aeon flux

ready for the action now, danger boy?

utálják shyamalant Zalaba_Ferenc
2010. július 01. 07:31:26

Kategória: 22 komment

Általában kerülöm a kritikák előzetes abszolválását - az "előbb a film, aztán jöhet az okoskodás" elvét követem -, a Rottenen is csak a százalékokat lesem, de az elég rendesen gyomorszájba vágott, hogy elbántak M. Night Shyamalan új filmjével, ami a szokottól eltérően nem egy "twister-thriller", hanem egy népszerű rajzfilmsorozat első (és talán utolsó) adaptációja.

A trailer tényleg nem vágott földhöz, a főszereplő nyilas muki beollózott hangjától azóta is elfog a jajveszékelési kényszer, mindezek ellenére az alapanyagból simán kikerekedhetett volna egy színvonalas mese, ha másért nem is, akkor az ILM trükkjei miatt feltétlen.

Azonban olyanokat olvasva, hogy "Shyamalan le tudná rombolni a világot", "a 3D nem olyan rossz, mint vártuk, de minden egyéb borzalmas" vagy "ez a film a szájbarágás orgiája", továbbá ha bejön az, amit a BO-szakértőnk jósolt, akkor kezdem azt hinni, hogy ez a film újabb csúnya mementója lehet Shyamalan villámgyorsan darabokra hulló karrierjének. És ezt azért sajnálnám.

Címkék

fantasy hollywood shyamalan bad movie children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr394538307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aang · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2010/07/01/utaljak_shyamalant/#comments 2010.07.01. 08:03:48

Imádom a rajzfilmet, a filmből is minden trailert és promóciós anyagot láttam már, és ezek alapján(habár a castingot egy két szereplőnél elrontották) nem tudom elképzelni hogy rossz a film. A kritikák meg nem érdekelnek.

Süti 2010.07.01. 08:19:10

RT community viszont 81%-on áll. tehát a nézőknek tetszik.

Ismeretlen_1068 2010.07.01. 08:21:47

2: Ez sajna csak megelőlegezett bizalom. A filmet ma mutatják be.

Süti 2010.07.01. 08:50:41

több mint 21 ezer ember odanyomott egy értékelést, anélkül, hogy látta volna a filmet? ennek meg mi értelme?

Ismeretlen_1068 2010.07.01. 08:52:28

4: Nem tudom, de nem egyedülálló jelenség. Az összes TWILIGHT-epizód 3-4 pontos átlaggal indul az IMDb-n. :)

afterward 2010.07.01. 09:07:44

Nem kívánom én sem indiai barátunk karrier buktáját, de valahogy kivívta a dolgot. Igazából nem sok mindent tett le a filmművészet asztalára ezidáig. Ez a film pedig nem miatta fog megbukni, hanem saját jogán. Ez a bárki rendezhetné kategória. Engem speciel még véletlenül sem érdekel a film, mert távoli nekem, de akik várják azokat mondjuk megértem. Nekik tetszeni fog, de valljuk be ők nincsenek sokan...mármint egy blockbusterhez több kell pár rajongónál. Világszinten talán éppen életben marad anyagilag, de amerikában mindenféleképpen bukta szag van. de magyar barátunk majd kellő szakértelemmel kielemzi az eredményeket (jelzem szerintem nagyon jó a mostani előrejelzése is ezügyben).

Aang · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2010/07/01/utaljak_shyamalant/#comments 2010.07.01. 09:47:32

"de valljuk be ők nincsenek sokan." Amerikában a legnézettebb mese sorozat volt, hetente 6-és 7 millióan nézték, egy kábel csatornán ráadásul. Szal óriási rajongó tábora van Amerikában, ha el hiszed ha nem(a világ többi részét nem tudom).

Frenk 2010.07.01. 09:54:42

Szerintem is bukás lesz. A rajzfilm se túl jó.

afterward 2010.07.01. 11:01:41

7: Akkor megkövetem magam.Sokan vannak, de szerintem ez akkor sem elég egy ilyen nagyra törő filmhez.Most töröm a fejem, hogy emlékszem e olyan kasszasikerre, ami 1-2 éves (nagy sikerű)rajzfilmből, képregényből vagy játékból lett volna adaptálva és blockbusterré kovácsolva. Nem emlékszem, de szóljatok ha volt. Szerintem több évnyi, ha nem több évtizednyi jelenlét és társadalmi beágyazódottság kell egy igazán nagy sikerhez. Mondjuk a herliplotter is kapott pár évet és tömeghisztériát...ennél az airbendernél én nem emlékszem semmi hisztériára, sőt én magam a filmig nem is tudtam, hogy létezik. Pedig azért otthon vagyok a filmekben és médiában (ja mondjuk a tévét nem ismerem, mert nincs tévém:)

Ismeretlen_82723 2010.07.01. 11:13:17

9: Volt! A Pokémon. :)

Locutus · http://locutus.sfblogs.net 2010.07.01. 12:06:47

Azért kár Shyamalanért, de vaalhol meg tudom érteni, elvégre az egész, három évados sztorit három filmbe összezsúfolni, hát az kihívás. Mondjuk a szériából csak egy-két részt láttam (az én ízlésemnek kissé túl infantilis), de az tuti, hogy a főszereplők száma felülről üti a tizet-huszat, úgyhogy nem csoda, hogy összecsapott mozi lett. Megnézni úgyse néztem volna meg. U.i: de legalább James Newton Howard megint remekelt; a zenéjét már hallottam, és durvajó.

