aeon flux

ready for the action now, danger boy?

helyzetek & gyakorlatok filmfesztivál (frissítve!) Zalaba_Ferenc
2010. március 29. 11:00:43

Kategória: 7 komment

A filmklikk kezdeményezésének nyomán új szelek kezdenek el fújdogálni a magyarországi filmforgalmazásban. A Helyzetek & Gyakorlatok névre keresztelt toleranciaprogram keretében 10 film jut el a hazai mozikba, méghozzá amatőr csoportok lelkes és az eddigiektől elütő szervezésében. Hogy melyik cím mikor és hogyan és hol kerül bemutatásra, az hamarosan elválik, de ha egyben szeretnétek látni őket, akkor március 30-a és április 1-je között célozzátok meg a Toldi és a Művész Mozit.

Amiket én ajánlanák: LONDON RIVER (a 2005-ös londoni robbantások rezonanciája két, a gyermekét kereső szülő szemében; erős darab), THE BAND'S VISIT (előítéletek legyalulása Wes Anderson módra).

Amivel vigyázzatok: BUDDHA COLLAPSED OUT OF SHAME (közép-keleti odüsszeia a tudás útján - annyira összeszedetlen, mintha a főszereplő 6 éves forma kislány rendezte volna), CAMINO (140 perces lelki és testi gyötrelem valahol a vallások között - elképesztően szép címszereplővel), SILENT VOICES (három szálon poroszkáló, meglehetősen céltalan szociodráma francia módra), LEO'S ROOM (meleg vagy nem meleg? ez a kérdés - úgy 30 percig, aztán elkóborol a sztori mindenfelé).

A program:

2010.03.30.
17.00, Toldi: Túlparton (The Other Bank), forgalmazó csoport: Kapibara, Fénytekercs
19.00, Toldi: Buddha elsüllyedt szégyenében (Buddha Collapsed Out of Shame), Kapibara
21.00, Toldi: Bevetetlen ágyak (Unmade Beds), Lost&Found Distribution

2010.03.31.
17.00, Toldi: A zenekar látogatása (The Band's Visit), Chet Baker Crew
19.00, Toldi: London River (London River), Atomfilm
21.00, Toldi: Camino (Camino), Zöld Holló Egyesület, Főnix csoport

2010.04.01.
17.00, Toldi: A beszélő titkai (Silent Voices), Vörös és fekete, AtoneMovie
19.00, Művész: A vidéki tanító (Country Teacher), Vörös és fekete, AtoneMovie
21.00, Művész: Leo kéglije (Leo's Room), Labirintus csoport, W.A.N.T.S.
21.00, Művész: Átok, Filmtekercs

Címkék

filmfesztival eurocinema magyarvalosag

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr684537840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lackó 2010.03.29. 00:52:01

jujjj, a storytelling, mekkora elbaszott film. k.jó lenne, erre az egyik haver megkérdi a másikat: akarod, hogy leszopjalak? na mondom ez művészet. fakoff, todd.

Ismeretlen_110911 2010.03.29. 00:52:52

okos próbálkozás, lehetne több hasonló is. é

Ismeretlen_20417 2010.03.29. 09:04:03

Persze, megint Pest ... 2006-os londoni robbantás alatt a három metrószerelvény és egy busz elleni támadást érted? Mert ha igen, az 2005.júl 7-én volt.

Ismeretlen_1068 2010.03.29. 09:12:06

3: Ne szomorkodj, ha jól tudom, ezek a filmek vidéken is turnézni fognak. Ha a LET THE RIGHT ONE IN csinált 400 nézőt Sopronban, akkor szerintem nem fogják kihagyni ezt a várost. :) És igazad van, elírtam a dátumot.

Ismeretlen_20417 2010.03.29. 09:14:42

Én már attól is boldog voltam, hogy Coco és Igor eljutottak ide. Ja, és Madsnek is örültem.:)

Ismeretlen_6929 2010.03.31. 10:37:23

Tegnap láttam a Bevetetlen ágyak-at. Kortárs mozi mai fiatalokról, akik keresik a helyüket a világban. Ugye láttunk már ilyet? Természetesen igen, szóval joggal tehetjük a fel a kérdést, akkor ez miben más? Semmiben, ez is csupán egy életérzés kifejezése, tehát aki szereti az ilyen filmeket és az indie zenét azoknak bátran ajánlott. (egyéb esetleges pozitívum a főszereplő színésznő, aki kísértetiesen hasonlít Virginie Ledoyen-re)

guzmika 2010.04.05. 21:42:03

kiegészítés a buddha collapsed out of shame/buddha elsüllyedt szégyenében/ c. filmhez: majdnem talált, egy tizenkilenc éves lány rendezte:) az összeszedetlenség pedig nem feltétlenül hátrány - sőt szerintem épp ettől lesz annyira életszerű, életközeli, bájos... a mondanivaló pedig minden "összeszedetlenség" ellenére (vagy épp annak segítségével, mert szerintem nem is igazán összeszedetlenség ez, inkább valami életszagú rendezetlenség) üt... jó nagyot. és akkor már hozzáfűznék a többihez is: a leo's roomban nekem épp az tetszett, hogy "elkóborolt" a sztori (szerintem nagyon is fontos irányba: mert megmutatta, hogy nemcsak az a kérdés, "meleg vagy nem meleg", hanem az is, hogy "emberséges vagy nem emberséges", és hogy az utóbbi mennyivel fontosabb kérdés (az előbbi meg egy olyan dilemma, ami feleslegesen megkeseríti az ember életét). a camino szerintem gyönyörű volt, persze nagyon nehéz film - de én éppen ezt a hármat ajánlanám a legjobban, szerintem épphogy ezek voltak a legérzékenyebb, legkülölegesebb filmek a tíz közül... csak azét írtam, hogy halljatok egy másik véleményt is:)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása