> Amerikai mozibevételek, 2010. július 23 - 25.
Töretlenül hömpölyög előre az EREDET; még az amúgy sikeresen bemutatkozó SALT ÜGYNÖK sem volt képes útját állni.
> Amerikai mozibevételek, 2010. július 23 - 25.
Töretlenül hömpölyög előre az EREDET; még az amúgy sikeresen bemutatkozó SALT ÜGYNÖK sem volt képes útját állni.
> #1
Ha minden a terv szerint alakul, az EREDET egy igen üdvözölendő gondolatot ültet Hollywood elméjébe: lehet, hogy az ismert és kedvelt címek, szereplők újbóli elővétele dollárszázmilliókat hoz a konyhára, lehet, bár korántsem bizonyos, hogy ezen biztos megoldások teljes mellőzésével az álomgyár problémákkal nézne szembe, ám mégis, minden térre kiterjedő, igazi megdicsőülés az olyan kísérletekkel születik, mint amilyen Christopher Nolan filmje. A Warner Bros. 160 millió dollárból készült sci-fije az elismerésre méltó nyitány után 100 millió dollár fölé tornázta az első heti bevételt, amit most újabb, a toplista tetejét jelentő 42 millióval told meg. És ez mindössze 32%-os mínuszt jelent. Mondani sem kell, ez egyenesen pazar egy komoly várakozással megelőzött, eleve magasan kezdő, nyári blockbuster esetében, s egészen széles távlatokat nyit meg a film előtt. A nyár végéig hátralévő hetekben már alig-alig érkezik olyasmi, ami a legtöbb nézői igényt képes kielégíteni, tehát töretlen érdeklődésre tarthat számot az EREDET, ami máris főszereplője legsikeresebbje a 2002-es KAPJ EL, HA TUDSZ óta, de egyébként is csak a TITANIC áll majd előtte a DiCaprio-filmográfiából dolga végeztével.
> új filmek
Bár Will Smith-en és Adam Sandleren kívül kevés színész akad, akire érdemes fogadni, ha box office-ról van szó, azért Angelina Jolie még nem tartozik a túl nagy kockázatot jelentő tényezők közé - feltéve, ha a megfelelő műfajról van szó. Ez nála az akciófilm, amiben férfiak és nők egyaránt nagyon szívesen nézik, s ennek okai közül cseppet sem hanyagolható el a bulvársajtóban betöltött állandósult szerepe. Bár legtöbbször nemkívánatosak ezek a szereplések, azért -mint azt az ábra is mutatja- megvannak az előnyei. A SALT ÜGYNÖK (Salt; hazai bemutató: augusztus 12.) a várakozásokkal összhangban, 36 millió dollárral vágott neki a toplistának, ami ugyan az EREDET lefőzésére nem volt elegendő, azért semmiféle szégyenkeznivalót nem jelent. Pláne úgy, hogy a Sonynak már megvannak a masszív pénzcsinálói a szezonban, amikkel feltétlen büszkélkedhet. Phillip Noyce egyébként a maga karrierje legütősebb startját jegyzi ezzel a produkcióval, s jó eséllyel ez a végelszámolásnál is érvényes felállás lesz. Ehhez a VÉGVESZÉLYBEN 122 milliója a teljesítendő cél, s ehhez kedvező kilátásokat biztosít a kritikai fogadtatás. Csupán közepes általános vélekedésről van szó -nem elhallgatva azonban, hogy főként a főszereplő miatt működik a dolog-, de ez már éppen jó ahhoz, hogy a nézők megtalálják a számításaikat (hiszen öt évvel ezelőtt a MR. ÉS MRS. SMITH is hasonló értékelési szint mellett jutott 200 millió közelébe), s a péntekről szombatra bekövetkezett növekmény is további biztató jelnek tekinthető. A felnőtt közönség tehát teljességgel ki van szolgálva a lista első két helyezettjével, s úgy látszik, nagyon is élnek a lehetősséggel.
Akik viszont túlzottan is el vannak kényeztetve, azok a gyerekek. A látványos animációs és élőszereplős darabok mellé most a RAMONA AND BEEZUS című könyvadaptáció csatlakozott, szerény eredményekkel. A több mint huszonöt éve megjelent Ramona Forever filmváltozata kevesebb mint 8 millió dollárra volt képes az erős mezőnyben, ami legfeljebb kielégíti a Foxot, hiszen a várhatóan mozgalmas hétköznapok és a továbbiak bőven meghaladják majd a 15 milliós költségvetést, mindazonáltal a stúdiónak továbbra is égető szüksége lenne legalább egy vigaszdíj-jellegű slágerdarabra néhány veretes bukta vagy csak egyszerű csalódás után. Könnyen lehet, hogy kénytelenek lesznek decemberig várni ezzel.