afterward 2010.07.01. 12:24:13

9:jójó:) de az 30 misiből készült és az amerikánise 85 misi itt kevés lesz. De jó észrevétel...mondjuk az rajzfilm maradt. A dragonball lesz itt az algoritmus, kivéve hogy ott nagy szünet után készült mozifilm és az is inkább a B alatti kategóriában. Meg amit aeon barátunk mondott, hogy Percy Jackson...szerintem is az lesz...vagy nagyon meglepődünk. :)

Balee 2010.07.01. 14:15:35

Aki ebből az alapanyagból nem tud jó filmet készíteni, az egy barom. @8: aztán áruld már el akkor, hogy mi a jó, ha ez csak egy "nem túl jó" kategória. Néha az eszem megáll, hogy milyen kincseket képesek egy köpéssel letudni az emberek. @afterward: Ennek a rajzfilmnek az egész világon hatalmas rajongótábora van. Nem bukhat meg a saját jogán, mert az utóbbi 20 év egyik legzseniálisabb történetű és volumenű alkotása. A rajzfilm szerintem egy mérföldkő. És mondom ezt 24 éves férfi emberként, aki rühelli a japán manga-baromságokat és elvétve néz rajzfilmsorozatokat. @11: nincs 10-20 főszereplő. Van összesen kb 2-3 cselekményszál, amik végül összefonódnak és szálanként van 2-3 szereplő. Teljesen érthető, linerális cselekmény. Látványos, ötletes, nem elcsépelt. ÜTŐS MESE! Ennyi. Nem értem a sok unatkozó weboldal (most nem erre a blogra gondolok) miért húz le előre egy filmet, főként, hogy a trailerek egyáltalán nem voltak rosszak. De menjen csak a paraszt Transformerst nézni, az való neki, ott még megérti a bonyolult cselekményt is.

jimbo 2010.07.01. 14:51:34

Balee: látom te se vagy jobb, mert te is szidod azt ami neked nem tetszik. meg szerintem nem nagy külömbség van a japán manga-baromságok és a léghajlító mese közt, mert szerkezetileg szinte ugyanaz a kettő.

afterward 2010.07.01. 15:25:12

13:azt értem hogy nagy rajongótábora van, de ettől függetlenül ilyen brutál költségvetéssel anyagi szempontból bukás. Persze a film lehet jó...de Night mint karakteres rendező nem igazán hihető, így nem igazán lesz külsős (nem rajongó) számára emlékezetes a film. Szóval én, aki mainstreamre csak nagyritkán és akkor is csak vidámparki mulatság jelleggel látogatok, én nem fogok beülni. Tekintve hogy a rétegfilmek felé húz a szívem ezért nekem ez kevés, illetve nagyszámú baráti körömből senki nem hallott erről a meséről. Pedig az ilyen átlagfazonok viszik a nagy pénzt a moziba....:)

Aang · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2010/07/01/utaljak_shyamalant/#comments 2010.07.01. 15:48:48

afterward nálunk még nem is reklámozzák, szal nem csoda hogy nem halottak róla a haverjaid. Az avatart sem tudta senki hogy mi fán terem, amíg be nem indultak a trailerek a tv spotok, stb. Szal elég sietős bukást emlegetni már most(még be sem mutatták a filmet!) Persze lehet hogy tévedek. A költségvetésről meg, néhány hónapja M. Night nyilatkozta hogy 110 milla volt(igaz most 140 emlegetnek) Ez azért nem olyan nagy.

Frenk 2010.07.01. 15:58:55

Az Avatarról elég sokan tudtak de erről a bébi meséről hidd el kevesebben.

afterward 2010.07.01. 16:02:50

16:Haverjaim a meséről nem hallottak.A nevedből kifolyólag is érzem rajongásod a projektért, de akkor is csak azt tudom konstatálni, hogy az előjelek baljósak, illetve nem szól sok minden a film sikere mellett, max a rajongók lelkesedése, de ugye az engem, meg a slepjeimet nem vonzza be a moziba. Ettől függetlenül legyen sikeres, meg jó.

wolfe42 2010.07.01. 23:12:10

http://www.youtube.com/watch?v=SNl3j3Snkbs&feature=player_embedded a fanok reakciója

Ismeretlen_129996 2010.07.02. 00:41:06

azért már a rajzfilm sem egy cowboy bebop, bolygó kapitánya egy fakezű fodrásszal. shyamalan meg igenis letett már jópár dolgot az asztalra, pl. az unbreakable egy zseniális film.

DCIJB 2010.07.02. 19:31:38

A kritika kicsit sem meglepo, Shyamalan aktualis filmje mindig is az addigi legrosszabb alkotasa volt, igy ez is szepen beleillik a sorba. Ez csak meg nevetsegesebbe teszi azt, hogy a filmet az o nevevel hirdettek. Shyamalan szamokban (a filmek idorendben, az elso szam a rottentomatoes a masodik a metacritic osszesitoje): The Sixth Sense 86, 64 Unbreakable 66, 62 Signs 74, 59 The Village 43, 44 Lady in the Water 25, 36 The Happening 18, 34 The Last Airbender 09, 20 Leszamitva azt, hogy a rottentomatoes a Signs eseteben egy kis emelkedest mutat, a tendencia teljesen romlo. A fejemet teszem ra, hogy a kovetkezo alkotasa (ha engedik meg rendezni es nem koti fel magat), 9% alatti rottenomatoes es 20% alatti metacritic eredmenyt fog produkalni. ;)

Ismeretlen_82723 2010.07.02. 19:41:50

Én A faluig még abszolút bírtam minden filmjét, a Lány a vízbennel és Az eseménnyel meg már nem igazán tudtam mit kezdeni. Azért kár volna, ha többet nem rendezne. Ez azért csak nem következik be.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása