> Amerikai mozibevételek, 2010. április 9 - 11.
Az amerikai közönség beutalta magát a hétvégén a mozikba, annak ellenére, hogy húsvétkor is szép számmal felsorakoztak már. A lényegében egyetlen országos premiert tartogató víkenden hármas csatározás alakult ki a vezető pozícióért.
> Amerikai mozibevételek, 2010. április 9 - 11.
Az amerikai közönség beutalta magát a hétvégén a mozikba, annak ellenére, hogy húsvétkor is szép számmal felsorakoztak már. A lényegében egyetlen országos premiert tartogató víkenden hármas csatározás alakult ki a vezető pozícióért.
> #1
Igen éles küzdelemben, könnyelmű túlzással szólva titáni harcban győzedelmeskedett az új nevezéssel szemben A TITÁNOK HARCA. A Warner Bros. 3D-s fantasyje így második hete vezeti a bevételi, ámde nem a nézettségi listát, hiszen a különbség közte és a második helyezett között igen kicsi ahhoz, hogy ezt a 3D-s felárnak lehessen tulajdonítani. Ettől függetlenül jelen esetben a számok beszélnek, amik 110 millió fölé helyezik Louis Leterrier rendezését a közel 27 milliós hétvége után. Az esés nagy volt, de erre számított mindenki, így egyelőre inkább jól áll a szénája a filmnek, semmint rosszul, bár egy igazi, a 300-éhoz mérhető dobbantás a nyitóhétvégén többet garantált volna 170 milliónál. Sebaj, ez már elég újabb évtizedes kalandfilmek renoválásához, természetesen 3D-ben.
> új filmek
Nem sikerült tehát a több mint 3300 moziban startolt új vígjátéknak trónfosztást elkövetnie. A PÁRTERÁPIA (Date Night; hazai bemutató: már a mozikban) ugyan pénteken elsőséget szerzett - bár már ekkor is egymillión belül volt az eltérés -, azonban szombaton a korábban futó filmek jobban erősödtek, így olyan szcenárió is lehetségessé vált, hogy csak a dobogó alsó fokáig kapaszkodik fel a Fox bemutatója. A végeredmény azonban azt mutatja, a 25 millió dollár a második helyre felelt meg, de csak épphogy; ez értékelendő kezdet, azonban korántsem zajos siker - legalábbis egyelőre nem. Steve Carellnek volt már része többször is kedvezőbb fogadtatásban, Tina Fey pedig eddig főszerepben csak a BÉBI MAMA című vígjátékban domborított, ami egész jó futást élvezett két éve. Párosukat a kritikusok többsége elég élvezetesnek találta ahhoz, hogy inkább kedvező ítéletet formáljon a film kapcsán (legalábbis erről árulkodik a Rotten Tomatoes 65% feletti mutatója), mindazonáltal a rendező, Shawn Levy ismét gyenge láncszemként alkotóeleme a gépezetnek, ahogy legtöbb, amúgy igen sikeres munkájában. Tekintve, hogy április további hetei elég helyet hagynak a jelenleg futó filmeknek is, van rá esély, hogy a PÁRTERÁPIA végül olyan magasságba jut, hogy blockbusternek lehessen nevezni, akár az 55 milliós költségvetés fényében. De ehhez aztán teperni kell.
Időnként egyik pillanatról a másikra fel-feltűnik az észak-amerikai mozik műsorán egy-egy film, amelynek készítésében különböző keresztény szervezetek aktívan részt vettek. Ilyen volt a 2008-ban fényes karriert befutott FIREPROOF, vagy a sokkal gyatrábban szerepelt TÍZPARANCSOLAT, melyet egy hazai mozi is műsorára tűzött. Most a LETTERS TO GOD című filmdrámán van a sor, amelyet potom 3 millió dollárból állítottak elő, s a Vivendi Entertainment közel 900 mozit szerzett meg a forgalmazáshoz. A korábban az AMERIKAI ÉNEK című vígjátékkal már befürdött disztribútor ezúttal sem kell, hogy sokáig bíbelődjön a bankók számlálásával, hiszen az igaz történeten alapuló mű (melyben egy rákos kisfiú Istenhez ír leveleket) csak kevéssel vergődte át magát a milliós korláton. Ez azonban elég volt arra, hogy a top 10 vendége legyen, ami már eredménynek tekinthető e speciális esetben.
