Mikor épp nem szögegyenes állathorrorokat szövegez, az amerikai független film egyik legfontosabb sarokköveként John Sayles olyan kitűnő szociodrámákat alkot, mint a PASSION FISH, a LIMBO, vagy a LONE STAR, amely ide-oda csúszkál 40 évet az 1996-os jelen és az ötvenes évek határvidéke között, mégis színtiszta westernnek tűnik ünnepelt hősökkel, sokat megtapasztalt csapossal és egy nyughatatlan seriffel, aki a város szellemét kívánja megóvni a felejtéstől.
Igen ám, de Sayles filmjében ez a szellem feltámad, egészen új és baljós oldalát mutatja, mintha csak egy King-iromány kísértetvárosának mélyen örzött titka tárulna fel. Rémségek helyett azonban olyan indítékok és érzelmek bugyognak elő a Texas és Mexikó határán fekvő városka szikkadt földjéből, melyek alapjaiban kezdik ki a westernek fekete-fehér hősmítoszát. És mindezt olyan színészek (Chris Cooper, Kris Kristofferson et al, vagy a sokkal szebb napokat látott Matthew McConaughey) tolmácsolják, akik lóra születtek. No, ez aztán az ajándék.