> Amerikai mozibevételek, 2010. február 5 - 7.
Eddig tartott hát. A Super Bowl hétvégéjén egy női nézőket megcélzó produkció, a DEAR JOHN véget vetett az AVATAR hét hétig húzódó regnálásának, méghozzá igen figyelemreméltó nyitánnyal. James Cameron filmjének persze egy cseppnyi szégyellnivalója sincs, továbbra is komoly összeggel képviselteti magát a dobogón, míg az ELRABOLVA rendezőjének új filmje, a FROM PARIS WITH LOVE nem bírta felhívni magára a figyelmet.
> Amerikai mozibevételek, 2010. február 5 - 7.
Eddig tartott hát. A Super Bowl hétvégéjén egy női nézőket megcélzó produkció, a DEAR JOHN véget vetett az AVATAR hét hétig húzódó regnálásának, méghozzá igen figyelemreméltó nyitánnyal. James Cameron filmjének persze egy cseppnyi szégyellnivalója sincs, továbbra is komoly összeggel képviselteti magát a dobogón, míg az ELRABOLVA rendezőjének új filmje, a FROM PARIS WITH LOVE nem bírta felhívni magára a figyelmet.
> #1
Miért őrizte meg az emlékezet a LOST IN SPACE című sci-fit? Az volt az a film, amely 15 hét után leszorította a dobogó éléről a TITANIC-ot. A Sony/Screen Gems-t saját rekordhoz segítő új bemutató, a DEAR JOHN című romantikus dráma azonban többre hivatott, minthogy megszakítsa az AVATAR több mint egy hónapos zavartalan menetelét, legalábbis erre enged következtetni a 30 millió dolláros indítás. A Channing Tatum és Amanda Seyfried főszereplésével készült film mindezt a vasárnapi Szuperkupa-döntő otthonmarasztaló esedékessége közepette érte el, persze a női közönség nagyobb hányada azért minden bizonnyal a mozit preferálta a sportközvetítés ellenében. Ez a Nicholas Sparks tudhat valamit, hiszen romantikus regényeinek adaptációi eddig is szépen muzsikáltak, ám Lasse Hallström rendezése most szintet emelt, minden korábbi társát (ÜZENET A PALACKBAN, SÉTA A MÚLTBA, SZERELMÜNK LAPJAI, ÉJSZAKA A PARTON) maga mögé utasítva nem is kicsivel, s csaknem befogva a januári ÉLI KÖNYVE startját is. Hosszú távon (és még mielőtt érkezik az újabb Sparks-darab Hannah Montana megszemélyesítőjével a főszerepben) a 2004-es SZERELMÜNK LAPJAI is kénytelen lesz átengedni az író megelevenedett munkásságban a vezető helyet (81 millió dollár), mi több, jelen pillanatban a százmilliós végződés is elképzelhető.
> új filmek
Egyszer fent, egyszer lent. Pierre Morel és Luc Besson a tavalyi Super Bowl-víkenden nagyon betalált az ELRABOLVA című akciófilmmel, azonban idei nevezésük mellément. A FROM PARIS WITH LOVE mindössze 8 millió dollárt gyűjtött három nap alatt, ami a TAKEN-nek alig egy napjába került. A Lionsgate ráadásul a kritikusok részéről is hűvösebb fogadtatásban részesült, mint a Fox egy éve, így, hacsak valami isteni csoda nem történik, az 55 milliós költségvetésnek csak töredékét látják viszont a befektetők. A HAJSZA A FÖLD ALATT és a VÉN CSONTOK után tehát folytatódik John Travolta filmjeinek erőteljesen lefelé ívelő tendenciát mutató szereplése.
> további filmek
3 Oscar-díj jelöléssel a zsebben, köztük a kategóriájában legesélyesebb férfi színészével, a Fox Searchlight megemelte a CRAZY HEART-ot vetítő mozik számát. Ez a hétvége nem épp a legjobb alkalom volt erre, hiába a nominációk friss bejelentése, mivel a vasárnapi pangás alaposan csökkentette az esélyeket az áttörésre. A mozinkénti átlagos bevétel 5000 dollár alá esett a 3,6 milliót mutató hétvégével, de aggodalomra azért nincs ok, pláne, ha Jeff Bridges győztesen emelkedik ki március 7-én. Az EGY LÁNYRÓL felett azonban már eljárt az idő, az októberben bemutatott filmdráma három, köztük a legjobb film és színésznő jelölését a Sony Classics nem tudta jelentős bevételre fordítani országos szinten. A film a tízmilliót már nem fogja sokkal elhagyni.
Második helyre szorult tehát vissza az AVATAR, de ez nem jelenti azt, hogy megszűnt volna kiváló adatokat szállítani: a nyolcadik héten a lecsökkent vasárnapi forgalom ellenére is 23 millió dollár gyűlt össze, így a 9 Oscar-díjra jelölt sci-fi már orrhosszal le is hagyta a TITANIC-ot az észak-amerikai öröklistán, s még mindig van annyi tartaléka, hogy 700 milliós bevételt realizáljon, mire mindennek vége.
Mel Gibsonnak ellenben nem maradt elég energiája ahhoz, hogy a közepes kezdés után szépítsen A SÖTÉTSÉG HATÁRÁN számain. A 7 milliós második hétvége 60%-os zuhanást jelent, de ezt a képet a vasárnapi lézengés festette rosszabbra a kelleténél. A 30 millió még nincs meg, így a Warner most már 40 milliónál sokkal többet nem-igen várhat, márpedig ez a költségvetésnek mindössze a fele.
> végszó
Mivel tavaly február amerikaifutball-mentes első hétvégéje virágzó adatokat hozott négy premierrel, az ideinek esélytelen volt a nyomába szegődnie. Az első tizenkét helyezett együttes bevétele nem érte el a százmillió dollárt, így az ábra 30%-os elmaradást mutat 2009 azonos időszakához képest. A jövő heti, négy napos hétvége vállára komoly súly nehezedik.
> ami jön
A hétfőt jelentő President's Dayt megelőző hétvégén a Warner telezsúfolja a mozikat a VALENTIN NAP című romantikus vígjátékkal, hiszen vasárnapra esik február 14-e. Akik nem kérnek a cukormázból, azoknak a Universal kínál szőrt és vért a FARKASEMBER-rel, a családoknak pedig a PERCY JACKSON ÉS AZ OLIMPOSZIAK első fejezete jelent csábító alternatívát.
> a top 10
1. Dear John ($30.5m/$30.5m)
2. Avatar ($22.9m/$629.3m)
3. From Paris with Love ($8.2m/$8.2m)
4. Edge of Darkness ($6.9m/$28.9m)
5. The Tooth Fairy ($6.6m/$34.5m)
6. When in Rome ($5.5m/$20.9m)
7. The Book of Eli ($4.7m/$82.0m)
8. Crazy Heart ($3.6m/$11.1m)
9. Legion ($3.5m/$34.7m)
10. Sherlock Holmes ($2.5m/$201.5m)
> kapcsolódó írások
box office: 2009 azonos hétvégéje
box office: 2008 azonos hétvégéje