A szemlátomást teljesen átlagos Brighton-családot három idegen zavarja meg vacsora közben: egy kardot követelnek a megszeppent családapától, s miután kérésük süket fülekre talál, egyesével végeznek a família tagjaival. Csupán Dara, a tólószékhez kötött legkisebb lány marad életben, akit a vérengzés során kiütött tűz a ház alagsorába sodor. A füsttől és sokktól haldokló lány odalent meglát egy fénylő tárgyat, odavonszolja magát hozzá és amint kézbe veszi, szinte azonnal talpra áll...
A szemlátomást teljesen átlagos Brighton-családot három idegen zavarja meg vacsora közben: egy kardot követelnek a megszeppent családapától, s miután kérésük süket fülekre talál, egyesével végeznek a família tagjaival. Csupán Dara, a tólószékhez kötött legkisebb lány marad életben, akit a vérengzés során kiütött tűz a ház alagsorába sodor. A füsttől és sokktól haldokló lány odalent meglát egy fénylő tárgyat, odavonszolja magát hozzá és amint kézbe veszi, szinte azonnal talpra áll...
A Luna-testvérek világában a történet szövése és a megvalósítás kéz a kézben jár. A zombiapokalipszist új alapokra helyező GIRLS-höz hasonlóan a THE SWORD-ban is átlagemberek szembesülnek természetfeletti kihívásokkal - ezúttal egy bosszúra szomjazó fiatal lány küzd meg három ősi entitással, akik képesek kontrollálni az elemeket -, ugyanakkor a megjelenésben a visszafogott, egyes tinédzser-kockásokra emlékeztető módon leegyszerűsített ábrázolásmód találkozik az elképesztő fantáziával kifejtett brutalitással. S ebben talán az a leghatásosabb, hogy eme sajátos kifejezésmód soha nem tűnik sem karikírozottnak, sem pedig öncélúnak.
A figurák agendája is vázlatos (egyik oldalról a bosszúvágy, másik oldalról pedig a hatalomvágy hajtja őket), gondolataik, elveik is lecsupaszítottak (a képregények korlátait ismerve ez talán nem túl meglepő), érzéseikkel és érveikkel viszont nem lehet nem rezonálni. Ezek kifejtésében a Luna-testvéreket egyszerre vezérli kikezdhetetlen logika és érzelmi kiegyensúlyozottság. Ez is egy olyan kettősség náluk, amely ritkán jár kéz a kézben...
A cselekmény pedig lebilincselő. A mágikus kard által hihetetlen erővel, ügyességgel és öngyógyító készséggel felvértezett Darának nem csupán az önmagukat istennek képzelő szuperlényekkel kell epikus harcot vívnia, hanem saját démonaival is, ráadásul újdonsült képességeinek ára is van. A négy - Tűz, Víz, Föld és Levegő címekre hallgató - köteten átívelő küzdelem egyre epikusabb méretet ölt, ám az utolsó fejezetben a Luna-testvérek váratlan húzásának köszönhetően a harc inkább pszichológiai, mi több, az emberiség bevonásával szociológiai lesz, s ha ez nem lenne elég, még egy olyan csavart is sikerül bevetni, amely alapjaiban rendezi át a felállást.
Ugyan bizonyos aspektusai naivnak tűnnek és vannak szereplők, melyek maximálisan kimerítik a közhely fogalmát, a THE SWORD mégis olyan képregény, amely élő és érző lényeket mozgató élménnyé, mondhatni mozgóképpé áll össze. Ha egyszer valaki filmre adaptálná, abból igazi eseményfilm lehetne, igaz, bele is kerülne vagy 300 millió dollárba...