aeon flux

ready for the action now, danger boy?

szókátrány*: where the wild things are (2009) Zalaba_Ferenc
2010. március 22. 08:44:57

Kategória: 19 komment

Hogy a címben megjelölt talányra reagáljak: leginkább Spike Jonze fejében vannak vad dolgok. Kaotikus, esetleges, önző gondolatok - csak úgy, mint főszereplője buksijában, aki képzeletbeli világba menekül a mindennapok kirekesztettségéből, hogy aztán odaát tanulja meg értékelni a valóság biztonságát. Vagy valami ilyesmi. Konkrétan nem értettem ezt a filmet, mármint azt, hogy miért úgy mesél, ahogy; a dialógusoknak, eseményeknek miért nincs kvázi értelme, végső soron pedig miért jön ki egy százszor elmesélt tanulságsztori ebből a kétségkívül szépen fényképezett (és megénekelt), de nehezen szerethető összevisszaságból.

*egyperces filmkritikák a megemlékezés oltárán.

Címkék

kritika 5csillagos spike jonze adaptation kritika szokatrany children movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr824537807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gonzo 2010.03.22. 08:56:26

érdekes, hogy pont most van itt szó róla: tegnap néztem meg a tékában, és bár a végén volt egy kis nosztalgikus érzésem, meg hogy megölelnék minden embert (nem tudom, miért), de zavarban voltam, mert azt éreztem, hogy kinőttem ebből az egész mesélősdiből. súlytalannak és koncepciótlannak éreztem az egészet. aranyosak, kedvesek, de lufi.

n4nom4n · http://flavors.me/n4nom4n 2010.03.22. 09:03:03

nekem tetszett nagyon volt benn valami ami megfogott lehet Ti rossz passzban néztétek (én meg jóban...) :)

Ismeretlen_1068 2010.03.22. 09:04:46

Teljesen jó passzban néztem, de a végére már úgy éreztem magam, mint vadak ugrálnának az agyamon.

Gonzo 2010.03.22. 09:13:59

lehet, hogy a Dilidoki kiütve és a Brothers Bloom ostobasága és középszterűsége rakódott rám :o) de komolyan: valahogy nem éreztem azt, hogy valamivel meg akart volna ajándékozni, teljesebbé tenni. de mondom, ettől függetelneül még aranyos volt. ma meg már azon töprengek, kinek merjem majd ajánlani - a fenti két filmmel egyetemben.

frmn 2010.03.22. 09:33:11

Ha egy "vad dolog" pontosan úgy beszél, mint egy neurotikus New York-i értelmiségi, akkor tudni lehet, hogy valami itt nagyon nem sikerült.

Action 2010.03.22. 09:56:13

Nekem sem tetszett a film, a főszereplő kölyök halálba idegesített, meg az egészből áradt a depresszió. Én nagyon vártam ezt a filmet, de ez így csalódás volt. Nem csodálom, hogy a gyártó és/vagy forgalmazó ennyit ült rajta.

Gonzo 2010.03.22. 10:11:29

NY-i értelmiségi :o) ez jó. én ott borultam ki, amikor csatát szervez a gyerek, és a bika úrt (?) kihagyja. nem mintha játszani akart volna, és nem is jött volna össze a 3-3 csapat,de jonze használ egy plánt, ahol úgy állnak, hogy a bika úr teljesen ki van rekesztve. ott nagyon elkeseredtem. és onnantól kezdve dühös voltam a gyerekre, mert kirekesztőnek éreztem - majd aztán Carol igazolt is ezen tézisemben, amikor beletosz egyet a nádvárba, hogy elég nagy-e a titkos rejtekhely a kis királynak. szóval itt ez a vadas-dolog nekem nem kóser.

Racoon 2010.03.22. 12:02:45

lelkibeteg film:) az összes "szörny" arca, depressziót, vagy alkoholizmust sugároz.minimun 18-as karikával adnám!

Ismeretlen_1068 2010.03.22. 12:27:13

7: Tényleg, vártam, hogy kezdenek valamit azzal a magába roskadt figurával, de tökéletesen elfeledkeztek róla. Aztán az egész koncepció csak engem emlékeztetett erre? http://www.youtube.com/watch?v=tatccHVfuhA

Süti 2010.03.22. 12:29:06

tudtam én, hogy nem kell megnéznem :))

Ismeretlen_1068 2010.03.22. 12:30:40

10: Viccelsz? A nagy számok törvénye szerint ennek most neked tetszenie kellene. :D

Gonzo 2010.03.22. 12:57:17

aphex :o))) való igaz. amúgy a problémám és félelmem továbbra is az, hogy nem tudom, kinek merjem ajánlani: gyerek lelkületű felnőtteknek kell bele valami plusz (mint azt a fenti kommentekből ki lehet olvasni), gyerekeknek meg... hát. nagyon nehéz. arról nem is beszélve, hogy ahogy éreztem, nincs vége a filmnek. ez a befejezés gyereknek kevés, felnőttnek még kevesebb. elolvasom én ezt a könyvet.

Deadly 2010.03.22. 13:06:38

12: jaja, szánd rá azt az 5 percet, míg kiolvasod. :D nekem is furcsa film volt és kényelmetlenül éreztem magam alatta, de tetszettek az ötletek és, hogy ebből az alapanyagból mit lehetett kihozni. szerintem nagyjából kerek lett, a végével nincs bajom...

zsé 2010.03.22. 15:33:24

nagyjából ugyanazt a tehetetlen haragot éreztem, mint a Komfortos Mennyország nézése közben. remek alapanyag, de útközben az egész egy koncepciótlan és céltalan, már sokszor látott maszlagba süllyed. kár. a zene zseniális.

frmn 2010.03.22. 16:29:51

Elég erős szimbolizmus volt benne, ez mindenképpen a javára vált, ugyanakkor ez sem állt össze teljesen, mint ahogy a film egésze sem. Meg aztán a kisfiú állapotára ma már elég jó gyógyszerek vannak :))

m 2010.03.22. 19:11:16

blablabla...sajnos minden film nem elégíti ki az avatar lelkes rajongótáborának ízlését.

Ismeretlen_1068 2010.03.22. 19:50:31

16: sem frmn, sem zsé nincsenek odáig az AVATARért és én is látom a hibáit, szóval miről is van szó?

k 2010.03.22. 21:12:45

Az előbbi nem "én" voltam. WTWTA 10/8 körül megáll, tény, hogy nehezen áll össze egésszé, mint ahogy a gyerekkor is :-)

m 2010.03.22. 21:56:36

semmiről az ég világon, tárgytalan az egész...

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása