> Amerikai mozibevételek, 2010. augusztus 6 - 8.
Három hét regnálás után az EREDET lelépett a dobogó éléről, hogy átengedje helyét az Adam McKay - Will Ferrell páros legújabb vígjátékának; a PANCSER POLICE nem hozott szégyent direktor és színész eddigi fényes múltjára, ellenben a STEP UP 3D visszatáncolt elődjeihez képest a plusz dimenziós segédlet ellenére is.
> Amerikai mozibevételek, 2010. augusztus 6 - 8.
Három hét regnálás után az EREDET lelépett a dobogó éléről, hogy átengedje helyét az Adam McKay - Will Ferrell páros legújabb vígjátékának; a PANCSER POLICE nem hozott szégyent direktor és színész eddigi fényes múltjára, ellenben a STEP UP 3D visszatáncolt elődjeihez képest a plusz dimenziós segédlet ellenére is.
> #1
Akcióból és vígjátékból is kijutott mostanság, de Will Ferrellre azért még elegendő figyelmet szentel a közönség. Ez nem feltétlenül szokott járni a színésznek: a nagyobb sikereihez társult egy-egy érdektelenségbe fulladó produkció is (így például a tavaly nyári AZ ELVESZETTEK FÖLDJE), ám ha Adam McKay író-rendező is a fedélzeten van, az eredmény mindig a várt szerint alakul. A PANCSER POLICE (The Other Guys; hazai bemutató: szeptember 30.) esetében sincs ez másképp, hiszen a Mark Wahlberget, Eva Mendest, Dwayne Johnsont és Samuel L. Jacksont is felvonultató mozi 35 millió dollárt szerzett három nap alatt, ami a TAPLÓGÁZ óta a legjobb Ferrell karrierjében, s bőven elegendő alap ahhoz, hogy a 100 millió dolláron felülre szóljanak a végső becslések. Már csak azért is, mert igen jó a visszhangja a filmnek; ami azt illeti, a 80%-os Rotten Tomatoes-értékelés az eddigi legjobb McKay direktori pályafutásában.
> új filmek
Éppen négy évvel ezelőtt aratott meglepetés-sikert a STEP UP című film, ami kisebb táncfilm-hullámot indított el, nyerő (LÖKD A RITMUST!) és kevésbé betalált (MOZDULJ ÉS LÉPJ) követőket is szülve. A 2008-as folytatás hellyel-közzel megismételte elődje futását, ellenben most a STEP UP 3D (hazai bemutató: augusztus 26.) számottevő visszalépést jegyez a maga 15 milliós startjával. Ez különösen a háromdimenziós kivitelezés mellett jelent csalódást, úgy tűnik, ezen mindenképpen szükségeltetett újdonság -elvégre három filmen át eljátszani ugyanazt csak nagyon ritkán működik- sem volt elegendő minden táncoslábú fiatal megszólításához, s igencsak kongatja a gyors morzsolódás vészharangját a péntekről szombatra bekövetkezett 20% feletti zuhanás, ami persze nem kuriózum mostanság az ilyen rajongás táplálta daraboknál (CHARLIE ST. CLOUD HALÁLA ÉS ÉLETE, RAGADOZÓK). A kritikusok ugyanakkor nagy előrelépésként értékelik a STEP UP 3D-t, hiszen a 20-25%-ok környékén mozgó első két részhez képest ez a mostani 51%-os tetszési arány igencsak figyelemreméltó. Nem az első eset, hogy a firkászokat le tudták nyűgözni némi jól koreografált táncikálással és/vagy 3D-sítéssel. A film 40 milliónál messzebbre biztosan nem jut.
> további filmek
A második helyen áll negyedik hetében az EREDET. A Warner filmje 18 millióval képviselteti magát, ami 30% körüli negatív változást jelent, tehát töretlen a sci-fi kiváló "maradó ereje", s feltételezhetően a továbbiakban sem gyorsít be, így a mostani közel 230 millió 275 millióig biztosan, de akár 300 millióig is gyarapítható még.
A múlt héten debütált GYÓGYEGÉR VACSORÁRA, részben a konkurenciát jelentő PANCSER POLICE hatására, már csak kevesebb mint nyitánya felét hozta a hétvégén, így vélhetően nem fog kilépni az erős középkategóriájú komédiák sorából; 47 millióját még 70 millió fölé kerekítheti a Paramount/DreamWorks bemutatója. A KUTYÁK ÉS MACSKÁK: A RUSNYA MACSKA BOSSZÚJA teljesen érdektelen szereplő a mezőnyben, második hétvégi 7 milliója ugyanúgy halovány, mint 26 milliós összbevétele 10 nap után. A CHARLIE ST. CLOUD HALÁLA ÉS ÉLETE hasonlóképp nem hagy maga után semmi emlékezeteset a maga 60%-os zuhanásával és 25 millió alatti eddigi eredményével.
SALT ÜGYNÖK tovább vágja magának az utat a 100 millió felé; a 90 millió fölé ért akciófilm a szerencsésebbek közé tartozik, ahogy a Sony is, hiszen a stúdiónak eddig minden bejött a nyáron. A Universal ezt a legkevésbé sem mondhatja el magáról, mindazonáltal a GRU parádés szereplése feledtet egy keveset a kudarcokból; az animációs produkció már 200 millió felett jár.
> végszó
Az első tíz helyezett egyesített bevétele a hétvégén megközelíti a 120 millió dollárt, ez azonban -hosszúra nyúlt nyerőszéria után az éves összevetésben-, ha nem is sokkal, de elmarad a tavalyi állástól, amikor is a G.I. JOE: A KOBRA ÁRNYÉKA és a JULIE & JULIA - KÉT NŐ, EGY RECEPT szerzett kellemes perceket forgalmazójának. Az idei augusztus várhatóan a továbbiakban is hasonló képet fest majd a 2009-essel való összeméréskor.
> ami jön
Sokat emlegetett trió lép a ringbe. Stallone a THE EXPENDABLES, Julia Roberts az ÍZEK, IMÁK, SZERELMEK, Michael Cera pedig a SCOTT PILGRIM VS. THE WORLD élén remél minél több nézőt. Három dudás márpedig ritkán fér meg egy csárdában, úgyhogy könnyen lehet, hogy valaki pórul jár.
> a top 10
1. The Other Guys ($35.5m/$35.5m)
2. Inception ($18.5m/$227.6m)
3. Step Up 3D ($15.8m/$15.8m)
4. Salt ($10.9m/$91.8m)
5. Dinner for Schmucks ($10.4m/$46.6m)
6. Despicable Me ($9.3m/$209.3m)
7. Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore ($6.9m/$26.4m)
8. Charlie St. Cloud ($4.7m/$23.5m)
9. Toy Story 3 ($3.1m/$396.4m)
10. The Kids Are All Right ($2.6m/$14.0m)
> kapcsolódó írások
box office: 2009 azonos hétvégéje (G.I. Joe)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Ananász expressz)
kövess twitteren!