> további filmek
A csapásszerű első öt napi eredmény után A VARÁZSLÓTANONC nem semmisült meg, de jól a Disney és Bruckheimer producer úr már nem-igen jöhet ki a dologból, ha a moziforgalmazást tekintjük. A Nicolas Cage-jármű 10 millió közelében tudott maradni a második hétvégére, ámde a 12 napos bevétel csaknem húszmillióval marad alul a PERZSIA HERCEGE azonos részadatával. Szöges ellentéte a sztorinak a GRU menetelése. A Universal egekbe törő animációs mozija a harmadik víkenden is még közel 24 milliót toborzott, ami egészen minimális ereszkedést jelent, s nem mellesleg 160 millió feletti állást; ez 30 millióval több az ÍGY NEVELD A SÁRKÁNYODAT-nál hasonló ponton, de még azt sem lehet kizárni, hogy végül a SHREK A VÉGE, FUSS EL VÉLE is futhat a pénzéért, már ami az éves animációs rangsor -eddigi- ezüstérmét jelenti. A fix első TOY STORY 3. immáron 380 millió felett pereg tovább, biztos jeggyel a 400 millióra, azonban a SHREK 2. elsősége a mindenkori listán háborítatlan marad.
Adam Sandler régen volt annyira kelendő, mint a NAGYFIÚK-ban. A Sony vígjátéka remek átlagos változási mutatókat szállít, ami már önmagában is régen látott a színésztől, de ami ennél is lényegesebb, a mostani 142 millióból még akár annyi is lehet, hogy az APAFEJ és A VIZESNYOLCAS mögé, azaz a dobogóra zárkózik a komikus házi listáján. Az ALKONYAT: NAPFOGYATKOZÁS ellenben elég intenzíven fogyatkozik, aminek mihamarabbi mérséklődésére lenne szükség ahhoz, hogy biztosan első legyen a trilógiából. AZ UTOLSÓ LÉGHAJLÍTÓ -gyors- pályafutása végéhez közeledik, hozzávetőleg 130 millióval, ami még éppen elégséges érv a folytatáshoz. A RAGADOZÓK viszont csak alacsony büdzséjének köszönheti, ha hasonló sorsra jut, mivel elképesztő iramban hagyta magára a közönség: 25 milliós rajt után 50 milliós vég vár Antal Nimród filmjére. Ez is csak félsiker a Foxnak.
> végszó
DiCaprio és Jolie megérdemelt sikerét élvezi a dobogón, ahogy a Universal animációs mozija is. A három film hétvégi eredménye együttesen meghaladja a 100 milliót, amit a további kilenc helyezett úgy egészít ki, hogy az bőven túlteljesítse 2009 azonos hétvégéjét, amikor is Bruckheimer és a Disney rágcsávói uralták a mezőnyt.
> ami jön
Ami a 3D-s, beszélő-animált állatkákat illeti, nos, a KUTYÁK ÉS MACSKÁK: A RUSNYA MACSKA BOSSZÚJA valami hasonlót remél a 4000 mozihoz közeli pénteki bemutatkozástól, míg a GYÓGYEGÉR VACSORÁRA és a CHARLIE ST. CLOUD HALÁLA ÉS ÉLETE a középmezőnyt pályázza meg. Az EREDET könnyedén triplázhat az élen.
> a top 10
1. Inception ($42.7m/$142.9m)
2. Salt ($36.0m/$36.0m)
3. Despicable Me ($23.7m/$161.3m)
4. The Sorcerer's Apprentice ($9.7m/$42.6m)
5. Toy Story 3 ($8.9m/$379.4m)
6. Ramona and Beezus ($7.8m/$7.8m)
7. Grown Ups ($7.4m/$142.2m)
8. The Twilight Saga: Eclipse ($7.2m/$279.8m)
9. The Last Airbender ($4.2m/$123.3m)
10. Predators ($3.1m/$46.8m)
> kapcsolódó írások
box office: 2009 azonos hétvégéje (Rágcsávók)
countdown: Salt
kövess twitteren!