> további filmek
A dobogó harmadik helyezettje, s egyúttal az élboly komoly versenyzője az ÍGY NEVELD A SÁRKÁNYODAT. Az erőtlenül indító DreamWorks-animáció a tavaszi szünetben olyan veretes számokat produkált, hogy csakhamar 100 millió fölé küzdötte magát, s most, mikor ebből kifolyólag az érdeklődés lankadására lehetett számítani, a film 15%-on belül veszít lendületéből. Ez bizony csaknem 25 milliós harmadik hétvégét jelent, és azt, hogy a minőség diadalmaskodik. A film most már biztos befutónak tűnik a 200 millióra, s ki tudja, talán a KUNG FU PANDA-t is sikerül maga mögé bokszolnia. De ez még a jövő zenéje, most csak annyi bizonyos, hogy a SHREK A VÉGE, FUSS EL VÉLE érkezéséig az élmezőnyben marad az ÍGY NEVELD A SÁRKÁNYODAT.
A második hetükbe lépő további filmek között a WHY DID I GET MARRIED TOO igen nagyot szaltózik, hiszen csaknem 30 milliós startja után alig 11 milliót jegyez most. A közönség ugyanakkor mindig hamar lerendezi Tyler Perry műveit, ráadásul ezek a filmek aprópénzből készülnek, úgyhogy a vaskos negatív mutatók már nem osztanak, nem szoroznak. AZ UTOLSÓ DAL 40%-on belüli hátrálása azonban komoly fegyvertény a Disneynek, hiszen a Nicholas Sparks-adaptáció ezzel legutóbbi társára (KEDVES JOHN) és főszereplője eddigi bevetéseire is alaposan rálicitált, nem beszélve arról, hogy a szünidő eleve nagy forgalmat hozott a kritika által alaposan helybenhagyott mozinak. A 60 millió könnyen elképzelhető lépcsőfok.
> végszó
Annak ellenére, hogy csupán egyetlen film sietett a lista segítségére az egy évvel korábbi, húsvét napjait jelentő hétvége lefőzésére, nem lett veszett ügy a dologból. Bár elmarad némileg az első tizenkét helyezett kumulált bevétele (119 millió) a tavalyitól, emelt fővel tudták le az amerikai mozik az újabb fordulót.
> ami jön
Erre válaszképpen a forgalmazók egy kiadós seggberúgásra és egy komikus temetésre invitálják a nézőket a jövő héten. A HA/VER könnyen durranhat, mindazonáltal egy erősen szeglet-orientált darabról van szó, ami legnagyobb erejét az internetfelhasználókból merítheti. A HALÁLOS TEMETÉS-remake azonban biztos pontnak tűnik az afroamerikai jegyváltók körében, hiszen Chris Rocktól Martin Lawrence-en át Danny Gloverig minden minőségű (fekete) humor és (fekete) színész megfordul benne, mindez a FÉRFITÁRSASÁGBAN és REJTÉLYEK SZIGETE (aka THE WICKER MAN) rendezőjének kontrollálásával (vagy anélkül). Még az is lehet, hogy végül utóbbi nevet.
> a top 10
1. Clash of the Titans ($26.6m/$110.2m)
2. Date Night ($25.2m/$25.2m)
3. How to Train Your Dragon ($24.9m/$133.4m)
4. Why Did I Get Married Too? ($11.0m/$48.5m)
5. The Last Song ($9.8m/$42.3m)
6. Hot Tub Time Machine ($5.4m/$37.0m)
6. Alice in Wonderland ($5.3m/$319.0m)
8. The Bounty Hunter ($4.2m/$55.9m)
9. Diary of a Wimpy Kid ($4.0m/$53.6m)
10. Letters to God ($1.1m/$1.1m)
> kapcsolódó írások
box office: 2009 azonos hétvégéje
box office: 2008 azonos hétvégéje
follow me on twitter!