár látványvilágú, közhelyes szövegekkel felvértezett cutscene-nél. Meg aztán az sem ártana, hogy komolyan elgondolkodnának azon, hogy a játékot konzolra is adaptálják - persze, csak ha pénzt is akarnak keresni vele.

Címkék

diablo blizzard pc game hack n slash game video

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr804538849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_63220 2010.10.23. 09:16:22

Szerintem a többiek csak álmodnak arról a bevételről, amit a Blizzard pc-s játékokkal elér :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.10.23. 09:33:23

az utolsó sikeres PC-s fejlesztőstúdió. nagy kár, hogy a WoW egyedül nem képes felvenni a harcot a konzolokkal. a multiplatform játékokból is PC-re jó ha egy pár tízezer példány elmegy, miközben ugyanabból milliókat adnak el konzolra. ez a PC-s piac szégyene

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 09:40:36

1: A PC-sek sajnos csak álmodnak arról a bevételről, amit konzolos játékokkal el lehet érni. :( Amúgy a Blizzard tényleg sikeres, de akkor érhetne el igazi, történelmi sikereket, ha ráállna a konzolra. Egy hack'n'slash játéknál ez igazán nem okozhatna gondot.

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 09:41:19

Ja, s most olvastam, hogy 150-en dolgoznak a CG-betéteken - ennek tükrében még kevésbé tetszik ez a videó.

Ismeretlen_63220 2010.10.23. 10:09:28

3: a pc-sek igen, de nem a Blizzard. 13 milliószor 50 dollár plusz 30 dollár plusz 30 dollár plusz 13 milliószor 60-szor 15 dollár az szerinted mennyi?

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.10.23. 10:19:42

5: az a baj, hogy a konzolpiacban még ennél is sokkal több van. 13 milliót eladtak csak a GTA IV-ből a két konzolra együttesen, egy konzoljáték teljes ára úgy 60 dollár, ossz-szorozz. és akkor hol beszélünk még a teljes piacról, amikor egy Heavy Rain típusú konzol-exkluzív játékból is elmegy másfél-két millió példány. Modern Warfare 2-ből se PC-re adtak el 20 millió példányt, hanem a két konzolra... PC-re jó ha néhány százezer elment. :( sajnos itt az egyetlen működő műfaj még az MMORPG, de az édeskevés egy teljes piaccal szemben.

Ismeretlen_63220 2010.10.23. 10:31:28

6: hát én se a teljes pc-s piacról beszéltem, hanem egyetlen blizzardos címet említettem. Az a különbség, hogy az ő 13 milliójukról nem 60 dollárt, hanem nagyságrendekkel többet gombolnak le. Mindezt egy olyan műfajban, amire előttük mindenki rálegyintett, hogy az csak egy szűk közönség bohóckodása. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a Blizz szerintem köszöni jól van, és nem szorul rá, hogy echte pc-s darabok helyett beszálljon a buzi portolt címeket toló többiek közé. Nem a pc-s piac szégyene, hogy kevés megy el a többiek buzi portolt címeiből, hanem a fejlesztőké. Jé, el lehet adni pc-re is, csak ahhoz olyat kell produkálni, amit nem csak azért vesznek meg, mert nem tudják, hogyan kell másolni. (Lásd többiek)

Ismeretlen_87170 2010.10.23. 10:31:30

#4: 150-en dolgoznak a CG betéteken, de ez nem az :) Ez csak egy cut-scene, ami jó eséllyel benne sem lesz a játékban, csak egy játékmotorral hajtott demonstráció, az a 150 fő azon a kb. 15 percnyi - az előzőekből kiindulva überbüntetés - mozianyagon dolgozik, ami várhatóan a fejezeteket köti össze :)

frmn 2010.10.23. 11:00:52

Ha a konzolnak valami normális vezérlőrendszere lenne - értsd: nem 47 gomb, hanem mondjuk egy egér - illetve lennének végre olyan játékok (állítólag fejlesztenek már ilyet) ahol nem csak menni és gyilkolni kell, akkor elgondolkoznék, hogy veszek egyet. A grafika nem érdekel, ha nagyjából minden játék ami konzolra készül, ugyanarról szól, csak a körítés más. Addig marad a PC és a Civilization V. Kicsit nagyobb kihívás mint pl. egy God of War :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.10.23. 11:08:17

7: "Nem a pc-s piac szégyene, hogy kevés megy el a többiek buzi portolt címeiből, hanem a fejlesztőké" nem egészen. emlékszel rá, hogy néhány éve még azt latolgattuk, melyik konzol bukik nagyobbat? ehhez képest ma uralják a piacot. ha a PC-s piac jövedelmező lenne (ahogy mondtam ebben a piacban nincs több, mint az MMORPG; a Starcraft II már közel sem olyan gigantikus siker, PC-hez képest persze az is az), akkor arra koncentrálnának a fejlesztők. de alapvetően a PC-s piacban nincs több. a Diablo III meg a Starcraft II is nyugodtan mehetne konzolra, a Red Alert III-ban is szépen megoldották a konzolos irányítást. nem olyan különleges játékok ezek, a Wings of Liberty ugyanazt ismételte meg, amit 12 évvel ezelőtt az elődje, csak szebb grafikával. a hack 'n slash meg alapvetően egy primitív műfaj. és nem a fejlesztők hibája hogy PC-re a kutya nem vesz játékokat. a konzolok óriási lendületet hoztak a játékiparba, persze arról vitatkozhatunk, hogy mennyire mernek kreatív döntéseket bevállalni a fejlesztők (nem nagyon, de erről más tehet, túl sokba kerülnek a játékok, túl sokáig húzódik a fejlesztés), viszont ha a PC-n más (amúgy népszerű) műfajok is olyan számokat produkálnának, mint a WoW, akkor minden fejlesztő arra a piacra koncentrálna és csak utána következnének a konzolok. de nem így van és ezért van egyre jobban hanyagolva a PC-s piac. a jobb portokat sem veszik a PC-sek, szoktál eladási adatokat nézegetni? szánalmas a PC-s tábor aktivitása. egyedül az MMORPG kivétel ez alól, ez is csak addig, amíg konzolra valaki nem csinál jobbat. mondjuk nehéz lesz

Ismeretlen_83946 2010.10.23. 11:27:24

10: hogyan szeretnél konzolon starcraftot tolni? max sp, easy módban. ezt úgy mondom, hogy az sc2 hihetetlen könnyű játék lett mint multiban, mint pedig sp-ben.

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 12:35:29

8: Ha ez játékmotorral készült, akkor nem szóltam. :)

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 12:37:51

9: Az, hogy a God of War mekkora kihívás, szerintem beszéld meg Tylerrel. :) Egyébként vannak konzolra is RPG-k (Fallout, Final Fantasy, et al), csak nálam olyat nem látsz, mert nem az én műfajom. :) Egyébként szerintem már csak 1-2 év és olyannyira bedől a PC-s játékpiac, hogy a konzolok is megkapják régóta óhajtott egértámogatást. (Aminek, teszem hozzá, én is örülnék.)

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 12:41:37

7: Ha a Blizzard körül minden egyéb PC-s fejlesztés bedől, akkor önmagában a Blizzard sem lesz életképes, hisz az a 13 millió ember sem csak azért tart otthon PC-t, hogy STARCRAFT-ot, WOW-ot vagy DIABLO-t nyüstöljön. Ami pedig a legombolást illeti: konzolon aligha akad olyan játék, amihez idővel ne jönne ki ilyen meg olyan letölthető plusz. természetesen pénzért. Az Xbox Liveért fizetni kell és nem rég indult a PS Plus szolgáltatás is, ami szintén fizetős.

Cockburn 2010.10.23. 13:06:20

Nem azért, de valaki ezt komolyan gondolta? Ebben a trailerben ahányszor kinyitják a szájukat valami orbitális klisét mondanak "until i am here, they are the prey" áááá, hát nem egy Fallout 2, az biztos

Deschain 2010.10.23. 13:14:06

A 150 ember, aki a CGI betéteken dolgozik, valószínűleg nem ezt a videót kalapálta össze teljes gőzzel. A D3-ban 5 ingém CGI videó lesz + az Intro és szerintem majd akkor térjünk vissza erre... A csapat vezetője szerint eddig ez lesz a legjobb munkájuk, a WoW videókat is beleértve, szóval ne temessük előre a látványt. Konzolos megjelenésről pedig annyit, hogy valószínűleg aélkül is dőlni fog a lóvé nekik és pár hétig (hónapig?) így is tuti az eladási listák élén lesznek majd.

Ismeretlen_87170 2010.10.23. 13:37:41

#15: Diablo: hack'n'slash Fallout: crpg Remélem te vagy az egyetlen tájékozatlan ember, aki egyiket várja a másiktól :) Ha Fallout-ozni akarsz, ott a New Vegas, állítólag sokkal közelebb jár a régi részekhez, mint a 3.

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 13:47:56

17: Játékstílustól eltekintve azért nem kéne ilyen gigaközhelyeket pufogtatni.

Ismeretlen_87170 2010.10.23. 13:56:49

#17 igazad van, tényleg gáz. szerencse, hogy a játékban majd nem lesz benne, mindössze a prezentáció kedvéért lett összedobva, ahogy az összes eddigi... :) A Blizzard nem szokott ilyen szintet képviselni a játékaiban.

Ismeretlen_63220 2010.10.23. 15:05:31

16: szerintem tényleg nem dolgozzátok fel kellőképpen agyban a Bllizzard eladási adatait. Annyira nem hónapok alatt ketyegnek le a számok, hogy hosszú évekig ott trónolnak a címeik a lista élvonalában, és elég egy D3 bejelentés, hogy 10 évvel a kiadása után (ide hány felkiáltójelet tegyek) ismét hónapokra listavezető lesz (a magukhoz képest egyébként elfuserált) D2. Akkora a hype, hogy a D3 akkor is hónapokra lisvezető lesz, ha egy fos.

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 15:13:10

20: Mivel egy-két címtől eltekintve évek óta nincs igazán kiemelkedő PC-s cím - eladás szempontjából -, így nem nehéz listavezetőnek lenni.

Ismeretlen_63220 2010.10.23. 16:01:33

21: ez nem változtat azon, hogy a Blizzard pc-s címei ütnek. És főleg nem változtat azon, hogy a Blizz nem szorul rá a konzolos piacra. Szerintem ez itt igazából egy hitvita konzolfanok és pc-fanok között :) A konzolos szeretné megkaparintani azt a bitang jó címet, a pc-s meg fikázza a kontrollert megállás nélkül :) Blizz pedig köszöni, jól van.

Ismeretlen_139112 2010.10.23. 16:05:53

4: ez látványosan nem CGI hanem engine movie...

Ismeretlen_139112 2010.10.23. 16:17:05

A Blizzard az embertelen magas bevételei miatt minden egyes játékánál tökéletesre csiszolja a belső mechanizmusokat, felhasználói visszacsatolásokat, plusz a multiplayernél az egyes elemek egyensúlyát (a júliusban megjelent SC2 már a harmadik ilyen patchnél tart asszem) Ráadásul szinte mindegyik olyan, hogy alapszinten viszonylag könnyű elsajátítani, viszont a kompetitív multiplayerben profiként szerepelni egészen kivételes képességeket és (SC esetében) gondolkodást igényel. A hivatásos gamerek napi 8-10 órákat tréningeznek, érdemes pár meccset megnézni youtube-on ha az ember úgy nagyjából képben van (enélkül kevésbé lehet értékelni egyrészt a szimpla kézügyességet, másrészt a villámgyors taktikai döntéseket) Egyébként nagyrészt emiatt az online komponens miatt tartják magukat távol a konzolok világától, a battle.net egyértelmű konkurense a Live-nak és a PSN-nek. Meg az 5-10 dollár per stuff licenszdíj is bejátszik, gondolom :) Szóval röviden összeszedve egy átlag Blizzard játékban elképesztő mennyiségű munka, igényesség, és az összetettség miatt nagyon hosszú élettartam van - nem véletlen, hogy szívesen áldoz rá pénzt a sok rajongó, mert tudják hogy tízszer, százszor annyi szórakozást nyújt, mint a legtöbb másik játék.

Ismeretlen_25084 2010.10.23. 18:27:17

13. egér + konzol?! halvaszületett ötlet. egy konzolos sose fog neked asztalhoz ülni, hogy azon egerezzen, mivel a legtöbben a tv előtt tolják fotelből, vezetéknélküli kontrollerekkel. 9: érdemes lenne kicsit utánanézned, hogy valójában mennyire sokszínű is a konzolon elérhető játékok palettája, mert nem csak a hack&slash létezik. habár nem véletlen, hogy mindenkinek az jut eszébe elsőre, hiszen az egy abszolút konzolos zsáner, pc-n sose működött igazán (1-2 jól sikerült portot és az egeres-klikkelős diablot leszámítva). nyilván ha téged csak a stratégia vonz, akkor nem érdemes konzolt venned, de ezen kívül kb. mindenre alkalmas. (még fps-re is.) ha engem kérdeztek, én nem sírom vissza a pc-s korszakomat. persze szívesen diablóznék xbox-on, de ha nem lesz rá, hát nem fogok. sc2 is le van töltve, de kétlem, hogy valaha is felinstallálnám. elképesztő, mennyire nem vonz már a pc-ről való játszás, régen azt hittem, ez a tuti, mert a pc univerzális, de rájöttem, a célgépek jobbak. ahogy arra se vinne rá soha a lélek, hogy mobilt használjak mp3 lejátszóként. úgyhogy felőlem akár az egész pc-s játékipar bedőlhet a g*-be...

hahakocka 2010.10.23. 18:42:58

5 CGI animációs átvezető lesz és egy 4 perces CGI intro ami állítólag a Blizzard eddigi legjobb animációs munkája lesz.) Igen ezek csak játék motoros kaszt bemutató videók. Szeretnének egyszer egy teljes mozifilmet is csinálni így csal kevés az idejük és emberük még arra.

tyler 2010.10.23. 19:08:19

arra, h konzolon mennyire lehet jól játszani stratégiai játékot, a R.U.S.E. az egyik legekletánsabb példa. szal lehet, csak akarni kell kiadói/fejlesztői oldalról aki meg egy god of war-t lefikáz, h nincs benne kihívás az még életében nem játszott vele 25. a pc-s játékokkal én is így vagyok

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 19:52:48

22: Most még. De ha teljesen kidől a PC-s fejlesztés - és nem csak a szoftverekre gondolok, hanem a videokártyákra, hangkártyákra, et al, akkor a Blizzard is kénytelen lesz elcsábulni a konzolok világába.

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 19:55:02

25: Akkor majd lesz helyette Move és Kintect, amivel kattogni lehet. Egyébként én simán elegerezgetek a fotelomból - szép nagy karfája van. :)

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 19:58:28

25: Egyébként igazad van. El nem tudnám képzelni, hogy a monitor előtt görnyedve klikkelgessek (meg szarakodjak a beállításokkal, hogy normálisan fussanak a stuffok). A játékélményhez nekem hozzátartozik a kényelem - és most ellent fogok mondani az előző posztomban tett megjegyzésemnek, de szerintem ezért fog bedőlni mindkét mozgásérzékelős kontroller, mert a PS3/XBOY-környezethez szokott embereknek eszük ágában sincs kikászálódni a fotelból egy "virtuális pingpong" kedvéért. Kell egy ölbe vehető egérpad, aztán hadd szóljon. :)

Ismeretlen_139112 2010.10.23. 20:54:47

Ez sokaknak biztos kicsapja a biztosítékot, de a kontroller sokkal kényelmesebb irányító eszköz, mint az egér... egyetlen dologban nem tud versenyezni vele, és az a precíz 2D pozícionálás / célzás.

Ismeretlen_1068 2010.10.23. 21:07:24

31: Emiatt a konzolon megjelenő fps-eket máshogy is optimalizálják. Valószínűleg egy konzol vs pc meccsen a konzolosokat olyan szinten porolnák el a pc-sek, mint annak a rendje. :) Mondjuk, én elég sokat nyüstöltem pc-t is és fps-t is - ez utóbbit meg kellett szokni, de pikk-pakk megszokható és onnantól kezdve a játékélmény ugyanaz. Egyébként vannak rts-ek is konzolra, méghozzá nem is rosszak. (Pl. Pixeljunk Monsters.)

Ismeretlen_139112 2010.10.23. 21:41:47

Én az SC2 miatt 4 év után újítottam egy nagyot a PC-men, de minden más játékkal továbbra is szívesebben játszom az Xboxon, pl. Mass Effect 2

Ismeretlen_63220 2010.10.23. 22:25:11

28: szerintem jellegében különbözik a két piac. A pc-s játékpiac soha nem fog úgy bedőlni, ahogy egy-egy konzolos platform tud, mert életben tartja a gép más jellegű használata. Minél kevesebb játék van pc-re, annál érdemesebb rá fejleszteni, mert a játékkedv mindig is meglesz azokban, akik valamilyen okból soha nem vennének konzolt (mint pl. én). Szóval ha a Blizz kiszállna, akkor a pc-s játékpiac nem összeomlana, hanem fellélegezne szerintem.

Ismeretlen_139112 2010.10.24. 00:09:31

Ráadásul PC-n amúgy is virágzik a casual piac a millió flash meg böngésző alapú játék formájában. SIMS is erős, és még van pár kategória ami nem nagyon ültethető át konzolra. Okostelefonos-tabletes vonal erősödik még... de ez már sztem túlmutat ezen a blogon ;)

frmn 2010.10.24. 00:56:04

27: Jaj T, ne csináld már, tudod, hogy értem... a God of War szerintem szellemileg nem kihívás, de hadd ne magyarázzam már :)

ty 2010.10.24. 02:19:40

30. a movet jelenleg veszik mint a cukrot 36. nekem egy kontrollerem 6 felé tört miatta... ja, értem mire gondolsz, de kihívásról volt szó nagy egészben, nem volt kivesézve, h milyen kihívásról. bár azért ezzel is lehetne vitatkozni...

Ismeretlen_1068 2010.10.24. 08:27:45

36: a GoW-ban azért akad egy-két húzósabb logikai feladvány is, habár a kihívás tényleg inkább ügyességi, mint szellemi.

Ismeretlen_157890 2010.10.24. 08:29:17

Azt gondolom, hogy túl nagy jelentőséget tulajdonítunk holmi átvezető filmecskéknek meg intróknak, holott ha maga a játékmenet megfog, leköt és miatta ott kuporgok a monitor előtt hosszú órákon át akkor felőlem az átvezető lehet "lolka-bolka" szinvonalú is akár.

porter 2010.10.24. 23:10:17

klikk,klikk,klikk,klikk,klikk,1, klikk, klikk,klikk, 1, 1, 1, space, klikk,klikk,klikk.... és mégis :)

frmn 2010.10.25. 15:14:23

Amúgy szerintem meg addig jó, amíg nem dől be a PC-s piac, és remélhetőleg nem is fog, hiszen mi lenne azokkal a játékosokkal, akik nem azt szeretik, ha meg kell ölni mindent, ami a képernyőn felbukkan? Nincs ezzel amúgy semmi baj, csak a felhasználó sokféle... Nyilván van néhány kivétel a játékok között, de ezek csak a szabályt erősítik. (A CIV is erősen lebutítva került ki PS-re) Szóval a PC-nek valószínűleg a változatosság és az eltérő felhasználási mód miatt igenis van és lehet jövője. (remélem) Más kérdés, ha tényleg meg akarják nyerni majd ezt a réteget is, de ennek egyelőre nem sok nyomát látom.

Ismeretlen_1068 2010.10.25. 16:07:29

41: kicsit mintha nehéz lenne a felfogásod - konzolra sem csak olyan játékok jönnek, melyekben meg kell ölni mindenkit, csak azok a legnépszerűbbek - mint ahogy pc-re is, mert azért valljuk be, egyik Blizzard-játék sem a gondolkodás netovábbja. :)

Action 2010.10.25. 23:51:09

Ezt a "PC-s piacnak annyi" c. szöveget már évek óta nyomják, oszt mégis jönnek a játékok rendesen. Persze jók a konzolok, nagyon príma játékokat adnak ki rájuk, de én személy szerint elvagyok a pc-vel. Szóval hajrá. Különben meg a Blizzard-cuccok hidegen hagynak, a CGI-mozikat megnézem belőlük, azt kész.

Ismeretlen_139112 2010.10.26. 09:19:16

Akkor sorold fel a PC-exkluzív játékokat az elmúlt évből légy szíves... ;)

Ismeretlen_169693 2010.10.28. 21:33:57

Úgy látszik, a Blizzardnál olvassák a blogot, mert bejelentették a konzol verziót is. :)

Ismeretlen_1068 2010.10.29. 08:59:13

45: Nem jelentették be, hanem csak nem zárták ki a lehetőségét. (Ez persze azt is jelentheti, hogy tuti, hogy lesz :). Ellenben kíváncsi leszek, hogy a napokban megjelent FABLE III mekkora hányadban fogy majd PC-n és mekkora hányadban XBOX-on.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása